Pagina 5 van 5

Geplaatst: 05.04.2011 - 21:30
door 945i
Maar in NL is een ontmoedigingsbeleid gaande, in België een aanmoedigingsbeleid.

Geplaatst: 05.04.2011 - 21:45
door casper
Philken schreef:
NL krijgt het volgende kwartaal de kans om die 164 exemplaren in te halen, van een nek aan nek race gesproken


Helaas, zo zal het niet zijn: de Nederlandse cijfers zijn vertekend: men schrijft in NL in januari steeds een groot aantal wagens in die in feite nog 2010 waren. Een waarheidsgetrouw cijfer voor het eerste kwartaal zou rond de 3300 wagens schommelen.
Bovendien zijn er 1,5 x maal zoveel Nederlanders dan Belgen... :wink:

Geplaatst: 05.04.2011 - 21:56
door John Vermeulen
Heel goed dat de verkoop van Volvo in Nederland weer in de lift zit, na het magere jaar 2010. Januari is wel vooral de tenaamstelling van wagens die in 2010 zijn verkocht.
Ik kom trouwens voor Nederland op basis van www.dealersupportnet.nl tot een andere procentuele stijging van kwartaal 1 2011 ten opzichte van kwartaal 1 2010, namelijk een toename van 33% (Q1 2010: 4.063, Q1 2011: 5.405). Maar maakt verder niet uit.
Ik heb nog geen overzicht gezien waarin een uitsplitsing naar de modellen is opgenomen; ik zou wel eens willen weten welke modellen vooral verantwoordelijk zijn voor de verkooptoename.

In vergelijking met andere merken is de verkoopstijging van Volvo weer relatief; de andere merken met vooral de kleinere B-modellen zijn nog veel harder gegroeid. In de Top 10 in Nederland staan vrijwel uitsluitend de compactere auto's. Op plaats 13 komt Audi, 15 Volvo, 16 BMW en 18 Mercedes-Benz. VW van 15.089 in Q1 2010 naar 21.060 in Q1 2011. Nederland rijdt steeds meer in kleine, compacte auto's.

Geplaatst: 05.04.2011 - 22:08
door casper
John Vermeulen schreef: Ik heb nog geen overzicht gezien waarin een uitsplitsing naar de modellen is opgenomen; ik zou wel eens willen weten welke modellen vooral verantwoordelijk zijn voor de verkooptoename.
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... 11&maand=3

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Volvo

Geplaatst: 08.04.2011 - 00:13
door volvo708090
Dit is wat ze er zelf over zeggen: (jammer genoeg niet echt in detail)

The positive result is generated by a strong sales performance and the most complete product portfolio ever.

• Continued global success for the Volvo XC60 crossover, Volvo's best selling model
• Strong demand for Volvo's range of fuel efficient DRIVe vehicles in Europe
• The all-new Volvo S60 sedan and the new Volvo V60 sports wagon gaining momentum

Blijkbaar zorgen de 60 modellen samen met de DRIVe's dus voor het goede weer.

Geplaatst: 08.04.2011 - 07:42
door bart simpson
Grappig, voor NL heeft men juist het magerste portfolio ever, ben je geen dieselland kom je er knap bekaaid af

Geplaatst: 08.04.2011 - 12:59
door John Vermeulen
Zoals al binnen veel topics is en wordt opgemerkt is de motorisering van de benzinevarianten van de C30/S40/V50, met uitsluitend een 2.0 (de "oude" 145 pk) en de T5 (de "oude" 5-cyclinder variant), niet op orde en verre van marktconform.
Het gaat mij te ver om dan het hele productportfoilio als 'magerste ever' te omschrijven. Je kunt ook andersom redeneren:
- de totale range bestaat uit 10 modellen, sinds lang is dit het hoogste aantal
- met uitzondering van de XC90 zijn alle modellen in design e.d. up-to-date
- er is een nieuwe generatie van diesel- en benzinemotoren geintroduceerd
- er zijn stappen in innovatieve veiligheid gezet, die over de grotere modellen consequent wordt geintroduceerd
- de toekomstplannen (investeringen, aantrekken nieuw personeel) zien er goed uit.
De C30/S40/V50 blijven in benzinemotorisering achter en Volvo Cars had al lang een actiemodel van met name de V50 moeten introduceren, om zodoende een slinger aan de verkopen te geven. Je ziet het aan de verkoopaantallen over maart 2011:
- V70/XC70: 429
- V60: 308
- V50: 241
- XC60: 167
- C30: 99
- S60: 91
- S80: 32
- S40: 23
- XC90: 18
- C70: 9.
In totaal 1.417.

Geplaatst: 09.04.2011 - 13:01
door Live
Nu nog een XC90 kopen.. damn vind het zeker een mooite auto maar denk dat de concurrent technisch betere modellen heeft, dat ding gat al zooo lang mee

Geplaatst: 06.07.2011 - 22:27
door casper
In de eerste helft van 2011 verkocht in:

Nederland: 9651 Volvo's (in 2010: 7835) + 23,1%


Belgie: 11402 Volvo's (in 2010: 10143) + 12,4%

Geplaatst: 03.01.2012 - 16:26
door casper
Het jaar 2011 was opnieuw een succes voor Volvo in België.
De verkoop steeg opnieuw fors dit jaar met 15% ten opzichte van het al succesvolle 2010 .
Er werden 19559 Volvo's aan de man gebracht in 2011 in België, wat een marktaandeel van 3,42% vertegenwoordigt.

In Nederland werden 16538 Volvo's verkocht (een winst van 22% ten opzichte van 2010).

Geplaatst: 04.01.2012 - 20:47
door BlackcurrantV70
Als men in NL Volvos kon kopen aan de Belgische prijzen, stond Volvo op nummer 1, geloof me.

Die BPM en wegenbelasting in NL is echt diefstal.

Voorbeeld, ik betaal voor Belgische wegenbelasting voor onze C70 D3 ongeveer 340 euro per jaar en ongeveer 540 euro voor de V70 24D per jaar.

Wat betaal je hiervoor in NL ?
Over de BPM nog maar gezwegen...

Geplaatst: 04.01.2012 - 21:11
door 945i
Een veelvoud ervan...

Maar wij staan dan ook in dit soort lijstjes, België niet.

Welke landen in de wereld zijn het rijkst, waarbij het rijkst wil zeggen het meest te besteden per inwoner (het BBP gedeeld door het aantal inwoners). De cijfers zijn afkomstig van het IMF uit 2009.

Top 10 Rijkste Landen per inwoner

Luxemburg – $78.409
Qatar – $78.260
Noorwegen – $51.985
Singapore – $50.180
Brunei – $47.930
Verenigde Staten – $ 45.934
Hong Kong – $42.653
Zwitserland – $40.484
Nederland – $39.877
Ierland – $38.663
Australië – $38.663


;)

Geplaatst: 04.01.2012 - 21:25
door V70/2.4D/2003
Nederland – $39.877
Waarom ervaar ik dat heel anders?

Geplaatst: 04.01.2012 - 21:53
door BlackcurrantV70
Belgie staat er niet tussen omdat Vlaanderen noodgedwongen Wallonie moet onderhouden :-)

Geplaatst: 05.01.2012 - 07:19
door toppertje
V70/2.4D/2003 schreef:
Nederland – $39.877
Waarom ervaar ik dat heel anders?
"dan had je maar een vak moeten leren"
zegt men dan. :wink: