Pagina 35 van 56

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 15.03.2022 - 11:10
door sanco
Idd mooie kleur, het past gewoon heel mooi in de combinatie met onze tupperware 😎
Wat dat betteft mis ik mijn 2010 nog wel een beetje, maar anderzijds, als je er in zit… zie je het niet.
Toch nog 35k in een jaar, dat is netjes. Daar kom ik lang niet meer aan, en dat vind ik prima. Km stand nu bijna 135 dus is nog aan het inlopen haha
Ik voel ook absoluut geen behoefte om voor de baas nog naar het diepe zuiden of het wilde westen te trekken. Het kon al nooit uit voor rond de 30 ct belaste vergoeding, maar nu … dat kost de brandstof ongeveer. Want laten we eerlijk zijn, ik probeer het af en toe maar eigenlijk maakt het geen ruk uit, 1 op 13 of 14 en dan is het wel gedaan. En met een trailer er achter zak je vlot onder de 10km…
Maar ach, wat is niet duur geworden. Genieten zo lang het nog kan, binnenkort krijgen we een quotum co2 en dan moet je eerst aanvragen of je wel toestemming krijgt van het social credit system of je je goed hebt gedragen en of er nog wat ruimte in je budget zit….

Btw op korte termijn een avond bij dealer mbt de toekomst van Volvo qua elektrificatie… helaas staat ons leasebudget geen Volvo toe. Want hoewel je voor 800 euro mag zoeken, blijkt er in de praktijk hooguit een kale ID3 in primergrijs haalbaar
Het staat me tegen, heb het 12 jaar van me gehouden, maar wellicht zeg ik toch ook: zet me maar zo n rotbak neer voor alleen zakelijk.
En dat vind ik nu precies de omgekeerde wereld, want zo zijn er nu velen bij ons. En wat betekent dat onder aan de streep? Allemaal extra auto s produceren, met lekker veel accu’s incl bijkomende ellende en een stroomnet dat overdpannen raakt…. Maar o o wat zijn we goed bezig…
Sorry ik stop, maar mijn bloeddruk loopt elke keer zo op als ik dit soort zaken benoem….

Voor nu: op naar de volgende apk met veilige en bovenal olezierige en betrouwbate kilometers gewenst hoor!

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 15.03.2022 - 11:19
door Bover
Sanco.....je hebt wel puntje echter het kapitalisme brengt alleen maar lijfeigenen voort. Dat leerde ik al op school van Karl Marx uit de klassieker 'Das Kapital" Ach het zijn verdienmodellen en wij doen allemaal mee...
Bloeddruk laag houden is wel beter voor het peil van de algemene ziektekosten in Nederland en voor jezelf :lol:

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 15.03.2022 - 11:28
door diesel01
DB200 schreef: 15.03.2022 - 09:14 Vandaag de APK op tellerstand 209.973. T.o.v. de vorige APK toch 35.000 km bijgeplust.

Geen opmerkingen behalve dan ‘mooie kleur’ 😎.
Kiek, dat geeft de burger moed.
Waar is dit trouwens, Veendam of Farmsum?

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 15.03.2022 - 11:31
door diesel01
@Klaas, gewoon een ID3 voor de baas en prive lekker doordieselen...
En die 4 cilinder is niet zuiniger hoor in de praktijk, met fluwelen voet in de ecostand 7.4/100km...dat doet BMW met een 6 in lijn beter heb ik mij laten vertellen..

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 15.03.2022 - 20:12
door DB200
sanco schreef: 15.03.2022 - 11:10 Btw op korte termijn een avond bij dealer mbt de toekomst van Volvo qua elektrificatie
Klopt, in mijn geval in Veendam. Ik ga er naar toe.

@Tom: was Farmsum. Samen met de monteur nog even onder de auto door gelopen en geen roest. Rubbers van de achterwielophanging ook nog steeds goed.

Hij vertelde dat Sammy de steenmarter en zijn vriendjes hyperactief zijn in Delfzijl e.o.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 15.03.2022 - 20:39
door Bover
ha ha die Sammy, dacht ik toch die al ergens met 220V schok te pakken was genomen bij een mooie gepoetste V90 en met een ere zwaai terug geven was aan de natuur... :) heeft een grote familie die Sammy...JOngens ik heb geen marter meer gezien sinds ik hondenhaar in de gril stop...

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 16.03.2022 - 10:22
door Fredhead
Bover schreef: 15.03.2022 - 09:54 Ik vind nog wel vreemd dat er van keuringen in de verschillende landen grote veschillen zijn. De Franse APK is sinds 2018 echt serieus opgeplust vergeleken met Nederland.
Daarin zijn we geen EU inderdaad.
In Spanje moet de klassieke Santana van familie ieder halfjaar gekeurd worden.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 25.03.2022 - 22:36
door DB200
Vanavond naar een voorlichting over elektrificatie geweest. Het is iets voor leaserijders en pensionado’s is mijn conclusie.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 26.03.2022 - 10:27
door Bover
Goh heb je een mooie open Volvo en rij je er niet in....:(

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 14.04.2022 - 10:02
door DB200
Het is deze week weer schuifdakjes-weer. Heerlijk rijden met schuifdak open over de Drentse klinkerwegen.

Hij: "Hoor je dat?"
Zij: "Ik hoor niks bijzonders, wat dan?"
Hij: "Nou, luister maar eens goed".
Zij (enigzins geïrriteerd) : "Ik hoor niets anders dan het geluid van banden op de weg".
Hij: "Precies, dat bedoel ik. Ondanks meer dan twee ton op de klok hoor je van de auto geen kraakje, geen rammeltje, geen piepje, helemaal niets behalve het geluid van de banden op de klinkers. Ik noem dat kwaliteit."

Een hele goede bekende heeft nu een jaar een youngtimer BMW met nog maar 2,3 ton op de klok en binnen een jaar een stapel garagerekeningen waar je u tegen zegt voor de gekste dingen. Die is inmiddels van zijn uitstap naar BMW genezen en volgende maand rijdt hij weer in een jong gebruikte V60.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 14.04.2022 - 11:19
door Bover
JOHAN <ooi man als je zo kunt rondrijden met open dak!

tja maar youngtimers is een misleidende naam, het zijn feitelijk jongere oldtimers....ik bedoel mn V70 heeft ook de techniek die begin jaren 2000 is ontwikkeld. Staat die wel 2006 op kenteken maar wel inmiddels bijna 22jaar senior techniek..

Ik herinner me vaag nog een Volvo zonder kraakje in een vorig leven rond 2008 ha ha toen ik een nieuwe Volvo bij de dealer uit de showroom reed....waar blijft de (kraakvrije ) tijd :lol:

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 14.04.2022 - 11:44
door Bart
Prachtig, die C70. Maar inderdaad, waarom laten staan en niet lekker mee rijden?

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 30.04.2022 - 23:06
door DB200
Vanmiddag het interieur schoongemaakt en daarna het leer behandeld met Gliptone. Binnenkort doe ik de bestuurderstoel nog een keer.

De wagen ruikt weer heerlijk naar leer.

Met een kleine beloning na afloop 😎.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 30.04.2022 - 23:15
door lint
Gliptone is goed spul, geeft het leer een mooi uitstraling.
Na gedane arbeid is het prima wijn drinken🍷

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 01.05.2022 - 10:10
door PGV90
Goed werk!
Zowel tijdens als er na 😎

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 01.05.2022 - 11:10
door diesel01
Mooi Johan, die nieuwe versie van liquid lether is heel mooi te verwerken en zoveel makkelijker als de oude.
Geeft altijd super resultaat.
Die Zweigelt ziet er ook lekker uit👍

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 01.05.2022 - 11:32
door Bover
keurige voiture Johan...de Oostenrijkse wijn op jouw tafel stond hier bij de een internationale supermarkt in het rek meen ik......dat is grappig ga ik flesje van halen....keer wat anders...

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 01.05.2022 - 18:42
door DB200
Die Zweigelt lag al 2 jaar in de kast en smaakte prima, beetje zoetig en heel anders dan een Bordeaux. Inmiddels kraakt het leer weer na meerdere behandelingen met Liquid Leather behalve dan de voorstoel, dus die heeft nog wat meer nodig.

Ik heb intussen e.e.a. gelezen over diesel. Deze brandstof wordt in een hydrocracker gewonnen, als de 1e raffinage stap is geweest. Een hydrocracker heeft veel aardgas nodig. En Russische VGO (Vacuum Gasoil) heeft als feedstock voor de hydrocarcker de juiste eigenschappen waardoor het rendement van de hydrocracker wordt vergroot. En die doen we dus nu in de ban. Dus: dure aardolie + duur aardgas + slechter rendement (geen VGO) = superdure diesel. Onze maatschapprij draait op logistiek en logistiek draait op diesel.

Maar privé ga ik gewoon nog lekker doorrijden. De XC70 is immers een sunk cost en een stekkerhybride gaat mij met mijn rijgedrag alleen maar meer geld kosten volgens het blog van Hans oet Twent.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 01.05.2022 - 19:50
door Bover
Ja dat zag ik ook de ervaringen van Hans....Ik ga komende week een afspraak maken voor de Controle techniek in mei voor de zekerheid. Aantal aanpassingen in regelgeving maken het in juni weer spannender hier dus laat ik maar voor zijn. Ondertussen zie ik alleen nog maar diesels om me heen en vraag mij echt af hoe men de reductie dieselauto s wil regelen in France, terwijl mensen hier in de verlaten buitengebieden voor alles afhankelijk zijn van vervoer en vaak ook beneden de inkomen zitten van 20 mille bruto per jaar.
Johan we staan aan het begin van een jaar vol Geo verrassingen vrees ik kijkend naar de zon in het oosten.......

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 01.05.2022 - 20:04
door DB200
Bover schreef: 01.05.2022 - 19:50 Ondertussen zie ik alleen nog maar diesels om me heen en vraag mij echt af hoe men de reductie dieselauto s wil regelen in France, terwijl mensen hier in de verlaten buitengebieden voor alles afhankelijk zijn van vervoer en vaak ook beneden de inkomen zitten van 20 mille bruto per jaar.
Ik heb net ons energiecontract moeten verlengen. De maandelijkse bijdrage gaat van 90 naar 250 euro voor een jaarlijks verbruik ca. 1100 m3 gas en elektra nihil. Bij 20 mille bruto is dat einde oefening, lijkt mij.