Ik heb het over het vorige model. Deze is uit 2002 en mijn v70 ook. Zou kunnen dat de nieuwe E zwaarder is.menjo schreef:Zo'n mercedes E220 CDI weegt trouwens 1685kg
Nieuwe Volvo V90
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik heb als basis van ieder merk de kleinste benzinemotor genomenRichard S schreef:Ehm.... even een opmerking mbt tot gewichten. Op mijn kentekenbewijs staat toch echt dat mijn v70 1590 kilo weegt hoor. De mercedes E220 cdi bij ons is zelfs nog lichter. 1520 kilo.
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Ok, duidelijk. Ach nou ja. Maakt me verder eigenlijk ook niet uit. Volgend jaar gaat deze v70 de deur uit en dan komt er weer een andere.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een Volvo is lichter dan alle genoemde concurrenten (in de meest recente uitvoering genomen) qua ruimte moet ik wat meer research doen.Richard S schreef:Klopt. Maar het gaat even over het plaatje wat geschetst werd. Het komt er dus op neer dat een mercedes of bmw groter en lichter is dan een v70. Dus zou deze echt iets moeten groeien om ook met deze modellen te kunnen concureren.
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Hmm ok, maar dan kijk je zeker naar de E sedan? De combi is volgens mij precies even zwaar als de V70 D5. Of de gegevens in carbase moeten weer eens niet kloppen.Richard S schreef:Ik heb het over het vorige model. Deze is uit 2002 en mijn v70 ook. Zou kunnen dat de nieuwe E zwaarder is.menjo schreef:Zo'n mercedes E220 CDI weegt trouwens 1685kg
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Even off-topic: Ik reed net met de XC70 bij het stoplicht naast een Touareg. Verderop heb je dan een flitskast (50km/u). Voor de gein gaf ik na het passeren volgas, kickdown... Man in de Touareg deed hetzelfde, dwz de voorkant kwam omhoog, een hoop zwarte walmen uit de uitlaat :shock: ...bleek het een V10 TDI te zijn! Wat denk je? Hij kwam niet bij me weg...
Toch lang niet gek, met 130pk verschil! Nu is zo'n Touareg natuurlijk groter en zwaarder, maar toch...
Thom

Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zo´n V10 Diesel Touareg doet ook 1:6.... echt een milieuvriendelijk product :shock:NOS schreef:tsja, dan ben je pas veel kwijt aan wegenbelasting!!
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Effe terug naar ´t onderwerp...
Op dit moment heeft Volvo de S40/V50, S60/V70 en S80/noppes.
In principe concurreert de S40 met ander D-segment sedans zoals de 407, Avensis, Mazda6.
De S60 wordt doorgaans tegen de premium D-segment auto´s gezet als BMW 3, Audi A4, en de S80 is te vergelijken met premium E-segment auto´s als de BMW 5, Audi A6, Mercedes E.
Gek genoeg worden te technisch vergelijkbare V-modellen hoger ingeschaald. DeV70 moet concurreren met de stationcarvarianten van de BMW 5, Audi A6, Mercedes E. Ook de V50 mag je kennelijk vergelijken met de Audi A4 Avant en dergelijke. Dat lukt kennelijk, omdat Volvo een sterk imago heeft met de estates.
Maar het is ergens wel erg merkwaardig en ook niet houdbaar. De techniek schrijdt immers voort en de eisen worden steeds hoger. Het lijkt me dus een kwestie van tijd dat mensen niet bereid zijn om een V50 (Ford Focus platform!) te gaan vergelijken met een BMW 3 touring.
En ik denk dat een Audi A6 Avant concurrent (huidige V70) minstens met 6 cilinder leverbaar moet zijn (en eigenlijk ook V8 ). En vergeet ook niet dat een Mondeo en Vectra SW al minstens zo groot zijn als een V70 en met minstens net zo grote motoren kan worden geleverd! Met andere woorden, er zijn grenzen aan een platform.
Vandaar mijn suggestie voor de V90, gebaseerd op de S80.
De kans dat dit en succes wordt lijkt me veel groter, dan wanneer Volvo met een soort Mercedes S-klasse (Volvo S100?) komt. In dat laatste geval moet er sowieso een nieuw platform worden gebruikt, wat een dure hobby is. Een S80 verlengen is niet erg geloofwaardig.
Op dit moment heeft Volvo de S40/V50, S60/V70 en S80/noppes.
In principe concurreert de S40 met ander D-segment sedans zoals de 407, Avensis, Mazda6.
De S60 wordt doorgaans tegen de premium D-segment auto´s gezet als BMW 3, Audi A4, en de S80 is te vergelijken met premium E-segment auto´s als de BMW 5, Audi A6, Mercedes E.
Gek genoeg worden te technisch vergelijkbare V-modellen hoger ingeschaald. DeV70 moet concurreren met de stationcarvarianten van de BMW 5, Audi A6, Mercedes E. Ook de V50 mag je kennelijk vergelijken met de Audi A4 Avant en dergelijke. Dat lukt kennelijk, omdat Volvo een sterk imago heeft met de estates.
Maar het is ergens wel erg merkwaardig en ook niet houdbaar. De techniek schrijdt immers voort en de eisen worden steeds hoger. Het lijkt me dus een kwestie van tijd dat mensen niet bereid zijn om een V50 (Ford Focus platform!) te gaan vergelijken met een BMW 3 touring.
En ik denk dat een Audi A6 Avant concurrent (huidige V70) minstens met 6 cilinder leverbaar moet zijn (en eigenlijk ook V8 ). En vergeet ook niet dat een Mondeo en Vectra SW al minstens zo groot zijn als een V70 en met minstens net zo grote motoren kan worden geleverd! Met andere woorden, er zijn grenzen aan een platform.
Vandaar mijn suggestie voor de V90, gebaseerd op de S80.
De kans dat dit en succes wordt lijkt me veel groter, dan wanneer Volvo met een soort Mercedes S-klasse (Volvo S100?) komt. In dat laatste geval moet er sowieso een nieuw platform worden gebruikt, wat een dure hobby is. Een S80 verlengen is niet erg geloofwaardig.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik heb het vermoeden dat Volvo gedegen marktonderzoek doet en zich daarin laat leiden door een breed gedragen opinie over wat wel en wat niet te doen.
We zien dus wel wat er komt.
We zien dus wel wat er komt.
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55
bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden dat Volvo gedegen marktonderzoek doet en zich daarin laat leiden door een breed gedragen opinie over wat wel en wat niet te doen.
We zien dus wel wat er komt.
En wie trekt Volvo over de streep. Dat zijn wij de markt.
Die hele conceptcar zou er al niet geweest zijn als Volvo zeker had geweten dat het toch niet haalbaar is. De VCC moet dat bewijzen helaas is het al een iets oudere conceptcar en is er daardoor steeds minder aandacht voor van de media. Het is tijd voor Volvo dat ze knopen doorhakken!! Ze hebben nu toch wel lang genoeg onderzoek gedaan :signquestion:
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
- Renkel
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 03.04.2006 - 18:22
- Locatie: Dr88.
- Contacteer:
Bij mij komt het woord uitvaartbranche naar boven......
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat een leuke fotoshop, hij kan wel in het rijtje
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra