Dat snap ik, maar waarom dan.945i schreef:t.o.v. Belgen...
S60 R: LPI EN tunen? Kan het?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen, die moet of met een diesel of op lpg voor een duppie op de eerste rang kunnen zitten, pas dan lijkt een Belg echt gelukkig.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik zou zo naar Belgie kunnen dus.bart simpson schreef:Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen, die moet of met een diesel of op lpg voor een duppie op de eerste rang kunnen zitten, pas dan lijkt een Belg echt gelukkig.
Vind het trouwens onzin, het is echt zo'n terugkerend thema op dit forum. Elke keer als iemand met een Volvo met dikke turbomotor z'n motor op LPG wil zetten krijgt ie steevast het commentaar:
"Je kunt de benzine zeker niet betalen he?"
of
"Als je zo'n auto neemt, moet je de benzine-kosten op de koop toenemen"
Ik vind het niet vreselijk erg om soms bijna 100 euro af te tikken bij benzine station maar het zou het zeker niet erg vinden als ik voor minder kan rijden. Ik snap werkelijk waar wat daar nou mis mee is. Echt, het moet wel jaloezie zijn want ik kan gewoon niet een alternatieve reden bedenken. Misschien dat jij Bart reageert vanwege een paar slechte ervaringen met LPG (en misschien een enkele forum ganger) maar van de rest kan ik jammergenoeg niet anders concluderen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Belgenland is een absoluut dieselland (tik daarvoor even een benzinemotor in op www.volvocars.be)
Die auto's die niet met dieselmotor leverbaar zijn zoals een R of een dikke SUV/sportwagen gaan op gas, Belgen willen naar mijn vaste overtuiging idd voor een duppie op de eerste rang, niets jaloezie...
@t5power, je kent de weg naar België?
Die auto's die niet met dieselmotor leverbaar zijn zoals een R of een dikke SUV/sportwagen gaan op gas, Belgen willen naar mijn vaste overtuiging idd voor een duppie op de eerste rang, niets jaloezie...
@t5power, je kent de weg naar België?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Hoezo, ik heb het over de nederlandsche forummers.bart simpson schreef:Belgenland is een absoluut dieselland (tik daarvoor even een benzinemotor in op www.volvocars.be)
Die auto's die niet met dieselmotor leverbaar zijn zoals een R of een dikke SUV/sportwagen gaan op gas, Belgen willen naar mijn vaste overtuiging idd voor een duppie op de eerste rang, niets jaloezie...
Nee, verkoop me anders even een setje van je overpriced RTI DVDs.bart simpson schreef:@t5power, je kent de weg naar België?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Kun je ze niet betalen moet je ze niet willen kopen
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
vervelend voor je, ov jaarkaart overwogen?
Volvo for life
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27189
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Houden we het hier nog een beetje gezellig op oudjaarsavond heren?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
On-topic dan maar weer.bart simpson schreef:vervelend voor je, ov jaarkaart overwogen?
Heb Mesman ook een mailtje gestuurd, die doet ook Vialle. Ben benieuwd of in de offerte halverwege dit jaar het systeem LPE-6 was of LPE-7. Dit laatste is er immers al vanaf 2007 ofzo.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Wat kan jij toch een stukje uit je nek lullen.bart simpson schreef:Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen, die moet of met een diesel of op lpg voor een duppie op de eerste rang kunnen zitten, pas dan lijkt een Belg echt gelukkig.
Of heb je tegenwoordig ook al een glazen bol?.
::roll:
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Belgen vinden het gewoon op benzine rijden klaarblijkelijk gewoon te duur, Volvo past zijn programma daar ook op aan, er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Benzine lijkt soms wel not done in België.
Benzine lijkt soms wel not done in België.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Vinden klaarblijkelijk? Verkeersbelasting is toch gekoppeld aan cilinderinhoud van de auto? Laatste jaren waren dieselmotoren vaak krachtiger vergeleken met de benzine varianten vanwege de doorontwikkelde turbo techniek. Dus minder cilinderinhoud nodig, ergo goedkoper. Dat heeft toch niks te maken met vinden maar met een objectief gegeven.bart simpson schreef:Belgen vinden het gewoon op benzine rijden klaarblijkelijk gewoon te duur, Volvo past zijn programma daar ook op aan, er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Benzine lijkt soms wel not done in België.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volgens mij is die belasting gekoppeld aan vermogen, Volvo levert alleen voor België een 163pk 2.4 5 cilinder diesel
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Volgens mij primair cilinderinhoud (pagina 2) dus indirect aan vermogen.bart simpson schreef:Volgens mij is die belasting gekoppeld aan vermogen, Volvo levert alleen voor België een 163pk 2.4 5 cilinder diesel
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Dat klopt, je kan bv een 2.0l hebben met 250pk, en een 2.5 met 150pk, dan betaal je voor de 2.5 meer dan voor de 2.0.t5power schreef:Volgens mij primair cilinderinhoud (pagina 2) dus indirect aan vermogen.bart simpson schreef:Volgens mij is die belasting gekoppeld aan vermogen, Volvo levert alleen voor België een 163pk 2.4 5 cilinder diesel
Ik zie ook niet wat hier het een met het ander te maken heeft:
bart simpson schreef:Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen,
Anders kunnen we ook de vraag andersom stellen.bart simpson schreef:, er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Heeft Volvo tegenwoordig dan een benzinemotor waar wat vermogen inzit?.

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
eigenaardig land idd
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Precies, het zal de komende tijd (mits systeem niet veranderd wordt) wel een verandering optreden aangezien je nu steeds meer downsized benzine motoren hebt. Dus al met al valt het "gedrag" van de belgen wel aardig te verklaren.Ludo schreef:Dat klopt, je kan bv een 2.0l hebben met 250pk, en een 2.5 met 150pk, dan betaal je voor de 2.5 meer dan voor de 2.0.t5power schreef:Volgens mij primair cilinderinhoud (pagina 2) dus indirect aan vermogen.bart simpson schreef:Volgens mij is die belasting gekoppeld aan vermogen, Volvo levert alleen voor België een 163pk 2.4 5 cilinder diesel
Ik zie ook niet wat hier het een met het ander te maken heeft:
bart simpson schreef:Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen,Anders kunnen we ook de vraag andersom stellen.bart simpson schreef:, er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Heeft Volvo tegenwoordig dan een benzinemotor waar wat vermogen inzit?.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Ben trouwens ook benieuwd of dat zo zal blijven, als er straks een nieuwe regelgeving doorkomt op basis van CO2-uitstoot .bart simpson schreef:er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Benzine lijkt soms wel not done in België.
Met gas kom je een euronorm hoger dan benzine of diesel.
Voordeel is 2 jaar vrijstelling van wegenbelasting, met nog eens jaarlijks bijkomende vermindering.
Benieuwd of Volvo dat graantje dan ook laat links liggen.