Pagina 5 van 6
Geplaatst: 23.12.2011 - 09:02
door 945i
Ik bedoel maar....
Geplaatst: 23.12.2011 - 11:15
door Iroll
Laguna-S60 schreef:wat is er verkeerd aan om 5200 toeren te draaien met een 2.4!?
als je het altijd doet Alé...
Je kan rustig tijdens optrekken af en toe in het rood. Als je daar maar niet langdurig op topsnelheid op blijft hangen ivm kans op oververhitting, zeker in zomerse temperaturen. Ik zou wel aanraden om de beste olie te gebruiken en de vervangings interval v.d. olie+filter een stuk te vervroegen. In de praktijk zal je toch niet vaak in het rood komen, bij de benzinepomp kom je vanzelf tot bezinning! Maar het is wel erg leuk om ermee te kunnen spelen af en toe.
En daar gaat het per slot van rekening om, freude am fahren is het belangrijkste. De ene jonge god rijd als een ouwe ... en de ander is een ouwe ... maar rijdt als een jonge god. Niks mis mee.
Geplaatst: 23.12.2011 - 17:31
door Fredhead
Dat is absoluut waar.
Maar ik vind de "winst" van het chippen in het toerengebied zitten waar je dagelijks niet vaak zal komen.
Verder verschuift het toerental van het maximale koppen geloof ik ook nog eens naar boven, dus onderin wordt de auto er alleen maar zwakker van.
Rijd dan nog even langer door met de S60 en koop als vervanger bijvoorbeeld een 2.4T. Veel meer koppel, meer vermogen en ook nog eens een veel leukere winst als je die zou gaan schippen.
Ik bedoel het echt niet negatief, maar voor dagelijks is een hoog vermogen/koppel bij hoge toeren gewoon niet praktisch.
Geplaatst: 23.12.2011 - 18:06
door toppertje
+1,
maar het staat zo stoer; mijn auto is gesjipt,en heeft wel 170 pk.
Geplaatst: 23.12.2011 - 18:32
door Fredhead
Dat is absoluut waar, je kan wel zeggen dat je de meeste pk's hebt.
Maatje van mij heeft ook een circuit opgebouwde 205 en 18 pk meer dan mij.
Alleen ligt het vermogen (en koppel) bij mij veel gunstiger en alleen op het rechte stuk op Zandvoort komt hij voorbij en daarna mag hij het weer afleggen
Dit voorbeeld komt in zekere zin ook voor dagelijks gewoon voor, meer pk's is niet altijd beter
Geplaatst: 23.12.2011 - 19:40
door euerw
Maaaaaaaarrrrrr....... Geen turbo geen fun
Geplaatst: 23.12.2011 - 20:00
door blastaway
Gewoon doen wat jezelf wilt. Als jij wilt chippen, moet je dat doen! Ik heb het bij al mijn auto's gedaan en bij elke keer weer een glimlach van oor tot oor gehad

Geplaatst: 23.12.2011 - 20:11
door Laguna-S60
Je huidige is niet gechipt toch
we wachten de gezamelijke tuningdag sowiezo nog effe af

Geplaatst: 23.12.2011 - 20:12
door JeroenSpock
Dan moeten er wel meer aanmeldingen komen.
Geplaatst: 23.12.2011 - 20:13
door blastaway
nope... inderdaad NOG niet.

Ik w8 ook de tuningsdag af

Geplaatst: 23.12.2011 - 20:13
door blastaway
JeroenSpock schreef:Dan moeten er wel meer aanmeldingen komen.
6 niet genoeg?
Geplaatst: 23.12.2011 - 20:14
door Laguna-S60
8 al
Alvast een lijstje erbij voor geïnteresseerden. Even model en motor vermelden.
1 - S60 D5 JeroenSpock
2 - S80 2.5T LPG M@rcel ( afh. van tuner en €€ )
3 - C30 D2 TrickyZ
4 - S60 2.4 140 pk Laguna-s60 ( afh. van tuner en €€ )
5 - V70 2.4D 163 DPF Thijs. ( afh. van tuner en €€ )
6 - V70 2.4T Toedeledoki (afh. van tuner, mogelijkheden en €€)
7 - V70 2.0T 2006 blastaway ( ook afh prijs)
8 - V50 2.0d 2005 (afh van prijs)
9 -
10 -
en op het v70 forum is ook iemand OVB van datum.
Geplaatst: 23.12.2011 - 20:34
door 945i
euerw schreef:Maaaaaaaarrrrrr....... Geen turbo geen fun
Mwa, veel van de snelste sportwagens hebben geen turbo, en die hebben fun genoeg. voorbeelden; BMW M5 V10. Div. Ferrari's en MB AMG's..enz
Geplaatst: 23.12.2011 - 21:03
door Iroll
Helaas wel een uitstervend ras de ongeblazen motoren met die prachtig lineaire vermogens opbouw en directe respons op het gas. De M5 doet het tegenwoordig ook met "maar" een V8 en 2 turbo's. Ook in de supercars slaat het downsizen toe.
Geplaatst: 23.12.2011 - 21:51
door crackedtooth
Iroll schreef:Helaas wel een uitstervend ras de ongeblazen motoren met die prachtig lineaire vermogens opbouw en directe respons op het gas. De M5 doet het tegenwoordig ook met "maar" een V8 en 2 turbo's. Ook in de supercars slaat het downsizen toe.
Een beter milieu heet dat
beter op deze manier dan door ze helemaal niet te maken
Geplaatst: 23.12.2011 - 23:34
door JeroenSpock
Iroll schreef:Helaas wel een uitstervend ras de ongeblazen motoren met die prachtig lineaire vermogens opbouw en directe respons op het gas. De M5 doet het tegenwoordig ook met "maar" een V8 en 2 turbo's. Ook in de supercars slaat het downsizen toe.
De nieuwe Viper krijgt weer een 8,4 liter V10 las ik ergens. Wat nou milieu, gewoon onvervalste liters

Geplaatst: 23.12.2011 - 23:44
door crackedtooth
ja.. US heeft mindere autotechniek,
audi, bmw lopen technisch dik voorop
Geplaatst: 24.12.2011 - 15:58
door euerw
945i schreef:euerw schreef:Maaaaaaaarrrrrr....... Geen turbo geen fun
Mwa, veel van de snelste sportwagens hebben geen turbo, en die hebben fun genoeg. voorbeelden; BMW M5 V10. Div. Ferrari's en MB AMG's..enz
Helemaal gelijk, maar van een s60 140pk tunen naar 188pk Krijg jij geen

en daar ging het verhaal toch over, toch?
Geplaatst: 24.12.2011 - 16:01
door 945i
Klopt!
Geplaatst: 10.02.2012 - 20:02
door Laguna-S60
Zou die koppel stijging echt zo groot zijn?
http://www.tuning-powerbox.nl/volvo-tun ... pk-pb.html
BSR kan maar naar 148 nm namelijk...