Pagina 5 van 12

Geplaatst: 21.09.2011 - 10:06
door bart simpson
Grappig overigens hoe weinig zinnige bijdragen er op de gestelde 185pk-215pk ervaringen komen

Geplaatst: 21.09.2011 - 10:09
door 945i
Misschien worden de 215 pk varianten nog niet zoveel verkocht? :razz: :wink:

Geplaatst: 21.09.2011 - 10:11
door bart simpson
945i schreef:Misschien worden de 215 pk varianten nog niet zoveel verkocht? :razz: :wink:
deze topic had dus een relevante reactie of 4-5 kunnen brengen

Geplaatst: 21.09.2011 - 10:17
door xc-men
Ik heb nog een keer het bericht van Thom gelezen en en hij heeft gewoon een mening over BMW en Volvo. Dit moet toch kunnen. Laten we het maar weer over het Topic hebben AUB.

Geplaatst: 21.09.2011 - 10:24
door Fulaks
xc-men schreef:Ik heb nog een keer het bericht van Thom gelezen en en hij heeft gewoon een mening over BMW en Volvo. Dit moet toch kunnen. Laten we het maar weer over het Topic hebben AUB.
+1

Geplaatst: 21.09.2011 - 10:34
door xc-men
Even een vraagje over de D5 215PK van Volvo, ik heb ergens gelezen dat Volvo met een nieuwe 8 Traps GT komt, is het al bekend waneer die komt. Ik denk zelf dat een D5 met een 8 Traps automaat een super combinatie is.

Geplaatst: 21.09.2011 - 11:02
door diesel01
xc-men schreef:Even een vraagje over de D5 215PK van Volvo, ik heb ergens gelezen dat Volvo met een nieuwe 8 Traps GT komt, is het al bekend waneer die komt. Ik denk zelf dat een D5 met een 8 Traps automaat een super combinatie is.
Ik ben voor.
Ik heb met een automatische 8 trapsbak mogen rijden van een niet nader te noemen Duits merk :wink: .
Met de kracht van een D5 en de souplesse van een dergelijke automaat heb je een goede combinatie imo.

Geplaatst: 21.09.2011 - 11:11
door 945i
Jongens, 5 cilinder 215pk is een aflopende zaak, 4 cilinders komen er alleen nog maar.

Geplaatst: 21.09.2011 - 11:34
door diesel01
945i schreef:Jongens, 5 cilinder 215pk is een aflopende zaak, 4 cilinders komen er alleen nog maar.
Das niet erg met 230 pk en 450nm koppel.
Ik probeer altijd met invoegen rond de 100km/h te zitten, de laatste 20a30kmh doe ik altijd op de invoegstrook op koppel.
Of dat nu met een 5cyl of 4 cyl gebeurt maakt mij niet zoveel uit.
De dubbele turbo techniek met een kleine en een grote past ook op 4 cyl motoren lijkt mij..

Geplaatst: 21.09.2011 - 11:38
door Quota
945i schreef:Jongens, 5 cilinder 215pk is een aflopende zaak, 4 cilinders komen er alleen nog maar.
Wel jammer van de ontwikkelingskosten van de D3 dan.... die zal dan volgens de berichten max 10 jaar gemaakt en gebruikt worden? :roll:

Geplaatst: 21.09.2011 - 11:42
door bart simpson
de D3 is in de basis een D5 van 2001 met een kleinere slag

Geplaatst: 21.09.2011 - 11:43
door 945i
Ach, misschien is de "V90" die elders op dit mooie forum staat, wel een nieuw ontwikkelde diesel 6 cilinder kandidaat..;)

(hoewel ik denk dat over tien jaar de helft van de productieauto's hybride is)

En minder cilinders hoeft tegenwoordig idd. geen downgrading te betekenen voor de eigenaar, prestaties gaan vaak vooruit en verbruik naar beneden.

Geplaatst: 21.09.2011 - 12:32
door Quota
945i schreef:Ach, misschien is de "V90" die elders op dit mooie forum staat, wel een nieuw ontwikkelde diesel 6 cilinder kandidaat..;)

(hoewel ik denk dat over tien jaar de helft van de productieauto's hybride is)

En minder cilinders hoeft tegenwoordig idd. geen downgrading te betekenen voor de eigenaar, prestaties gaan vaak vooruit en verbruik naar beneden.
Tsja, alleen dat geluid blijft een lastig dingetje...

Geplaatst: 21.09.2011 - 12:36
door 945i
Zet je geluidsinstallatie iets harder, ook aangenaam voor de oren. ;) Of je overweegt een sportuitlaat.:)

Geplaatst: 21.09.2011 - 13:51
door Fulaks
Er zijn motoren, bijvoorbeeld bij Mercedes, die een aantal cylinders kunnen uitschakelen in functie van het gevraagde vermogen. Lijkt mij ook geen oninteressante piste.

Geplaatst: 21.09.2011 - 14:00
door 945i
Die techniek is al heel oud, de Cadillac Seville had dat in 1981 ook al (maar dat was een heel slecht systeem)

Geplaatst: 21.09.2011 - 14:08
door EVV
Bij uitgeschakelde cilinders bewegen ze nog steeds mee, dan zou je voor maximaal resultaat ze ook los moeten koppelen van de krukas.

Geplaatst: 21.09.2011 - 14:10
door Fulaks
945i schreef:Die techniek is al heel oud, de Cadillac Seville had dat in 1981 ook al (maar dat was een heel slecht systeem)
Het is niet omdat Cadillac het slecht uitvoert, dat het geen goed idee is.

Geplaatst: 21.09.2011 - 14:11
door Thijs
Bij mazda downsizen ze niet, maar optimaliseren ze met even goede al dan niet betere resultaten.

Geplaatst: 21.09.2011 - 14:11
door bart simpson
een 4 cilinder met turbo is zomaar een stuk efficienter en lichter