Zo, dat is ook weer geklaard.
Gisteren mn auto op kunnen halen. Ik las hier wat over lange wachttijd bij Roosendaal maar omdat dat nogal lang geleden was en maar bij 1 persoon leek me dat meer een uitzondering. Omdat Roosendaal me qua agenda goed uit kwam heb ik daar een afspraak gemaakt. Helaas bleek t trage geen uitzondering te zijn, grrr.
Roosendaal heeft te weinig personeel dus de administratieve afhandeling van de keuring (t scannen en doorzetten naar veendam) duurt langer dan normaal. Verder is het BPM loket daar gesloten en moet je je formulier in een brievenbus gooien, wat ook weer langer duurt dan normaal.
Gelukkig kom je met wat nadenken en een glimlach een heel eind en levert t me uiteindelijk geen extra vertraging op maar mijn advies is wel: Roosendaal mijden.
Dikke complimenten voor Bluekens in Breda trouwens. Ik heb mn auto in Belgie gehaald en door de BE dealer op een ambulance naar Nederland laten verschepen. Bluekens was zo vriendelijk om de sleutel en papieren in ontvangst te nemen en later aan mij te overhandigen. Ze monteerden ook nog even gratuit 2 kentekenhouders (zonder reclame) en gaven wat tips. Dikke plus dus!
V60 PIH - importeren (praktische info)
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
@kissyfur, je bent daar natuurlijk met een hele grote slagroomtaart en een gigantische bos bloemen binnen gestapt?
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- Starter
Rij nu 2 weken zeer tevreden rond in mijn V60 PIH. Wel even op de kentekenplaten moeten wachten. Wagen geimporteerd vanuit Hasselt. In Beek bij RDW eea geregeld op een ochtend, loket fiscus was echter opgeheven, verwezen naar de website van de fiscus.
De benodigde formulieren gedownload en opgestuurd, en na 14 dagen maar eens gaan informeren waar mijn kenteken papieren bleven. Bleek de fiscus te wachten tot ik BTW had betaald, die ik overigens ook in Blg al had betaald. Vriendelijke mevrouw heeft toen de goedkeuring naar de RDW gestuurd, nog voor ik iets had overgemaakt, fout lag blijkbaar bij hen? BTW ook in Nl inmiddels betaald, wordt teruggestort door Belgie.
Vrij omslachtig allemaal, maar hey... heb wel een V60 in 2013 kunnen bemachtigen, die in Belgie ook nog eens goedkoper bleek te zijn, en waar ook nog korting te bedingen was. De wagen rijdt fantastisch, ben dus zeer tevreden al met al!
De benodigde formulieren gedownload en opgestuurd, en na 14 dagen maar eens gaan informeren waar mijn kenteken papieren bleven. Bleek de fiscus te wachten tot ik BTW had betaald, die ik overigens ook in Blg al had betaald. Vriendelijke mevrouw heeft toen de goedkeuring naar de RDW gestuurd, nog voor ik iets had overgemaakt, fout lag blijkbaar bij hen? BTW ook in Nl inmiddels betaald, wordt teruggestort door Belgie.
Vrij omslachtig allemaal, maar hey... heb wel een V60 in 2013 kunnen bemachtigen, die in Belgie ook nog eens goedkoper bleek te zijn, en waar ook nog korting te bedingen was. De wagen rijdt fantastisch, ben dus zeer tevreden al met al!
-
- 5th Gear member
je had een intracommunautaire levering moeten regelen. Dan hoef je de btw helemaal niet af te dragen/terug te vragen.
- RichieB
- 6th Gear member
Zo te lezen is Aurelius geen BTW ondernemer, anders had hij in Nederland geen BTW hoeven te betalen bij het importeren.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- RoaldH
- 6th Gear member
Ik heb van mijn vriend (die na zijn PIH ook een Volt heeft gehaald), Duitsland de BTW regels anders zou toepassen. Dus eerst BTW betalen, auto exporten en invoeren in NL, kopie kenteken naar die dealer in Mönchengladbach en vervolgens storten ze de BTW terug...
Ik zal de Volvo dealer bij de Bodensee eens bellen of dat klopt, of dat de dealer op safe speelt.
Ik zal de Volvo dealer bij de Bodensee eens bellen of dat klopt, of dat de dealer op safe speelt.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RichieB
- 6th Gear member
De dealer kan nooit eerst BTW rekenen en dan terugstorten. Door klanten betaalde BTW moet namelijk worden afgedragen aan de belastingdienst. De dealer kan niet eerst 19% BTW en dan na een tijdje besluiten toch 0% te rekenen. Hoe doet hij dat in zijn administratie? Factuurtje vervangen door een andere?
- RoaldH
- 6th Gear member
Vind dat ook vaag… Zal hem eens om de kopieën vragen.RichieB schreef:De dealer kan nooit eerst BTW rekenen en dan terugstorten. Door klanten betaalde BTW moet namelijk worden afgedragen aan de belastingdienst. De dealer kan niet eerst 19% BTW en dan na een tijdje besluiten toch 0% te rekenen. Hoe doet hij dat in zijn administratie? Factuurtje vervangen door een andere?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- DJL
- 1st Gear member
Heren,
De Import gaat bij mij via een tussenpersoon en gaat wat traag, maar krijg te horen dat zelfs bij een registratie in 2014 ik alsnog 0% bijtelling heb, omdat hij al in DE 1 dag op kenteken in 2013 heeft gestaan.
Zie ook onderstaand voorbeeld van een andere site:
Op 10 januari 2014 wordt er in Nederland een geïmporteerd, gebruikt en volledig elektrisch voertuig met een CO2-uitstoot van 0 gr/km tenaamgesteld. Dit voertuig heeft al een tenaamstelling in Duitsland op 5 oktober 2013. Hoewel het voertuig pas na 1 januari 2014 in Nederland wordt tenaamgesteld, mag er volgens de regelgeving uitgegaan worden van de CO2-grenzen en bijtellingspercentages die golden op de DET in Duitsland (5 oktober 2013). Volgens deze redenatie valt het voertuig in de 0%-bijtellingscategorie, gedurende 60 maanden vanaf de eerstvolgende maand na 5 oktober 2013.
Het kenteken komt er dan voor mij als volgt uit te zen:
Datum eerste toelating 19-12-2013 (datum waarop de bijtelling wordt bepaald)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 03-01-2014
Datum eerste afgifte Nederland 03-01-2014
Klopt deze bewering, ik kan namelijk geen bevestiging vinden op de site van de fiscus.
De Import gaat bij mij via een tussenpersoon en gaat wat traag, maar krijg te horen dat zelfs bij een registratie in 2014 ik alsnog 0% bijtelling heb, omdat hij al in DE 1 dag op kenteken in 2013 heeft gestaan.
Zie ook onderstaand voorbeeld van een andere site:
Op 10 januari 2014 wordt er in Nederland een geïmporteerd, gebruikt en volledig elektrisch voertuig met een CO2-uitstoot van 0 gr/km tenaamgesteld. Dit voertuig heeft al een tenaamstelling in Duitsland op 5 oktober 2013. Hoewel het voertuig pas na 1 januari 2014 in Nederland wordt tenaamgesteld, mag er volgens de regelgeving uitgegaan worden van de CO2-grenzen en bijtellingspercentages die golden op de DET in Duitsland (5 oktober 2013). Volgens deze redenatie valt het voertuig in de 0%-bijtellingscategorie, gedurende 60 maanden vanaf de eerstvolgende maand na 5 oktober 2013.
Het kenteken komt er dan voor mij als volgt uit te zen:
Datum eerste toelating 19-12-2013 (datum waarop de bijtelling wordt bepaald)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 03-01-2014
Datum eerste afgifte Nederland 03-01-2014
Klopt deze bewering, ik kan namelijk geen bevestiging vinden op de site van de fiscus.
Volvo V60 PIH MY2014, Geleverd 28-12-2013 

- DJL
- 1st Gear member
Ja, dat is een beetje half half, omdat de auto direct vanuit Duitsland aan mij wordt gefactureerd als nieuw. Tevens een KM stand van nagenoeg 0.
Ik koop zeg maar een voorraad auto uit Duitsland, waar nog nooit mee gereden is. (dus toch nieuw mijn inziens). Dit hoef ik echter alleen aan te gaan tonen bij controle, dus voorlopig pak ik gewoon het voordeel en ga ik de discussie met de fiscus wel aan als ze er om komen. (doe mijn inziens niks verkeerd)
Voor KIA doet dit trouwens niet ter zake geldt alleen voor MIA.
Ik heb daarnaast een BV, en dan zit het grootste voordeel in de 0% bijtelling.
Ik koop zeg maar een voorraad auto uit Duitsland, waar nog nooit mee gereden is. (dus toch nieuw mijn inziens). Dit hoef ik echter alleen aan te gaan tonen bij controle, dus voorlopig pak ik gewoon het voordeel en ga ik de discussie met de fiscus wel aan als ze er om komen. (doe mijn inziens niks verkeerd)
Voor KIA doet dit trouwens niet ter zake geldt alleen voor MIA.
Ik heb daarnaast een BV, en dan zit het grootste voordeel in de 0% bijtelling.

- kissyfur
- 3rd Gear member
Ik denk idd dat je de MIA wel goed kan uitleggen ja.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... gr_per_km/
Als je dat leest zou je zeggen dat je ook met de 0% wel uit komt.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... gr_per_km/
Als je dat leest zou je zeggen dat je ook met de 0% wel uit komt.
- DJL
- 1st Gear member
Het zal wel aan mij liggen, heb zojuist kopie kentekenbewijs binnen gekregen.
En datum eerste toelating en eerste afgifte en te naamstelling staan allen op 27-12-2013. (dus waar die datum van 19-12-2013 in DE, van de registratie is gebleven weet ik niet, ook op RDW gechecked en daar staan dezelfde data allen op 27-12)
Mogelijk zijn de gegevens van DE en NL niet altijd bijgewerkt.
Maar ja, ik zit in ieder geval goed met de 0% bijtelling.
En datum eerste toelating en eerste afgifte en te naamstelling staan allen op 27-12-2013. (dus waar die datum van 19-12-2013 in DE, van de registratie is gebleven weet ik niet, ook op RDW gechecked en daar staan dezelfde data allen op 27-12)
Mogelijk zijn de gegevens van DE en NL niet altijd bijgewerkt.
Maar ja, ik zit in ieder geval goed met de 0% bijtelling.

- RichieB
- 6th Gear member
En de MIA en KIA dus ook. Dat is mazzel hebben..
-
- Starter
Ik werd er door mijn adviseur nadrukkelijk op gewezen dat de auto voor 2014 op naam moet worden en gezet, en wel als eerste op naam van degen die hem importeert. Dus niet eerst op bv naam van de garage in Dtsl, en vervolgens pas op naam van de koper in Nl. Om voor alle fiscale regelingen in aanmerking te kunnen komen.
- DJL
- 1st Gear member
De Duitser dealer mocht hem niet direct aan NL afleveren. (zo is mij verteld)
Daarom doet hij hem eerste registreren in DE en dan als demo auto verkopen. Dan is mijn inziens de auto nog steeds nieuw, dus durfde ik de gok wel te wagen. Ten tweede is dit alleen een risico voor de MIA.
De KIA maakt het niet uit en voor de bijtelling geld de eerste registratie en daarna dan 60 maanden 0%. (mits deze registratie in 2013 heeft plaats gevonden anders 7%)
Daarom doet hij hem eerste registreren in DE en dan als demo auto verkopen. Dan is mijn inziens de auto nog steeds nieuw, dus durfde ik de gok wel te wagen. Ten tweede is dit alleen een risico voor de MIA.
De KIA maakt het niet uit en voor de bijtelling geld de eerste registratie en daarna dan 60 maanden 0%. (mits deze registratie in 2013 heeft plaats gevonden anders 7%)

-
- Starter
Beste Mensen,
Ik krijg net bericht dat mijn Volvo V60 hybrid de 30e decmber of uiterlijk de 31e decmber aan komt in Duitsland. De 30e zou op tijd zijn voor de 0% bijtelling, maar de 31e is te laat....
Even wat informatie gezocht en de vraag gesteld aan iemand die hier verstand van heeft
Ik stelde de onderstaande vraag:
De auto wordt naar verwachting te laat geleverd in Duitsland (waarschijnlijk pas de 31e ) waardoor ik deze onmogelijk op tijd kan laten keuren, en tenaamstellen. Deze auto’s hebben echter wel een datum eerste toelating (20-12-2013) vanuit Duitsland.
Ik heb begrepen dat de auto op basis van de datum eerste toelating in Duitsland alsnog 0% bijtelling kent. Uiteraard geldt dan 60 maanden vanaf 20-12-2013.
Reactie
Je veronderstelling mbt behoud van de 0%-bijtelling is juist als de Duitse kentekenregistratie ook daadwerkelijk een 'tenaamsteling' is in Duitsland.
Iemand hier mee bekend? En zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt.
Ik krijg net bericht dat mijn Volvo V60 hybrid de 30e decmber of uiterlijk de 31e decmber aan komt in Duitsland. De 30e zou op tijd zijn voor de 0% bijtelling, maar de 31e is te laat....
Even wat informatie gezocht en de vraag gesteld aan iemand die hier verstand van heeft
Ik stelde de onderstaande vraag:
De auto wordt naar verwachting te laat geleverd in Duitsland (waarschijnlijk pas de 31e ) waardoor ik deze onmogelijk op tijd kan laten keuren, en tenaamstellen. Deze auto’s hebben echter wel een datum eerste toelating (20-12-2013) vanuit Duitsland.
Ik heb begrepen dat de auto op basis van de datum eerste toelating in Duitsland alsnog 0% bijtelling kent. Uiteraard geldt dan 60 maanden vanaf 20-12-2013.
Reactie
Je veronderstelling mbt behoud van de 0%-bijtelling is juist als de Duitse kentekenregistratie ook daadwerkelijk een 'tenaamsteling' is in Duitsland.
Iemand hier mee bekend? En zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt.