chiptuning en automatische versnellingsbak v70 d5

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
gevanje
4th Gear member

NOS schreef:Hoeveel kostte dat?
€ 350. Is het zeker waard. Als je overigens bijv. 200 pk en 400 Nm wil kan dat, maar men adviseert max. 190 en 390 resp. voor een automaat.

@ bob, we gaan binnenkort rijden!!!

Met vriendelijke (g)roet,

Gerard.
NOS
7th Gear member

Mischien kan ik dan tóch m'n vader overhalen
Bover
8th Gear member

Het wordt tijd voor een V70 meeting na de vakantie.
Gerard ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Mijn dashbord geeft 5.7 aan deze keer.
Praktijk 65 liter en 1050km.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Richard
7th Gear member
Contacteer:

Tsja, voor het geld hoef je het dus niet te laten. Nog maar even heel goed over nadenken.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
interface
4th Gear member

Bover schreef:Mijn vraag was niet Meer Kracht, maar anders onderin bij het wegtrekken. Hij zei dat die eigenschap niet verandert bij chippen.
Bedoel je hiermee het wegrijden (bv bij een stoplicht) de auto een a twee seconden langzaam is en daarna zijn kracht krijgt?

En dat is opgelost door de chiptuning die je nu hebt?
Zeke
2nd Gear member

Na een korte forum pauze zijn we weer terug op het nest zal ik maar zeggen. In de tussentijd
toch even weer bij RICA langs geweest om het zaakje opnieuw te meten. Al met al door de
warmte, 2 weken geleden, niet een goede run kunnen maken door dat de temperatuur in de
intercooler te hoog werd. Vervolgens aangegeven dat ik toch wel de sensatie wat mis en het
me in dat opzicht wel wat tegen is gevallen. Vervolgens overlegd en een iets aangepaste
versie van mijn huidige software geladen. Rollen moet nog, als het weer wat normale buiten
temperaturen zijn maar laat ik het zo zeggen POE-HEEEEE!

Als de wagen weer op de rollenbank is geweest laat ik het jullie weten
edraket
7th Gear member

Begrijp ik nu goed dat je eerst een standaard programma hebt gekregen, en nu een aangepast programma? Wat was er dan niet goed in eerste instantie?

Ben overigens toch wel benieuwd naar hoe een diesel gechipt wordt. Er zijn vele bedrijfjes die een standaard programma laden, en klaar (dat zag er bij Fasttech goed uit). Bij de benzine modellen gaat de auto bij Rica wel op de bank. Ik vind Rica erg duur, dus als ze daarvoor alleen een standaard programma laden..... Rica heeft echter wel bewezen kwaliteit. Je hoort er gewoon geen schadegevallen van, en dat zegt wel veel in mijn ogen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Zeke
2nd Gear member

edraket schreef:Begrijp ik nu goed dat je eerst een standaard programma hebt gekregen,
en nu een aangepast programma? Wat was er dan niet goed in eerste instantie?
Nee hoor, de software die ze in 1e instantie hebben geladen is goede software echter ik wilde
meer. Nou kan ik wel een heel verhaal gaan ophangen over rollen bij JD en vervolgens weer
terug naar RICA maar van dat hele rollen heb ik geen verstand en kun je me redelijk wat wijs
maken. Mijn opvatting is gewoon dat ik nu een veel grotere en vooral zwaardere wagen rij
dan voorheen. Hiermee komt ook het gevoel van snelheid anders over dan ik gewend ben.
Nah ik had een bepaalde verwachting van de vermogensstijging en die viel in de praktijk voor
mijn nog al tegen. Dit uitgelegd hebbende aan de mensen van RICA kreeg ik de vraag gesteld
hoeveel PK’s ik dan zou willen hebben 230, 240 of zelfs 260? Waarop ik toen heb gezegd
“DOE-MIJ-DIE-MAA” van 240 dus. En ja hoor voor dat iedereen er gelijk overheen gaat
vallen, …….MIJN AUTO……..MIJN VERANTWOORDING.

Het rollen doen ze bij RICA ook hoor al moet je er wel om vragen trouwens, realiseer je wel
dat het rollen van een auto toch redelijk wat tijd kost. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit
dat men elders ook niet standaard iedere auto rolt voor en na het chippen. Het rollen na dat de
nieuwe software is geladen moet nog over worden gedaan omdat het die dag gewoon erg heet
was en daardoor de intercooler zijn werk niet meer goed kon doen. Wat weer een vertekend
beeld geeft..

Groet,

Bert

P.S. Voor dat nu iemand opstaat en gaat roepen dat men dat elders wel voor en na het chippen
rolt, en hiermee de kwaliteit van enige software in twijfel zou willen trekken dan heb ik nog
wel wat leuke koppelkromme-grafieken van twee verschillende tuningsbedrijven.
Axemen
2nd Gear member

interface schreef:
Bover schreef:Mijn vraag was niet Meer Kracht, maar anders onderin bij het wegtrekken. Hij zei dat die eigenschap niet verandert bij chippen.
Bedoel je hiermee het wegrijden (bv bij een stoplicht) de auto een a twee seconden langzaam is en daarna zijn kracht krijgt?

Daar ben ik ook benieuwd naar (na een paar uur lezen over de chip tuning onderwerpen op dit forum)

Groet, Peter
edraket
7th Gear member

Zeke schreef: Nah ik had een bepaalde verwachting van de vermogensstijging en die viel in de praktijk voor
mijn nog al tegen. Dit uitgelegd hebbende aan de mensen van RICA kreeg ik de vraag gesteld
hoeveel PK’s ik dan zou willen hebben 230, 240 of zelfs 260? Waarop ik toen heb gezegd
“DOE-MIJ-DIE-MAA” van 240 dus. En ja hoor voor dat iedereen er gelijk overheen gaat
vallen, …….MIJN AUTO……..MIJN VERANTWOORDING.

P.S. Voor dat nu iemand opstaat en gaat roepen dat men dat elders wel voor en na het chippen
rolt, en hiermee de kwaliteit van enige software in twijfel zou willen trekken dan heb ik nog
wel wat leuke koppelkromme-grafieken van twee verschillende tuningsbedrijven.
Normaal zou je met de Rica chip 226 pk krijgen. ik begrijp¨dat ze dat op verzoek hoger maken.

Die grafieken ben ik erg in geintresseerd. Zou je die kunnen plaatsen of opsturen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Zeke schreef:MIJN AUTO……..MIJN VERANTWOORDING.
Dat is ook zo, zonder een enkel misverstand, ben alleen nieuwsgierig of dat nog steeds geroepen wordt als er een keer wat stuk is waarop een garantieclaim afgewezen wordt.
Zeke
2nd Gear member

bart simpson schreef:ben alleen nieuwsgierig of dat nog steeds geroepen wordt als er een keer wat stuk is waarop een garantieclaim afgewezen wordt.
Hmmmm.......ja zou ik ook wel eens willen weten.

Groet,

Bert
Bover
8th Gear member

Axemen schreef:
interface schreef:

Daar ben ik ook benieuwd naar (na een paar uur lezen over de chip tuning onderwerpen op dit forum)

Groet, Peter
Zo we zijn weer terug van vakantie. :D :D
En wat voor een. Heeerlijk door Noorwegen met caravan. Maar goed.

Het antwoord op de vraag is ja.
De auto was rond de 7 seconden langzaam en pakte toen zn kracht.Konden ze in de garage niet veranderd krijgen.
Dat was de begrenzer van de automaat is mij verteld. Die werkt nog steeds met wegrijden alleen nu veeeel soepeler.

Ik heb mijn auto zo laten afstellen dat die voor mijn gevoel mooier aanpakt.
Het heeft niets te maken met eerder weg bij het stoplicht.
Ik heb laten afgestellen bij Fasttech dat ik rond de 385 nw heb en 185 pk zoals eerder vermeld.
Het kon aan de auto liggen maar eerder gaf ik gas en er gebeurde heel weinig.
Kwam echt langzaam op gang. (Zei zelfs de dealer. )
Bij Fasttech hebben ze koppelkromme aangepast en nu loopt de wagen veel mooier en iets goedkoper in gebruik.

Bover
8th Gear member

Bover schreef:
Axemen schreef:
interface schreef: Bedoel je hiermee het wegrijden (bv bij een stoplicht) de auto een a twee seconden langzaam is en daarna zijn kracht krijgt?

Groet, Peter
Zo we zijn weer terug van vakantie. :D :D
En wat voor een. Heeerlijk door Noorwegen met caravan. Maar goed.

Het antwoord op de vraag is ja.
De auto was rond de 7 seconden langzaam en pakte toen zn kracht.Konden ze in de garage niet veranderd krijgen.
Dat was de begrenzer van de automaat is mij verteld. Die werkt nog steeds met wegrijden alleen nu veeeel soepeler.

Ik heb mijn auto zo laten afstellen dat die voor mijn gevoel mooier aanpakt.
Het heeft niets te maken met eerder weg bij het stoplicht.
Ik heb laten afgestellen bij Fasttech dat ik rond de 385 nw heb en 185 pk zoals eerder vermeld.
Het kon aan de auto liggen maar eerder gaf ik gas en er gebeurde heel weinig.
Kwam echt langzaam op gang. (Zei zelfs de dealer. )
Bij Fasttech hebben ze koppelkromme aangepast en nu loopt de wagen veel mooier en iets goedkoper in gebruik.
Anders dan Zekew heb ik niet zoveel vermogen toegevoegd. +/- 10%

Bover
8th Gear member

Ha dag Zeke,Bert

Nou jij durft met tunen en ik hoop dat je de goede keuze gemaakt hebt. Het is waar gewoon je eigen verantwoordelijkheid en genieten van keuzes die je maakt.

Laat ook weten als er problemen van komen.
Worden we allemaal wijzer.

Veilige km toegewenst.
bob

Quota
6th Gear member

Is er al meer bekend over het wel of niet voortijdig overlijden van geartronic bakken agv chiptuning?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
manga
1st Gear member

Hoeveel pk's zijn erdan mogelijk met de standaard 163PK D5 versie?
stingray71
2nd Gear member

Hmm een intressant topic. Ik overweeg al een tijdje te gaan tunen totdat ik bij een alarm storing bij mijn garaga te horen kreeg dat mijn Volvo al getuned is. ehhhhh Ok ? Maar ik heb geen idee wat het vermogen nu is en wat voor Chip ik heb. Kan ik dat ergens zien?
Op de roller bank gaat denk ik ook niet in mijn geval daar ik een V70D5 (163 pk) AWD heb, toch ?
XC70 D5 genieter alsmede een Corvette Stingray 71
Like to drive but hate to arrive!
euerw
5th Gear member

Quota schreef:Is er al meer bekend over het wel of niet voortijdig overlijden van geartronic bakken agv chiptuning?
zoals al eerder aangegeven ben ik op het forum meer problemen met handbakken tegen gekomen als met GT`s
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Noof
2nd Gear member

stingray71 schreef:Hmm een intressant topic. Ik overweeg al een tijdje te gaan tunen totdat ik bij een alarm storing bij mijn garaga te horen kreeg dat mijn Volvo al getuned is. ehhhhh Ok ? Maar ik heb geen idee wat het vermogen nu is en wat voor Chip ik heb. Kan ik dat ergens zien?
Op de roller bank gaat denk ik ook niet in mijn geval daar ik een V70D5 (163 pk) AWD heb, toch ?
Heb je een ex-Belg?
groet, Olav

Volvo V70 2007 (MY2008) 2.5T Geartronic Momentum met Prins LPG-installatie
Volvo V70 2005 2.4d Geartronic Momentum
MG B roadster MkI 1964 - Britisch Racing Green
Volkswagen Golf III 1997 1.9 TDI 110pk Milestone Sport
Renault Clio 1.6
Peugeot 205 1.1 accent
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”