Tip: regel een Duits export kenteken en laat de Duitse dealer met een kopie van je paspoort en het machtigsformulier dat de 30e regelen.Aurelius schreef:Ik werd er door mijn adviseur nadrukkelijk op gewezen dat de auto voor 2014 op naam moet worden en gezet, en wel als eerste op naam van degen die hem importeert. Dus niet eerst op bv naam van de garage in Dtsl, en vervolgens pas op naam van de koper in Nl. Om voor alle fiscale regelingen in aanmerking te kunnen komen.
V60 PIH - importeren (praktische info)
- RoaldH
- 6th Gear member
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
Kan in NL wel ivm de importeur. Niet bij import (dan altijd gekoppeld aan een persoon of bedrijf).kissyfur schreef:een kenteken is toch altijd een tenaamstelling? Of kan je een kenteken ook niet op een naam zetten?
- fluz
- 3rd Gear member
Had ik niet bij stil gestaan, dus toch maar ff gecontroleerd bij de RDW.
Maar t klopt voor mijn importauto die eerst door mijn Duitse moederbedrijf geregistreerd was.
Eerste registratie van 7 november is nog steeds bekend bij RDW en eerste toelating NL is keurig de 28 november, datum van kenteken afgifte.
Maar t klopt voor mijn importauto die eerst door mijn Duitse moederbedrijf geregistreerd was.
Eerste registratie van 7 november is nog steeds bekend bij RDW en eerste toelating NL is keurig de 28 november, datum van kenteken afgifte.
- RoaldH
- 6th Gear member
Had je Duitse exportplaten (rood vlakje) of kurzzeitplaten (geel vlakje). Bij mijn NL kenteken staat gewoon de oorspronkelijk datum van toelating op de Duitse exportplaten.DJL schreef:Het zal wel aan mij liggen, heb zojuist kopie kentekenbewijs binnen gekregen.
En datum eerste toelating en eerste afgifte en te naamstelling staan allen op 27-12-2013. (dus waar die datum van 19-12-2013 in DE, van de registratie is gebleven weet ik niet, ook op RDW gechecked en daar staan dezelfde data allen op 27-12)
Mogelijk zijn de gegevens van DE en NL niet altijd bijgewerkt.
Maar ja, ik zit in ieder geval goed met de 0% bijtelling.
@Fluz: bij mij ook het geval.

- DJL
- 1st Gear member
Vandaag mij auto opgehaald bij de tussenpersoon (een ford-dealer)
(foto's volgen nog)
Ik heb hem dus niet zelf geïmporteerd, maar dat heeft de ford-dealer voor mij gedaan. En hij is via een vrachtwagen uit Dortmund gehaald. Dus geen export kentekenplaten gehad. (De Dortmund dealer heeft hem zelf 1 dag op eigen kenteken gehad)
Ik heb nu ook begrepen wat ze gedaan hebben. De ford-dealer heeft hem via PON (de Volkswagen importeur) laten registreren, hiervoor is zelfs de auto niet bij de RDW geweest, maar dit is middels de COC gedaan. Blijkbaar ziet de RDW dit dan als nieuwe auto en is er geen registratie meer van import vanuit Duitsland.
Ergens blijft het een beetje vreemd, maar ik vind het wel best alles staat nu bij mij op 27-12-2013. Dus ik ben wel tevreden.
(foto's volgen nog)
Ik heb hem dus niet zelf geïmporteerd, maar dat heeft de ford-dealer voor mij gedaan. En hij is via een vrachtwagen uit Dortmund gehaald. Dus geen export kentekenplaten gehad. (De Dortmund dealer heeft hem zelf 1 dag op eigen kenteken gehad)
Ik heb nu ook begrepen wat ze gedaan hebben. De ford-dealer heeft hem via PON (de Volkswagen importeur) laten registreren, hiervoor is zelfs de auto niet bij de RDW geweest, maar dit is middels de COC gedaan. Blijkbaar ziet de RDW dit dan als nieuwe auto en is er geen registratie meer van import vanuit Duitsland.
Ergens blijft het een beetje vreemd, maar ik vind het wel best alles staat nu bij mij op 27-12-2013. Dus ik ben wel tevreden.

Volvo V60 PIH MY2014, Geleverd 28-12-2013