Hij is er.... Mijn nieuwe V60 T5 R- Design!! (L)
- Ireentje
- 5th Gear member
Ik krijg volgend weekend een S60 of V60 T5 mee om eens lekker mee te rijden. De offertes liggen nu klaar bij de dealer, dus kan bijna de laatste dingen gaan kiezen en dan bestellen.
Volgens de dealer heeft een diesel bij mij geen zin en zijn de kosten hoger dan de kilometers die ik rij.
Volgens de dealer heeft een diesel bij mij geen zin en zijn de kosten hoger dan de kilometers die ik rij.
Irene.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Als je een T6 AWD met een D5 AWD vergelijkt heeft die dealer zijn huiswerk niet goed gemaakt qua kosten, succes iig verder.
Volvo for life
- Steyn
- 2nd Gear member
Zelfs een D5 GT en een T5 PS levert in de aanschaf iets minder dan 3.000 euro prijsverschil op. In de MRB is het verschil 180 euro per drie maanden. Beiden in het voordeel van de T5.
Maar..... De D5 is ook zuiniger (2,1 l / 100 km) en rijdt op zuinigere brandstof.
Bij 20k per jaar verbruikt een T5 1.660 liter per jaar. De D5 1.250 liter. De brandstofkosten voor een T5 komen hiermee op 2.788 euro per jaar en 1.755 euro voor de D5.
Uiteraard gaan de verschillen verder dan alleen de bovengenoemde items (verzekering, onderhoud e.d.). Maar het mag duidelijk zijn dat over de looptijd van 4 a 5 jaar het prijsverschil te verwaarlozen is. Uiteraard had je zelf deze conclusie ook al getrokken.
Succes met de keuze.
Maar..... De D5 is ook zuiniger (2,1 l / 100 km) en rijdt op zuinigere brandstof.
Bij 20k per jaar verbruikt een T5 1.660 liter per jaar. De D5 1.250 liter. De brandstofkosten voor een T5 komen hiermee op 2.788 euro per jaar en 1.755 euro voor de D5.
Uiteraard gaan de verschillen verder dan alleen de bovengenoemde items (verzekering, onderhoud e.d.). Maar het mag duidelijk zijn dat over de looptijd van 4 a 5 jaar het prijsverschil te verwaarlozen is. Uiteraard had je zelf deze conclusie ook al getrokken.
Succes met de keuze.
-
- 5th Gear member
Als je de uitdaging van zo'n T5 en/of D5 een beetje aangaat worden de verbruikscijfers al snel heel anders ...........
- rwa
- 2nd Gear member
Nog steeds geen keuze kunnen maken... Ik had vorig jaar hetzelfde dilemma maar ben toch weer voor een D5 gegaan. Omdat de T5 tov van T6 geen vergelijk is en de D5 dan wel heel dicht naar een T6 kruipt. Daarnaast als je meer dan €65.000 euro aan een V60 uit gaat geven maakt een wat hogere explotatie niet echt uit. Oei oei misschien wel € 2.000 per jaar maar dan heb je wel fun. Wat je vergeet is dat een T5 of T6 zeker meer afschrijven dan een D5 dus als explotatie en fun samen moeten gaan is de keus niet zo moelijk. Ik heb een keer voor een S60R gekozen oeps dat was schrikken met inruilen. Maar ja blijft toxh jouw gevoel wat lekker rijd!
Ps schuifdak, premium sound, standkachel, afstandsbediening en oncall met iphone app zeker niet vergeten! Succes en snel bestellen.
Ps schuifdak, premium sound, standkachel, afstandsbediening en oncall met iphone app zeker niet vergeten! Succes en snel bestellen.
Volvo XC 90 T8 R-design 2022?
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
- ZX10r
- 5th Gear member
En al in de T5 gereden
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
En al besteld?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- ZX10r
- 5th Gear member
Tis stil de T5 niet gereden
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out XC 70 D5 full option
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dat was ook het geval in het andere topic.
Ze komt hier om advies te vragen. En dan verdwijnt ze opeens.. Ze zal het wel druk hebben.
Ze komt hier om advies te vragen. En dan verdwijnt ze opeens.. Ze zal het wel druk hebben.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Waarschijnlijk is Ireentje zo onder de indruk van beide auto's dat de besluiteloosheid slechts groter is geworden. We zouden een poll moeten doen. Ireentje zet de 2 auto's, inclusief de door haar gewenste opties in dit topic en wij gaan stemmen. Meeste stemmen gelden en die moet ze dan bestellen (maar we gaan niet zeuren over kleuren, daar zijn vrouwen van nature heel goed mee bezig)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Ireentje
- 5th Gear member
Daar ben ik weer!!!
Hakan had inderdaad gelijk.... Was enorm druk op de zaak.
Maar ik ben er zo goed als uit en ga toch echt een nieuwe auto bestellen binnen nu en twee weken.
Ik heb inderdaad een weekend in de T5 gereden, een saaie donkerblauwe auto. Moet wel zeggen dat het vast een afgetrapte auto van Volvo Beesd zal zijn en dat hij daarom minder lekker rijdt dan de vorige redelijk nieuwe V60 2 liter turbo.
Ik vond de T5 erg lekker rijden en weet ook wel dat het de T5 zal worden, mijn dealer vindt nog steeds dat ik echt een T4 zou moeten nemen. Die rijdt lekkerder dan de T5 met het beetje opgefokte wat de T5 zou hebben volgens hem. Ik vond alleen de T5 een beetje een stuiterbal op de snelweg.... Kent iemand dat gevoel?
Ik ga zo even de auto en opties zoals de offerte er nu ligt erop zetten voor jullie en dan kunnen jullie de komende week lekker reageren en adviezen geven aan me.
Letten jullie wel op de zakelijke bijtelling die niet te gek moet worden...
Ben benieuwd wat het gaat worden
Hakan had inderdaad gelijk.... Was enorm druk op de zaak.
Maar ik ben er zo goed als uit en ga toch echt een nieuwe auto bestellen binnen nu en twee weken.
Ik heb inderdaad een weekend in de T5 gereden, een saaie donkerblauwe auto. Moet wel zeggen dat het vast een afgetrapte auto van Volvo Beesd zal zijn en dat hij daarom minder lekker rijdt dan de vorige redelijk nieuwe V60 2 liter turbo.
Ik vond de T5 erg lekker rijden en weet ook wel dat het de T5 zal worden, mijn dealer vindt nog steeds dat ik echt een T4 zou moeten nemen. Die rijdt lekkerder dan de T5 met het beetje opgefokte wat de T5 zou hebben volgens hem. Ik vond alleen de T5 een beetje een stuiterbal op de snelweg.... Kent iemand dat gevoel?
Ik ga zo even de auto en opties zoals de offerte er nu ligt erop zetten voor jullie en dan kunnen jullie de komende week lekker reageren en adviezen geven aan me.
Letten jullie wel op de zakelijke bijtelling die niet te gek moet worden...
Ben benieuwd wat het gaat worden

Irene.
- Ireentje
- 5th Gear member
Dit is het geworden....
VOLVO V60 T5 240pk Powershift R-Design.
- Passion Red.
- 18'' Ixion lichtmetalen velgen in Diamond Cut finish met 235/40 R18 banden.
- Business Pack Pro.
- High Performance Multimedia met 7 inch kleurenscherm, USB aansluiting en geïntegreerd Bluetooth handsfree system.
- RTI geïntegreerd hard-disk navigatiesysteem.
- Park Assist voor en achter.
- Driver Support Line.
- Driver Alert systeem en Lane Departure systeem.
- Regensensor
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels met verlichting.
- BLIS (Blind Spot Information System).
- Collision Warning met Full Auto Brake, Pedestrian Detection en Adaptieve Cruise Control met Distance Alert.
- Security Line.
- Private Locking opbergruimte bagageruimte en handschoenkastje.
- Volvo Guard Alarm klasse 3 - incl. bewegingssensor, hellingshoeksensor en certificaatkosten.
- Personal Car Communicator (PCC) inclusief Keyless drive.
- Winter Line.
- Verwarmbare voorstoelen.
- Dual Xenon verlichting met adaptieve bochtverlichting, koplampreinigings installatie.
- Elektrisch bedienbare bestuurderstoel met geheugen voor stoel en buitenspiegels.
- Afstandsbediening voor RTI navigatiesysteem, audio, telefoon en digitale tv.
- Roofrails (zilver).
- Leder R-design.
- Parkeercamera achter.
- Bagagebeschermbak en bagagerek voor de hond.
- Geblindeerde ramen van B-stijl.
- Wielboutset.
- Velgen 18 inch Fortuna t.b.v. winterbandenregeling.
- Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (Servotronic).
- Side Skuf Plate.
Volgens mij heb ik zo alles.
VOLVO V60 T5 240pk Powershift R-Design.
- Passion Red.
- 18'' Ixion lichtmetalen velgen in Diamond Cut finish met 235/40 R18 banden.
- Business Pack Pro.
- High Performance Multimedia met 7 inch kleurenscherm, USB aansluiting en geïntegreerd Bluetooth handsfree system.
- RTI geïntegreerd hard-disk navigatiesysteem.
- Park Assist voor en achter.
- Driver Support Line.
- Driver Alert systeem en Lane Departure systeem.
- Regensensor
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels met verlichting.
- BLIS (Blind Spot Information System).
- Collision Warning met Full Auto Brake, Pedestrian Detection en Adaptieve Cruise Control met Distance Alert.
- Security Line.
- Private Locking opbergruimte bagageruimte en handschoenkastje.
- Volvo Guard Alarm klasse 3 - incl. bewegingssensor, hellingshoeksensor en certificaatkosten.
- Personal Car Communicator (PCC) inclusief Keyless drive.
- Winter Line.
- Verwarmbare voorstoelen.
- Dual Xenon verlichting met adaptieve bochtverlichting, koplampreinigings installatie.
- Elektrisch bedienbare bestuurderstoel met geheugen voor stoel en buitenspiegels.
- Afstandsbediening voor RTI navigatiesysteem, audio, telefoon en digitale tv.
- Roofrails (zilver).
- Leder R-design.
- Parkeercamera achter.
- Bagagebeschermbak en bagagerek voor de hond.
- Geblindeerde ramen van B-stijl.
- Wielboutset.
- Velgen 18 inch Fortuna t.b.v. winterbandenregeling.
- Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (Servotronic).
- Side Skuf Plate.
Volgens mij heb ik zo alles.
Irene.
- Philken
- 5th Gear member
ik zou een ander kleur nemen
(dan kan ik ze misschien binnen een paar jaar overnemen)
(dan kan ik ze misschien binnen een paar jaar overnemen)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- diesel01
- Geartronic member
Lekker heur...
En wanneer mag je rijden?
En wanneer mag je rijden?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
100 punten! Van harte gefeliciflapstaart met de keuze, alleen de kleur. En dat heeft dan meer te maken met mijn leeftijd. Het is mij iets te......Brandweer. Ik ben meer van de, laten we maar zeggen.........ehm....mannen van middelbare leeftijd kleuren. Grijs dus.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Ireentje
- 5th Gear member
Ja kleur heb ik lang over nagedacht. Ik wil een flitsende kleur die je niet veel ziet, en Ember Black kan niet icm R-Design.... Dus zo kom ik op rood uit.
Weet niet niet wanneer ik mag rijden, hij is nog niet besteld. Ik wacht eerst jullie commentaar af of ik nog dingen ga wijzigen.
Maar zal wel pas februari zijn denk ik dat ik hem heb.
Weet niet niet wanneer ik mag rijden, hij is nog niet besteld. Ik wacht eerst jullie commentaar af of ik nog dingen ga wijzigen.
Maar zal wel pas februari zijn denk ik dat ik hem heb.
Irene.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Niets meer wijzigen, dat ding is helemaal compleet en van alle haast denkbare opties voorzien. Houden zo!
En met de kleur krijg je vast wel aandacht......van mannen van middelbare leeftijd, mwahahaha!
En met de kleur krijg je vast wel aandacht......van mannen van middelbare leeftijd, mwahahaha!
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Ireentje
- 5th Gear member
Nou als het dan leuke mannen van "middelbare" leeftijd zijn ben ik tevreden 
Ik vind alleen de zilverkleurige spiegelkappen die horen bij R-Design niet mooi, dus denk over nieuwe rode kappen erop. Misschien is het wennen die zilverkleurige. Vond de R-Design bekleding ook niet mooi vandaar helemaal zwart leer.
En ik zit nog met het stuiterbal effect of het onderstel van R- Design daar mee te maken heeft?

Ik vind alleen de zilverkleurige spiegelkappen die horen bij R-Design niet mooi, dus denk over nieuwe rode kappen erop. Misschien is het wennen die zilverkleurige. Vond de R-Design bekleding ook niet mooi vandaar helemaal zwart leer.
En ik zit nog met het stuiterbal effect of het onderstel van R- Design daar mee te maken heeft?
Irene.