Veel garages (met name de niet-merkgebonden) maken m.i. redelijk vaak gebruik van het feit dat de klant te weinig van auto's afweet om een goed oordeel te vormen over de uitgevoerde reparaties...... Wat mijzelf ook opvalt is dat de tijd die aan een reparatie besteed wordt vaak met een 'natte vinger' wordt berekend. Ter illustratie: Soms breng ik de auto weg en vervolg ik mijn weg in een leenauto. Soms echter, blijf ik erbij, terwijl er iets aan de auto gedaan wordt. Zo kon het dat bij dezelfde garage twee maal dezelfde reparatie uitgevoerd is, waarbij opmerkelijk was dat de garage de eerste maal een uur in rekening bracht (ik was er toen niet bij), en de tweede keer (toen mijn vrouw bleef wachten), er slechts 20 minuten in rekening gebracht is. Nu had de goede man wel een vaag verhaal over vastzittende moeren o.i.d, maar opmerkelijk blijft het wel.
Wat tegenwoordig bij mijn 'vaste' garage wel werkt, is om van tevoren af te spreken hoeveel iets gaat kosten (een goede garagist kan dat namelijk behoorlijk nauwkeurig inschatten). Vervolgens betalen wij het afgesproken bedrag. Een enkele keer hebben wij aldus toch eigenlijk meer dan 100 euro 'korting' gekregen en er wordt absoluut niet moeilijk over gedaan (wat mijn mening dan weer sterkt dat er vaak te veel uren worden berekend.....). Maar of er meer van dit soort hele schappelijke garagehouders zijn....... Ik hoop het.....
Houden de dealers ons voor de gek?(niet specifiek Volvo)
- Henri144
- 3rd Gear member
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....
:headbang:
V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967
The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'
The Big Lebowski Quote Generator
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967
The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'
The Big Lebowski Quote Generator
-
- 2nd Gear member
Ik heb mijn auto vandaag naar de dealer gebracht voor een grote beurt. Vorige keer moesten ze mijn bluetooth controleren (of er stroomtoevoer was en dergelijke, omdat die het niet meer deed) en de bekabeling was in orde (mijn box was stuk, denk ik). Hiervoor heb ik een rekening gekregen. Ik heb nu een nieuwe box gekocht en het enige dat ze hoeven te doen is de box aansluiten, goed vastzetten en kijken of de lichtjes gaan branden. De medewerker vertelde mij dat dit niet in rekening gebracht wordt als het in de tijd van de grote beurt lukt, hiervoor wordt ongeveer 4 uur uitgetrokken (klopt dit?). Nu is mijn Volvo begin 2005 gekocht, kan er zoveel aan schelen dat een grote beurt zolang duurt? Ik heb geen idee hoeveel tijd een grote beurt normaal kost bij een redelijk nieuwe auto, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat er tijd over moet zijn om even die box aan te sluiten en vast te zetten. Wat denken jullie: zou ik gewoon een rekening ontvangen voor de installatie van de box? Probleem is dat ik zelf geen tijd heb om bij de beurt te zijn.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
dcc schreef:hiervoor wordt ongeveer 4 uur uitgetrokken (klopt dit?).
Dat ligt er aan wat de KMstand is en welk type auto, ik weet niet wat de hedendaags onderhouds interval is van een volvo. Ik kan me voorstellen dat als de auto de 120K beurt krijgt dat hij wel even binnen staat omdat echt alle filters vervangen moete worden en soms ook wat meer vloistoffen als alleen olie en dat dat de disriem ook vervangen moet worden rond deze km stand.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 7th Gear member
voor een 40000 beurt staat ongeveer twee uur.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
Twee uur!!!! ...zucht waar is tijd gebleven dat je zo'n beurt in een uur deed...zeker een uur bezig om al die plastickappen te de- en hermonteren :roll: ....en oja het uitlezen met de computer kan idd ook wel even tijd kosten (zeker als je 16 bruggen hebt en maar één computer ...denkt aan PON)Ramon&Ramon schreef:voor een 40000 beurt staat ongeveer twee uur.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- fransb85
- 3rd Gear member
ben eerst bij mijn officiële volvodealer in ermelo weggegaan omdat ik de service mager vond en het idee had dat er regelmatig met een vork geschreven werd bij de kassa. vervolgens op advies van een vriend naar een lokale garagist uitgeweken die vooral volvo's doet. ook ontevreden, vaak teruggegaan omdat ik ontevreden was over verrichte werkzaamheden. bovendien was zijn spuitwerk helemaal om te huilen en heeft hij mijn auto een keer teruggebracht met een deuk (waarschijnlijk een gereedschapskar oid). na enig aandringen hebben ze die wel gratis verholpen (uitdeuken zonder spuiten), overigens ook niet erg goed. maar goed, nadat ik tot twee keer toe de cruise control had laen repareren voor veel geld en ik er daarna achterkwam dat deze reparatie bestond uit tape en soldeer was de maat vol. ik heb hem telefonisch laten weten dat hij het kon bekijken en dat ik vond dat hij oneerlijk zakendeed. hij bood mij nog aan het nieuwe onderdeel tegen kostprijs te plaatsen, maar ik heb een 'nieuwe tweedehands' richtingaanwijzer/cc pook voor 25 euro gekocht, werkt nog steeds! nu zit ik bij een hele fijne vent die weliswaar bijna 60 km verderop in westbroek zit maar wel een eerlijke prijs rekent, het niet erg vindt als ik meekijk en zonder vragen de ouwe onderdelen bewaart en vertelt waarom het vervangen is. bovendien is het iemand met hart voor auto's die een paar goeie kerels in z'n werkplaats heeft staan.
-
- 7th Gear member

- Hathu
- 3rd Gear member
Overbodige dingen doen kan ook aan de monteur liggen. Heb ooit bij de opeldealer meegemaakt dat bij de winterinspectiebeurt de monteur die de controle uitvoerde op de controlelijst schreef dat alle remblokken zo goed als versleten waren. Een maand later mijn toenmalige Vectra gebracht voor een beurt en het controlelijstje erbij gegeven, wat schetste mijn verbazing toen ik hem ophaalde, de remblokken waren niet vervangen omdat ze nog goed waren.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dat is toch ook de standaard mededeling bij Kwikfit. "meneer, uw remschijven en blokken zijn bijna versleten".
Yeah right
Yeah right
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
Vandaag heb ik bij de Volvo dealer geïnformeerd naar wat de beurt, bij 60.000 km, voor mijn V70 D5 gaat kosten.
Vijfhonderd en één euro!! (1104,- gulden)
€ 501,- als er geen bijzonderheden zijn.
En dat voor een paar filters wat olie en ik schat 2 manuurtjes.
Het moeten wel heel bijzondere filters zijn of super olie.
Of gaat er een monteur met steriele rubberhandschoentjes aan mijn D5 werken?
Weet iemand wat de prijsopbouw van deze vraagprijs is en zijn er Volvo dealers die het voor minder doen?
Weet iemand wat de prijsopbouw van deze vraagprijs is en zijn er Volvo dealers die het voor minder doen?
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
-
- 6th Gear member
Dit doet me denken aan iets met 1 kam en scheren...Battlecruiser S80 schreef:Barlin, je vergeet één ding: het gaat niet om Citroëndealers, maar om Volvodealers.
Die worden aangestuurd door een Amerikaans-Zweedse firma die NIET Frans (zakken vullen, de klant kan barsten) denkt.
Ik heb hiervoor alleen maar (eigen) franse auto´s gereden en kan dit absoluut niet bevestigen. Sterker nog, ik heb bij die dealers meer klantenservice gezien dan (tot nog toe) bij mijn ervaring met de huidige volvo dealer. Een vervangende auto is gratis (afgezien van de brandstof). Ik kon er ook voor kiezen om in een nieuwe vervangende auto te rijden tegen een heel geringe vergoeding. Dit is bij de volvo dealer niet mogelijk gebleken.
Nogmaals, ik heb er nog niet heel veel ervaring mee, maar vooralsnog blijft de balans uitslaan qua service in het voordeel van de "franse" dealers.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 4th Gear member
Ik zat met dezelfde kwestie in de lente.BLACK DIESEL schreef:Vandaag heb ik bij de Volvo dealer geïnformeerd naar wat de beurt, bij 60.000 km, voor mijn V70 D5 gaat kosten.
gevraagd wat ze eigenlijk gingen doen voor die 470 euro.
nalopen
filters (olie en interieur nog nieteens de luchtfilter)
olie
vloeistoffen
storingen
ik ben naar een bovag garage gegaan, die heeft een volvo olie filter vervangen, en 6,5 liter 5W40 BP olie afgevuld, nagelopen, bandenspanning op peil gebracht alsmede de ruitenwisservloeistof en koelvloeistof, en remvloeistof gecontroleerd.
80 eur....
daar haal je amper zelf olie voor. (7 liter dan althans)
-
- 7th Gear member
even voor de duidelijkheid,je kunt er niet zomaar alle soorten olie in doen natuurlijk,er zit wel degelijk verschil in kwaliteit.
vergeet niet dat je bij de dealer rond de 75 euro per uur zit,dat is omgerekend 165 oude guldens,dat was nog niet zo lang geleden het uurloon van een advocaat.
Ik weet ook niet waar dit heen gaat,maar ik denk zelf dat het werkaanbod bij veel dealers drastisch,s terug loopt,gezien de vele lease maatschappijen die overgaan op alternatieve garages.
vergeet niet dat je bij de dealer rond de 75 euro per uur zit,dat is omgerekend 165 oude guldens,dat was nog niet zo lang geleden het uurloon van een advocaat.
Ik weet ook niet waar dit heen gaat,maar ik denk zelf dat het werkaanbod bij veel dealers drastisch,s terug loopt,gezien de vele lease maatschappijen die overgaan op alternatieve garages.
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
maar ja....dan zit je ook niet in zo'n Volvo paleis zoals dealer De Beemd in Best, waar je zonder stropdas niet naar binnen durft..........paQ schreef:
ik ben naar een bovag garage gegaan, die heeft een volvo olie filter vervangen, en 6,5 liter 5W40 BP olie afgevuld, nagelopen, bandenspanning op peil gebracht alsmede de ruitenwisservloeistof en koelvloeistof, en remvloeistof gecontroleerd.
80 eur....
daar haal je amper zelf olie voor. (7 liter dan althans)
-
- 7th Gear member
wat denk je wat een stropdas tegenwoordig kost?:)
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
en dan hebben we het nog niet over een stropdas met Volvo logo......
-
- 4th Gear member
Tja waarom zouden ze, ze weten dat als ik er achter kom dat ze een probleem hebben. Ze hebben al marge genoeg op alle te vervangen onderdelen en vloeistoffen, waarom dan riskeren dat ze claims krijgen of dat ik mijn auto's voortaan ergens anders haal..?
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- Hathu
- 3rd Gear member
Ik heb vorig jaar voor een kleine beurt bij een bovag garage nog geen 100 euro betaald(olie, oliefilter,luchtfilter, slot motorkap gerepareerd, ruitensproeiervloeistof, en controle remmen, slangen etc.).
Op www.mijngarage.nl kun je kijken wat een beurt kost, is wel zonder eventuele reparaties en vervangen onderdelen.
De dealer wil inderdaad graag nieuwe klanten, ik ben al gebeld of ik de APK bij hun wilde doen, heb verteld dat ik veel zelf doe en anders naar een kleine garage ga, kreeg daarop een kadobon voor 35 euro korting toegestuurd die ik kan verzilveren als ik bij hun kom. Het is wel een goede dealer, :animalreindeer: Arendsen, maar de enorme prijsverschillen ten opzichte van een garage waar de baas ook nog een overal aan heeft, weerhouden mij ervan ze mijn auto toe te vertrouwen.
Op www.mijngarage.nl kun je kijken wat een beurt kost, is wel zonder eventuele reparaties en vervangen onderdelen.
De dealer wil inderdaad graag nieuwe klanten, ik ben al gebeld of ik de APK bij hun wilde doen, heb verteld dat ik veel zelf doe en anders naar een kleine garage ga, kreeg daarop een kadobon voor 35 euro korting toegestuurd die ik kan verzilveren als ik bij hun kom. Het is wel een goede dealer, :animalreindeer: Arendsen, maar de enorme prijsverschillen ten opzichte van een garage waar de baas ook nog een overal aan heeft, weerhouden mij ervan ze mijn auto toe te vertrouwen.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT