Pagina 5 van 7

Geplaatst: 13.04.2007 - 13:42
door Gast
edraket schreef:Welke dealer het is wil ik liever niet op het forum plaatsen. Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee, maar ik dacht dat dat min of meer een afspraak was om niet te doen. Als je een PB wilt...
Heb je een klein puntje.
Maar ik denk dat het in deze belangrijker is dat een ander forumlid gewaarschuwd wordt voor dergelijke praktijken.
Daarbij komt dat je het niet ongefundeerd doet, je komt met feiten.

Ik zie het wel vaker voorbij komen, nmm geen probleem als je het maar met onderbouwing doet.
Nogmaals, bij jou is het duidelijk.

Geplaatst: 13.04.2007 - 16:06
door edraket
Het punt is dat ik e niet beticht van oplichting oid, maar er wordt nogal eens de verkeerde diagnose gesteld wat de klant dan vrolijk mag betalen. En dat is niet eenmaal gebeurd. Je kunt dan niet meer spreken van een incident. Nou vooruit dan het is Svala Hillegom.

Geplaatst: 13.04.2007 - 16:46
door Frumpy
Is dat die Volvo dealer op de hoek bij de McDos en Rolls R.? Daar heb ik ook 2 maal het "genoegen" gehad.
Een maal een verkeerde diagnose ( ja, mijnheer, dat wordt een nieuwe automatische versnellingsbak; bleek uiteindelijk door de banden te komen) en een andere keer een rekening van ruim 70 euro voor een korte diagnose- en uitleesactie. Men zag uiteindelijk zelf wel in dat het voor een dergelijke service ook wel een beetje duur was, waardoor het bedrag van de rekening werd gehalveerd.

Zal wel geen structureel probleem zijn, maar meer door individueel geklungel veroorzaakt worden. Dit soort types dat het voor de rest verpest heb je helaas bij iedere dealer er wel tussenlopen. Helaas moeten ook hier de goeden onder de kwaden lijden.

Geplaatst: 13.04.2007 - 17:02
door edraket
Klopt is dezelfde. Bij de airco ging het ook al mis met de rekening. Eerst kosten voor het vullen (logisch). Er werd bij vermeld dat controle erbij hoort. Vervolgens krijg ik een rekening van 60! euro voor de controle, en als laatste halen ze ook nog mijn airco leeg. Uiteindelijk zou ik dus bijna 200 euro armer zijn en er ook nog op achteruit zijn gegaan, terwijl er dus waarschijnlijk niets mankeert aan de airco.

Geplaatst: 13.04.2007 - 17:03
door bart simpson
heb je ze er ook nog op aangesproken?

Geplaatst: 13.04.2007 - 19:52
door Gast
Edraket, "kennende", kan je daar wel van op aan.

Geplaatst: 13.04.2007 - 20:50
door louis
Hier nog één......
Heb voor mijn Volvo S60 3x een HONDA ACCORD gehad.
Bij 3 verschillende dealers.
Nu heb ik in 1,5 jaar tijd dat ik die volvo bezit al evenveel geld aan reparaties uitgegeven als al die 3 HONDA's bij elkaar.

Terwijl ik juist van HONDA was afgestapt omdat er bij alle drie de Honda dealers geen monteur rond liep die gewoon iets in 1 keer goed wist te doen en de service ver te zoeken was.
Moest gemiddeld 3x terugkomen voordat ze het eindelijk goed gerepareerd hadden.(lees: nadat ik ze heb moeten vertellen wat er vervangen dient te worden)

Ben nu ook op zoek naar een Volvomonteur die echt weet waar hij over praat en zijn vak verstaat.
Al moet ik naar de andere kant van nederland rijden.
Ben het gepruts van die monteurs zo zat.

Zo ik heb ook even weer mijn hart gelucht..........

Geplaatst: 13.04.2007 - 22:00
door arjen
Al met al heb ik de uitspraak gedaan, dat men mij niet meer in een VAG-produkt zal vinden. Als het kwaliteitsmerk van VAG 100.000 tot 150.000 km zoveel problemen geeft, heb ik geen zin in enig produkt van VAG.
En voor iemand het vraagt, de auto heeft altijd de voorgeschreven servicebeurten gehad en ik heb altijd alles laten vervangen als dat aangegeven werd vanuit de garage! Zonde dat een zo fijne auto is opgebouwd uit zulke ondeugdelijke componenten. Wij hebben met deze auto mer pech gehad dan met AL onze voorgaande auto’s bij elkaar.

(Stukje ergens van internet gepikt. Volgens mij hebben alle merken tegenwoordig die dure reparaties....)

Geplaatst: 13.04.2007 - 22:03
door arjen
(En dit heeft iemand n.a.v. zijn ervaringen m.b.t. een Golf geschreven.)

Problemen
14 KM -> centrale portiervergredeling wilde alleen maar de stand open (op slot lukte niet) storing in de comfortsluiting ( ramen gingen open bij het ontgrendelen van de wagen)
500 KM -> oliepeilsensor kortsluiting -> vervangen
1050 KM -> blikschade door bumperklever (geen ’productprobleem’)
2000 KM -> rechter voorwiellager gebroken in behuizing*
3500 KM -> linker voorwiellager gebroken in behuizing*
5000 KM -> ABS en EDS sensorenstoring -> verholpen
11000 KM -> Kortsluiting in antenneversterker -> vervangen
14000 KM -> veerpoten én schokbrekers voorvervangen*
21500 KM -> complete motormanegement storing -> complete uitschakeling van de wagen. Na volledige revisie van de auto (duurde 5 weken ) probleemloos tot aan omruil van de wagen ( is toch maar een Polo geworden)

Geplaatst: 14.04.2007 - 17:21
door Bover
Tjoinge jonge Ed, dat schoor dus niet op.
Maar laten we ook kijken naar de km die je rijd en niet naar de jaren...
Met 60.000km per jaar heb ik tot nu toe met 145000km op de teller niets tegen gekomen.

wel zelf naar de Airco specialist Hek in Enschede en laat daar automatisch elk najaar afvullen en nakijken. Moet atijd ongeveer 100-150gr bij.

Kosten 75,= euro en Stek erkend papaier erbij.

DE grote beurt doe ik Duitsland Nordhorn bij de VOLVO dealer en die grote beurt met Distributie riem en alles wat erbij hoort incl rollen waterpomp, oll weckselen enz enz 700,=. Verschil 290,=

Lijkt me wel winstgevend om ff naar de Duitse dealer te rijden en een boekje mee te nenem als je je particulier bent zoals ik.

Ed ik hoop voor je dat alles weer werkt en wens je een gekoelde zomer toe.

Geplaatst: 14.04.2007 - 23:16
door edraket
bart simpson schreef:heb je ze er ook nog op aangesproken?
Ik heb ze er meerdere keren op aangesproken. Ik heb al heel wat akkefietjes gehad daar. In eerste instantie besprak ik het met de balie, op een gegeven moment een gesprek gehad met de bedrijfsleider. Er is niets veranderd in de tussentijd. Ik zal een paar voorbeelden noemen wat ik al heb meegemaakt dan begrijp je wat ik bedoel:
- Onder garantie de achterkleproest van de V70 wegwerken. Was zo geroest dat de klep moest worden vervangen. Uiteindelijk krijg ik de auto terug met een scheve klep (van alle kanten), strip mist, alles kraakte en piepte en het ergste een hele vette kras aan de achterkant. Waarschijnlijk gebeurd met het monteren, maar de spuiterij ontkende alles. De garage heeft het hersteld, en vervolgens ziet de gespoten plek er niet uit. Echt een sinaasappel, heel erg lelijk. Ik wist niet dat een auto zo slecht kon worden afgeleverd. Na 4 keer te zijn terug geweest was ik het zo zat. De auto is toen naar een andere spuiterij gebracht, en hebben ze het op eigen kosten laten herstellen.
- Mijn S60 had schaafplekken waar vroeger de spatlappen zaten. Dat zou worden hersteld bij mijn eigen garage. Na een half jaar komt de roest er weer doorheen. Nu snap ik wel dat dit steeds door de spuiterij komt, maar de holding is naast eigenaar van de garage ook eigenaar van de spuiterij. Ze kunnen dus niet om dat schadebedrijf heen.
Zo heb ik nog wel meer akkefietjes gehad, en is de maat een keer vol. Het vervelende is dat de klant de volledige rekening wordt voorgeschoteld en je moet praten als brugman om de rekning te reduceren tot iets wat redelijk is. Voor het vervangen van mijn koppakking heb ik een half uur moeten praten voordat ze genegen waren de koppakking te schrapen. Uiteindelijk heb ik alsnog ruim 1000 euro moeten betalen voor het vervangen van de radiateur. Slaat natuurlijk ook nergens op.
Ik heb tegenwoordig elke keer discussies, en dat is ook niet goed voor de klantrelatie. Als bijvoorbeeld wordt gezegd dat een airco geen onderhoud nodig heeft, en als ze hem dan met tegenzin opnieuw vullen blijkt er ineens van alles vervangen te moeten worden. Dat klopt gewoon niet. Een airco die lek is houdt het op zijn hoogst een paar dagen uit, en doet het dan niet meer. Als er vervolgens nog 450 gram uitkomt (na bijna 5 jaar!), dan is er volgens mij niets mis met de airco, en is er zeker geen slang en condensor lek.

Op één of andere manier kon ik nog steeds graag bij de dealer. Ten eerste vanwege het merk Volvo. Ik heb daar toch wel wat mee, en daarnaast omdat er gewoon ook erg aardige mensen werken. Maar als je steeds iets hebt wordt de verstandhouding verstoord, en wordt de sfeer vanzelf minder gezellig.
Geloof me ik heb mijn best echt gedaan, maar nu is het welletjes. Blijkaar willen ze niet dat ik daar blijf komen. Ze maken het me in elk geval erg moeilijk. Ik ga het denk ik maar proberen bij het onafhankelijke bedrijf. Ik denk dat ik daar mee plezier aan de bezoekjes overhoud.

Geplaatst: 15.04.2007 - 00:28
door MentalFloss
Hmz...ik zit dit onderwerp zo eens door te lezen als S60 T5 bezitter (sinds twee weken) en ik word er niet echt vrolijk van :-)

Mijn vorige auto was een Ford Mondeo uit '96 en daar heb ik vrij weinig onderhoud aan hoeven plegen en ik hoop eigenlijk dat dat bij mijn S60 ook het geval is. Er zit nu 115.000 op de teller en de distributieriemen + rollen + remblokken rondom + remschijven rondom + filters zijn allemaal net vervangen door de vorige eigenaar, dus ik hoop er de eerste tigduizend kilometer eigenlijk weinig aan te verspijkeren.

Ik las wel iets over een ETM als bekend probleem, maar heb geen idee wat dat inhoud?

Voor de rest vind ik hem heerlijk rijden en hoop dat ie dat nog lang zal doen :-)

Geplaatst: 15.04.2007 - 10:09
door Oceanracer
MentalFloss,

Allereerst welkom hier op 't forum. (hebben we al foto's kunnen spotten van jouw T5???) Een ETM is "vakjargon" hier voor het electronisch gasklephuis. Aangezien deze bij velen van ons hier vaak defect raakt, korten we het graag af. De ETM's van 2000 en 2001 zijn van een dermate kwaliteit dat deze na een jaar of 4/5 de geest geven. Het aantal gereden km's lijkt voor als nog niet van invloed te zijn. Veelal wordt na melding/klachten van de eigenaar (slecht stationair draaien/afslaan bij parkeren/cruisecontrol problemen/schokken van de motor bij gas los) eerst de ETM gereinigd, dan wordt er een software-update op losgelaten en omdat dit meestal niet afdoende resultaat biedt, wordt ie als nog vervangen.

Ed,

Waarom niet naar een andere Volvo-dealer dan? Geeft je toch het "Volvo-gevoel" en wie weet is het bij een ander toch beter geregeld? Ik rij tegenwoordig ook de dichtsbijzijnde dealer voorbij, wanneer ik onderweg ben naar mijn huidige dealer. Hoewel ik (op het forum) ook positieve berichten over mijn oude dealer hoor, zullen ze mij er niet meer verwelkomen.

Geplaatst: 15.04.2007 - 11:01
door Billy Road
Ik zou gewoon een bovag garage opzoeken. Heb ik ook, werkt prima, maar voor de software moet je toch naar de dealer (helaas).

In de 4 maanden dat ik de auto nu heb, heb ik mijn plaatselijke dealer ook iets beter leren kennen. Ik vind het frappant als ik bovenstaande lees.

Hebben ze dan geen kennis van zaken? Ook ik moest zelf via internet uitzoeken dat een ruil teller unit wel degelijk geplaatst kan worden, ipv dat ik een nieuwe (1200 euro) of een via volvo (900 euro) ruilunit heb laten plaatsen. Ik heb er zelf een gekocht voor 100 euro! Dat ze daarna nog "even" 100 euro rekenen voor een software reload, terwijl ik daar al 3 keer was geweest om de storing (in de tellerunit) te laten verhelpen, nou dat noem ik geen
klantvriendelijkheid. En dan van Autorima horen dat ze zelf veel ruilonderdelen leveren aan dealers, nou dan zakt m'n broek af en wordt het voor mij een principekwestie!

Ik heb een afneembare trekhaak, en op de vraag of er ook zo'n afdekkap om past, zeiden ze, nee meneer die hebben we niet. Toch nog even aan de monteurs gevraagd, die er gelijk 1 van de stelling pakt en erop drukt (dus gelijk maar ff terug naar chef en betalen....)

En ook niet die keer dat na een wielwissel (zelf uitgevoerd) nog geen 10 minuten op de brug heb gestaan om daarna een rekening van 38 euro gepresenteerd te krijgen. Toen ze kwamen met: "u mag blij zijn dat wij u willen helpen, u heeft de auto hier ook niet gekocht!", toen was voor mij de maat vol! Liever de dealer..."my ass!" Ook al wordt het ontkent, ze maken wel degelijk onderscheid tussen klanten. Ik heb het meest moeite met de houding die ze uitstralen zo van: u rijdt nu wel Volvo meneer, en dat werd ook echt zo gezegd!

Bij mijn eigen "van alle merken thuis" garage, krijg ik voor zulk soort dingen niks in rekening gebracht, dat noemt hij klantvriendelijkeid, en dat werkt, hij heeft het razend druk (veel mond op mond reclame) en ECHT verstand van zaken. En dat kan ik van de dealer helaas niet zeggen.
Ik moet zeggen, ik ben geen dief van m'n eigen beurs, maar als k weet dat het goed is wil ik best iets meer betalen, maar niet voor dingen die anders of "beter" kunnen. Om nog een laatste voorbeeld te noemen, bij de dealer moet ik 65 euro per dag voor een leenauto betalen. Mijn eigen garage heeft gratis leenauto's, maar ja dan rijd ik dus even niet in een Volvo.......

Maar troost je, bij m'n vorigemerk (VW) werd de dealervaak STealer genoemd, dat zegt ook wel genoeg. En het is voor die jongens ook moeilijk zat om hun hoofd boven water te houden. Maar ik hoef niet voor hun mooie nieuwe (in mijn ogen veel te dure) showroom te betalen, dan ga ik wel naar die merkloze garage, en daar krijg ik ook nog n's een kop koffie aangeboden.

Geplaatst: 15.04.2007 - 11:25
door edraket
Billy, Hoe doe jij dat met de onderdelen. Sommigen moeten in mijn oen origineel zijn, zoals het oliefilter bijvoorbeeld. Haal jij die zelf of laat je immitatie monteren?

Geplaatst: 15.04.2007 - 11:27
door edraket
MentalFloss schreef:Hmz...ik zit dit onderwerp zo eens door te lezen als S60 T5 bezitter (sinds twee weken) en ik word er niet echt vrolijk van :-)

Mijn vorige auto was een Ford Mondeo uit '96 en daar heb ik vrij weinig onderhoud aan hoeven plegen en ik hoop eigenlijk dat dat bij mijn S60 ook het geval is. Er zit nu 115.000 op de teller en de distributieriemen + rollen + remblokken rondom + remschijven rondom + filters zijn allemaal net vervangen door de vorige eigenaar, dus ik hoop er de eerste tigduizend kilometer eigenlijk weinig aan te verspijkeren.

Ik las wel iets over een ETM als bekend probleem, maar heb geen idee wat dat inhoud?

Voor de rest vind ik hem heerlijk rijden en hoop dat ie dat nog lang zal doen :-)
Laat je niet afschrikken. Dit gaat juist over slechte diagnoses en onnodig onderdelen vervangen (blijkt achteraf). Als je dus de juiste garage hebt blijkt het wel mee te vallen met de storingen. Het is erg maar waar.

Geplaatst: 15.04.2007 - 12:10
door Billy Road
Die jongen waar ik mijn auto laat "doen", laat de keus aan mij. Bij de distri beurt met waterpomp etc. heb ik wel gekozen voor orginele onderdelen. De volgend beurt neem ik gewoon immi, ik geef liever meer geld uit voor bijv. een betere volsynthetische olie.

Ik hoorde gisteren nog een verhaal van iemand met een S80 (2.4 D met inmiddels 500.000km op de klok!). Nieuwe automaat laten plaatsen voor dan 4500 euro! Bij autorima in Druten vragen ze 870 voor een ruilbak met garantie. Welke optie zou je dan kiezen? Is niet helemaal 1 op1 vergelijkbaar, want dan moet ie er nog in...maar toch.

En die jongens hebben veel meer onderdelen liggen hoor. Voor mij in ieder geval een belletje waard. Inmiddels twee ruilgasdempers op m'n kofferklep gezet. 15 euro per stuk. En ik wil niet eens weten wat ze nieuw bij de dealer kosten....

Ben het met je eens dat bepaalde onderdelen origineel moeten. Maar het zou me niks verbazen, dat ik ze bij de merkloze garage niks duurder krijg dan rechtstreeks via de dealer....voordeel zit em dan in het uurloon (32 euro excl.) Dealer uurloon weet ik niet...

Mijn beurt bij aflevering (hebben de auto zonder garantie aangekocht), distri met alle riemen filters etc, waterpomp, carter en bak olie verversen kostte me met originele onderdelen en verder alles gecheckt en auto van binnen- en buiten netjes gepoetst 800 euro.

Geplaatst: 15.04.2007 - 12:11
door MentalFloss
Oceanreacer,

Okay op verzoek hier een foto.

Geplaatst: 15.04.2007 - 12:46
door Oceanracer
Ik had natuurlijk weer eens niet langer gekeken, dan m'n neus lang was. :)

Ik kwam je later op het voorsteltopic weer tegen. Maar nogmaals: Mooie kleur en gave velgen!

Geplaatst: 15.04.2007 - 13:52
door Bover
De tekst: u rijdt volvo en dat kost wat" heb ik ook gehoord bij de dealer hier in de stad.

Er zit een soort waas omheen dat je blij moet zijn datje er mag komen.
Dat maakt me zo blij in Gronau Volvo dealer.
Je bent echt welkom, geen fratsen en er wordrt serieus naar je geluisterd.

Misschien is dit "gevoelen" toech ietsw om in Beesd op te paken.
Misscjien kan BArt Simpson een signaal afgeven.

Het valt allemaal onder het hoofdstuk KLANTBEJEGENING.
Betrekkingsnivo dus cq klantbinding.