Pagina 5 van 5
Geplaatst: 07.05.2012 - 21:26
door Gustaf Larson
De 445 estate met CVT was voor mij DE Volvo. Misschien ook omdat hij het "strakst" was met de minste kilometers van alle auto's die ik reed, ook het langst gehad.
Geplaatst: 07.05.2012 - 21:56
door ...
...
Geplaatst: 07.05.2012 - 21:57
door jpwg001
Ik rijd nu in mijn eerste Volvo. Maar na 3 1/2 jaar kan ik zeggen dat dit de fijnste auto is waar ik in gereden heb. Dus een opvolvoger (haha) komt er voorlopig niet...
Geplaatst: 07.05.2012 - 22:28
door rsnhakan
De S60 is toch wel een hele fijne auto. Jammer dat er een 1.6 in zit, maar als je veel op de cruise rijdt merk je dat niet eens.
Geplaatst: 07.05.2012 - 22:29
door saab99gl1984
Hallo,
Heb onze 3e Volvo op de oprit staan. Mijn eerste V50 heb ik niet zelf gekozen en deze had nog last van een vervuilde EGR-klep. Onze huidige V50 met de 2.4 5-cilinder is een heerlijke auto om mee te rijden, maar qua onderhoudskosten wordt ik niet altijd blij......
Mijn 2e V50 is en blijft mijn favoriet. De 2.0D is een heerlijk blok met een turbo die altijd een lekkere duw gaf. Brilliant Blue blijf ik een mooie kleur vinden. Heb 2 jaar geleden een Citroen C5 besteld waar ik ook veel plezier mee heb, maar denk nog wel eens had ik niet nog een keer een V50 moeten bestellen. Over 1 jaar hoop ik in ieder geval een V60 te kunnen bestellen. Volvo past mij als een fijn zittende jas.
Alexander
Geplaatst: 07.05.2012 - 23:33
door Fat Rat
Kwa emotie en gevoel bij een mooie wagen zou ik toch direct voor m'n eerste auto moeten kiezen, dat was een 740 station op gas. Afentoe denk ik er met weemoed aan terug en vraag ik me nogsteeds af of het inruilen van deze wagen verstandig is geweest. Eigenlijk was er met de 460dkm nog weinig aan de hand.
Kwa rijden is m'n huidige S80-D5 de fijnste keuze. Solide luxe en met een flinke pot vermogen. Heerlijke reiswagen om super ontspannen te touren. Kan niet anders zeggen als dat ik iedere rit met plezier tegemoet zie en regelmatig naar de auto zit kijken. Gewoon een hele verademing na de "fout" die Mazda 323F heet(technisch niks mis mee, maar kaal, emotieloos, uiteindelijk oncomfortabel en traaaaag).
Geplaatst: 16.06.2012 - 11:33
door Jak
De 240 die k bereed, niet mijn eigen, was wat me het echt Volvogevoel gaf. wat een tank. Diesel, kluisdeuren, klakklak schakelen, geweldige brom, en volgeladen met steen tot de nok gaf ie geen krimp.
man wat een kar.
Op 2 de 850. haat liefde verhouding. Tot 100 kmh geweldig, daarna bagger. Bij 2000 toeren door valleien en dorpjes roffelen gaf een smile van oor tot oor.
Daarna staat de V70, die geeft niet dat tank geveol van de anderen, maar op volle snelheid zoeft die het best. En daar ligt nu mn focus. Voor nu dus de V70.
Grt Jak
Geplaatst: 16.06.2012 - 21:24
door Kai
Heb in totaal 4 Volvo's voor de deur gehad (hoewel ik de 66 niet helemaal mee mag tellen)
De eerste was een 460 2.0i Luxury Line en na een aantal jaren Suzuki was dit zo'n geweldige verademing. Daardoor ben ik erg verwend geraakt en hebben de V70 Classic en de huidige V70 mij tot op heden wel veel plezier bezorgt maar nooit meer dat gevoel van de eerste Volvo geƫvenaard.
De V70 MY2001 2.4 170PK moet zich nog bewijzen maar is wel een heerlijke luxe bak waar ook vrouw en kinderen met erg veel plezier inzitten.
De 66 is gewoon een heel leuk speeltje maar hoort niet echt in het rijtje van gebruikersauto's thuis.
Geplaatst: 16.06.2012 - 23:36
door ovlov058
Laguna-S60 schreef:dieselpower schreef:
Voor diegene die beide hebben (of ervaren hebben) gehad: ondanks dat een S60 en een V70 tappen uit het zelfde onderdelen magazijn, misschien zelfs van dezelfde band komen: sta ik alleen in mijn ervaring dat een -00/-06 V70 "netter" in elkaar steekt als een -00/-06 S60?
V70 komt uit zweden en de S60 uit gent.., stomme belgen ook weer

In de S60 voor de nederlandse markt word wat minder tijd gestoken

Geplaatst: 17.06.2012 - 02:25
door BlackcurrantV70
Vooral voor klanten die spreken van "domme Belgen"
Maar met een beetje geluk krijg je misschien binnenkort een Chinese S60, misschien is dat beter ?
Geplaatst: 17.06.2012 - 07:15
door Bover
Nou ik heb ze allemaal gehad en de meeste emotie roept de 245 op. Ik weet het kenteken nog. HB SB 45. En die karakteristieke brom van de van die meedraaide.....
Wist de straat weer dat ik vertrok ha ha
Maar de mooiste was de V70 D5 Summen 2007 uitloopmodel echt full option tot en met verlaagd chassis. De enige optie die er niet op zat was open dak af fabriek. 10-xl-nl geloof ik.
Heb deze weg moeten doen na half jaar en 30.000km omdat de vering voor mijn rug te strak was. Maar moooooooi
( Hij draait nu als begrafenis auto die kisten naar Schiphol brengt van buitenlandse mensen.)
Daarna de V70 XC summum 20 ZD-NK als winkeldochter uit de showroom gehaald. Deze goed laten tunen en draaien maar.Deze loopt nog steeds in de buurt van Zwolle met tuning en heeft inmiddels 190.000km op de teller zonder problemen. Die auto verkocht bij het begin van de crises 2010
En nu de huidige V70 MY2006 uit Duitsland. De simpelste uitvoering ooit maar loopt als een zonnetje en ik blij dat ik volvo rij!

.
Geplaatst: 17.06.2012 - 07:26
door Bover
Richard schreef:Het meeste gevoel heb ik bij mijn v40 die ik in 2004 nieuw kocht toen ik met mijn bedrijf begon. Heerlijke auto en de auto die zorgde dat ik volvo wil blijven rijden. Maar de fijnste auto was de v70 die ik er na kocht. Baal er nog steeds van dat ik die heb weggedaan. Had er nu nog erg graag in gereden.
Ik heb twee keer tussendoor proberen goedkoper te rijden maar altijd weer terug in de volvo. Rijdt gewoon anders en zie het als hobby waardoor im onverantwoord vel geld kan uitgeven aan mijn auto.
Want het is waar: Goedkoper rijden kan ook, maar is geen volvo op!
Beetje aar de slogan 'volvo for life'
Geplaatst: 17.06.2012 - 08:50
door Paul
Hey Bover, wist helemaal niet van die update, was inderdaad een schitterende V70!
Mijn beste Volvo is mijn huidige V50, kan geen optie bedenken die ik mis. De eerste C30 was niet zo'n succes, tweede daar en tegen heel goed. Nu hopelijk nog een hele goede C30 erbij!
Geplaatst: 17.06.2012 - 09:07
door Wauter
Ik heb in veel verschillende gereden. M'n pa heeft een aantal 244's, een 245, een 740 estate, 2x 940 gereden, en nu een V70II 2.4 170PK.
Zelf heb ik gehad een 740 sedan, 850 2.5 20V sedan, V70 classic 2.4 170PK en nu een V50 2.0D.
Moeilijk kiezen aangezien die V70 classis echt een super reiswagen was, maar de driveability van een moderne diesel, daar kan geen benzine tegenop. De V50 is ook verlaagd met een Eibach setje en heeft daarmee wel een top weggedrag. Qua afwerking wint die V70 het dik, maar qua rijden die V50.