Pagina 5 van 8
Geplaatst: 12.03.2007 - 20:58
door Turbobiker
bart simpson schreef:@ Turbobiker, het begrijpend lezen is menigeen hier toch niet helemaal gegeven moet ik tot mijn spijt constateren, waar Rica die garantie op hun site wel degelijk zelf aanbied op b.v. een 3 jaar oude V70T5 met 90.000km (in ten overvloede misschien, een uitstekende staat van onderhoud) weigert ze die garantie ook tegen betaling te verstrekken, dit doordat hun eigen verzekeraar de risico's te groot acht! het garantieverhaal staat dan wel op hun site maar ze beginnen er toch maar niet aan... dat het allemaal niet logisch is weet ikzelf ook wel maar dit alles is wel een harde realiteit.
Mocht jij een 3 jaar oude XC90 D5 kopen met 100.000km's op de klok zullen ze je dus niet van garanties gaan voorzien, de site doet het toch duidelijk anders voorkomen.
Goed, dat is één auto. Je zou gelijk kunnen hebben dat dat een vaag geval is van de kant van RICA.
En weer on-topic:
Maar vrijwel iedere Volvo die gechipt is ondervindt uiteindelijk geen problemen. En daar gaat het toch om.
Jij maakt al problemen voordat ze er zijn.
Tjeemig, als ik van te voren zo bij een Volvo dealer ga vragen hoe ze bepaalde gevallen denken te gaan dekken, dan wil hij mij ook geen wagen meer verkopen na een uurtje onzinnig geblaat van mijn kant.
Geplaatst: 12.03.2007 - 21:00
door Ben
Turbobiker schreef: na een uurtje onzinnig geblaat van mijn kant.
Dat móet jou lukken Lars :twisted:

Geplaatst: 12.03.2007 - 21:04
door Emiel
Geplaatst: 12.03.2007 - 21:05
door Oceanracer
Ik hou wel van duidelijkheid vooraf. Beter dan gezeik achteraf.
Geplaatst: 12.03.2007 - 21:11
door Barry (Grillmeister)
@turbokikker, je hebt jouw kant en Barts kant. Het is niet zo dat Bart tegen chippen is hij geeft alleen terecht een waarschuwing dat mensen geen valse hoop moeten krijgen over zaken met betrekking tot garantie.
Met betrekking tot het chippen en de Volvo garantie, ik vind het niet gek dat Volvo zijn handen aftrekt van een auto waar door een ander (lees niet volvo dealer) aan gesleutelt is, immers kunnen zij niet garanderen dat het op hun procedures is gedaan.
Verder werk ik (bij de rijksoverheid) al 10 jaar met auto's waar op alle manieren (ook chippen) het maximale uit wordt gehaald en ik kan je garanderen dat onze auto's (van alle top merken waaronder ook Volvo) niet de zelfde levensduur hebben als de niet extra opgepepte modellen, ze hebben storingen te over en aan het onderhoud ligt het niet daar wordt bij mijn dienst nooit beknibbelt, bij elk rammeltje staan ze bij de dealer.
Nogmaals, probeer het in dit soort gevallen niet op de man te spelen, Bart loopt al lang genoeg mee in de auto wereld om te weten waar hij het over heeft (alles al genoeg meegemaakt) en zie het juist positief dat er mensen zijn die kritisch naar providers (bijv. tuning bedrijven) kijken die niet waar maken wat ze zeggen.
Groet Barry
Geplaatst: 12.03.2007 - 21:18
door Ben
Helemaal mee eens Barry. Ieder z'n eigen verantwoordelijkheid.
Volvo houdt terecht vast aan het principe dat ze niet achter iets kunnen staan dat ze niet geleverd hebben. Sterker nog, het Volvo-logo staat niet boven dit forum, immers Volvo draagt geen verantwoording over dit forum.
Bedrijf A is verantwoordelijk voor het door hun geleverde product A.
Bedrijf B is verantwoordelijk voor het door hun geleverde product B.
De consument kiest er voor om product A en product B in combinatie te gebruiken en is dus verantwoordelijk voor zijn samenstelsel en moet niet gaan zeuren bij A of B.
Volvo zal ook niet verantwoordelijk zijn voor banden die ze niet gemonteerd hebben, om maar iets triviaals te noemen.
Maaruh, hoe rijdt dat nou, zo'n gechipte XC90 ??
Geplaatst: 12.03.2007 - 21:20
door Emiel
Barry (Grillmeister) schreef:Het is niet zo dat Bart tegen chippen is hij geeft alleen terecht een waarschuwing dat mensen geen valse hoop moeten krijgen over zaken met betrekking tot garantie.
Waarschuwen? Krijg engere gevoelens bij die posts tegen tunen dan van een tsunami waarschuwing.
De voorbeelden van onderdelen die eerder sneuvelen door 'tuning', sneuvelen net zo goed bij niet 'gechipte' D5's. Ic's, injectoren, ooit ben je aan de beurt...
Geplaatst: 12.03.2007 - 21:28
door Ben
Hè Emiel, ga me nou niet bang zitten maken zeg. :roll:
Ben ik bij 160.000 ongechipte kms al aan de beurt?
Geplaatst: 12.03.2007 - 21:29
door Barry (Grillmeister)
Ach Emiel, kijk eens naar het lpg/diesel geneuzel hier op het forum, daar gaat het ook af en toe hard tegen hard tussen de verschillende groepen.
Verder weet ik echt uit ervaring dat als er te veel aan het oorspronkelijke ontwerp van auto's wordt gerommeld er problemen zullen komen (bij ons worden bijvoorbeeld alle remsystemen dubbel uitgevoerd omdat er zoveel aan de wagens wordt versleutelt mbt tot vermogen), nou hebben wij het vermogen echt nodig dus maakt het de baas niet uit dat er meer en kostbaar onderhoud moet worden gepleegd maar als partikulier moet je als gewaarschuwd mens (bijvoorbeeld door een persoon als Bart) niet gaan huilen als de een na de ander de (garantie) handen van je aftrekt.
Groet Barry
p.s. je zegt het al zelf "eerder sneuvelen door tuning" uiteindelijk gaat alles stuk alleen het een eerder dan het ander.
Geplaatst: 12.03.2007 - 21:41
door Turbobiker
Barry (Grillmeister) schreef:@turbokikker, je hebt jouw kant en Barts kant. Het is niet zo dat Bart tegen chippen is hij geeft alleen terecht een waarschuwing dat mensen geen valse hoop moeten krijgen over zaken met betrekking tot garantie.
Met betrekking tot het chippen en de Volvo garantie, ik vind het niet gek dat Volvo zijn handen aftrekt van een auto waar door een ander (lees niet volvo dealer) aan gesleutelt is, immers kunnen zij niet garanderen dat het op hun procedures is gedaan.
Verder werk ik (bij de rijksoverheid) al 10 jaar met auto's waar op alle manieren (ook chippen) het maximale uit wordt gehaald en ik kan je garanderen dat onze auto's (van alle top merken waaronder ook Volvo) niet de zelfde levensduur hebben als de niet extra opgepepte modellen, ze hebben storingen te over en aan het onderhoud ligt het niet daar wordt bij mijn dienst nooit beknibbelt, bij elk rammeltje staan ze bij de dealer.
Nogmaals, probeer het in dit soort gevallen niet op de man te spelen, Bart loopt al lang genoeg mee in de auto wereld om te weten waar hij het over heeft (alles al genoeg meegemaakt) en zie het juist positief dat er mensen zijn die kritisch naar providers (bijv. tuning bedrijven) kijken die niet waar maken wat ze zeggen.
Groet Barry
@Barry BBQ:
Je haalt hier wat dingen door elkaar. De wagens die in overheidsdienst een chippie krijgen zijn wagens die heel vaak veel op hun lazer krijgen. Ligt niet echt aan het chipje dat ze eerder kapot gaan. Lukt met de standaard Opel Astra van mijn buurman ook als ik daar iedere dag lekker mee mag doortrappen.
En Bart gaat in zoverre de fout in dat Rica één van de meest serieuze én meest gewaardeerde chiptuners in de branche is. En dan valt Bart over één geval.
Natuurlijk mag hij er op wijzen dat het lastig ligt met garantie, maar dan moet hij geen onzin verkopen. Lees de andere posts, van de mensen die gewoon dealergarantie krijgen. Onzin dat dat geen Volvo-garantie is. Dealer moet volgens de wet de problemen voor de consument oplossen. dus voor de klant die van de dealer te horen krijgt dat hij garantie krijgt is dealergarantie = Volvo-garantie. Enige juiste argument van Bart is dat VCN er niet achter staat. Heeft 'ie helemaal gelijk in.
En verder zijn fabrieken en importeurs ook lekker hypokriet in deze. Neem VW. Tegen chiptunen. Tot het aan sloeg. Toen was het opeens: 'chippen is prima, maar alleen van ABT en alleen via de importeur' Moet je eens aan de twee, drie
goede VW-tuners vragen wat hun mening is over de software van ABT...(kunnen ze onderbouwen op de rollenbank) Enige wat belangrijk is voor PON is dat achter ABT een grote organisatie staat die goed garantie op kan lossen. En PON schuift een hoop af op ABT...
En zo heeft RICA jarenlang alle Belgische D5's gedaan ivm de wetgeving. Gewoon voor de importeur in België.
Bart kent blijkbaar maar één kant van het verhaal en dat voegt hier dus niet zo veel toe, zoals Ben al een paar keer heeft proberen aan te geven.
Geplaatst: 12.03.2007 - 21:43
door Emiel
Barry (Grillmeister) schreef:p.s. je zegt het al zelf "eerder sneuvelen door tuning" uiteindelijk gaat alles stuk alleen het een eerder dan het ander.
Dat zijn niet door mij verzonnen onderdelen...daar komt meneer Simpson mee.
Alles kan stuk! Tis altijd erg goedkoop om het af te schuiven op 'tuning'. Wat heeft bv. een LMM nu meer te lijden door tuning? Tell me, en onderbouw het met keiharde feiten. Net als die IC's, die scheuren door tuning. 140 pk blijft 140 pk maar dan zonder rookgordijn.
:?
Geplaatst: 12.03.2007 - 21:47
door Barry (Grillmeister)
@Turbokikker, hoe meer mensen aan een auto gaan sleutelen hoe onoverzichtelijker het wordt..... en dan gaat natuurlijk iedereen afschuiven!
Geplaatst: 12.03.2007 - 21:55
door Turbobiker
Barry (Grillmeister) schreef:@Turbokikker, hoe meer mensen aan een auto gaan sleutelen hoe onoverzichtelijker het wordt..... en dan gaat natuurlijk iedereen afschuiven!
Toch vraag ik me af hoe het komt dat die overheidswagens (deed RICA niet alle KLPD Volvo's? :roll: ) gewoon bij de dealert onderhouden worden...
Geplaatst: 12.03.2007 - 22:15
door harry bRauns
Hoop ervaringen met Diesel, maar ik lees niets over de benzine XC 70? Zijn er XC70 rijders die ervaring hebben met de NIET-Diesel getunde versie?
Geplaatst: 12.03.2007 - 22:20
door Barry (Grillmeister)
Onderhoud maakt niet uit, het ging om de garantie.
Geplaatst: 12.03.2007 - 22:22
door Oceanracer
harry bRauns schreef:Hoop ervaringen met Diesel, maar ik lees niets over de benzine XC 70? Zijn er XC70 rijders die ervaring hebben met de NIET-Diesel getunde versie?
Deze topic gaat toch over de XC 90? En over de D5?
Geplaatst: 12.03.2007 - 22:42
door harry bRauns
Oh gaat dit zo op deze site, sorry hoor, neemt u mij niet kwalijk, ben al weg want als ik voorgaande discussie zie zijn het geen volvo vrienden die hun gezamelijk volvo gevoel delen.
Geplaatst: 12.03.2007 - 22:48
door Oceanracer
Huh? Zo bedoel ik dat toch helemaal niet? Ik probeer alleen maar te verklaren waarom er in deze topic geen tekst te vinden is over een benzine XC 70...
Geplaatst: 13.03.2007 - 09:54
door Ben
Precies, de titel:
xc 90 D5 chippen( software aanpassen)
En een stevige discussie is helemaal niet erg hoor.
Maaruh...... hoe rijdt dat nou, zo'n gechipte XC90? (4e keer)
Geplaatst: 13.03.2007 - 10:19
door arnoudwildt
Nou dan maar even een antwoord op hoe een gechipte xc90 rijdt, we hadden een xc90 met 163 pk D5, gechipt en dat reed als de tierelier, dat verschil merk je wel, wat je ook merkt is bij het wegtrekken van stoplicht of vanuit nul meteen een bocht willen maken dat het tractiecontrole systeem er wel lang over doet om erachter te komen dat de voorwielen beginnen te spinnen. En die spinnen ook sneller aangezien je meer vermogen hebt. Daarnaast met caravan rijden is het veel beter de gasreactie was bij ons ook beter afgesteld tijdens het chippen, dus als je een keer je vermogen nodig hebt om bijvoorbeeld een vrachtwagen in te halen, dan krijg je dat ook een stuk sneller + meer vermogen = heerlijk.
Ondertussen de nieuwe xc90 Met nieuwe D5 185 pk, dan merk je toch dat tractie een groot verschil is, deze is nog ongechipt maar bijna net zo snel weg bij stoplicht omdat de achterwielen vanaf begin meedoen met optrekken. en met de caravan zal je ook heerlijk rijden, genoeg vermogen (ongechipt) en tractiecontrole werkt gewoon beter. (ook in de sneeuw)
Wil je nog meer weten laat het maar even horen
Groetjes