V50 keuzes maken
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 29.09.2015 - 17:15
Ik zou nooit de 1.8 laten aanpassen. Is geen merkbaar verschil, ik zou de wegligging wat verbeteren met wellicht wat leuke dingen van IPD mocht je handig zijn. Gaat de auto nog fijner van rijden. Verder wellicht wat opzij leggen voor onverwachts onderhoud.
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
Waarom koop je hem dan, als je achteraf pas gaat kijken of het wel lekker rijdt? Je heb er niet echt de tijd voor genomen als ik dit zo lees.Sander02 schreef: Jammer dat je er niks van merkt. Nou ja ik heb 'm nog geen week en traag is die nou ook niet echt maar als er wat extra mogelijk was wel leuk natuurlijk.
Even wat anders,
ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een v50 2.4 GT uit 2007. Rijdt fantastisch. Echt heerlijk. Weet nu zeker dat ik voor een 2.4 automaat ga. Had een mooie op het oog in Lemelerveld, maar die is sinds gisteren van het internet verdwenen. Helaas, stond er al een tijdje op. Ik moet zeggen dat de spoeling vrij dun is voor de eisen die ik stel. Maargoed, geduld is een schone zaak.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
-
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
Heb ook een beetje overhaast gekocht, vrouw hoogzwanger en oude auto defect dus we konden niet overal gaan kijken en ons beperkt tot woonplaatst. Proefrit in de 1.8 heb ik gehad maar in de 2.4 maar heel kort. Begreep toen van een Volvo dealer die ik belde en van een internet review (dacht autoweek) dat het een heel verschil leek maar het best meeviel. Voornamelijk extra koppel in je 5 ofzo. De 1.8 was jaar jonger, 40 K minder km's, perkeersensoren, mooiere velgen en compleet boekje. En zuiniger. De 2.4 was boekje weg en nieuwe gemaakt worden adhv computer uitdraai waar die in onderhoud geweest was. We twijfelden echt enorm, omdat de 2.4 ook wat pluspunten had. Maar de 1.8 leek ons toch meest verstandige keuze. Het is ook best een fijne motor, maar als ik nu lees dat de 2.4 wel flink getuned kan worden vind ik het jammer dat de 1.8 dat niet kan.(geen intresse in herrie sportuitlaten enzo).
Wat vinden jullie eigenlijk zo relax aan een automaat? Het schakelen is toch juist 1 van de leuke dingen? Is dat alleen het gemak?
Wat vinden jullie eigenlijk zo relax aan een automaat? Het schakelen is toch juist 1 van de leuke dingen? Is dat alleen het gemak?
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Een 2.4 kan gelijk gemaakt worden aan een 2.4i, dus pak hem beet 30 pk winst. koppel winst is maar iets van 10 Nm.
Doordat een 2.4 een vijfcilinder is en meer inhoud heeft is het koppel hoger en veel eerder beschikbaar. Voordeel daarvan is dat je veel rustiger (lees schakelui) zal kunnen rijden.
De 2.4 verbruikt wel een aardige slok, dat klopt.
Doordat een 2.4 een vijfcilinder is en meer inhoud heeft is het koppel hoger en veel eerder beschikbaar. Voordeel daarvan is dat je veel rustiger (lees schakelui) zal kunnen rijden.
De 2.4 verbruikt wel een aardige slok, dat klopt.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
Met dat hoge koppel blijven je toeren dus eigenlijk lager en hoef je later op te schakelen. Maar het is niet per definitie een veel pittigere motor? De extra pk's 1.8 vs 2.4 merk je daar nog veel van bij het optrekken?
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
Het fijne van de 2.4 geartronic vind ik dat ie zo heerlijk rustig rijdt en wanneer nodig er voldoende kracht is om lekker door te trekken, dit doet ie zonder terug te vallen, en dan maakt het em ook niet uit of er een flinke lading inzit en aanhanger achterhangt. Radio is dan ook niet nodig want het geroffel is heerlijk om naar te luisteren.
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
Klinkt leuk, maar een high performance of Bose-radio moet er toch echt inzitten voor mij!xxbv92 schreef: Het fijne van de 2.4 geartronic vind ik dat ie zo heerlijk rustig rijdt en wanneer nodig er voldoende kracht is om lekker door te trekken, dit doet ie zonder terug te vallen, en dan maakt het em ook niet uit of er een flinke lading inzit en aanhanger achterhangt. Radio is dan ook niet nodig want het geroffel is heerlijk om naar te luisteren.

En als ik dan niet tot de echte Volvo 'rijders' of 'liefhebbers' behoor... so be it.
Laatst gewijzigd door berndw op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
1.8 handbak vs 2.4i handbak: 0-100: 11 s / Top 200 kmh vs 0-100: 8,3 s / Top:220 kmhSander02 schreef: Met dat hoge koppel blijven je toeren dus eigenlijk lager en hoef je later op te schakelen. Maar het is niet per definitie een veel pittigere motor? De extra pk's 1.8 vs 2.4 merk je daar nog veel van bij het optrekken?
Dus ja dat verschil merk je heel erg goed

Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Dubbele post 

Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Dubbele post. 

Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
berndw schreef:Waarom koop je hem dan, als je achteraf pas gaat kijken of het wel lekker rijdt? Je heb er niet echt de tijd voor genomen als ik dit zo lees.Sander02 schreef: Jammer dat je er niks van merkt. Nou ja ik heb 'm nog geen week en traag is die nou ook niet echt maar als er wat extra mogelijk was wel leuk natuurlijk.
Even wat anders,
ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een v50 2.4 GT uit 2007. Rijdt fantastisch. Echt heerlijk. Weet nu zeker dat ik voor een 2.4 automaat ga. Had een mooie op het oog in Lemelerveld, maar die is sinds gisteren van het internet verdwenen. Helaas, stond er al een tijdje op. Ik moet zeggen dat de spoeling vrij dun is voor de eisen die ik stel. Maargoed, geduld is een schone zaak.
Wat zoek je precies?
Ik heb naar deze zitten kijken:
http://www.autowereld.nl/volvo/v50/2-4- ... tails.html
V40 T2 Nordic+
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
Heel mooi!, maar net even 3 á 4 duizend boven mijn budget helaas. Er is er op dit moment 1 die naar mijn zin is, maar die is misschien al verkocht. Hoor ik vandaag als het goed is. Als hij er nog is, ga ik woensdag even kijken.
Laatst gewijzigd door berndw op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Een 2.4/2.4i/T5 Geartronic draaien bij 120 kmh 2.500 rpm. (5e versnelling)
Handbak weet ik niet.
Misschien is het wel zo netjes om allemaal ff een eigen draadje te openen want we vervuilen zo iemands draadje nogal.
Handbak weet ik niet.
Misschien is het wel zo netjes om allemaal ff een eigen draadje te openen want we vervuilen zo iemands draadje nogal.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
NOGAL JA!
geeft niks jongens, ik ben als het goed is aan het einde van mijn zoektocht gekomen. Donderdag weten we het zeker

geeft niks jongens, ik ben als het goed is aan het einde van mijn zoektocht gekomen. Donderdag weten we het zeker
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
Het is er 1 geworden!
even het lijstje van eisen erbij gehaald:
Dit zijn de 'harde' eisen:
benzine
2.4 (i) automaat check, 2.4i summum aut
leren bekleding (lees niet al te goede verhalen over de Dala T-tec) check
elektrisch verstelbare stoel met geheugen check
Minimaal high performance audio check
parkeersensoren check
climate control check
zwart of zilver of donkergrijs (geen blauw/groen/wit/rood) check, donkergrijs
kloppende onderhoudshistorie. check, voor zover mogelijk te controleren klopt het. Importauto
zou leuk zijn:
trekhaak check
schuifdak nee
xenon check
navigatie nee
km.stand tot 200.000 check, 160.000
klopt allemaal aardig dus, bouwjaar 2005. Kan hem volgende week ophalen dus dan volgen de foto's!
even het lijstje van eisen erbij gehaald:
Dit zijn de 'harde' eisen:
benzine
2.4 (i) automaat check, 2.4i summum aut
leren bekleding (lees niet al te goede verhalen over de Dala T-tec) check
elektrisch verstelbare stoel met geheugen check
Minimaal high performance audio check
parkeersensoren check
climate control check
zwart of zilver of donkergrijs (geen blauw/groen/wit/rood) check, donkergrijs
kloppende onderhoudshistorie. check, voor zover mogelijk te controleren klopt het. Importauto
zou leuk zijn:
trekhaak check
schuifdak nee
xenon check
navigatie nee
km.stand tot 200.000 check, 160.000
klopt allemaal aardig dus, bouwjaar 2005. Kan hem volgende week ophalen dus dan volgen de foto's!
Laatst gewijzigd door berndw op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998