Pagina 5 van 7

Geplaatst: 05.07.2006 - 22:41
door gevanje
NOS schreef:Hoeveel kostte dat?
€ 350. Is het zeker waard. Als je overigens bijv. 200 pk en 400 Nm wil kan dat, maar men adviseert max. 190 en 390 resp. voor een automaat.

@ bob, we gaan binnenkort rijden!!!

Met vriendelijke (g)roet,

Gerard.

Geplaatst: 06.07.2006 - 19:01
door NOS
Mischien kan ik dan tóch m'n vader overhalen

Geplaatst: 06.07.2006 - 21:02
door Bover
Het wordt tijd voor een V70 meeting na de vakantie.
Gerard ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Mijn dashbord geeft 5.7 aan deze keer.
Praktijk 65 liter en 1050km.

Geplaatst: 07.07.2006 - 09:08
door Richard
Tsja, voor het geld hoef je het dus niet te laten. Nog maar even heel goed over nadenken.

Geplaatst: 03.08.2006 - 23:29
door interface
Bover schreef:Mijn vraag was niet Meer Kracht, maar anders onderin bij het wegtrekken. Hij zei dat die eigenschap niet verandert bij chippen.
Bedoel je hiermee het wegrijden (bv bij een stoplicht) de auto een a twee seconden langzaam is en daarna zijn kracht krijgt?

En dat is opgelost door de chiptuning die je nu hebt?

Zo, terug van tijdje weg geweest

Geplaatst: 03.08.2006 - 23:56
door Zeke
Na een korte forum pauze zijn we weer terug op het nest zal ik maar zeggen. In de tussentijd
toch even weer bij RICA langs geweest om het zaakje opnieuw te meten. Al met al door de
warmte, 2 weken geleden, niet een goede run kunnen maken door dat de temperatuur in de
intercooler te hoog werd. Vervolgens aangegeven dat ik toch wel de sensatie wat mis en het
me in dat opzicht wel wat tegen is gevallen. Vervolgens overlegd en een iets aangepaste
versie van mijn huidige software geladen. Rollen moet nog, als het weer wat normale buiten
temperaturen zijn maar laat ik het zo zeggen POE-HEEEEE!

Als de wagen weer op de rollenbank is geweest laat ik het jullie weten

Geplaatst: 04.08.2006 - 14:15
door edraket
Begrijp ik nu goed dat je eerst een standaard programma hebt gekregen, en nu een aangepast programma? Wat was er dan niet goed in eerste instantie?

Ben overigens toch wel benieuwd naar hoe een diesel gechipt wordt. Er zijn vele bedrijfjes die een standaard programma laden, en klaar (dat zag er bij Fasttech goed uit). Bij de benzine modellen gaat de auto bij Rica wel op de bank. Ik vind Rica erg duur, dus als ze daarvoor alleen een standaard programma laden..... Rica heeft echter wel bewezen kwaliteit. Je hoort er gewoon geen schadegevallen van, en dat zegt wel veel in mijn ogen.

Nee hoor, gewoon een stapje verder

Geplaatst: 05.08.2006 - 23:32
door Zeke
edraket schreef:Begrijp ik nu goed dat je eerst een standaard programma hebt gekregen,
en nu een aangepast programma? Wat was er dan niet goed in eerste instantie?
Nee hoor, de software die ze in 1e instantie hebben geladen is goede software echter ik wilde
meer. Nou kan ik wel een heel verhaal gaan ophangen over rollen bij JD en vervolgens weer
terug naar RICA maar van dat hele rollen heb ik geen verstand en kun je me redelijk wat wijs
maken. Mijn opvatting is gewoon dat ik nu een veel grotere en vooral zwaardere wagen rij
dan voorheen. Hiermee komt ook het gevoel van snelheid anders over dan ik gewend ben.
Nah ik had een bepaalde verwachting van de vermogensstijging en die viel in de praktijk voor
mijn nog al tegen. Dit uitgelegd hebbende aan de mensen van RICA kreeg ik de vraag gesteld
hoeveel PK’s ik dan zou willen hebben 230, 240 of zelfs 260? Waarop ik toen heb gezegd
“DOE-MIJ-DIE-MAA” van 240 dus. En ja hoor voor dat iedereen er gelijk overheen gaat
vallen, …….MIJN AUTO……..MIJN VERANTWOORDING.

Het rollen doen ze bij RICA ook hoor al moet je er wel om vragen trouwens, realiseer je wel
dat het rollen van een auto toch redelijk wat tijd kost. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit
dat men elders ook niet standaard iedere auto rolt voor en na het chippen. Het rollen na dat de
nieuwe software is geladen moet nog over worden gedaan omdat het die dag gewoon erg heet
was en daardoor de intercooler zijn werk niet meer goed kon doen. Wat weer een vertekend
beeld geeft..

Groet,

Bert

P.S. Voor dat nu iemand opstaat en gaat roepen dat men dat elders wel voor en na het chippen
rolt, en hiermee de kwaliteit van enige software in twijfel zou willen trekken dan heb ik nog
wel wat leuke koppelkromme-grafieken van twee verschillende tuningsbedrijven.

Geplaatst: 14.08.2006 - 14:22
door Axemen
interface schreef:
Bover schreef:Mijn vraag was niet Meer Kracht, maar anders onderin bij het wegtrekken. Hij zei dat die eigenschap niet verandert bij chippen.
Bedoel je hiermee het wegrijden (bv bij een stoplicht) de auto een a twee seconden langzaam is en daarna zijn kracht krijgt?

En dat is opgelost door de chiptuning die je nu hebt?

Daar ben ik ook benieuwd naar (na een paar uur lezen over de chip tuning onderwerpen op dit forum)

Groet, Peter

Re: Nee hoor, gewoon een stapje verder

Geplaatst: 14.08.2006 - 16:25
door edraket
Zeke schreef: Nah ik had een bepaalde verwachting van de vermogensstijging en die viel in de praktijk voor
mijn nog al tegen. Dit uitgelegd hebbende aan de mensen van RICA kreeg ik de vraag gesteld
hoeveel PK’s ik dan zou willen hebben 230, 240 of zelfs 260? Waarop ik toen heb gezegd
“DOE-MIJ-DIE-MAA” van 240 dus. En ja hoor voor dat iedereen er gelijk overheen gaat
vallen, …….MIJN AUTO……..MIJN VERANTWOORDING.


P.S. Voor dat nu iemand opstaat en gaat roepen dat men dat elders wel voor en na het chippen
rolt, en hiermee de kwaliteit van enige software in twijfel zou willen trekken dan heb ik nog
wel wat leuke koppelkromme-grafieken van twee verschillende tuningsbedrijven.
Normaal zou je met de Rica chip 226 pk krijgen. ik begrijp¨dat ze dat op verzoek hoger maken.

Die grafieken ben ik erg in geintresseerd. Zou je die kunnen plaatsen of opsturen?

Re: Nee hoor, gewoon een stapje verder

Geplaatst: 14.08.2006 - 16:29
door bart simpson
Zeke schreef:MIJN AUTO……..MIJN VERANTWOORDING.
Dat is ook zo, zonder een enkel misverstand, ben alleen nieuwsgierig of dat nog steeds geroepen wordt als er een keer wat stuk is waarop een garantieclaim afgewezen wordt.

Re: Nee hoor, gewoon een stapje verder

Geplaatst: 15.08.2006 - 07:46
door Zeke
bart simpson schreef:ben alleen nieuwsgierig of dat nog steeds geroepen wordt als er een keer wat stuk is waarop een garantieclaim afgewezen wordt.
Hmmmm.......ja zou ik ook wel eens willen weten.

Groet,

Bert

Geplaatst: 19.08.2006 - 17:42
door Bover
Axemen schreef:
interface schreef:
Bover schreef:Mijn vraag was niet Meer Kracht, maar anders onderin bij het wegtrekken. Hij zei dat die eigenschap niet verandert bij chippen.
Bedoel je hiermee het wegrijden (bv bij een stoplicht) de auto een a twee seconden langzaam is en daarna zijn kracht krijgt?

En dat is opgelost door de chiptuning die je nu hebt?

Daar ben ik ook benieuwd naar (na een paar uur lezen over de chip tuning onderwerpen op dit forum)

Groet, Peter
Zo we zijn weer terug van vakantie. :D :D
En wat voor een. Heeerlijk door Noorwegen met caravan. Maar goed.

Het antwoord op de vraag is ja.
De auto was rond de 7 seconden langzaam en pakte toen zn kracht.Konden ze in de garage niet veranderd krijgen.
Dat was de begrenzer van de automaat is mij verteld. Die werkt nog steeds met wegrijden alleen nu veeeel soepeler.

Ik heb mijn auto zo laten afstellen dat die voor mijn gevoel mooier aanpakt.
Het heeft niets te maken met eerder weg bij het stoplicht.
Ik heb laten afgestellen bij Fasttech dat ik rond de 385 nw heb en 185 pk zoals eerder vermeld.
Het kon aan de auto liggen maar eerder gaf ik gas en er gebeurde heel weinig.
Kwam echt langzaam op gang. (Zei zelfs de dealer. )
Bij Fasttech hebben ze koppelkromme aangepast en nu loopt de wagen veel mooier en iets goedkoper in gebruik.

Geplaatst: 19.08.2006 - 17:49
door Bover
Bover schreef:
Axemen schreef:
interface schreef: Bedoel je hiermee het wegrijden (bv bij een stoplicht) de auto een a twee seconden langzaam is en daarna zijn kracht krijgt?

En dat is opgelost door de chiptuning die je nu hebt?

Daar ben ik ook benieuwd naar (na een paar uur lezen over de chip tuning onderwerpen op dit forum)

Groet, Peter
Zo we zijn weer terug van vakantie. :D :D
En wat voor een. Heeerlijk door Noorwegen met caravan. Maar goed.

Het antwoord op de vraag is ja.
De auto was rond de 7 seconden langzaam en pakte toen zn kracht.Konden ze in de garage niet veranderd krijgen.
Dat was de begrenzer van de automaat is mij verteld. Die werkt nog steeds met wegrijden alleen nu veeeel soepeler.

Ik heb mijn auto zo laten afstellen dat die voor mijn gevoel mooier aanpakt.
Het heeft niets te maken met eerder weg bij het stoplicht.
Ik heb laten afgestellen bij Fasttech dat ik rond de 385 nw heb en 185 pk zoals eerder vermeld.
Het kon aan de auto liggen maar eerder gaf ik gas en er gebeurde heel weinig.
Kwam echt langzaam op gang. (Zei zelfs de dealer. )
Bij Fasttech hebben ze koppelkromme aangepast en nu loopt de wagen veel mooier en iets goedkoper in gebruik.
Anders dan Zekew heb ik niet zoveel vermogen toegevoegd. +/- 10%

Geplaatst: 19.08.2006 - 17:51
door Bover
Ha dag Zeke,Bert

Nou jij durft met tunen en ik hoop dat je de goede keuze gemaakt hebt. Het is waar gewoon je eigen verantwoordelijkheid en genieten van keuzes die je maakt.

Laat ook weten als er problemen van komen.
Worden we allemaal wijzer.

Veilige km toegewenst.
bob

Geplaatst: 05.06.2010 - 17:58
door Quota
Is er al meer bekend over het wel of niet voortijdig overlijden van geartronic bakken agv chiptuning?

Geplaatst: 29.06.2010 - 21:02
door manga
Hoeveel pk's zijn erdan mogelijk met de standaard 163PK D5 versie?

Geplaatst: 01.07.2010 - 22:20
door stingray71
Hmm een intressant topic. Ik overweeg al een tijdje te gaan tunen totdat ik bij een alarm storing bij mijn garaga te horen kreeg dat mijn Volvo al getuned is. ehhhhh Ok ? Maar ik heb geen idee wat het vermogen nu is en wat voor Chip ik heb. Kan ik dat ergens zien?
Op de roller bank gaat denk ik ook niet in mijn geval daar ik een V70D5 (163 pk) AWD heb, toch ?

Geplaatst: 01.07.2010 - 23:37
door euerw
Quota schreef:Is er al meer bekend over het wel of niet voortijdig overlijden van geartronic bakken agv chiptuning?
zoals al eerder aangegeven ben ik op het forum meer problemen met handbakken tegen gekomen als met GT`s

Geplaatst: 27.07.2010 - 13:44
door Noof
stingray71 schreef:Hmm een intressant topic. Ik overweeg al een tijdje te gaan tunen totdat ik bij een alarm storing bij mijn garaga te horen kreeg dat mijn Volvo al getuned is. ehhhhh Ok ? Maar ik heb geen idee wat het vermogen nu is en wat voor Chip ik heb. Kan ik dat ergens zien?
Op de roller bank gaat denk ik ook niet in mijn geval daar ik een V70D5 (163 pk) AWD heb, toch ?
Heb je een ex-Belg?