Mocht het echt een terrechte opmerking zijn dat volvo barendrecht een slechte dealer is, en/of niet goed zijn werk doet, dan mag dat ook naar mijn mening zeker wel bekend worden gemaakt!!
Maar moet natuurlijk wel goed onderbouwd zijn en een terrecht klacht zijn.
Waardeloze dealer? vervolg 27-05`11
-
- 5th Gear member
Beste Maurice,
Ik las je bericht al eerder en zie dat het diverse reacties oproept van mede forumleden.
Ik kan mijzelf jouw reactie heel goed voorstellen, je maakt een afspraak met de Niham om een mankement in jouw zo geliefde auto te laten repareren bij een dealer bij jou in de buurt.
Desbetreffende dealers gaan in dit geval op het verzoek in en gaan aan de slag.
So far so good kon jij nog koffie met ze drinken neem ik aan ?
Maar toen, jij haalt de auto op en de rammel is niet naar wens weg en je vraagt aan de monteur waarom niet.
Uiteindelijk is denk ik de werkplaatschef erbij gekomen en die heeft met jou een discussie gehad.
Niet iedereen is gelijk en dat kan soms wel eens tot discussies leiden tussen mensen, op zich helemaal niet verkeerd discussies zijn er om je standpunten duidelijk te maken en de andere persoon kan deze verdedigen.
Maar, wat ik mis in dit verhaal is de link naar waarom een probleem niet opgelost word terwijl je hiervoor wel bent gekomen.
Hoe dan ook, er is niet zomaar een vliegwiel vervangen, dit heeft een oorzaak gehad (een rammel was jouw klacht).
Wat ik nu mis is waarom de auto naar jouw teruggaat met de rammel nog aanwezig?
Dit kan diverse redenen hebben natuurlijk, en vervelend is wel dat we daar via alleen jouw verhaal niet achter zullen komen.
Hiervoor moet je ook het verhaal horen van de Dealer die de reparatie uitgevoerd heeft.
Nu je een afspraak met de Niham hebt zou je aan hun nog eens kunnen vragen waarom Barendrecht dit niet opgelost heeft voor hun zoals het verzoek was van jou.
Wellicht is er tussen de dealer wel een afspraak geweest dat ze tot een bepaald bedrag, bepaalde onderdelen, mochten vervangen en als dat niets zou oplossen dan zou de Niham de reparatie vanwege de bijkomende kosten wel zelf willen uitvoeren.
Is voor jou vervelend natuurlijk want je bent weer je auto kwijt en het neemt allemaal geregel met zich mee.
Maar het uiteindelijke verhaal blijft dat de Niham nog steeds aan je auto wil werken omdat er nog een probleem inzit, dit zijn ze toch wel met je eens.
Nu weet ik niet wat het gesprek tussen jou en de werkplaatschef geweest is maar die had even met jou rustig moeten gaan zitten en duidelijk moeten uitleggen waarom HIJ er niets meer aan zou doen, nu is in het heetst van de strijd het verhaal zo verdraaid geraakt tussen jullie beiden dat je elkaar de hand niet meer wil schudden en jij niet onterecht kwaad bent op mobility center, door wellicht "een verkeerde communicatie van twee kanten" is dit misgelopen.
Ik hoop in ieder geval wel voor jouw dat het probleem spoedig opgelost zal worden voor je en dat je weer van je auto kan genieten zoals we dat allemaal willen hier.
Succes met de reparatie en ik zal voor je duimen!
Ik las je bericht al eerder en zie dat het diverse reacties oproept van mede forumleden.
Ik kan mijzelf jouw reactie heel goed voorstellen, je maakt een afspraak met de Niham om een mankement in jouw zo geliefde auto te laten repareren bij een dealer bij jou in de buurt.
Desbetreffende dealers gaan in dit geval op het verzoek in en gaan aan de slag.
So far so good kon jij nog koffie met ze drinken neem ik aan ?
Maar toen, jij haalt de auto op en de rammel is niet naar wens weg en je vraagt aan de monteur waarom niet.
Uiteindelijk is denk ik de werkplaatschef erbij gekomen en die heeft met jou een discussie gehad.
Niet iedereen is gelijk en dat kan soms wel eens tot discussies leiden tussen mensen, op zich helemaal niet verkeerd discussies zijn er om je standpunten duidelijk te maken en de andere persoon kan deze verdedigen.
Maar, wat ik mis in dit verhaal is de link naar waarom een probleem niet opgelost word terwijl je hiervoor wel bent gekomen.
Hoe dan ook, er is niet zomaar een vliegwiel vervangen, dit heeft een oorzaak gehad (een rammel was jouw klacht).
Wat ik nu mis is waarom de auto naar jouw teruggaat met de rammel nog aanwezig?
Dit kan diverse redenen hebben natuurlijk, en vervelend is wel dat we daar via alleen jouw verhaal niet achter zullen komen.
Hiervoor moet je ook het verhaal horen van de Dealer die de reparatie uitgevoerd heeft.
Nu je een afspraak met de Niham hebt zou je aan hun nog eens kunnen vragen waarom Barendrecht dit niet opgelost heeft voor hun zoals het verzoek was van jou.
Wellicht is er tussen de dealer wel een afspraak geweest dat ze tot een bepaald bedrag, bepaalde onderdelen, mochten vervangen en als dat niets zou oplossen dan zou de Niham de reparatie vanwege de bijkomende kosten wel zelf willen uitvoeren.
Is voor jou vervelend natuurlijk want je bent weer je auto kwijt en het neemt allemaal geregel met zich mee.
Maar het uiteindelijke verhaal blijft dat de Niham nog steeds aan je auto wil werken omdat er nog een probleem inzit, dit zijn ze toch wel met je eens.
Nu weet ik niet wat het gesprek tussen jou en de werkplaatschef geweest is maar die had even met jou rustig moeten gaan zitten en duidelijk moeten uitleggen waarom HIJ er niets meer aan zou doen, nu is in het heetst van de strijd het verhaal zo verdraaid geraakt tussen jullie beiden dat je elkaar de hand niet meer wil schudden en jij niet onterecht kwaad bent op mobility center, door wellicht "een verkeerde communicatie van twee kanten" is dit misgelopen.
Ik hoop in ieder geval wel voor jouw dat het probleem spoedig opgelost zal worden voor je en dat je weer van je auto kan genieten zoals we dat allemaal willen hier.
Succes met de reparatie en ik zal voor je duimen!
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- diesel01
- Geartronic member
Soms kan ook een verschil van niveau een gesprek een heel aparte wending geven, waarbij je gesprekpartner dingen zegt die in zijn optiek best kunnen maar voor andere een minder positieve reactie uitlokt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- EVV
- 5th Gear member
Wat ik wel apart vind is dat tijdens de proefrit de rammel er nog niet was en later pas onstaan is. Dat lijkt me als garage moeilijk te geloven, en aangezien garantie bedoeld is voor dingen die tijdens bezit kapot gaan te repareren kan ik me wel voorstellen dat ze niet zo heel happig zijn dit onder garantie te repareren.
Je hebt als koper immers onderzoeksplicht, als de rammel er al in zat maar er is bij aankoop niets over gezegd, kan ik me deze reactie erg goed voorstellen.
Je hebt als koper immers onderzoeksplicht, als de rammel er al in zat maar er is bij aankoop niets over gezegd, kan ik me deze reactie erg goed voorstellen.
-
- 4th Gear member
Ik kan mij niet voorstellen dat de dealer doelbewust een halve reparatie uitvoert die onder de (fabrieks)garantie valt. Je wilt als organisatie toch tevreden klanten naar huis sturen en wat kost het wel niet als de boel 2 keer open moet?
-
- 3rd Gear member
Een haast nieuwe auto die nog binnen de garantietermijn valt.
Een gerenommeerd automerk (mogen we toch wel stellen!)
Een mijns insziens gerenomeerde dealer in het Rotterdamse met 3 vestigingen.
Een oververhitte klant en een al even oververhitte werkplaatschef.
Hier is meer aan de hand, en helaas horen we maar één kant van het verhaal.
Hoe verder? Gewoon een afkoelingsperiode en bij de verkopende dealer een gesprek aanvragen. En als de koper, met alle respect, daar niet zo sterk in is, dan iemand anders laten vertegenwoordigen.
Een gerenommeerd automerk (mogen we toch wel stellen!)
Een mijns insziens gerenomeerde dealer in het Rotterdamse met 3 vestigingen.
Een oververhitte klant en een al even oververhitte werkplaatschef.
Hier is meer aan de hand, en helaas horen we maar één kant van het verhaal.
Hoe verder? Gewoon een afkoelingsperiode en bij de verkopende dealer een gesprek aanvragen. En als de koper, met alle respect, daar niet zo sterk in is, dan iemand anders laten vertegenwoordigen.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik stel voor dat we dit verhaal even laten voor wat het is. We vallen in herhaling.
Time out tot TS met het vervolg komt.
Time out tot TS met het vervolg komt.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Maurice S60
- 2nd Gear member
Beste mede forumers.
Auto staat binnen bij Niham Den Haag
Verder weet ik niet wat er mee is heb hem zelf niet weg kunnen brengen,
Sinds 16 km na de rep. in Barendrecht storing en inhouden van de motor, gele lampje uitlaatgasreinigingsysteem ( niet eerder gehad ) weet ook niet of het door de rep. in Barendrecht komt
Ook is er aluminiumslijpsel gevonden onder de kap, komt waarschijlijk van de onderste poelie van de multiriem, had het gister weggeveegd maar in Den Haag lag het er weer ? ( niet eerder gehad )
Weet wel dat het 1 1/2 week gaat duren en dat het echt niet goed is
Netjes vervangend vervoer, nu afwachten
Maurice
Auto staat binnen bij Niham Den Haag
Verder weet ik niet wat er mee is heb hem zelf niet weg kunnen brengen,
Sinds 16 km na de rep. in Barendrecht storing en inhouden van de motor, gele lampje uitlaatgasreinigingsysteem ( niet eerder gehad ) weet ook niet of het door de rep. in Barendrecht komt
Ook is er aluminiumslijpsel gevonden onder de kap, komt waarschijlijk van de onderste poelie van de multiriem, had het gister weggeveegd maar in Den Haag lag het er weer ? ( niet eerder gehad )
Weet wel dat het 1 1/2 week gaat duren en dat het echt niet goed is
Netjes vervangend vervoer, nu afwachten
Maurice
Volvo XC60 T6 tuned by Volvo tune
- Edgar
- 5th Gear member
Maar niet meer aan Barendrecht denken, over 1,5 week heb je waarschijnlijk een S60 die als een zonnetje rijdt (positief denken
)
Suc6!

Suc6!
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- Oceanracer
- Geartronic member
Dat is wat je noemen kunt een verrassende wending! Succes ermee.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
En dat weten ze nu ook bij Niham?Maurice S60 schreef:Ook is er aluminiumslijpsel gevonden onder de kap, komt waarschijlijk van de onderste poelie van de multiriem, had het gister weggeveegd maar in Den Haag lag het er weer ? ( niet eerder gehad )
1 1/2 week, gaan ze hem compleet reviseren?
Blijkbaar wil Niham de auto niet eerder terug doen dan dat ze 100 % zeker zijn dat het goed is.
- Maurice S60
- 2nd Gear member
Zoals het hoort bij elke dealer als je een auto ter rep. aanbied1 1/2 week, gaan ze hem compleet reviseren?
Blijkbaar wil Niham de auto niet eerder terug doen dan dat ze 100 % zeker zijn dat het goed is.
Maurice
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
wie heeft die PM dual exhaust er onder gezet?
Volvo for life
- Maurice S60
- 2nd Gear member
Hoezo
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
laat maar
Volvo for life
- Ben
- Executive Member