Pagina 5 van 6

Geplaatst: 14.03.2012 - 21:54
door Gast
MarioC70 schreef:Mijn vader is morgen in Beesd,hij gaat vragen hoe het precies zit,dan weten we het maar zeker! :)
Dat is een heel goed idee. :P

Geplaatst: 15.03.2012 - 11:37
door DrRossi
MarioC70 schreef:Mijn vader is morgen in Beesd,hij gaat vragen hoe het precies zit,dan weten we het maar zeker! :)
Wij weten het al zeker ! :P

Geplaatst: 15.03.2012 - 13:43
door V480-S60
En heb je al antwoord Mario.?

Geplaatst: 15.03.2012 - 14:40
door MarioC70
Het kan sinds kort inderdaad,met het Vida all in one systeem,maar het is schrikbarend duur zo,n abonnement.
Dus voor de gemoedsrust van een aantal mensen,het kan dus wel,sinds kort. :)

Geplaatst: 15.03.2012 - 14:45
door V480-S60
Nou...... sinds kort? Het is sinds ongeveer 2 jaar al. (verplicht zoals gezegd) Dat vind ik niet sinds kort. 8) En inderdaad het is schrikbarend duur.
Maar goed je weet het dus nu ook. En fijn dat je toegeeft dat je het fout hebt. 8).

Geplaatst: 15.03.2012 - 15:58
door CorMulder
Zo'n 3 jaar geleden vertelde een monteur van de inmiddels gesloten (sub)dealer Schotpoort te Eerbeek (onderdeel van Nieuwenhuis-groep) mij dat uitsluitend een abonnement op het online-vidasysteem al het lieve sommetje van € 2.000 per maand kostte. Geen idee of er daarnaast nog per gedownloade sofware betaald moest worden. Ik neem aan dat dat wel het geval is.

Geplaatst: 15.03.2012 - 21:46
door Oceanracer
Ik heb in januari 2009 bij een Volvo-specialist software laten downloaden om mijn portieren op slot te laten gaan, bij het bereiken van de 7 km/u. Gewoon origineel Volvo software dus. Toen al...

Geplaatst: 15.03.2012 - 23:46
door MarioC70
V480-S60 schreef:Nou...... sinds kort? Het is sinds ongeveer 2 jaar al. (verplicht zoals gezegd) Dat vind ik niet sinds kort. 8) En inderdaad het is schrikbarend duur.
Maar goed je weet het dus nu ook. En fijn dat je toegeeft dat je het fout hebt. 8).
De opties die er nu zijn waren er twee jaar geleden nog niet,maar nu dus wel en een fout toegeven heb ik totaal geen moeite mee.

Geplaatst: 15.03.2012 - 23:48
door MarioC70
CorMulder schreef:Zo'n 3 jaar geleden vertelde een monteur van de inmiddels gesloten (sub)dealer Schotpoort te Eerbeek (onderdeel van Nieuwenhuis-groep) mij dat uitsluitend een abonnement op het online-vidasysteem al het lieve sommetje van € 2.000 per maand kostte. Geen idee of er daarnaast nog per gedownloade sofware betaald moest worden. Ik neem aan dat dat wel het geval is.
De software updates moeten apart worden betaald en sommigen zijn vrij duur!
Daarom denk ik zelf dat het voor de meeste universele bedrijven niet de moeite loont om een abonnement te nemen.
Het kost een pak geld.

Geplaatst: 16.03.2012 - 00:15
door Morgenstond
De garage waar ik naartoe ga, een Volvospecialist, heeft inderdaad ook Vida. Het is vast rendabeler om het te hebben staan als je alleen Volvo's doet.

Geplaatst: 16.03.2012 - 00:21
door MarioC70
Morgenstond schreef:De garage waar ik naartoe ga, een Volvospecialist, heeft inderdaad ook Vida. Het is vast rendabeler om het te hebben staan als je alleen Volvo's doet.
Dat is ook zo,want je moet heel wat afsleutelen om dat geld terug te verdienen en momenteel is het niet zo wild met reparaties.
Als ik hier in utrecht en omgeving kijk,dan zie ik een flink aantal bedrijven die het moeilijk hebben momenteel!

Geplaatst: 16.03.2012 - 00:21
door M@rcel
Misschien iets voor een forum-weekend (vr-za-zo)? Een drie-daags abonnement?

Uiteraard komen daar de bedragen voor de diverse softwares nog bij.

Geplaatst: 16.03.2012 - 00:55
door FrankS60
Ooeehhh, nice! Ik ben erbij :D

Geplaatst: 16.03.2012 - 01:03
door M@rcel
FrankS60 schreef:Ooeehhh, nice! Ik ben erbij :D
Ja ik ook, maarre... mijn organisatietalent is 0,0. Dus dat zal iemand anders moeten doen.

Geplaatst: 16.03.2012 - 09:09
door josas1
Goeie reacties Mario!
Leerzame discussie voor ons allen, toch?
Ik denk inderdaad dat de huidige garage zulke software niet kan betalen omdat hij toch universeel is..
Maarre on topic:
Ik ga dadelijk mn auto ophalen en jullie horen verder...

Geplaatst: 16.03.2012 - 09:33
door diesel01
Interessant verhaal..
De universele garage willen graag geld verdienen, ook aan Volvorijders maar voor software up-date's moet men naar de garage omdat de software te duur is.
Ik zie in de branche(maakt niet uit welke) prijsvechters die producten in bulk inkopen, die zelfde spullen zeer scherp in de markt zetten maar niet het totaal plaatje kunnen leveren met betrekking tot service/ondehoud.
Daar komt dan de "dure" productspecialist om de hoek kijken die het af mag maken, stel dat een desbetreffende up-date niet goed uitpakt vanwege niet juist onderhoud elders gepleegt is het ook nog zo dat de Volvodealer het gedaan heeft.

Geplaatst: 16.03.2012 - 11:52
door MarioC70
josas1 schreef:Goeie reacties Mario!
Leerzame discussie voor ons allen, toch?
Ik denk inderdaad dat de huidige garage zulke software niet kan betalen omdat hij toch universeel is..
Maarre on topic:
Ik ga dadelijk mn auto ophalen en jullie horen verder...
Als je er dagelijks mee werkt,sta je er niet bij stil wat zo,n systeem in de praktijk kost,vandaar dat het updaten en uitlezen niet goedkoop is.

Geplaatst: 16.03.2012 - 13:08
door CorMulder
Gewoon een klassieker kopen, dan heb je tenmiste niet dat gel*l met updates, allerlei brandende waarschuwingslampjes en ander elektronisch ongemak. Rijd je op LPG dan dien je ook nog eens het milieu. Zelf krijg ik sinds enige tijd de melding: park. assistentie service vereist. Ik heb weinig zin om daar veel kosten aan uit te geven. Gaat het veel kosten dan laat ik de optie deactiveren zodat ik niet steeds een melding in de BC krijg. Kan dat trouwens?

Geplaatst: 16.03.2012 - 13:12
door MarioC70
dat kun je natuurlijk niet vergelijken met een moderne auto!
Is leuk om er bij te hebben,maar ik zie er niks in !

Geplaatst: 16.03.2012 - 13:17
door CorMulder
Wat is er mis met bijvoorbeeld een Audi 100/200 van 1986 of 1987? Ik heb toevalligerwijs recentelijk met een audi 100 2,3 (5-cilinder) gereden en dat viel me alleszins mee.