Pagina 5 van 8

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 09.04.2014 - 10:24
door DonLeo
Op donderdag 1 mei as. ben ook ik er graag bij in Beesd.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 09.04.2014 - 13:38
door IV39
Vragen om uitleg / verduidelijking
  1. Tot hoeveel kWh wordt de 400V accu opgeladen? Oftewel: hoeveel veiligheidsmarge zit er in het opladen om een volle accu te voorkomen?
  2. Tot hoeveel kWh/procent kan de accu worden "leeggereden", oftewel welke veiligheidsmarge is er om een lege accu (en dus beschadiging) te voorkomen?
  3. Is het aantal op diesel gereden kilometers door de dealer/Volvo NL uit te lezen?
  4. Is het aantal gebruikte kWh's door de dealer/Volvo NL uit te lezen?
  5. Kan het actuele kWh verbruik ook in het display worden aangegeven?
  6. Waarom wordt de koelwatertemperatuur niet weergegeven
  7. Kun je met volledig lege dieseltank nog op de accu verder rijden
  8. Zoveel mogelijk details over temperatuurhuishouding van de dieselmotor. Bv het aanslaan van de koude dieselmotor bij 100km/h op de snelweg, het regelmatig aan- en afslaan bij koude motor, etc. Welke voorzieningen zijn er getroffen. Zijn er compromissen gesloten. Hoe kun je als rijder de temperatuurhuishouding gunstig beinvloeden.
  9. Details over remmen en remgeneratie. Hoe werkt het precies, hoe kun je het beste zien op het display wat er gebeurt.
  10. Hoe moeten de Hybrid en de Eco-boost meters in het dashboard precies gelezen worden.
  11. Hoe snel warmt preconditioning de accu op?
  12. Waarom zij er geen schakelflippers leverbaar?
  13. Zijn er verbeteringen aan de bevestiging van het laadklepje mogelijk?
  14. Is de elektromotor bestand tegen het optrekken met een zware lading (1600kg-1800kg) aanhanger of kan ik beter rijden in AWD of Save?
  15. Waarom werkt de Cruise Control niet boven de 200km/u ?
  16. Wat zijn mogelijke oorzaken van de melding 'tijdelijke beperking hybridesysteem'
Verzoeken tot aanpassingen:
  • Komen er nieuwe dashboard thema's?
  • Is het mogelijk om alleen je linkerpaneel binnen een thema aan te passen? (combinatie Hybrid thema met E-booster uit het Performance thema)
  • In performance thema de Cruise Control feature te verhuizen richting het grote klokkenhuis (zoals bij thema Hybrid en eco)
  • Is het mogelijk om bij de SAVE knop het bijladen tot 20km rijafstand uit te zetten?
  • Is het mogelijk om bij de SAVE knop eventueel meer te laden dan 20km rijafstand? tot 80% a 90% vol bijvoorbeeld.
  • Kan er een thema worden gekoppeld aan de knoppen pure, hybrid en power?
  • Wordt het mogelijk om een eigen thema samen te stellen?
Volvo-On-Call verzoekjes:
  • Auto blokkeren op afstand (indien auto niet rijdend, bij diefstal, speciale dienst via Volvo On Call)
  • Stoelverwarming activeren bij pre-conditioning, ook zonder aangesloten kabel
  • Weergave van totaal aantal gereden kilometers op diesel en totaal aan kilometers op accu
  • Waarschuwing dat ramen en/of dak nog openstaan, mogelijkheid om ramen en dak te openen en sluiten via Volvo-On-Call.
  • Keuze welke stoel te verwarmen vanuit de app
  • Keuze binnen of buiten vanuit de app bepalen
  • Vaste dagen en tijden voor de preconditionering in te stellen via de app
  • Openen en sluiten van ramen en dakraam via de app.
De vraag over achter DRL heb ik verwijderd, dit is mogelijk en zit volgens mij in een van de laatste updates'. Bij mij branden ze in ieder geval de hele tijd.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 09.04.2014 - 16:04
door Paul
Maar waarom is mijn 19inch vraagstuk verdwenen?

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 09.04.2014 - 19:14
door RichieB
Ik heb de vraag toegevoegd aan de startpost.

Svp niet meer de hele lijst kopiëren en opnieuw plaatsten. Stel gewoon je vraag, en ik pas de lijst in het eerste bericht aan.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 09.04.2014 - 20:12
door vaudi
@RichieB

Kleine aanpassing op:

In performance thema de Cruise Control feature te verhuizen richting het grote klokkenhuis (zoals bij thema Hybrid en eco)
Maar bovenal de E-boost meter continu zichtbaar.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 09.04.2014 - 20:16
door RichieB
Aangepast.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 09.04.2014 - 20:38
door IV39
Oeps, sorry Richard, was me niet duideljk... zal het niet meer doen :(..
Mijn aanvullingen heb je eruit kunnen halen?

Edit:
Volgens mij niet... bij deze dan maar even apart. Wil je ze toevoegen???

- Kan er een thema worden gekoppeld aan de knoppen pure, hybrid en power?
- Wordt het mogelijk om een eigen thema samen te stellen?

Keuze welke stoel te verwarmen vanuit de app
Keuze binnen of buiten vanuit de app bepalen
Vaste dagen en tijden voor de preconditionering in te stellen via de app
Openen en sluiten van ramen en dakraam via de app.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 09.04.2014 - 20:51
door RichieB
Toegevoegd.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 10.04.2014 - 11:32
door gvs
Ik schuif als er plaats is ook graag aan bij het overleg op donderdag 1 mei.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 10.04.2014 - 11:40
door gvs
@RichieB

aanpassingen:
1. Soort van SuperPure mode waarbij alleen bij volgas de diesel wordt bijgeschakeld. Rijden op de snelweg zonder de diesel per ongeluk in te schakelen vereist meer aandacht voor het dashboard dan veilig is…

2. Bij het starten (automatisch in hybrid) wordt de diesel zelfs bij stapvoets rijden vaak al bijgeschakeld, als ik niet meteen naar pure overschakel. Dat leer ik uiteindelijk wel, maar de mogelijkheid van default in pure zou nog beter zijn.

3. DRL ook op achterlichten, ook met lichtschakelaar op 0. Voor de V40 is dit als software-update leverbaar, maar voor de V60 volgens mijn dealer (nog) niet.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 10.04.2014 - 11:44
door Ben
Heren, ik heb pas 1 aanmelding per PB.
Als je wilt komen, graag even een PB naar mij met je forumnaam, echte naam en je telefoonnummer.
Geef ook aan of je 1 mei kunt of liever een andere datum zou willen ivm vakantie oid.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 10.04.2014 - 12:00
door Paul
Als je DRL wilt heb je de knop toch op Automatisch, begrijp hem echt niet.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 10.04.2014 - 13:42
door RichieB
@gvs: toegevoegd.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 10.04.2014 - 13:44
door gvs
Paul schreef: Als je DRL wilt heb je de knop toch op Automatisch, begrijp hem echt niet.
- Als je DRL wilt zonder meedraaiende xenon lampen bij de minste of geringste schemering laat je de schakelaar gewoon op 0 staan.

- Als je daarbij ook de achterlichten ingeschakeld wilt hebben moet je overschakelen naar de parkeerstand, maar niet vergeten die weer uit te zetten als je op de plaats van bestemming bent. (Dit wil ik dus graag op stand 0, en met mij zoveel V40 kopers dat Volvo het daarvoor beschikbaar gesteld heeft als optie)

De auto-stand hoort alleen de xenon lampen automatisch in en uit te schakelen, en heeft eigenlijk niets met DRL te maken. Vanaf 2015 wordt voor nieuwe auto's het door mij gewenste gedrag zelfs verplicht.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 10.04.2014 - 13:48
door Ben
Jongens, laten we ons hier beperken tot de vragen voor de meeting in Beesd.
Er zijn genoeg andere topiocs waar je inhoudelijk op 'problemen' in kunt gaan.

Bijeenkomst Beesd

Geplaatst: 10.04.2014 - 14:52
door volvosan
Ben schreef: Heren, ik heb pas 1 aanmelding per PB.
Als je wilt komen, graag even een PB naar mij met je forumnaam, echte naam en je telefoonnummer.
Geef ook aan of je 1 mei kunt of liever een andere datum zou willen ivm vakantie oid.
-- verwijderd , dacht dat ik een PB aan t tikken was :'(

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 10.04.2014 - 14:54
door Ben
Er zijn inmiddels 6 deelnemers bij mij aangemeld

Vragen

Geplaatst: 10.04.2014 - 15:49
door marcvanos
Ik heb me ook opgegeven voor 1 mei.

Mijn vragen voorzover niet al genoemd:

- Save button: waarom 20 km als grens? Is het niet beter om de km-stand zelf te bepalen. Dit zowel voor lagere als hogere km-standen.
- Pure button: Volgens mij overbodige knop ik zie het nut er niet van in behalve dat je de accu dan helemaal kunt leegrijden. Dit zou je ook gewoon inder de saveknop kunnen doen toch?
- App vragen:
X Binnen of buiten instellen vanaf de app zou handig zijn.
X De leesbaarheid/duidelijkheid op de App is niet goed. Bij bv de portieren staat 4x de term vergrendelen. En bij preconditioning is starten/afzetten ook niet goed leesbaar (Of komt dat door mijn HTC one....)

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 10.04.2014 - 16:43
door Ben
Update:
9 aanmeldingen waarvan er 2 niet op 1 Mei kunnen

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 10.04.2014 - 20:13
door jrkalf
10 aanmeldingen, waarvan er 3 niet op 1 mei kunnen :(