Pagina 5 van 7

Geplaatst: 02.06.2009 - 13:44
door bart simpson
Grappig hoe ongelofelijk weinig je hier feitelijk zegt met al die woorden, je kan het toch ook niet na kan laten om na al de GasFX gerelateerde bedrijven ook alle Volvodealers nog even als oplichters te bestempelen.
Wat een byzondere kijk op de wereld heb je toch, waarom zouden mensen jou nu serieus moeten nemen?

Geplaatst: 02.06.2009 - 14:11
door Ludo
het is een realischtische kijk op de werkelijkheid, en op wat er geschreven is, niks meer, niks minder.
jezelf roomser voordoen dan de paus, heeft nergens baat.

de ene keer zeg jij anders dat je in jouw garage niks dan ellende hebt met gas.
de andere keer zeg je:
bart simpson schreef:Ik ben onbekend met die ins en outs, ik ontraadt gas konsekwent omdat mijn ervaringen overeenkomen met die van de TS,
wat moet hier dan serieus van worden genomen?.
oftewel, zeg gewoon een keer om welke belangen het voor jou eigenlijk gaat.

Geplaatst: 02.06.2009 - 14:24
door bart simpson
Ludo schreef:de ene keer zeg jij anders dat je in jouw garage niks dan ellende hebt met gas.
de andere keer zeg je:
bart simpson schreef:ik ontraadt gas konsekwent omdat mijn ervaringen overeenkomen met die van de TS,
Daat staat volgens mij 2 keer exact hetzelfde, TS is nu degene die een kop mag laten vervangen en ik ken teveel gelijkaardige situaties.

Mijn zakelijk belang is overigens dat er zoveel mogelijk wel kapot gaat, dat is namelijk omzet in arbeidsloon en onderdelen, mijn privébelang is dat men langjarig probleemloos en zonder financiële zorgen in "ons" merk rijdt en dat blijft rijden.

Geplaatst: 02.06.2009 - 16:04
door Ludo
bart simpson schreef:Mijn zakelijk belang is overigens dat er zoveel mogelijk wel kapot gaat, dat is namelijk omzet in arbeidsloon en onderdelen,
eerder in dit topic schrijf je dat koptte koppen voor rekening van de gasinbouwer moet zijn.
waarom zou men dan naar een Volvodealer gaan, en zelf opdraaien voor de kosten?.
bart simpson schreef: mijn privébelang is dat men langjarig probleemloos en zonder financiële zorgen in "ons" merk rijdt en dat blijft rijden.
wélk merk is dat dan?. :lol:

Geplaatst: 02.06.2009 - 16:06
door bart simpson
Verschilt Nederlands toch nog zoveel van Vlaams?

Geplaatst: 02.06.2009 - 19:16
door HSRN850
Bart, heb jij enig idee of de genoemde inspectiegaten nog op de MY 2006 2.4 van mijn vader zitten?

De hele discussie waarom wel en waarom geen gas nemen, met de al daarbij behorende redenen is denk ik allang voor iedereen duidelijk. Het zou mooi zijn als we meer mensen met hun eigen auto hadden, die aan konden geven hoelang ze al met of zonder problemen in een 2.4 na 2000 op gas reden. En dan met welke installatie, met flashlube, en wanneer inspecteren en eventueel stellen...

Ik vind dealers en gasexperts hiervoor benaderen niet eerlijk. Daar zij waarschijnlijk teveel naar hun eigen hand praten, wat ook logisch is. Praktijkervaringen van de particulier die ermee rijdt, daar gaat het om :)

Op dit moment hebben we (volgens mij) alleen de topicstarter die na 40.000km in de problemen is gekomen. Bij ons gaat het 30.000km goed, maar dat is uiteraard te kort om conclusies te trekken...

@AlexV70: Na hoeveel km ontstonden er bij jou problemen?

Geplaatst: 02.06.2009 - 19:22
door bart simpson
@ HSRN850, Kan daar geen goed antwoord op geven, het exacte moment van het verdwijnen van die gaten is mij niet bekend

Geplaatst: 02.06.2009 - 20:03
door Gast
HSRN850 schreef:@AlexV70: Na hoeveel km ontstonden er bij jou problemen?
± 170.000 km, let op dit was een Bi-Fuel, LPG af fabriek.

Ik begrijp nu ook dat het gaat om het controleren wat niet meer kan.
De bekende boutjes die er sinds ± 2003 niet meer inzitten. Heel jammer.
Was namelijk maar een uurtje werk en je had een goede diagnose.

Uit het hele verhaal krij ik het idee dat de cilinderkoppen niet zijn gewijzigd, dus stellen moet nog steeds mogelijk zijn als de stelbussen verkrijgbaar zijn.

Probleem is dat veel Volvo-dealers hier geen ervaring mee hebben en snel roepen: "uitgesteld, nieuwe cilinderkop".

Geplaatst: 02.06.2009 - 20:23
door Johann
AlexV70 schreef:
Probleem is dat veel Volvo-dealers hier geen ervaring mee hebben en snel roepen: "uitgesteld, nieuwe cilinderkop".
In zekere zin klopt dit ook wel.

Klepspeling controleren is een preventief iets. Er kan wel "te weinig" speling zijn zonder dat dit nog gevolgen heeft maar als de klepzetels eenmaal dusdanig zijn ingeslagen dat er geen goede afdichting meer mogelijk is dan gaat het heel snel. Op het moment dat er compressie verlies is kun je al stellen dat het te laat is. Er zal dan ook een vorm van inbranding op de rand van de kleppen plaatsvinden waarbij de vorm van het afdichtingsvlak verloren gaat. Een klep op dat moment stellen heeft gewoon geen zin meer.

Geplaatst: 02.06.2009 - 22:28
door VolvoKramer
Oké en dan nu ook nog even de voordelen op een rijtje:

Over de afgelopen 30.000 kilometer hier mijn resultaten op gas:

- Gemiddeld verbruik 8,02 kilometer per liter gas, of te wel 1 op 8,02
- Gemiddelde kostprijs per kilometer: Eur 0,059 per kilometer ( inclusief af en toe benzine bijtanken)

Installatie: Vialle LPi via de firma Lean Mesman

Dat is natuurlijk ook wel weer even leuk om te vermelden!

En dan nu weer on-topic!

Geplaatst: 02.06.2009 - 22:49
door Wim J
Hier ook 35000km zonder problemen

Verbruik 12,5l/100km.
kostprijs brandstof/km: 5,4€Cent (incl. benzine, flashlube)

Vialle LPI door Limburgse LPG technieken (+ flashlube)

Na de vakantie klepspeling controle, voor de vakantie nog de electronische Flashlube plaatsen?

Ik post mijn ervaringen ook uitgebreid hier:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=22171

En NU weer on topic!

Geplaatst: 02.06.2009 - 23:31
door TTT242
Hier ook; V70 T5 LPI met electronische flashlube; op 88D ingebouwd nu 135D. Klepspeling gaat nu gecontroleerd worden. En als er later eventueel een nieuwe kop op moet, dan komt die erop. Einde verhaal. Ik rij op gas en weet wat er kan en wat er niet kan. De rekening is gemaakt . De gekende Limburgse gasinbouwer (Limburgse LPG technieken) vraagt zelfs om de resultaten van de klepspeling zodat ze alles kunnen opvolgen wat het resultaat van die electronische flashlube is. Maar zoals dat met GasFX gaat kan ik me al helemaal voorstellen. Gewoon gas inbouwen en einde verhaal....tja dat moet slecht aflopen. Jammer dat er nog van die gasinstallateurs tussen zitten die alles naar de knoppen helpen en de mensen desinformeren of niet volledig het hele verhaal vertellen. Een gasrijder staat of valt met zijn installateur. Bij een bekwame blijf je terugkomen, de anderen schakelen van ellende over naar diesel.

Geplaatst: 03.06.2009 - 09:21
door bart simpson
Bij GasFX bedrijven zitten als ik het lijstje bekijk een aantal zeer gerenomeerde bedrijven die soms al ruim meer dan 25 jaar bestaan, de suggestie dat het allemaal knoeiers zijn geloof ik derhalve niet zo.
Ook Vialle hangt zijn naam aan het GasFX product

Geplaatst: 03.06.2009 - 19:15
door Ludo
bart simpson schreef:Bij GasFX bedrijven zitten als ik het lijstje bekijk een aantal zeer gerenomeerde bedrijven die soms al ruim meer dan 25 jaar bestaan, de suggestie dat het allemaal knoeiers zijn geloof ik derhalve niet zo.
wie had het dan over knoeiers. :?:

Geplaatst: 03.06.2009 - 19:23
door Carfreak
Lees net dit topic. Toevallig sprak ik vorige week nog een bevriende autohandelaar die opmerkte dat Volvo's zo ongeveer de meest geschikte auto's zijn om op LPG te zetten. Zelden problemen met de kop.

Ik begin nu toch sterk te twijfelen aan zijn parate kennis :D

Geplaatst: 03.06.2009 - 19:41
door bart simpson
Ludo schreef:
bart simpson schreef:Bij GasFX bedrijven zitten als ik het lijstje bekijk een aantal zeer gerenomeerde bedrijven die soms al ruim meer dan 25 jaar bestaan, de suggestie dat het allemaal knoeiers zijn geloof ik derhalve niet zo.
wie had het dan over knoeiers. :?:
leuk dat jij je aangesproken voelt, ik doelde alleen op de volgende bijdrage van je landgenoot TTT242
TTT242 schreef:Maar zoals dat met GasFX gaat kan ik me al helemaal voorstellen. Gewoon gas inbouwen en einde verhaal....tja dat moet slecht aflopen. Jammer dat er nog van die gasinstallateurs tussen zitten die alles naar de knoppen helpen en de mensen desinformeren of niet volledig het hele verhaal vertellen

Geplaatst: 03.06.2009 - 19:56
door edraket
Bart/Ludo,

Alhoewel ik de discussies tussen jullie beiden af en toe best lachwekkend vind denk ik dat veel mensen zich toch wel storen aan de discussie. In mijn ogen draagt het meningsverschil tussen jullie niet erg bij aan de oorspronkelijke vraagstelling. Ik begrijp jullie beider standpunt (echt waar!), maar wil nogmaals aangeven dat lang niet iedereen er op zit te wachten. Jullie hebben beiden een zinvolle bijdrage aan het forum, maar is het misschien een idee om je niet te ergeren aan de stelling van de ander en het dan maar te negeren? Dat komt de leesbaarheid van de topics denk ik wel ten goede.

Groeten,
Ed

Geplaatst: 03.06.2009 - 20:49
door Wim J
Inderdaad,
Ieder moet voor zich de rekening maken en als ik uitreken wat ik me al uitgespaard heb door lpg te rijden ipv benzine, dan neem ik de rekening voor kleppen stellen, koprevisie, of zelfs een nieuw blok voor lief! ( wel niet alle drie tegelijk :D ) En ik rijd pas 35k op gas!
Mensen krijgen soms wendingen in hun leven waardoor de auto die ze eerst kozen ineens niet meer zo interessant is, maar dankzij LPG is alles betaalbaar te houden. De installatie is snel terug verdiend, en de waarde vd auto stijgt ( sprekend voor België en in tegenstelling tot wat sommigen ook beweren) De puur benzine versie geraak je hier aan de straatstenen niet meer kwijt!
Ik heb zowat alle LPG topics gelezen en deze waren zeer informatief, zowel de pro's als contra's komen MEERMAALS ( en dat is een understatement! ) aan bod. Daarna is de keuze aan de eigenaar vd wagen.
Enig nadeel wat ik moest vaststellen bij Volvodealers is hun gebrek aan kennis over de opbouw van de motoren. Dit is ronduit triestig!!! Ik weet er, door het lezen op dit forum, meer van dan de gemiddelde hoofdtechnieker id garage. Ik moet de eerste uitzondering nog tegenkomen!

Geplaatst: 03.06.2009 - 20:54
door bart simpson
De waarde gaat NL voor gasvolvo's zeker niet omhoog, benzine auto's zijn hier ook nog steeds de best verkochte, zowel nieuw als gebruikt, de beide automarkten zijn dus nogal verschillend

Geplaatst: 03.06.2009 - 20:59
door Wim J
@Bart en/of Ludo,

Ik las ergens dat het mogelijk zou zijn om vaste stoters te wijzigen in hydraulische door de nokken assen te vervangen.
Is dit effectief zo? Jullie zijn de specialisten!