Pagina 5 van 6

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:27
door Richard
menjo schreef:Zo'n mercedes E220 CDI weegt trouwens 1685kg
Ik heb het over het vorige model. Deze is uit 2002 en mijn v70 ook. Zou kunnen dat de nieuwe E zwaarder is.

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:30
door bart simpson
Richard S schreef:Ehm.... even een opmerking mbt tot gewichten. Op mijn kentekenbewijs staat toch echt dat mijn v70 1590 kilo weegt hoor. De mercedes E220 cdi bij ons is zelfs nog lichter. 1520 kilo.
Ik heb als basis van ieder merk de kleinste benzinemotor genomen

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:31
door Richard
Ok, duidelijk. Ach nou ja. Maakt me verder eigenlijk ook niet uit. Volgend jaar gaat deze v70 de deur uit en dan komt er weer een andere.

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:32
door bart simpson
Richard S schreef:Klopt. Maar het gaat even over het plaatje wat geschetst werd. Het komt er dus op neer dat een mercedes of bmw groter en lichter is dan een v70. Dus zou deze echt iets moeten groeien om ook met deze modellen te kunnen concureren.
Een Volvo is lichter dan alle genoemde concurrenten (in de meest recente uitvoering genomen) qua ruimte moet ik wat meer research doen.

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:33
door menjo
Richard S schreef:
menjo schreef:Zo'n mercedes E220 CDI weegt trouwens 1685kg
Ik heb het over het vorige model. Deze is uit 2002 en mijn v70 ook. Zou kunnen dat de nieuwe E zwaarder is.
Hmm ok, maar dan kijk je zeker naar de E sedan? De combi is volgens mij precies even zwaar als de V70 D5. Of de gegevens in carbase moeten weer eens niet kloppen.

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:37
door Thom
Even off-topic: Ik reed net met de XC70 bij het stoplicht naast een Touareg. Verderop heb je dan een flitskast (50km/u). Voor de gein gaf ik na het passeren volgas, kickdown... Man in de Touareg deed hetzelfde, dwz de voorkant kwam omhoog, een hoop zwarte walmen uit de uitlaat :shock: ...bleek het een V10 TDI te zijn! Wat denk je? Hij kwam niet bij me weg... 8) Toch lang niet gek, met 130pk verschil! Nu is zo'n Touareg natuurlijk groter en zwaarder, maar toch...

Thom

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:40
door NOS
tsja, wat weegt een touareg wel niet? dat ding gaat over de 2ton.
Jij hebt dus de 2.5t?

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:57
door Thom
Nope, de D5 (185pk). Toch vreemd, want die megabrute Touareg V10 TDI heeft bijna 2 maal zoveel koppel (750Nm :shock: ). Compleet overbodig, die motor, maar wel errug leuk... Hij weegt trouwens 2424 kg :eeeeek:

Thom

Geplaatst: 23.06.2006 - 20:47
door NOS
tsja, dan ben je pas veel kwijt aan wegenbelasting!!

Geplaatst: 23.06.2006 - 21:27
door bart simpson
NOS schreef:tsja, dan ben je pas veel kwijt aan wegenbelasting!!
zo´n V10 Diesel Touareg doet ook 1:6.... echt een milieuvriendelijk product :shock:

Geplaatst: 23.06.2006 - 21:41
door NOS
zonder roetfilters, en wat heb je eraan??
met een 3.0tdi kom je ondanks dat mastodontengewicht nog best wel vooruit!

Geplaatst: 24.06.2006 - 15:00
door Maurice Pierik
Effe terug naar ´t onderwerp...
Op dit moment heeft Volvo de S40/V50, S60/V70 en S80/noppes.
In principe concurreert de S40 met ander D-segment sedans zoals de 407, Avensis, Mazda6.
De S60 wordt doorgaans tegen de premium D-segment auto´s gezet als BMW 3, Audi A4, en de S80 is te vergelijken met premium E-segment auto´s als de BMW 5, Audi A6, Mercedes E.

Gek genoeg worden te technisch vergelijkbare V-modellen hoger ingeschaald. DeV70 moet concurreren met de stationcarvarianten van de BMW 5, Audi A6, Mercedes E. Ook de V50 mag je kennelijk vergelijken met de Audi A4 Avant en dergelijke. Dat lukt kennelijk, omdat Volvo een sterk imago heeft met de estates.
Maar het is ergens wel erg merkwaardig en ook niet houdbaar. De techniek schrijdt immers voort en de eisen worden steeds hoger. Het lijkt me dus een kwestie van tijd dat mensen niet bereid zijn om een V50 (Ford Focus platform!) te gaan vergelijken met een BMW 3 touring.

En ik denk dat een Audi A6 Avant concurrent (huidige V70) minstens met 6 cilinder leverbaar moet zijn (en eigenlijk ook V8 ). En vergeet ook niet dat een Mondeo en Vectra SW al minstens zo groot zijn als een V70 en met minstens net zo grote motoren kan worden geleverd! Met andere woorden, er zijn grenzen aan een platform.

Vandaar mijn suggestie voor de V90, gebaseerd op de S80.

De kans dat dit en succes wordt lijkt me veel groter, dan wanneer Volvo met een soort Mercedes S-klasse (Volvo S100?) komt. In dat laatste geval moet er sowieso een nieuw platform worden gebruikt, wat een dure hobby is. Een S80 verlengen is niet erg geloofwaardig.

Geplaatst: 24.06.2006 - 15:26
door bart simpson
Ik heb het vermoeden dat Volvo gedegen marktonderzoek doet en zich daarin laat leiden door een breed gedragen opinie over wat wel en wat niet te doen.
We zien dus wel wat er komt.

Geplaatst: 24.06.2006 - 17:48
door bart15
bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden dat Volvo gedegen marktonderzoek doet en zich daarin laat leiden door een breed gedragen opinie over wat wel en wat niet te doen.
We zien dus wel wat er komt.

En wie trekt Volvo over de streep. Dat zijn wij de markt.

Die hele conceptcar zou er al niet geweest zijn als Volvo zeker had geweten dat het toch niet haalbaar is. De VCC moet dat bewijzen helaas is het al een iets oudere conceptcar en is er daardoor steeds minder aandacht voor van de media. Het is tijd voor Volvo dat ze knopen doorhakken!! Ze hebben nu toch wel lang genoeg onderzoek gedaan :signquestion:

Geplaatst: 08.07.2006 - 10:07
door Maurice Pierik
Bij deze wil ik nog een plaatje toevoegen van de Volvo V90. Zoals alle estates is ie voorzien van een verchroomde snuit.
't Is even doorsparen, maar dan heb je ook wat.
Afbeelding
Afbeelding
(klik op de afbeelding, voor groter formaat)

Geplaatst: 08.07.2006 - 10:10
door NOS
Dat is echt een mooie estate!

Geplaatst: 08.07.2006 - 10:17
door Renkel
Bij mij komt het woord uitvaartbranche naar boven......

Geplaatst: 08.07.2006 - 16:31
door NOS
Renkel schreef:Bij mij komt het woord uitvaartbranche naar boven......
Dat doen ze in een uitgebouwde S80

Geplaatst: 08.07.2006 - 18:53
door Paul
Wat een leuke fotoshop, hij kan wel in het rijtje

Geplaatst: 22.07.2006 - 10:52
door Live
Hmm nee, ik vind hem idd lijken op een lijkwagen