Interessant topic!
Toevallig was ik van de week bij een presentatie van de jaarcijfers 2009 van een verzekeraar. Daar kwam ook het onderwerp ruitschades ter sprake. Dit schijnt echt de spuigaten uit te lopen, en niet alleen vanwege de strenge vorstperiode deze winter. Enkele aardige wetenswaardigheden die ik daar op heb gedaan:
1) Zo bleek bij de betreffende verzekeraar het aandeel ruitschades inmiddels 26% van het totaal aantal autoschades te omvatten, en in geld uitgedrukt zo'n 18% van de totale schades.
2) Het probleem doet zich met name voor bij het herstel van sterretjes in voorruiten, inderdaad door de hier al eerder genoemde gaatjesvullers in partytenten. Men is inderdaad op parkeerplaatsen actief op zoek naar klanten onder het mom dat het herstel "gratis" is.
3) Steeksproefsgewijs zijn een aantal declaraties van deze partytent-glasboeren gecontroleerd, waaruit bleek dat zeer regelmatig meerdere sterretjes per auto werden gerepareerd, maar erger nog: ook dat meer dan incidenteel meer reparaties werden gedeclareerd dan waren uitgevoerd (Bijv. 2 sterretjes repareren maar 3 op de bon zetten)
4) Er schijnen zich een stuk of 7 bedrijfjes bezig te houden met deze vorm van ruitschadereparatie op parkeerplaatsen, waarvan er 6 uit Emmen (of was het nou Enschede??) komen!
5) Het probleem bij het vervangen van ruiten is minder groot (hoewel ook die schadelast stijgt) omdat de partytent-glasboeren in het algemeen slechts sterretjes repareren en geen hele ruiten vervangen.
Ik snap op basis van het voorgaande dat verzekeraars iets willen en moeten doen, maar men zou dat m.i. kunnen beperken tot de gevallen van glasreparatie, zodat vervanging van ruiten gewoon bij de dealer kan blijven als de klant dat wil.
verzekering voorwaarden ruitschade
- Summum
- 6th Gear member
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
-
- 5th Gear member
Emmen, mijn vrouw vandaag ook " geholpen".
Auto heeft 180.000km gereden dus er is altijd wel een oneffenheid te vinden.
Deze "behulpzame" mensen belde zelfs voor haar de verzekeringsmaatschappij en die gaven groen licht, ik vind zowel mijn vrouw als de verz. maatsch. dom.
Auto was net sterretjesvrij gemaakt (3 weken geleden), ze zullen toch niet aan de gang blijven met betalen
Deze "behulpzame" mensen belde zelfs voor haar de verzekeringsmaatschappij en die gaven groen licht, ik vind zowel mijn vrouw als de verz. maatsch. dom.
Auto was net sterretjesvrij gemaakt (3 weken geleden), ze zullen toch niet aan de gang blijven met betalen
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Ongelofelijk, dat verzekeraars nog met deze mensen in zee gaan.
Ik kan mij voorstellen dat ze hier paal en perk aan willen stellen, helaas schieten ze nu hun doel volledig voorbij.
Ik kan mij voorstellen dat ze hier paal en perk aan willen stellen, helaas schieten ze nu hun doel volledig voorbij.
- paulh
- 4th Gear member
Hi Rutger, interessant commentaar, Bart - ook een goeie ervaring!
Ik ben er helemaal niet tegen dat er wat gedaan wordt aan sterretjesboeren en daardoor de spuigaten uitlopende schadekosten voor verzekeraars - ik verbaas me al jaren over de hoeveelheid reclame die Carglass maakt. Maar ik denk dat de verzekeraars dit heel anders op kunnen lossen dan de manier waarop ze dat nu doen, bijvoorbeeld door - hoewel ze dat in het voorbeeld van Bart ook niet hielp - vooraf toestemming te vereisen. Maar reparatie van een essentieel onderdeel van de auto (en dan heb ik het over vervangen, niet een sterretje spuiten) moet door een merkdealer gebeuren, al was het maar om merkgarantie in stand te houden.
Alex, ik zou graag een kopie van jouw brief van de Directeur Midden Drenthe ontvangen, zou dat mogelijk zijn?
Ik ben er helemaal niet tegen dat er wat gedaan wordt aan sterretjesboeren en daardoor de spuigaten uitlopende schadekosten voor verzekeraars - ik verbaas me al jaren over de hoeveelheid reclame die Carglass maakt. Maar ik denk dat de verzekeraars dit heel anders op kunnen lossen dan de manier waarop ze dat nu doen, bijvoorbeeld door - hoewel ze dat in het voorbeeld van Bart ook niet hielp - vooraf toestemming te vereisen. Maar reparatie van een essentieel onderdeel van de auto (en dan heb ik het over vervangen, niet een sterretje spuiten) moet door een merkdealer gebeuren, al was het maar om merkgarantie in stand te houden.
Alex, ik zou graag een kopie van jouw brief van de Directeur Midden Drenthe ontvangen, zou dat mogelijk zijn?
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
'12 Volvo V60 D5 Summum
- paulh
- 4th Gear member
nog maar een nieuwe mail gestuurd:
Geachte heer Braak,
bij nadere lezing van onderstaande mail moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo tevreden ben over het antwoord. Sterker, ik lees het met stijgende verbazing. U kunt ook op het forum meelezen dat ik niet de enige volvo-gebruiker ben die heel anders denkt over het onderstaande. Ik geef u verderop een paar citaten die mij bezorgen - in algemene zin vind ik dat uw 'scahde expert' een nogal eenzijdig verhaal vertelt, het lijkt op de slager die zijn eigen vlees keurt. Daarbij ben ik zeer benieuwd wat uw contact met de Directeur afdeling Midden Drenthe heeft opgeleverd, aangezien hij / zij meer genegen leek tot een schappelijke oplossing.
Laat ik vooropstellen dat ik het een goed initiatief vind van de verzekeraar om te proberen de schadeherstel-kosten te beperken, zeker waar deze (zoals blijkt uit verschillende jaarcijfers) op het gebied van ruitschade ernstig uit de hand lopen. Ik verbaas mij ernstig over de hoeveelheid reclame die Carglass maakt. Echter het beperken van de mogelijkheid voor uw clienten om hun schade te laten herstellen door de merkdealer (die dat zelfs regelmatig voor haar eigen garantie vereist), ten voordele van het gebruik van een aantal van de
bedrijven die nu juist u als verzekeraar en dus mij als polishouder op kosten jagen (lees: Carglass c.s.), lijkt mij de verkeerde weg.
Daarbij lijkt er op dit moment bij Unive intern enigzins van mening verschild te worden over dit onderwerp. In elk geval hoor ik van de Directie Midden-Drenthe andere signalen dan van u - daar lijkt toch de mogelijkheid te ontstaan om (onder strikte voorwaarden, waar ik, nogmaals prima mee uit de voeten zou kunnen) schade conform fabrieksspecificaties bij de merkdealer te laten herstellen.
Hieronder een aantal citaten van uw schade-expert plus mijn commentaar:
"Er is absoluut geen sprake van 2e keus of imitatie" wel degelijk bestaan er verschillende kwaliteiten ruiten. Hoe kan Univé mij garanderen dat er geen andere kwaliteit is gebruikt? Ikzelf heb het levende bewijs van kwaliteitsverschil in mijn Peugeot zitten, waar ik een zijruit door Carglass heb laten vervangen die van zichtbaar andere dikte is dan de andere zijruit. Ook gaat daardoor de ene zijruit langzamer dicht dan de andere. Is dat een mankement? Twijfelachtig. Is het een bron van irritatie? Zeker.
"Ik weet zeker dat het grootste deel van de dealers een universele ruitenkit van bijv. Kent of Teroson gebruiken." Ik betwijfel of het een Volvo-dealer is toegestaan om niet-originele producten te gebruiken bij haar montage en onderhoud. Waar gebleken is dat de montagekit van de ruit zeer belangrijk is en ook gebleken is dat bij verkeerde verlijming de ruit 'uit kan springen' - denk alleen al even aan het afgaan van een airbag -, verwacht ik dat Volvo in verband met productaansprakelijkheid wel uitkijkt.
"Problemen met regensensoren e.d. komen nauwelijks voor." ik hoor graag waarop deze stelling gebaseerd is. Ervaringen van Volvo gebruikers zijn er voldoende. Natuurlijk maken ook dealers fouten, maar als mij (of andere consumenten) dat overkomt weet ik in elk geval bij wie ik terecht moet en krijg ik een vervangende auto (gratis als zij de fout hebben gemaakt) - en belangrijker: wordt het probleem opgelost.
"... en ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal probleem gevallen zijn" ... Dit vind ik een bijzondere opmerking. Ik denk niet dat iemand stelt dat dit "allemaal probleemgevallen" zijn. Mijn zorg is dat door de manier van werken - en door het serviceniveau - van de door u gecontracteerde partijen, incidenteel, maar mogelijk serieuze problemen (lees: gevaarlijke situaties) kunnen ontstaan. U bent een verzekeringsmaatschappij - dan zou u het onderscheid moeten kennen tussen 'risico' en 'allemaal probleem gevallen'...
"Alle ruiten zijn voorzien van het homologatie E keur merk" Dit is wel de uitsmijter: Is het niet zo dat een auto-onderdeel zonder homologatie keurmerk niet geplaatst mag worden? Probeert de schade-expert uw en mijn vertrouwen te wekken door ons te garanderen dat er niets wordt gedaan dat in overtreding van de wet is?
Ik hoor nogmaals graag uw reactie - en vertrouw erop dat Univé op korte termijn met eenduidig beleid naar buiten komt.
Met vriendelijke groet,
Paul Huigens
Geachte heer Braak,
bij nadere lezing van onderstaande mail moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo tevreden ben over het antwoord. Sterker, ik lees het met stijgende verbazing. U kunt ook op het forum meelezen dat ik niet de enige volvo-gebruiker ben die heel anders denkt over het onderstaande. Ik geef u verderop een paar citaten die mij bezorgen - in algemene zin vind ik dat uw 'scahde expert' een nogal eenzijdig verhaal vertelt, het lijkt op de slager die zijn eigen vlees keurt. Daarbij ben ik zeer benieuwd wat uw contact met de Directeur afdeling Midden Drenthe heeft opgeleverd, aangezien hij / zij meer genegen leek tot een schappelijke oplossing.
Laat ik vooropstellen dat ik het een goed initiatief vind van de verzekeraar om te proberen de schadeherstel-kosten te beperken, zeker waar deze (zoals blijkt uit verschillende jaarcijfers) op het gebied van ruitschade ernstig uit de hand lopen. Ik verbaas mij ernstig over de hoeveelheid reclame die Carglass maakt. Echter het beperken van de mogelijkheid voor uw clienten om hun schade te laten herstellen door de merkdealer (die dat zelfs regelmatig voor haar eigen garantie vereist), ten voordele van het gebruik van een aantal van de
bedrijven die nu juist u als verzekeraar en dus mij als polishouder op kosten jagen (lees: Carglass c.s.), lijkt mij de verkeerde weg.
Daarbij lijkt er op dit moment bij Unive intern enigzins van mening verschild te worden over dit onderwerp. In elk geval hoor ik van de Directie Midden-Drenthe andere signalen dan van u - daar lijkt toch de mogelijkheid te ontstaan om (onder strikte voorwaarden, waar ik, nogmaals prima mee uit de voeten zou kunnen) schade conform fabrieksspecificaties bij de merkdealer te laten herstellen.
Hieronder een aantal citaten van uw schade-expert plus mijn commentaar:
"Er is absoluut geen sprake van 2e keus of imitatie" wel degelijk bestaan er verschillende kwaliteiten ruiten. Hoe kan Univé mij garanderen dat er geen andere kwaliteit is gebruikt? Ikzelf heb het levende bewijs van kwaliteitsverschil in mijn Peugeot zitten, waar ik een zijruit door Carglass heb laten vervangen die van zichtbaar andere dikte is dan de andere zijruit. Ook gaat daardoor de ene zijruit langzamer dicht dan de andere. Is dat een mankement? Twijfelachtig. Is het een bron van irritatie? Zeker.
"Ik weet zeker dat het grootste deel van de dealers een universele ruitenkit van bijv. Kent of Teroson gebruiken." Ik betwijfel of het een Volvo-dealer is toegestaan om niet-originele producten te gebruiken bij haar montage en onderhoud. Waar gebleken is dat de montagekit van de ruit zeer belangrijk is en ook gebleken is dat bij verkeerde verlijming de ruit 'uit kan springen' - denk alleen al even aan het afgaan van een airbag -, verwacht ik dat Volvo in verband met productaansprakelijkheid wel uitkijkt.
"Problemen met regensensoren e.d. komen nauwelijks voor." ik hoor graag waarop deze stelling gebaseerd is. Ervaringen van Volvo gebruikers zijn er voldoende. Natuurlijk maken ook dealers fouten, maar als mij (of andere consumenten) dat overkomt weet ik in elk geval bij wie ik terecht moet en krijg ik een vervangende auto (gratis als zij de fout hebben gemaakt) - en belangrijker: wordt het probleem opgelost.
"... en ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal probleem gevallen zijn" ... Dit vind ik een bijzondere opmerking. Ik denk niet dat iemand stelt dat dit "allemaal probleemgevallen" zijn. Mijn zorg is dat door de manier van werken - en door het serviceniveau - van de door u gecontracteerde partijen, incidenteel, maar mogelijk serieuze problemen (lees: gevaarlijke situaties) kunnen ontstaan. U bent een verzekeringsmaatschappij - dan zou u het onderscheid moeten kennen tussen 'risico' en 'allemaal probleem gevallen'...
"Alle ruiten zijn voorzien van het homologatie E keur merk" Dit is wel de uitsmijter: Is het niet zo dat een auto-onderdeel zonder homologatie keurmerk niet geplaatst mag worden? Probeert de schade-expert uw en mijn vertrouwen te wekken door ons te garanderen dat er niets wordt gedaan dat in overtreding van de wet is?
Ik hoor nogmaals graag uw reactie - en vertrouw erop dat Univé op korte termijn met eenduidig beleid naar buiten komt.
Met vriendelijke groet,
Paul Huigens
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'12 Volvo V60 D5 Summum
- Mr. Ed
- 4th Gear member
Vandaag wijziging polis FBTO ontvangen. Idem. Autotaalglas, carglass en geselecteerde schadebedrijven. Guess What? Geen Volvo schadeherstel (bij mij in de buurt). Contact opgenomen met FBTO en uitgelegd, incl. discussie op het forum. Serieus genomen, maar op dit moment niets aan te doen ('als er meerdere zich melden, dan.....'). "U kunt wel een aanvullende module sluiten ad EUR 35,- extra p/j. Dan mag u zelf de schadehersteller bepalen".
Toch maar even Volvo Insurance gebeld. Blijken goedkoper te zijn dan FBTO (All-risk, 12 schadevrije jaren, collectiviteitskorting, no claim bescherming) met maar liefst EUR 5,- per maand. Offerte nog te ontvangen, maar overstap ligt voor de hand
Volvo Insurance +1
Toch maar even Volvo Insurance gebeld. Blijken goedkoper te zijn dan FBTO (All-risk, 12 schadevrije jaren, collectiviteitskorting, no claim bescherming) met maar liefst EUR 5,- per maand. Offerte nog te ontvangen, maar overstap ligt voor de hand
Volvo Insurance +1
- V480-S60
- Geartronic member
Gisteren mijn ruit laten vervangen door de dealer. Perfect alleen even een acte van cessie tekenen en Volvo Insurance betaald gewoon aan de dealer.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Max
- 7th Gear member
Ik ga ook maar even bij Centraal Beheer informeren wat zij doen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 5th Gear member
Aanvulling op dit verhaal.bartv70 schreef:Emmen, mijn vrouw vandaag ook " geholpen".
Zojuist contact gehad met Centraal Beheer en zij hebben geen
contact-moment gehad de afgelopen weken dat met mijn polisnummer te maken heeft.
Centraal Beheer vergoedt dus niet!!!
Die "aardige" man van de "Glasboer op de markt", die in het bijzijn van mijn vrouw belde met Centraal Beheer voor goedkeuring heeft dus helemaal geen contact gehad met CentraalBeheer, hij heeft het gesprek in scene gezet.
De blanco rekening die mijn vrouw mee kreeg zal ongetwijfeld, ingevuld, bij CB terechtkomen en die sturen hem door naar mij want zij gaan dat niet betalen.
IK OOK NIET, dat zal dus een verhaaltje rechtsbijstand worden.
MAW....STINK ER NIET IN EN NEEM PERSOONLIJK CONTACT OP MET JE VERZ. MAATSCHAPPIJ :evil: :evil: :evil:
-
- 3rd Gear member
Ook ik heb gisteren de voorruit van mijn S60 moeten laten vervangen. Verzekerd bij Volvo Car Insurance. Heb de beurs dicht mogen houden. Ter info kreeg ik de nota mee, € 775,00 die door de garage direct wordt afgerekend met Beesd. Lekker makkelijk, en de verzekering is goedkoper dan vele concurrenten!V480-S60 schreef:Gisteren mijn ruit laten vervangen door de dealer. Perfect alleen even een acte van cessie tekenen en Volvo Insurance betaald gewoon aan de dealer.
- Summum
- 6th Gear member
Jee Bart, wat een verhaal. Geeft maar weer eens aan waarom dit soort praktijken echt bestreden moet worden.
De huidige manier van Univé en consorten lijkt me echter niet de juiste weg.
De huidige manier van Univé en consorten lijkt me echter niet de juiste weg.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2020) Audi E-tron
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
lijkt erop dat de verzekeraars meer de rol van eigenaar willen spelen... Bij mij is hte mijn auto en ik bepaal waar wat gebeurd. verzekeraar het daar niet mee eens? Prima, pak ik een andere en accepteer ik een eventuele hogere premie.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
GOED NIEUWS van:

Het lijkt mij dat dit voor een ieder van ons geldt.....Adjunct-directeur Univé Schade schreef:Geachte heer ***,
Naar aanleiding van uw bezwaarschrift met betrekking tot wijziging polisvoorwaarden en uw mailwisseling met dhr. ***, directeur van Univé Midden-Drenthe, bericht ik u als volgt.
Ik kan u bevestigen en toezeggen dat u zich bij ruitschade kunt wenden tot een Volvo-dealer (een clausulering op uw polis is niet noodzakelijk). De heer *** had dit reeds aan u bevestigd in zijn mail van 21 april jl. Echter, de reactie namens het klachtenbureau Schade gaf in uw ogen (terecht) reden tot vraagtekens. Ik wil u hiervoor mijn oprechte excuses aanbieden. Ik hoop dat deze garantie voor u aanleiding is om uw relatie met Univé voort te zetten.
Met vriendelijke groet,
J. v.d. ****
Adjunct-directeur Univé Schade
- Oceanracer
- Geartronic member
Eind goed, al goed? Maandag toch maar even navraag doen...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Trucker
- 6th Gear member
- Contacteer:
Dit zag ik op TV Gelderland
Op 7.40 staat dat van Car Glas
Op uitzending gemist van Hallo Gelderland van vrijdag 23 04 2010
http://www.omroepgelderland.nl/web/Uitz ... 6&id=58525
Het zal je maar gebeuren
Op 7.40 staat dat van Car Glas
Op uitzending gemist van Hallo Gelderland van vrijdag 23 04 2010
http://www.omroepgelderland.nl/web/Uitz ... 6&id=58525
Het zal je maar gebeuren
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- Rob Bakker
- 5th Gear member
Werkt bij mij 

S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)

V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
-
- 5th Gear member
Vandaag werkt ie ook niet, vreemd (geen Vista)
- Rob Bakker
- 5th Gear member
Ik draai juist onder windows 7, alleen x32, geen x64. Misschien dat het daar aan ligt.
S60 2.4 AUT