ben blij dat er ook mensen met enig verstand op het forum zitten,
er zal maar wat gebeuren met 140 (klapbandje caravan, flinke remactie, uitwijkmaneuvre, oid) en de caravan komt je snel voorbij of gaat gekke dingen doen..
180 met een cayenne & karretje erachter is niet zo boeiend, zware auto, licht karretje dat stuitert lekker door... (moet alleen niet losschieten.. of op zn kant)
hoop niet iemand als tim op de weg tegen te komen.
(trouwens, als er ook maar iets gebeurt met je vrouw of kleintje door zo iemand..... dan trek je toch iemands kop van z'n romp? ben niet gewelddadig oid maar dan....)
Jullie ervaring met de V40 als trekwagen
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
Hey let even op! Dat met die Cayenne Turbo was voor een snelheidsrecord!!
Straks denken mensen dat je met een Cayenne gewoon 180 met een caravan kan blazen. Doe dat maar liever niet. Dit soort records worden meestal gezet op een landingsbaan of zo, in ieder geval zonder andere weggebruikers
Straks denken mensen dat je met een Cayenne gewoon 180 met een caravan kan blazen. Doe dat maar liever niet. Dit soort records worden meestal gezet op een landingsbaan of zo, in ieder geval zonder andere weggebruikers

S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
-
- 5th Gear member
mooie combi, zelfs de kleuren kloppen!
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- timvandoorn
- 2nd Gear member
aan allen, ik zal me voortaan gedragen (serieus)Laptom schreef:Hoi Tim, ongetwijfeld een mooie combinatie!
Maar zoals ik al eerder zei, maakt niet uit wat voor vering, stabilisatie, uitlijnen en balanceren je doet en hebt. Je hebt gewoonweg niets te zeggen in noodsituaties en met een snelheid van 140km/u kan het fataal aflopen.
Zoals ik al zei was mijn auto gemaakt om te trekken, de plateux aanhanger leeg met een laag zwaartepunt (10"velgen) en dus geen vlieger zoals IEDERE caravan. De auto was ruim 5x zo zwaar als de aanhanger! En alles was net 10.000km oud. Omdat ik "maar" 100-105km/u reed toendertijd ben ik er levend vandaan gekomen (niet zelf gelopen, brandweer heeft mij moeten helpen) en heel belangrijk was het een eenzijdig ongeluk! Met 140km/u had ik het nooit gered en typte ik dit nu niet.
Ik kan je van harte een gevordere rijcursus en trekcursussen aanbevelen in Lelystad. Daar leer je echt veel van, ik bofte dat mijn toenmalige baas van mijn bijbaantje dit voor hem en zijn personeel jaarlijks deed als gezamelijk uitje.
Nogmaals, in een noodsituatie heb je niet veel te vertellen met (alle respect) een din-ky toy trekauto en een vlieger als caravan erachter. Als je gaat vliegen met 100+ snelheden zijn dit soort situaties vaak noodlottig en dan niet alleen voor jou. Denk aub aan andere mensen en aan je gezin! Het is dan vakantie en geniet ook van de reis heen en terug!
Ik hoop niet dat ik als een heilige overkom want dat ben ik absoluut niet. Ik ben niet voor niets bezig met de aankoop van een T4, maar ik hoop (en denk) wel dat ik het besef heb wanneer het verstandig is om de potentie van deze auto te gebruiken.
Succes!
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
-
- 1st Gear member
Hoi Makkers,
mijn persoonlijke mening is dat de S/V40 totaal geen fatsoenlijke trekwagen is. Krachtige of minder krachtige motor, maakt niet uit.
Het zijn gewoon de achterveren die niet deugen. Te harde dempers, maar te zwakke veren...
Komt er bij dat de tractie eveneens niet het sterkste punt is van deze wagen.
De combinatie van dus slechte tractie en zwakke veren maakt dat het dus voor mij geen goede trekwagen is.
Er zijn dus een heel pak betere wagens indien je van plan bent veel/regelmatig een caravan of zwaardere aanhangwagen te trekken.
Diegenen die anders beweren zullen eens dringend een andere wagen voor hun sleurhut moeten proberen. Ze zullen versteld staan... ;o)
mijn persoonlijke mening is dat de S/V40 totaal geen fatsoenlijke trekwagen is. Krachtige of minder krachtige motor, maakt niet uit.
Het zijn gewoon de achterveren die niet deugen. Te harde dempers, maar te zwakke veren...
Komt er bij dat de tractie eveneens niet het sterkste punt is van deze wagen.
De combinatie van dus slechte tractie en zwakke veren maakt dat het dus voor mij geen goede trekwagen is.
Er zijn dus een heel pak betere wagens indien je van plan bent veel/regelmatig een caravan of zwaardere aanhangwagen te trekken.
Diegenen die anders beweren zullen eens dringend een andere wagen voor hun sleurhut moeten proberen. Ze zullen versteld staan... ;o)
-
- 5th Gear member
Ik zou zeggen kijken eens op de volgende pagina.
Mijn ouders rijden zelf bij de aangesloten caravanclub waar ze nou bijna letterlijk aan alle regeltjes houden waar ze maar kunnen.
Met de kennis van deze caravan liefhebbers hebben ze een mooie website gebouwd die uitleg geeft wat voor een caravan liefhebber belangrijk is.
http://www.caravantrekker.nl/
Mijn ouders rijden zelf bij de aangesloten caravanclub waar ze nou bijna letterlijk aan alle regeltjes houden waar ze maar kunnen.
Met de kennis van deze caravan liefhebbers hebben ze een mooie website gebouwd die uitleg geeft wat voor een caravan liefhebber belangrijk is.
http://www.caravantrekker.nl/
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 1st Gear member
Hoi Makkers!
@ Astan: Bedankt voor de zeer interessante link!
Zoals ik hierboven reeds heb vermeld staat nu dus ook op de site die Astan heeft aangeraden:
"Dan als hekkensluiter van het goed gevulde dieselsegment de Volvo V40 1.9 TD".
Nogmaals: als je het geluk/kans hebt gehad om regelmatig van trekauto te wisselen, kan je niet anders dan besluiten dat de Volvo S/V40 een zeer matige trekauto is. Dit ondanks de loftrompetten van andere mede-forumleden.
Groetjes,
Dieter
@ Astan: Bedankt voor de zeer interessante link!
Zoals ik hierboven reeds heb vermeld staat nu dus ook op de site die Astan heeft aangeraden:
"Dan als hekkensluiter van het goed gevulde dieselsegment de Volvo V40 1.9 TD".
Nogmaals: als je het geluk/kans hebt gehad om regelmatig van trekauto te wisselen, kan je niet anders dan besluiten dat de Volvo S/V40 een zeer matige trekauto is. Dit ondanks de loftrompetten van andere mede-forumleden.
Groetjes,
Dieter
-
- 5th Gear member
Hier nog even een berichtje van Astan
Kwam ik ooit daar aan met mijn Grand Cherokee 4.7 liter V8 zonder trekhaak, nou je had ze moeten horen.
Zonde........ heeft niet eens een trekhaak!
Alle gekheid op een stokje, als je wilt weten of je volgende aankoop geschikt is voor een bepaalde combinatie (caravan) dan moet je echt even kijken op die site er staat echt heel veel bruikbare info op die veel duidelijk maakt.

Kwam ik ooit daar aan met mijn Grand Cherokee 4.7 liter V8 zonder trekhaak, nou je had ze moeten horen.
Zonde........ heeft niet eens een trekhaak!
Alle gekheid op een stokje, als je wilt weten of je volgende aankoop geschikt is voor een bepaalde combinatie (caravan) dan moet je echt even kijken op die site er staat echt heel veel bruikbare info op die veel duidelijk maakt.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.