€ 350. Is het zeker waard. Als je overigens bijv. 200 pk en 400 Nm wil kan dat, maar men adviseert max. 190 en 390 resp. voor een automaat.NOS schreef:Hoeveel kostte dat?
@ bob, we gaan binnenkort rijden!!!
Met vriendelijke (g)roet,
Gerard.
€ 350. Is het zeker waard. Als je overigens bijv. 200 pk en 400 Nm wil kan dat, maar men adviseert max. 190 en 390 resp. voor een automaat.NOS schreef:Hoeveel kostte dat?
Bedoel je hiermee het wegrijden (bv bij een stoplicht) de auto een a twee seconden langzaam is en daarna zijn kracht krijgt?Bover schreef:Mijn vraag was niet Meer Kracht, maar anders onderin bij het wegtrekken. Hij zei dat die eigenschap niet verandert bij chippen.
Nee hoor, de software die ze in 1e instantie hebben geladen is goede software echter ik wildeedraket schreef:Begrijp ik nu goed dat je eerst een standaard programma hebt gekregen,
en nu een aangepast programma? Wat was er dan niet goed in eerste instantie?
interface schreef:Bedoel je hiermee het wegrijden (bv bij een stoplicht) de auto een a twee seconden langzaam is en daarna zijn kracht krijgt?Bover schreef:Mijn vraag was niet Meer Kracht, maar anders onderin bij het wegtrekken. Hij zei dat die eigenschap niet verandert bij chippen.
En dat is opgelost door de chiptuning die je nu hebt?
Normaal zou je met de Rica chip 226 pk krijgen. ik begrijp¨dat ze dat op verzoek hoger maken.Zeke schreef: Nah ik had een bepaalde verwachting van de vermogensstijging en die viel in de praktijk voor
mijn nog al tegen. Dit uitgelegd hebbende aan de mensen van RICA kreeg ik de vraag gesteld
hoeveel PK’s ik dan zou willen hebben 230, 240 of zelfs 260? Waarop ik toen heb gezegd
“DOE-MIJ-DIE-MAA” van 240 dus. En ja hoor voor dat iedereen er gelijk overheen gaat
vallen, …….MIJN AUTO……..MIJN VERANTWOORDING.
P.S. Voor dat nu iemand opstaat en gaat roepen dat men dat elders wel voor en na het chippen
rolt, en hiermee de kwaliteit van enige software in twijfel zou willen trekken dan heb ik nog
wel wat leuke koppelkromme-grafieken van twee verschillende tuningsbedrijven.
Dat is ook zo, zonder een enkel misverstand, ben alleen nieuwsgierig of dat nog steeds geroepen wordt als er een keer wat stuk is waarop een garantieclaim afgewezen wordt.Zeke schreef:MIJN AUTO……..MIJN VERANTWOORDING.
Hmmmm.......ja zou ik ook wel eens willen weten.bart simpson schreef:ben alleen nieuwsgierig of dat nog steeds geroepen wordt als er een keer wat stuk is waarop een garantieclaim afgewezen wordt.
Zo we zijn weer terug van vakantie.Axemen schreef:interface schreef:Bedoel je hiermee het wegrijden (bv bij een stoplicht) de auto een a twee seconden langzaam is en daarna zijn kracht krijgt?Bover schreef:Mijn vraag was niet Meer Kracht, maar anders onderin bij het wegtrekken. Hij zei dat die eigenschap niet verandert bij chippen.
Daar ben ik ook benieuwd naar (na een paar uur lezen over de chip tuning onderwerpen op dit forum)
Groet, Peter
Anders dan Zekew heb ik niet zoveel vermogen toegevoegd. +/- 10%Bover schreef:Zo we zijn weer terug van vakantie.Axemen schreef:interface schreef: Bedoel je hiermee het wegrijden (bv bij een stoplicht) de auto een a twee seconden langzaam is en daarna zijn kracht krijgt?
Daar ben ik ook benieuwd naar (na een paar uur lezen over de chip tuning onderwerpen op dit forum)
Groet, Peter![]()
![]()
En wat voor een. Heeerlijk door Noorwegen met caravan. Maar goed.
Het antwoord op de vraag is ja.
De auto was rond de 7 seconden langzaam en pakte toen zn kracht.Konden ze in de garage niet veranderd krijgen.
Dat was de begrenzer van de automaat is mij verteld. Die werkt nog steeds met wegrijden alleen nu veeeel soepeler.
Ik heb mijn auto zo laten afstellen dat die voor mijn gevoel mooier aanpakt.
Het heeft niets te maken met eerder weg bij het stoplicht.
Ik heb laten afgestellen bij Fasttech dat ik rond de 385 nw heb en 185 pk zoals eerder vermeld.
Het kon aan de auto liggen maar eerder gaf ik gas en er gebeurde heel weinig.
Kwam echt langzaam op gang. (Zei zelfs de dealer. )
Bij Fasttech hebben ze koppelkromme aangepast en nu loopt de wagen veel mooier en iets goedkoper in gebruik.
zoals al eerder aangegeven ben ik op het forum meer problemen met handbakken tegen gekomen als met GT`sQuota schreef:Is er al meer bekend over het wel of niet voortijdig overlijden van geartronic bakken agv chiptuning?
Heb je een ex-Belg?stingray71 schreef:Hmm een intressant topic. Ik overweeg al een tijdje te gaan tunen totdat ik bij een alarm storing bij mijn garaga te horen kreeg dat mijn Volvo al getuned is. ehhhhh Ok ? Maar ik heb geen idee wat het vermogen nu is en wat voor Chip ik heb. Kan ik dat ergens zien?
Op de roller bank gaat denk ik ook niet in mijn geval daar ik een V70D5 (163 pk) AWD heb, toch ?