Pagina 32 van 32
S60 van JeroenSpock
Geplaatst: 02.04.2025 - 18:18
door JeroenSpock
Goed, sensor weer in elkaar, sleepring er weer aan, in de auto, aansluiten, accu weer aansluiten, Vida er bij en kijken.
En uiteraard gaat het niet goed. Klaar mee, ik rijd die auto zo de vijver in als hij nog even door gaat.
Vida meet wel de hoek, maar slaat soms zomaar 30-40 graden over. Springt dan ineens naar 360+ graden, loopt vast, hij kan er niet veel mee.
SAS er weer uit, naar binnen, weer open en goed schoonmaken. Weerstand nogmaals meten, ja zal wel goed zijn toch?
Weer in elkaar en opnieuw kijken.
En zowaar, hij meet gewoon per 1,5 graden zoals hij zou moeten.
Alleen jammer dat rechtdoor nu 180 naar rechts is... 'Gelukkig' had Bolbo dit ook en heeft hij ook de oplossing er bij geschreven. De weerstand weer iets verhogen, dus zo gezegd zo gedaan. Verhoogd naar 242, weer naar de auto en meten. Zelfde verhaal maar nog erger, 180 rechts is nu 360 graden rechts.
S60 van JeroenSpock
Geplaatst: 02.04.2025 - 18:31
door JeroenSpock
Oplossing 2 zou zijn om de platte schijf onderin de SAS een slag te draaien. Maar omdat ik daar op het oog geen verschil in kon zien, zou ik niet weten hoe ik die dan moet plaatsen.
Dus met het geheel in de auto de sleepring op 0 gezet bij het kijkglas.
Daarna weer naar binnen, SAS open, schijf er uit, die toch maar gedraaid op de gok.
Ook de precieze sensor wat bijgesteld. Je kan op de foto van dat ding 3 streepjes zien, en 1 streepje op het beweegbare deel. Die had ik op de middelste gezet, maar stond nu met de 0 stand op het bovenste streepje.
Weer alles in elkaar, dat gaat wel makkelijk na zo vaak openen.
Terug naar de auto, alles in elkaar, VIda er aan, en jawel, het lijkt gewoon gelukt.
Geen foutmelding meer, de DIM is rustig, het traction control lampje is uit, de SAS is groen in Vida.
Stuur er weer op, met een beetje loctite op de bout. Accu los, airbag aansluiten, accu weer aansluiten.
Storingen wissen waaronder die van de SRS Airbag, want om de SAS te testen zit je dus aan die sensor te draaien zonder stuur en airbag.
Auto starten, meldingen blijven weg. Nog een keer meten en Vida vindt het ook wel pirma zo te zien.
Na 4 jaar staat er weer DSTC AAN in de DIM, dat had ik lang niet meer gezien.
Dit is meer een verslag van wat ik gedaan heb, de beschrijving van Bolbo is wat duidelijker met de stappen die je moet doen.
S60 van JeroenSpock
Geplaatst: 02.04.2025 - 18:53
door Fredhead
Duidelijke how-to zo!
Heeft wat jaren "ergernis" gekost aan het brandende lampje en de melding maar uiteindelijk heb je ook wat.
S60 van JeroenSpock
Geplaatst: 02.04.2025 - 19:22
door Urbexpeditie
Inderdaad duidelijk verhaal.
En daarna de verkoop in?
S60 van JeroenSpock
Geplaatst: 02.04.2025 - 21:07
door JeroenSpock
Veerpootlagers en de luidsprekers nog.
Parkeersensoren heb ik ook liggen maar ik gebruik die dingen echt nooit, en om er bij te komen moet de gastank er even uit. Misschien als ik daar echt een keer zin in heb.
S60 van JeroenSpock
Geplaatst: 02.04.2025 - 21:52
door Jiska
Wat ga je er (wanneer hij klaar is) bij verkoop voor vragen als ik vragen mag?
S60 van JeroenSpock
Geplaatst: 03.04.2025 - 09:47
door JeroenSpock
Nog niet zo mee bezig gehouden, ik weet ook niet wat anderen momenteel vragen voor zo'n auto.
Hij is wel redelijk luxe, LPG, 1 van de laatste jaren, prachtige kleur. Wel 420.000 km inmiddels, maar dat loopt nog maar vrij weinig op want ik fiets vooral naar het werk.
S60 van JeroenSpock
Geplaatst: 03.04.2025 - 17:40
door maartjinski
Netjes gedaan Jeroen!
S60 van JeroenSpock
Geplaatst: 25.05.2025 - 17:41
door JeroenSpock
Matten uit de auto. Klodder afwasmiddel er over, water erbij, lekker smeren met de borstel op de boormachine, en daarna de extractor er over.
Resultaat is op de foto minder goed te zien dan in het echt. Maar de grote vlekken en het zand is er grotendeels uit.
Had nog een ronde met de extractor kunnen doen want het water dat hij op zoog was nog niet compleet helder.
En een ringetje van een achter mat op de bestuurdersmat gedrukt, trap ik die ook niet steeds los.