Pagina 5 van 9

Geplaatst: 31.12.2009 - 19:44
door t5power
945i schreef:t.o.v. Belgen...
Dat snap ik, maar waarom dan.

Geplaatst: 31.12.2009 - 20:10
door bart simpson
Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen, die moet of met een diesel of op lpg voor een duppie op de eerste rang kunnen zitten, pas dan lijkt een Belg echt gelukkig.

Geplaatst: 31.12.2009 - 20:30
door t5power
bart simpson schreef:Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen, die moet of met een diesel of op lpg voor een duppie op de eerste rang kunnen zitten, pas dan lijkt een Belg echt gelukkig.
Ik zou zo naar Belgie kunnen dus.
Vind het trouwens onzin, het is echt zo'n terugkerend thema op dit forum. Elke keer als iemand met een Volvo met dikke turbomotor z'n motor op LPG wil zetten krijgt ie steevast het commentaar:

"Je kunt de benzine zeker niet betalen he?"
of
"Als je zo'n auto neemt, moet je de benzine-kosten op de koop toenemen"

Ik vind het niet vreselijk erg om soms bijna 100 euro af te tikken bij benzine station maar het zou het zeker niet erg vinden als ik voor minder kan rijden. Ik snap werkelijk waar wat daar nou mis mee is. Echt, het moet wel jaloezie zijn want ik kan gewoon niet een alternatieve reden bedenken. Misschien dat jij Bart reageert vanwege een paar slechte ervaringen met LPG (en misschien een enkele forum ganger) maar van de rest kan ik jammergenoeg niet anders concluderen.

Geplaatst: 31.12.2009 - 20:39
door bart simpson
Belgenland is een absoluut dieselland (tik daarvoor even een benzinemotor in op www.volvocars.be)
Die auto's die niet met dieselmotor leverbaar zijn zoals een R of een dikke SUV/sportwagen gaan op gas, Belgen willen naar mijn vaste overtuiging idd voor een duppie op de eerste rang, niets jaloezie...

@t5power, je kent de weg naar België?

Geplaatst: 31.12.2009 - 20:43
door t5power
bart simpson schreef:Belgenland is een absoluut dieselland (tik daarvoor even een benzinemotor in op www.volvocars.be)
Die auto's die niet met dieselmotor leverbaar zijn zoals een R of een dikke SUV/sportwagen gaan op gas, Belgen willen naar mijn vaste overtuiging idd voor een duppie op de eerste rang, niets jaloezie...
Hoezo, ik heb het over de nederlandsche forummers.
bart simpson schreef:@t5power, je kent de weg naar België?
Nee, verkoop me anders even een setje van je overpriced RTI DVDs.

Geplaatst: 31.12.2009 - 20:45
door bart simpson
Kun je ze niet betalen moet je ze niet willen kopen

Geplaatst: 31.12.2009 - 20:47
door t5power
bart simpson schreef:Kun je ze niet betalen moet je ze niet willen kopen
Sorry, geld gaat allemaal op aan benzine. Was natuurlijk ander verhaal als ik op LPG had gereden.

Geplaatst: 31.12.2009 - 20:48
door bart simpson
vervelend voor je, ov jaarkaart overwogen?

Geplaatst: 31.12.2009 - 20:50
door Fredhead
Houden we het hier nog een beetje gezellig op oudjaarsavond heren?

Geplaatst: 31.12.2009 - 20:52
door t5power
bart simpson schreef:vervelend voor je, ov jaarkaart overwogen?
On-topic dan maar weer.
Heb Mesman ook een mailtje gestuurd, die doet ook Vialle. Ben benieuwd of in de offerte halverwege dit jaar het systeem LPE-6 was of LPE-7. Dit laatste is er immers al vanaf 2007 ofzo.

Geplaatst: 01.01.2010 - 11:49
door Ludo
bart simpson schreef:Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen, die moet of met een diesel of op lpg voor een duppie op de eerste rang kunnen zitten, pas dan lijkt een Belg echt gelukkig.
Wat kan jij toch een stukje uit je nek lullen.
Of heb je tegenwoordig ook al een glazen bol?.
::roll:

Geplaatst: 01.01.2010 - 13:09
door DeNNiS_
vreemd dat gas zo een dilemma is blijkbaar

Geplaatst: 01.01.2010 - 14:28
door bart simpson
Belgen vinden het gewoon op benzine rijden klaarblijkelijk gewoon te duur, Volvo past zijn programma daar ook op aan, er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Benzine lijkt soms wel not done in België.

Geplaatst: 01.01.2010 - 14:45
door t5power
bart simpson schreef:Belgen vinden het gewoon op benzine rijden klaarblijkelijk gewoon te duur, Volvo past zijn programma daar ook op aan, er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Benzine lijkt soms wel not done in België.
Vinden klaarblijkelijk? Verkeersbelasting is toch gekoppeld aan cilinderinhoud van de auto? Laatste jaren waren dieselmotoren vaak krachtiger vergeleken met de benzine varianten vanwege de doorontwikkelde turbo techniek. Dus minder cilinderinhoud nodig, ergo goedkoper. Dat heeft toch niks te maken met vinden maar met een objectief gegeven.

Geplaatst: 01.01.2010 - 14:47
door bart simpson
Volgens mij is die belasting gekoppeld aan vermogen, Volvo levert alleen voor België een 163pk 2.4 5 cilinder diesel

Geplaatst: 01.01.2010 - 14:51
door t5power
bart simpson schreef:Volgens mij is die belasting gekoppeld aan vermogen, Volvo levert alleen voor België een 163pk 2.4 5 cilinder diesel
Volgens mij primair cilinderinhoud (pagina 2) dus indirect aan vermogen.

Geplaatst: 01.01.2010 - 14:56
door Ludo
t5power schreef:
bart simpson schreef:Volgens mij is die belasting gekoppeld aan vermogen, Volvo levert alleen voor België een 163pk 2.4 5 cilinder diesel
Volgens mij primair cilinderinhoud (pagina 2) dus indirect aan vermogen.
Dat klopt, je kan bv een 2.0l hebben met 250pk, en een 2.5 met 150pk, dan betaal je voor de 2.5 meer dan voor de 2.0.

Ik zie ook niet wat hier het een met het ander te maken heeft:
bart simpson schreef:Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen,
bart simpson schreef:, er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Anders kunnen we ook de vraag andersom stellen.
Heeft Volvo tegenwoordig dan een benzinemotor waar wat vermogen inzit?.
:lol:

Geplaatst: 01.01.2010 - 14:57
door bart simpson
eigenaardig land idd

Geplaatst: 01.01.2010 - 15:11
door t5power
Ludo schreef:
t5power schreef:
bart simpson schreef:Volgens mij is die belasting gekoppeld aan vermogen, Volvo levert alleen voor België een 163pk 2.4 5 cilinder diesel
Volgens mij primair cilinderinhoud (pagina 2) dus indirect aan vermogen.
Dat klopt, je kan bv een 2.0l hebben met 250pk, en een 2.5 met 150pk, dan betaal je voor de 2.5 meer dan voor de 2.0.

Ik zie ook niet wat hier het een met het ander te maken heeft:
bart simpson schreef:Een Belg geniet niet ongeremt van een benzineauto met wat vermogen,
bart simpson schreef:, er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Anders kunnen we ook de vraag andersom stellen.
Heeft Volvo tegenwoordig dan een benzinemotor waar wat vermogen inzit?.
:lol:
Precies, het zal de komende tijd (mits systeem niet veranderd wordt) wel een verandering optreden aangezien je nu steeds meer downsized benzine motoren hebt. Dus al met al valt het "gedrag" van de belgen wel aardig te verklaren.

Geplaatst: 01.01.2010 - 15:12
door Ludo
bart simpson schreef:er wordt (simpel controleerbaar voor Ludo) vrijwel geen benzinemotor geleverd.
Benzine lijkt soms wel not done in België.
Ben trouwens ook benieuwd of dat zo zal blijven, als er straks een nieuwe regelgeving doorkomt op basis van CO2-uitstoot .
Met gas kom je een euronorm hoger dan benzine of diesel.
Voordeel is 2 jaar vrijstelling van wegenbelasting, met nog eens jaarlijks bijkomende vermindering.
Benieuwd of Volvo dat graantje dan ook laat links liggen.