Ik heb me dit ook wel eens afgevraagd. In diverse landen is er een ongeschreven wet die aangeeft hoe je kunt laten merken dat je wilt inhalen. In Duitsland met een lichtsignaal. In Frankrijk door met je knipperlicht naar links te knipperen. Waarbij in Frankrijk nog een tweede signaal aan dat knipperen hangt. Als je zelf inhaalt en daarbij je knipperlicht aanlaat, dan weet degene die jou achterop komt dat je 'm gezien hebt en dat je voornemens bent naar rechts te gaan zodra het mogelijk is. Voordeel is dat degene die je achterop komt ook niet gaat kleven ofzo. Prima geregeld dus.MDA schreef:Hoe maak ik zo'n persoon nou duidelijk dat ie naar rechts moet, zonder onbeschoft te zijn? Toeteren? Linker knipperlicht aan? rechts er langs (liever niet!)...
Maar in NL blijft een groot deel van de gebruikters links rijden, ook als er rechts ruimte zat is. En als je dan na het zoveelste gat rechts voorbij te zijn gegaan aangeeft dat je wilt inhalen, wordt je als onbeschofte bestuurder behandeld en blijft men juist links rijden. Zo van: "jij mag hier niet harder dan xx km/h rijden". Waarom gunnen we elkaar niet een klein beetje ruimte?