vink knap, mijn injectie heeft geen lambdasonde dat is als ik me goed herinner ergens rond 80-85 begonnen (mijn 264 spruitstuk heeft toegang tot de lambdasonde maar heeft hem niet).bart simpson schreef:Het maakt mij niet echt wat uit JIJ daar nu van vind.
Een injectiemotor heeft een lambdasonde die de samenstelling van de uitlaatgassen meet, door het toerental bij stationair draaien wat te verhogen is die samenstelling meetbaar schoner.
In mijn instructie boekje (lees 1978) maar ook de chrysler thuis (2004 amerikaan) staat duidelijk dat na het starten zo snel mogelijk gereden dient te worden met de auto om hem op temperatuur te krijgen. Persoonlijk wacht ik na het starten nog minimaal 5 seconde zodat de olie boven is en rij dan weg.
Ga ook niet Irol zijn verhaal herhalen want wat hij quote is gewoon correct, toevoeging daarop wil ik wel maken met namen voor het toenemde turbo motoren op de markt hedendaags is dat je zelfs beter rond de 2500 rpm kan blijven omdat je anders bij het warmrijden onnodig de turbo gaat belasten en zelfs op die manier sloopt.
Over de ramen die beslaan met die mooie december weer, maak die in godsnaam nooit schoon met een spons of doek als die beslagen zijn want je maakt strepen en je blijft aan de gang een simpele trekker is in dit geval beter.