Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
twcoolen
3rd Gear member

RichieB schreef:
Volvo is met SCT hierin vooruitstrevend.
Volgens mij is Parrot met Asteroid hierin vooruitstrevend en heeft Volvo hier een slap aftreksel van gemaakt. De ontwikkelingen rond iOS in de auto worden inderdaad interessant.
Parrot OEM werkt inderdaad samen met de automobielbranche bij het ontwikkelen van geintegreerde infotainmentsystemen.

Vergeet niet dat de Parrot Smart als dubbel-DIN systeem geleverd wordt voor het after-market circuit. Ze hoeven uitsluitend support te leveren op de module zelf en is in principe verglijkbaar met de aanschaf van een SmartPhone (goedkoop, zelf inbouwen, weinig tot geen support).

Volvo heeft de (voor mij begrijpelijke) keuze gemaakt om het systeem wat meer af te sluiten voor de gebruiker, vergelijkbaar wat Apple met haar huidige producten doet. Dit om te voorkomen dat de eventuele 'wat minder IT-onderlegde' gebruikers onder ons niet elke week bij de dealer staan omdat ze via een side-loaded app hun SCT weer overhoop hebben gehaald.
Volvo neemt eindverantwoordelijkheid op zich en heeft een merkreputatie op het spel staan. Negatieve ervaringen kunnen er tot leiden dat iemand geen nieuwe Volvo koopt.
Parrot kan zich in principe verschuilen achter een support forum. Zij lopen het risico dat die persoon de volgende keer geen Parrot systeem koopt ter waarde van 440 euro.

Neemt niet weg dat ik van mening ben dat er een gulden middenweg is in dit. Iets meer vrijheid (in de vorm van meer apps) zou zeker prettig zijn.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Bahram112
1st Gear member

Tanx voor de reactie. Ik zal kijken of mn auto uberhaupt nog gewijzigd kan worden (levering eerste week september).
€500 vind ik ok maar €1500 voor achteraf inbouw is een beetje teveel van het goede...
By the way: klopt het van de voice command?
twcoolen schreef:Rare dealer heb jij. SCT heeft wat kinderziektes/releaseprobleempjes maar heeft voldoende potentie om een mooi systeem te worden. Maar om nu af te raden om het systeem te kopen, dat vind ik wat ver gaan.
Wat betreft de opmerking rondom betaalde gps in het buitenland, daar klopt niets van. West Europa staat gewoon op de SD kaart, geen internetverbinding voor nodig. Dit geldt uitsluitend voor online verkeersinformatie.

Lees dit topic eens door en maak je eigen beslissing op basis van alle ervaringen.
twcoolen
3rd Gear member

Bahram112 schreef:Tanx voor de reactie. Ik zal kijken of mn auto uberhaupt nog gewijzigd kan worden (levering eerste week september).
€500 vind ik ok maar €1500 voor achteraf inbouw is een beetje teveel van het goede...
twcoolen schreef:Rare dealer heb jij. SCT heeft wat kinderziektes/releaseprobleempjes maar heeft voldoende potentie om een mooi systeem te worden. Maar om nu af te raden om het systeem te kopen, dat vind ik wat ver gaan.
Wat betreft de opmerking rondom betaalde gps in het buitenland, daar klopt niets van. West Europa staat gewoon op de SD kaart, geen internetverbinding voor nodig. Dit geldt uitsluitend voor online verkeersinformatie.

Lees dit topic eens door en maak je eigen beslissing op basis van alle ervaringen.
De knop op het stuur werkt inderdaad niet meer nadat SCT geinstalleerd wordt. Sterker nog, indien je SCT als af fabriek optie bestelt, wordt de knop op het stuur helemaal niet geleverd.

Je hebt wel een Voice Command functie op het touch screen. Daarmee kun je zoeken in alle lokale en online media (zoals Spotify/Deezer/TuneIn).
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Bahram112
1st Gear member

twcoolen schreef:
Bahram112 schreef:Tanx voor de reactie. Ik zal kijken of mn auto uberhaupt nog gewijzigd kan worden (levering eerste week september).

Tanx;
Ik denk dat ik voorlopig dan maar zo laat. Dus zonder sct.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je daarvoor gekozen hebt. Het is natuurlijk wel erg gaaf om online te zijn...
De knop op het stuur werkt inderdaad niet meer nadat SCT geinstalleerd wordt. Sterker nog, indien je SCT als af fabriek optie bestelt, wordt de knop op het stuur helemaal niet geleverd.

Je hebt wel een Voice Command functie op het touch screen. Daarmee kun je zoeken in alle lokale en online media (zoals Spotify/Deezer/TuneIn).
Ben
Executive Member
Contacteer:

Alleen een quote?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
IkeV70
5th Gear member

twcoolen schreef: Volvo heeft de (voor mij begrijpelijke) keuze gemaakt om het systeem wat meer af te sluiten voor de gebruiker, vergelijkbaar wat Apple met haar huidige producten doet. Dit om te voorkomen dat de eventuele 'wat minder IT-onderlegde' gebruikers onder ons niet elke week bij de dealer staan omdat ze via een side-loaded app hun SCT weer overhoop hebben gehaald.
Klinkt als een mooi en redelijk argument. Maar ten eerste is het niet redelijk, maar doorgeslagen paternalistisch. Ik neem liever zelf de verantwoordelijkheid over wat ik op het systeem installeer. En als ik het verkloot dan mag Volvo mij gewoon een rekening sturen voor herstelwerkzaamheden.
Daarnaast is het de vraag is of het ook waar is? Ik vind het namelijk zeer aannemelijk dat Volvo de boel om commerciele redenen heeft afgesloten. Dat ze om commerciele redenen zelf willen blijven bepalen welke apps beschikbaar zijn voor het apparaat. Wat mij betreft prima, maar benoem het wel zoals het is.
twcoolen schreef: Volvo neemt eindverantwoordelijkheid op zich en heeft een merkreputatie op het spel staan. Negatieve ervaringen kunnen er tot leiden dat iemand geen nieuwe Volvo koopt.
Tot nu toe zijn er nogal wat negatieve geluiden te horen. Wat dat betreft lijkt Volvo nog niet erg geslaagd in haar opzet.

(overigens: Mijn dealer raadde SCT niet heel expliciet af, maar raadde zeker niet aan.)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Paul
Geartronic member

De Vodafone Mobile Connect K3520 werkt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Ben
Executive Member
Contacteer:

IkeV70 schreef: En als ik het verkloot dan mag Volvo mij gewoon een rekening sturen voor herstelwerkzaamheden.
Ik ben bang dat er lieden zijn die Volvo overal de schuld van gaan geven en garantie gaan eisen, terecht of niet.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
IkeV70
5th Gear member

Ben schreef:
IkeV70 schreef: En als ik het verkloot dan mag Volvo mij gewoon een rekening sturen voor herstelwerkzaamheden.
Ik ben bang dat er lieden zijn die Volvo overal de schuld van gaan geven en garantie gaan eisen, terecht of niet.
Ja, dat hou je toch. Expliciet opnemen in de garantievoorwaarden, een ik-ga-akkoord disclaimer in het installatiescherm inbouwen en gewoon maar uitleggen aan de klant als het probleem zich voordoet..
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
twcoolen
3rd Gear member

IkeV70 schreef:
twcoolen schreef: Volvo heeft de (voor mij begrijpelijke) keuze gemaakt om het systeem wat meer af te sluiten voor de gebruiker, vergelijkbaar wat Apple met haar huidige producten doet. Dit om te voorkomen dat de eventuele 'wat minder IT-onderlegde' gebruikers onder ons niet elke week bij de dealer staan omdat ze via een side-loaded app hun SCT weer overhoop hebben gehaald.
Klinkt als een mooi en redelijk argument. Maar ten eerste is het niet redelijk, maar doorgeslagen paternalistisch. Ik neem liever zelf de verantwoordelijkheid over wat ik op het systeem installeer. En als ik het verkloot dan mag Volvo mij gewoon een rekening sturen voor herstelwerkzaamheden.
Daarnaast is het de vraag is of het ook waar is? Ik vind het namelijk zeer aannemelijk dat Volvo de boel om commerciele redenen heeft afgesloten. Dat ze om commerciele redenen zelf willen blijven bepalen welke apps beschikbaar zijn voor het apparaat. Wat mij betreft prima, maar benoem het wel zoals het is.
twcoolen schreef: Volvo neemt eindverantwoordelijkheid op zich en heeft een merkreputatie op het spel staan. Negatieve ervaringen kunnen er tot leiden dat iemand geen nieuwe Volvo koopt.
Tot nu toe zijn er nogal wat negatieve geluiden te horen. Wat dat betreft lijkt Volvo nog niet erg geslaagd in haar opzet.

(overigens: Mijn dealer raadde SCT niet heel expliciet af, maar raadde zeker niet aan.)
Die commerciele reden zijn voor mij niet geheel helder.

De additionele apps in de Asteroid store aanwezig zijn maar niet beschikbaar voor Volvo zijn over het algemeen gratis apps. Ze zijn getest en geaccepteerd in de Asteroid Market. Ik kan me voorstellen dat Volvo een halt toeroept aan andere Navigatie apps (TomTom, beschikbaar voor Parrot Smart), aangezien ze waarschijnlijk een exclusieve deal hebben met iGO (heeft Parrot trouwens ook). Echter zie ik niet in waarom het commercieel onaantrekkelijk is om apps als GoedKoper tanken, VLC, etc te blokkeren. Worden ze niet rijker of armer van.

Wat betreft de herstelwerkzaamheden is het zoals Ben al aangeeft, Volvo geeft garantie. Ik denk dat de disucssie hier wel commercieel is, Volvo wil niet in eindeloze garantiediscussies met de klant terecht komen.
twcoolen
3rd Gear member

Paul schreef:De Vodafone Mobile Connect K3520 werkt.
Perfect! Dankje, ga ik naar op zoek.
Bahram112
1st Gear member

Sorry....

@twcoolen; ondanks sct erg aantrekelijk en verleidelijk klinkt zie ik er toch van af. Die beslissing is voor mij nu makkelijker te nemen aangezien ik de ervaringen van alle gebruikers nu weet anders was ik zeker voor sct gegaan.

Ik kan me overigens goed voorstellen dat je het genomen hebt! Veel plezier ermee

Bahram112 schreef:
twcoolen schreef:

IkeV70
5th Gear member

twcoolen schreef: Die commerciele reden zijn voor mij niet geheel helder.

De additionele apps in de Asteroid store aanwezig zijn maar niet beschikbaar voor Volvo zijn over het algemeen gratis apps. Ze zijn getest en geaccepteerd in de Asteroid Market. Ik kan me voorstellen dat Volvo een halt toeroept aan andere Navigatie apps (TomTom, beschikbaar voor Parrot Smart), aangezien ze waarschijnlijk een exclusieve deal hebben met iGO (heeft Parrot trouwens ook). Echter zie ik niet in waarom het commercieel onaantrekkelijk is om apps als GoedKoper tanken, VLC, etc te blokkeren. Worden ze niet rijker of armer van.
Zelfs als er maar 1 app is die om commerciele redenen exclusiviteit krijgt op het systeem dan moet het hele systeem dicht. Je kunt tijdens installatie vanuit SDCard geen onderscheid maken tussen navigatie-APK's en niet-navigatie-APK's.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
IkeV70
5th Gear member

Ik vind het overigens jammer dat Volvo een exlusieve deal met 1 navigatie-aanbieder sluit. Waarom willen ze -ten koste van gebruikersgemak van de klant- daar ook geld aan verdienen? Haal je winst uit de SCT zelf, probeer niet ook nog eens de winst uit apps te maximaliseren.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
zakraket
4th Gear member

twcoolen schreef:Echter zie ik niet in waarom het commercieel onaantrekkelijk is om apps als GoedKoper tanken, VLC, etc te blokkeren. Worden ze niet rijker of armer van.
Evenzogoed is ook niet duidelijk waarom deze apps vanuit garantieoogpunt geblokkeerd zouden moeten worden. Het zijn immers gewoon allemaal geteste en actuele apps en dat is Volvo's zaak/terrein helemaal niet. Ik neig er dan eerder naar om de een of andere commerciele reden achter te zoeken. Misschien wil Volvo wel geld zien voor apps (alleen betaalde apps) en is dat de reden dat de market nog leeg is. In de tussentijd kunnen ze deals sluiten.

Imo heeft Volvo heeft een deal met iGo, waarom zouden ze anders de moeite genomen hebben om Google-maps van de navigatiefunctionaliteit te ontdoen en krijg je bij SCT een abo. Er is geen ruimte voor andere navigatie dan iGo op SCT.

Even wat anders: ik heb nu een week de auto in bezit en één uitgebreide rit gemaakt en verder met SCT zitten spelen. Wat ervaringen:
- afkloppen: tot nu toe elke keer direct een fix, nog voordat iGo is opgestart en ik zie altijd maximaal "bereik" bovenin. Ik heb nog niet getest wat er gebeurd als de auto ineens 100km verplaatst is, maar ik rij over het algemeen met navigatie aan. Tevens heb ik geen verwarmde voorruit
- iGo navigatie werkt prima (zoals ik al wist)
- de verkeersinfo van iGo is slecht... in de zin van: continue meer dan 1000 meldingen en filteren is niet goed mogelijk. Zo is de ringbaan van tilburg - zoals elke weg - continue bezaaid met uitroeptekens waar niets aan de hand is (bijna elke 500m staat er een uitroepteken). Naar mijn idee heb ik de uitroeptekens "uitgezet" maar ik blijf ze zien.
- bij het uitzetten van de auto blijft de laatste navigatie staan: je moet weliswaar iGo opnieuw opstarten maar hij gaat wel direct verder met de navigatie
- SCT werkt prima met mijn android hotspot. Met dezelfde SSID als mijn thuis Wifi schakelt ie ook bijna naadloos over. Aangezien mijn telefoon automatisch Hotspot aanzet als ik hem aan de stroomkabel hang hoef ik verder niets te doen voor een verbinding.
- als ik op mijn thuis Wifi zit krijg ik mijn Plex mediaserver in beeld. Niet dat je daar direct wat aan hebt, maar DLNA-servers kunnen dus ook gebruikt worden (vanaf je telefoon of ander hotspot-systeem?) voor in ieder geval muziek
- ik vind de combinatie van touchscreen en stuurbediening fijn: de meeste basishandelingen zijn gewoon van het stuur af te doen. Dat je een touchscreen hebt is gewoon handig voor de ingewikkelder handelingen: adressen ingeven, browsen, zoeken en zo is iets wat niet vanaf je stuur gaat, maar even een nummer skippen of bladeren in SCT werkt erg goed.
Helaas dat iGo dan juist weer niet (volledig) reageert op je wieltje.
- het switchen tussen verschillende bronnen wordt goed afgehandeld (streaming, USB, disk, bluetooth etc). Netjes geintegreerd imo.

Mits ik verschoond blijf van de GPS-problemen ben ik toch redelijk tevreden over SCT.
Over het ontbreken van apps is al genoeg gezegd.

o ja...in het systeemmenu zit een systeemupdate functie die van SD leest. Daar moet toch iets mee te hacken zijn?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
inbedrijf
2nd Gear member

Even een kleine opmerking kon zo snel niet lezen of dat al gezegd was

SCT = Parrot Asteroid. (Alleen dan met Volvo schilletje)

@zakraket het moet inderdaad mogelijk zijn om de boel te flashen, alleen weet ik niet of je dat bij je auto wilt doen, zonder de garantie of je terug kan naar de oude situatie. zie voor de mogelijkheden om te flashen : http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=2118432

Het grootse probleem wat ik kan bedenken is : Werkt het nog over 10 jaar. Dus als iemand de auto tweedehands koopt.

Je hebt nu al met een aantal RTI systemen dat ze hopeloos verouderd zijn. Net zoals ipod/iphone aansluitingen in je auto. Koop een iphone5 en je hebt er niks meer aan.
-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
gebla
2nd Gear member

Ik vraag mij toch af of die ADB USB poort ook intern weg is. Ik moet wachten tot eind november maar kan daarna de unit proberen te openen.
zakraket
4th Gear member

@inbedrijf: SCT is gebaseerd op Parrot, dat was al bekend (zie start topic) maar SCT is wel anders dan Parrot; de beschikbare "hacks" in dat XDA-topic zijn voorzover in dit topic al besproken en over het algemeen niet mogelijk (bijv. het downloaden van APKs via de browser).

Trouwens, er is niet eens een mogelijkheid om apps te deinstalleren. Alleen verbergen.

Of het over 10 jaar nog werkt? Dan heb ik die auto niet meer, daar maak ik me geen zorgen over. Ik denk dat het zowieso niet verstandig is om van welke hardware dan ook te verwachten dat die 10jaar "actueel" blijft.
MAar, imho over 10 jaar werkt een SCT gewoon nog, waarom niet. Of je nog kunt updaten is wat anders. Maar SCT heeft wel als voordeel dat de "basisunit" in je dashboardkastje zit. Redelijk gemakkelijk te vervangen.

Gebla, waar woon jij? MIts een beetje in de buurt mag je mijn SCT wel even bekijken (ik zeg nog niet: openmaken ;) )
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
gebla
2nd Gear member

zakraket schreef:
Gebla, waar woon jij? MIts een beetje in de buurt mag je mijn SCT wel even bekijken (ik zeg nog niet: openmaken ;) )
Ik woon in Zaandam. Ik verwacht dat intern er geen of weinig verschil is tussen de parrot en de volvo unit. Als dit zo is zal er op het board een aansluiting kunnen zitten voor de USB. Dit kan je neit zien aan de buitenkant :). Nog even wachten tot eind november. Dan krijg ik mijn wagen
zakraket
4th Gear member

Das niet in de buurt helaas :)
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”