Ivo Philips schreef:De info op het radio scherm lijkt mij erg kleine letterjes om dat rijdens het rijden te moeten lezen.....
Dat lijkt wel zo, maar valt in de praktijk wel mee.
De foto is ook in een ander formaat, alles is ook van de achterbank genomen.
Als je de radio bekijkt inhetzelfde formaat zie je ongeveer de onderstaande foto.
En eigenlijk heb je alleen de zender nodig, ( 101.20 Mhz ).
De 5 knoppen met freq iets onder het midden is de voorkeurlijst......je hebt 15 voorkeurzenders in de presetlijst.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Ventilatortje ??????? Waar zittie?
Maar thermostaat (achter die drie open sleufjes boven de rechtertempknop?)
zou ik wel kunnen doen, ja.....
Moet, als alles goed werkt, zowieso de hele dash mooi maken.
Is de laatste weken zo vaak open/dicht geweest.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Zit inderdaad achter de thermostaat. Gezien het fraaie pluizenbolletje, verwacht ik ook een pluizig geheel in het ventilatortje. Wattenstaafje met alcohol kan dan wonderen verrichten.
Ik gebruik gewoon een kwast die er af en toe doorheen gaat.
Dat scherm voor de radio is mij ook wat druk, krijg het idee dat er te veel informatie in staat. het zou beter zijn als er een knop menu (bijvoorbeeld) komt waar alle rommel in komt, en op het scherm zelf gewoon de radionaam, en eventueel andere voorkeuzezenders.
Kan je softwarematig die frontjes veranderen?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
De frontjes kan je wel wat mee doen, [settings] maar ik heb nog niet alles goed onderzocht. Je kan het display wat kariger maken, en zelfs alles donker maken.
Was eerst bezig om de basic draaiend te krijgen (navi en stuurwielinterface) en heb daarmee veel tijd verdaan. Als alles naar behoren draait, ga ik alles eens doorlezen, en "op maat maken".
Ik hoop tenminste dat het nu eens goed gaat werken.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Geluidskwalitewit is ongeveer hetzelfde, maar slechter als je Dolby hebt met een extra versterker onder je stoel.
De gevoeligheid van de radio is ronduit bagger......in de plug achterop de BLP is maar 1 aansluiting voor de antenne, de tweede antenne in je auto (juist om de gevoeligheid tijdens rijden te verbeteren) wordt gewoon niet aangesloten (je krijgt een verloopkabeltje mee, en 1 aansluiting in de connector is loos)
Bijv met Sky is het rond mijn woonplaats binnen 20 km afgelopen, terwijl de originele HU toch wel 50 km ging.
Zelfs de gevoeligheid van de eersate BLP die ik had was beter. (wel 2 aansluitingen voor antenne)
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Ik heb een versie 2 van de bluepower en de radio-ontvangst vind ik ook erg slecht. Ik dacht er zelfs over om mijn versie te verkopen en een nieuwe aan te schaffen.
Op een Duits forum heb ik wel eens gelezen dat er intern een draadje los kan zitten, waardoor de antenneversterker geen spanning krijgt.
@Pikantje: heb je daar een linkje van, en/of weet je zo welk draadje?
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Ik ben gisteren (zaterdag 30/7) ff bij volvotecj geweest, om de openstaande puntjes te laten verhelpen.
Het slechte ontvangst heb ik afgelopen week zelf opgelost......de antennekabel beter gesoldeerd, en ook de mantel gesoldeerd en de hele kabel afgeschermd met een stuk krimpkous. Waarschijnlijk zat de buitenmantel af en toe tegen het chassis, en dat gaf slechter ontvangst.
Nu vanaf huis naar Vlaardingen gereden op Sky, en geen storing. Dus dat was prima.
Bob heeft het probleem van de navi opgelost, Het bleek een instelling te zijn in een (verborgen?) menu, waardoor de unit naar poort 1 keek, maar de nav zat op seriële poort 2......pfff, opgelost. De nav werkt nu feilloos.
Mooie interfacen, leuke en prima herkenbare plaatjes met bewegwijzering, klopt precies!
De stuurinterface was trickky.......zelf meerdere malen geprogrammeerd, maar het beste wat ik kreeg was alleen vol+ en de >> toets. Ook dat loste Bob prima op, waardoor stuurinterfac prima werkt.
Er is nog 1 puntje wat me zorgen baart.......de unit valt soms even uit bij warmte (na zo'n 45 minuten rijden uitval voor 1 minuut, elke 5-10 minuten), maar Bob vraagt dit na bij Bluepower. Anders maar vervangen.
Aankomende week wil ik wat spelen ermee, dan zal ik ook wat meer fotoos plaatsen.
Al met al (op het uitvallen na) best tevreden, en een hele verbetering met de eerste unit.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
wim de jong schreef:Het slechte ontvangst heb ik afgelopen week zelf opgelost......de antennekabel beter gesoldeerd, en ook de mantel gesoldeerd en de hele kabel afgeschermd met een stuk krimpkous. Waarschijnlijk zat de buitenmantel af en toe tegen het chassis, en dat gaf slechter ontvangst.
Nu vanaf huis naar Vlaardingen gereden op Sky, en geen storing. Dus dat was prima.
Van huis naar Vlaardingen, is dat erg ver? Heb je Bob verteld van die antenneaansluiting? Kun je ons op de hoogte houden van de kwaliteit van de radio-ontvangst. BVD
Ik woon in Leusden, is vlak bij Amersfoort. (zie onderste regel onder plaatje links)
De kwaliteit van de radio ontvangst is (zoals nu te luisteren) stukken en echt stukken beter als bij de eerste unit. Veel minder storing, en gewoon stabieler. Waarschijnlijk zat eerst af en toe de mantel tegen chassis aan te tikken, waardoor ontvangst stotterde.
Op dit moment erg moeilijk te zeggen met sommige zenders, wo de PO, want ik val hier onder Lopik, en deze zendt met verminderd vermogen uit. Maar met de eerste unit was Sky niet te luisteren voorbij Alexanderpolder, en kon nu t/m Vlaardingen komen zonder van kanaal/freq te wisselen. Is toch een 20 km verder. Heb express AF uitgeschakeld, anders zoekt de unit op een gegeven moment zelf de sterkere freq op van dezelfde zender.
tsja, ik heb basic audio, dus kwaliteit gewoon goed......met een middenconsole basspeaker en dolby zal eea beter klinken, maar dat heb ik niet. Klinkt net zo als met de eerste unit, ik heb geen klagen hiermee.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
@Wim de Jong: hartelijk dank voor de info. Ik was even vergeten om linksonder te kijken, dom!
Het automatisch wisselen van frequentie is bij mijn Bluepower (versie 2) zo hinderlijk dat ik AF altijd uit heb staan: hij zoekt anders om de haverklap naar een andere frequentie en in die tijd is het stil.... Sky Radio heeft veel verschillende frequenties, zou je eens een test willen doen met AF aan? Verloopt het wisselen van frequenties dan ongemerkt?
Heb je het soldeerwerk aan de antenne met Volvotech Bob besproken?
Een ander probleem dat ik met versie 2 heb is de carkit: ik ben vaak slecht verstaanbaar en moet bewust in de richting van de middenconsole praten om dat te minimaliseren. Bevat versie 3 een aansluiting voor een externe microfoon?
Ik heb het al probeerd met AF aan, maar dat gaat ook goed. Het omwisselen gaat niet ongemerkt (een kleine hapering van 0,3 - 0,4 sec, misschien iets korter.)
Maar is zeker niet zo zenuwachtig als bij de eerste unit, waar ik hem ook uit had staan. Het lijkt erop dat dit sterk verbeterd is. Ik wil hem vrijdag nog goed proberen, want dan heen en weer naar Haarlem.
Het soldeerwerk heb ik niet over gehad, maar de ontvangst leek nu wel goed.
De carkit was ook bij mij in de eerste unit redelijk....had een bluetooth verbinding. Ik herken dat gehannes met de mnic, maar nu zit er een externe microfoon bijgeleverd, en achterop zit daarvoor de aansluiting. De interne mic is nu weg. De losse microfoon kun je ergens op klippen, er zit een soort wasknijper aan, dus aan je jasje, of overhemd is geen probleem.
Ik heb het nog niet geprobeerd, want mijn huidige mobiel heeft geen bluetooth.
Als ik er aan denk, zal ik wat fotoos nemen van de mic, ook van wat meer dingen van de navigatie oid.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Microfoon: Is clip microfoon voor ergens in te bouwen, dus niet aan je jasje
Soldeerwerk : Wim had een afwijkende (en al gesoldeerde) originele Volvo stekker in de auto zitten. Deze hebben we voor de vorige versie moeten aanpassen, maar bij de BLP zit netjes een verloopstekker naar origineel Volvo, dus solderen niet nodig.
We hebben samen met BLP besloten de units weer te gaan verkopen.
Probleem met uitvallen lijkt incidenteel en in versie 3.3 eigenlijk niet meer voor te komen en wordt voor Wim natuurlijk opgelost.
Hier nog fotootjes met een actieve achteruit rij camera.
Deze heb ik eergisteren gekocht, en gisteren aangesloten.
Aangezien de camera precies in het middenzit, net onder de hendel om de klep open te doen, was het trickky om een gat te boren. Je zit precies in het hendelmechanisme te boren, als je niet uitkijkt. Ik moest dus iets eronder boren, zodat de kabel ietsjes naar beneden loopt onder de plaat, en dan pas naar binnen. De plaat zelf is ook al zo laag mogelijk tgeplaatst, om fatsoenlijk bij de hendel te kunnen komen met mijn handen ( maatje kolenschep! ) maar is nu heel goed te doen.
Zodra je nu de achteruit kiest, schakelt de unit automatisch over op dit beeld (12V van de achteruitrijlamp gebruikt als triggerinput, en voeding voor de camera)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19