Precies, je auto precies naast een slooplocatie... daar word je niet blij van hoorMorgenstond schreef:Zo moet je het niet zien. Het vandalisme is de laatste zet geweest om het te doen. Ook vinden bij mij in de straat sloopwerkzaamheden, later bouwwerkzaamheden, plaats. Voor mij nog een mooie reden om hem binnen te zetten. Eigen keuze toch?piotrV70 schreef:Je auto wordt maandelijks voor gemiddeld 100 euro gevandaliseerd ? Beetje rare move, ipv een tweede auto aan te schaffen ga je de vaste lasten van je eerste auto verhogen ?
Daarbij kost een derde auto -- we hebben er al twee -- wel meer dan de huur van een garagebox.
Eerste auto voor mijn vriendin; besluit genomen!
-
IceWhite
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.11.2010 - 22:34
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Vandaag is de S40 voorzien van een verse apk. De auto is er vrijwel met vlag en wimpel doorheen gekomen. Zoals ons bekend was, moesten de draagarmen vervangen te worden wegens speling op de fuseekogels. Daarnaast moest een kentekenlampje teruggeklikt worden, want dat was losgeschoten. Verder was er dus gelukkig niets mis! Voorts heeft de auto een kleine beurt gehad en een tweetal nieuwe lampjes in de middenconsole. Volgens de Volvospecialist is de auto in topconditie. We doen hem dus echt voorlopig niet weg.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Als het goed is gaat ze deze week haar examen aanvragen. Zal dus nog wel een maand of twee duren... De auto staat overigens in de tussentijd niet stil, want ik rijd er regelmatig mee om hem in beweging te houden.945i schreef:Mooi zo, hoe lang nog dat ze mag rijden?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Wat zei ik?cees klumper schreef:Ik zou de S40 houden. Je weet wat je eraan hebt, en kosten hou je toch altijd. Goede hoop dat na deze grote beurt je weer een hele tijd vooruit kan. Bij inruil moet je waarschijnlijk toch ook flink bijbetalen, en wat ben je dan helemaal opgeschoten?
Jullie twijfelen toch al, helpt dit?!
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Ik zal voortaan beter luisteren!cees klumper schreef:Wat zei ik?cees klumper schreef:Ik zou de S40 houden. Je weet wat je eraan hebt, en kosten hou je toch altijd. Goede hoop dat na deze grote beurt je weer een hele tijd vooruit kan. Bij inruil moet je waarschijnlijk toch ook flink bijbetalen, en wat ben je dan helemaal opgeschoten?
Jullie twijfelen toch al, helpt dit?!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Lilian
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 15.08.2008 - 09:46
ik vraag me af waarom een 940 of 740 niet goed is. Heel sterk, ruim (je gooit zo je vakantiespullen of boodschappen achterin) en je leert er goed mee inparkeren. Kost weinig aan onderhoud en als je een turbo neemt heb je toch meer power.
En waarom een automaat? Handgeschakeld is ook leren rijden, volgens mij wordt het moeilijk om van automaat dan ooit weer naar handschakelen te gaan. En de auto is weer een stuk zwaarder, kost meer wegenbelasting.
Ik vind mijn vierkante auto veel stoerder dan zo'n afgerond autootje.
Ik vind de XC70 ruig, zou hem zo willen hebben..
En waarom een automaat? Handgeschakeld is ook leren rijden, volgens mij wordt het moeilijk om van automaat dan ooit weer naar handschakelen te gaan. En de auto is weer een stuk zwaarder, kost meer wegenbelasting.
Ik vind mijn vierkante auto veel stoerder dan zo'n afgerond autootje.
Ik vind de XC70 ruig, zou hem zo willen hebben..
XC70 AWD D5 Momentum Edition Luxe 2007
940 GLE TDI 2.4 6 cilinder 1991
940 GLE TDI 2.4 6 cilinder 1991
-
IceWhite
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.11.2010 - 22:34
Tis alweer even geleden, maar volgens mij zegt niemand dat een 940/740 niet goed is
Het was meer het dilemma of het rendabel was deze auto in te ruilen of niet (omdat je met een 'nieuwe' auto toch ook niet weet wat er in het verleden mee is gedaan). Inmiddels is gebleken dat we de juiste keuze hebben gemaakt door de s40 te houden. APK-gekeurd en een beurt gehad, 550 euro kwijt door draagarmen die vervangen moesten worden (wat we al wisten, kosten vielen reuze mee). Dat hadden we qua kosten nooit kunnen evenaren door een andere auto te gaan ruilen. Ik bedoel, XC70 is ook erg leuk, maar financieel was dat toch een flink stuk hoger uitgevallen 
Ik heb geen moeite met schakelen, maar ik vind het gewoon irritant, zelfs bij het lessen al
Dan ga ik met een automaat denk ik gewoon meer rijplezier beleven. Kwestie van smaak, zullen we maar zeggen
Net als dat vierkant/afgerond autootje een kwestie van smaak is. Al geef ik eerlijk toe dat mijn afkeer (voor zover je het zo kunt noemen) jegens vierkante volvo's begint af te nemen 
Ik heb geen moeite met schakelen, maar ik vind het gewoon irritant, zelfs bij het lessen al
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
En IceWhite heeft donderdag 3 februari haar rijbewijs gehaald. Volgende week dinsdag is het pasje binnen en dan karren maar! 
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Ytos
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 23:24
- Contacteer:
Gefeliciteerd. Is het verstandig om omgeving Den Haag komende periode te mijden 
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options
Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options
Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Dank. En ik vertrouw 'r wel, maar ze moet toch ervaring opdoen 
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
DawnBlueED
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Gefeliciteerd 















