S60 R: LPI EN tunen? Kan het?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
t5power
5th Gear member

945i schreef:t.o.v. Belgen...
Dat snap ik, maar waarom dan.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen, die moet of met een diesel of op lpg voor een duppie op de eerste rang kunnen zitten, pas dan lijkt een Belg echt gelukkig.
t5power
5th Gear member

bart simpson schreef:Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen, die moet of met een diesel of op lpg voor een duppie op de eerste rang kunnen zitten, pas dan lijkt een Belg echt gelukkig.
Ik zou zo naar Belgie kunnen dus.
Vind het trouwens onzin, het is echt zo'n terugkerend thema op dit forum. Elke keer als iemand met een Volvo met dikke turbomotor z'n motor op LPG wil zetten krijgt ie steevast het commentaar:

"Je kunt de benzine zeker niet betalen he?"
of
"Als je zo'n auto neemt, moet je de benzine-kosten op de koop toenemen"

Ik vind het niet vreselijk erg om soms bijna 100 euro af te tikken bij benzine station maar het zou het zeker niet erg vinden als ik voor minder kan rijden. Ik snap werkelijk waar wat daar nou mis mee is. Echt, het moet wel jaloezie zijn want ik kan gewoon niet een alternatieve reden bedenken. Misschien dat jij Bart reageert vanwege een paar slechte ervaringen met LPG (en misschien een enkele forum ganger) maar van de rest kan ik jammergenoeg niet anders concluderen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Belgenland is een absoluut dieselland (tik daarvoor even een benzinemotor in op www.volvocars.be)
Die auto's die niet met dieselmotor leverbaar zijn zoals een R of een dikke SUV/sportwagen gaan op gas, Belgen willen naar mijn vaste overtuiging idd voor een duppie op de eerste rang, niets jaloezie...

@t5power, je kent de weg naar België?
t5power
5th Gear member

bart simpson schreef:Belgenland is een absoluut dieselland (tik daarvoor even een benzinemotor in op www.volvocars.be)
Die auto's die niet met dieselmotor leverbaar zijn zoals een R of een dikke SUV/sportwagen gaan op gas, Belgen willen naar mijn vaste overtuiging idd voor een duppie op de eerste rang, niets jaloezie...
Hoezo, ik heb het over de nederlandsche forummers.
bart simpson schreef:@t5power, je kent de weg naar België?
Nee, verkoop me anders even een setje van je overpriced RTI DVDs.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Kun je ze niet betalen moet je ze niet willen kopen
Volvo for life
t5power
5th Gear member

bart simpson schreef:Kun je ze niet betalen moet je ze niet willen kopen
Sorry, geld gaat allemaal op aan benzine. Was natuurlijk ander verhaal als ik op LPG had gereden.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

vervelend voor je, ov jaarkaart overwogen?
Volvo for life
Fredhead
Geartronic member

Houden we het hier nog een beetje gezellig op oudjaarsavond heren?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
t5power
5th Gear member

bart simpson schreef:vervelend voor je, ov jaarkaart overwogen?
On-topic dan maar weer.
Heb Mesman ook een mailtje gestuurd, die doet ook Vialle. Ben benieuwd of in de offerte halverwege dit jaar het systeem LPE-6 was of LPE-7. Dit laatste is er immers al vanaf 2007 ofzo.
Ludo
6th Gear member

bart simpson schreef:Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen, die moet of met een diesel of op lpg voor een duppie op de eerste rang kunnen zitten, pas dan lijkt een Belg echt gelukkig.
Wat kan jij toch een stukje uit je nek lullen.
Of heb je tegenwoordig ook al een glazen bol?.
::roll:
DeNNiS_
4th Gear member

vreemd dat gas zo een dilemma is blijkbaar
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Belgen vinden het gewoon op benzine rijden klaarblijkelijk gewoon te duur, Volvo past zijn programma daar ook op aan, er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Benzine lijkt soms wel not done in België.
t5power
5th Gear member

bart simpson schreef:Belgen vinden het gewoon op benzine rijden klaarblijkelijk gewoon te duur, Volvo past zijn programma daar ook op aan, er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Vinden klaarblijkelijk? Verkeersbelasting is toch gekoppeld aan cilinderinhoud van de auto? Laatste jaren waren dieselmotoren vaak krachtiger vergeleken met de benzine varianten vanwege de doorontwikkelde turbo techniek. Dus minder cilinderinhoud nodig, ergo goedkoper. Dat heeft toch niks te maken met vinden maar met een objectief gegeven.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Volgens mij is die belasting gekoppeld aan vermogen, Volvo levert alleen voor België een 163pk 2.4 5 cilinder diesel
t5power
5th Gear member

bart simpson schreef:Volgens mij is die belasting gekoppeld aan vermogen, Volvo levert alleen voor België een 163pk 2.4 5 cilinder diesel
Volgens mij primair cilinderinhoud (pagina 2) dus indirect aan vermogen.
Ludo
6th Gear member

t5power schreef:
bart simpson schreef:Volgens mij is die belasting gekoppeld aan vermogen, Volvo levert alleen voor België een 163pk 2.4 5 cilinder diesel
Dat klopt, je kan bv een 2.0l hebben met 250pk, en een 2.5 met 150pk, dan betaal je voor de 2.5 meer dan voor de 2.0.

Ik zie ook niet wat hier het een met het ander te maken heeft:
bart simpson schreef:Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen,
bart simpson schreef:, er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Anders kunnen we ook de vraag andersom stellen.
Heeft Volvo tegenwoordig dan een benzinemotor waar wat vermogen inzit?.
:lol:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

eigenaardig land idd
Volvo for life
t5power
5th Gear member

Ludo schreef:
t5power schreef:
Dat klopt, je kan bv een 2.0l hebben met 250pk, en een 2.5 met 150pk, dan betaal je voor de 2.5 meer dan voor de 2.0.

Ik zie ook niet wat hier het een met het ander te maken heeft:
bart simpson schreef:Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen,
bart simpson schreef:, er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Anders kunnen we ook de vraag andersom stellen.
Heeft Volvo tegenwoordig dan een benzinemotor waar wat vermogen inzit?.
:lol:
Precies, het zal de komende tijd (mits systeem niet veranderd wordt) wel een verandering optreden aangezien je nu steeds meer downsized benzine motoren hebt. Dus al met al valt het "gedrag" van de belgen wel aardig te verklaren.
Ludo
6th Gear member

bart simpson schreef:er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Ben trouwens ook benieuwd of dat zo zal blijven, als er straks een nieuwe regelgeving doorkomt op basis van CO2-uitstoot .
Met gas kom je een euronorm hoger dan benzine of diesel.
Voordeel is 2 jaar vrijstelling van wegenbelasting, met nog eens jaarlijks bijkomende vermindering.
Benieuwd of Volvo dat graantje dan ook laat links liggen.
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”