Rolluikje uit C70 ook voor S40/V50

Geleverd vanaf 2003
360Degreez
5th Gear member

Aluminium toch? Niet Chroom? Toch?? eeh... ik bedoel... right?
sequence
5th Gear member

Ja inderdaad, het is mat alu.
V40 T2 Nordic+
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Christopher schreef:Ik weet wel wat ik nu deed als ik forum sponsor en dealer was. :lol:
Inderdaad !!

Misschien eens voorleggen bij Jacob Schaap?
Daar moet vast wel wat te regelen zijn, toch .....?
;)
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
erik390
Starter

MauritsvdT schreef:
Christopher schreef:Ik weet wel wat ik nu deed als ik forum sponsor en dealer was. :lol:
Inderdaad !!

;)
Is hier al iets over bekend? ik ben zeker geïnteresseerd. Had dealer in de buurt van Rotterdam gebeld en die vraagt 97 euri ex. Wel lache dat ze allemaal iets anders voor zo'n plastic ding vragen.... boefjes
Christopher
3rd Gear member

MauritsvdT schreef:
Inderdaad !!

;)
Ik hoopte eigenlijk dat ze meelazen en stuurde toch aan op een hint, maar dit blijkt dus niet het geval... :P
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
Elvis
2nd Gear member

Vorige week heb ik bij Ton van Kuijk in Alkmaar het rolluikje besteld voor ca. Euro 100,--. :deathlyobsessed:

Ik wilde graag wat extra bergruimte en de standaard geintegreerde bekerhouder kon mij niet bekoren qua ruimte.
Nou wordt het rolluikje geleverd met een bekerhouder welke nog minder inhoud heeft dan de standaard bekerhouder.
Gelukkig is de bekerhouder met rolluikje met wat handigheid makkelijk om te bouwen tot een mooie rechthoekige bergruimte.

Aan de hand van wat foto's welke ik van de ombouw gemaakt hebt zal ik het principe proberen uit te leggen.

Allereerst nog even dit: bij de bestelling van de bekerhouder met rolluikje (en stuurbediening voor de radio) kreeg ik geheel gratis de "Volvo" spatel kado. Deze tool wordt doorgaans door de Volvo monteurs gebruikt om alle delen van het intereur los te kunnen maken zonder schade. En inderdaad... het werkt perfect. ::D

Na de standaard bekerhouder uit de middenconsole"gewipt" te hebben zie je een mooie rechthoekige opbergruimte.

De bovenrand van de bekerhouder met roluikje is rondom eenvoudig los te klikken m.b.v. de spatel. Zonder bovenrand is het bekerhouder gedeelte makkelijk uit de ombouw te trekken.

Na het verwijderen van de bekerhouder de bovenrand weer terugklikken op de omkasting van het rolluikje en we zijn al halverwege.

Dankzij een "handige buurman" :buzzsaw: (meubelmaker) een 3-tal stripjes Resopal van 1 mm dik geregeld in de maten 8,5x8,5 cm, 2,5x8,5 cm en 0,5x8,5 cm.

De 0,5x8,5 cm heb ik gebruikt voor de kopse kant van de bodem. Zo schuift er niets onder de bodem waar het rolluikje komt te zitten als je het oprolt.
Het 8,5x8,5 cm plaatje is de vlakke bodem, het 2,5x8,5 cm deel gebruik ik als schuine achterwand.

Alle delen vastgelijmd met een paar druppels secondenlijm.

De bak met bodem waar het rolluikje onder kan schuiven in de lege bak in de middenconsole drukken en klaar is Klara !!! \:D/

Foto's staan in omgekeerde volgorde zie ik na plaatsing dus voor de juiste montagevolgorde even de foto's van onder naar boven bekijken... ::(
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Cupra Formentor VZ (11-2022) 7-Speed DSG, 310 pk, 4WD, ACC, afn. trekhaak
V40 T5 R-Design Polestar (1-2017) Winterline, 8-speed GT, ACC, BLIS, standkachel, afn. trekhaak
V40 T3 R-Design Polestar (2-2014) Winterline
V50 2.4 Kinetic (11-2004)
m4rk
1st Gear member

Dit is PRECIES wat ik zoek! Ik krijg volgende week mijn V50 binnen. (MY2006) Mijn vriendin wilde eigenlijk een nieuwer model omdat daar dat rolluikje in zit. (Ja, ze is nogal van de details) :)

Hoe kom ik hieraan? Kan ik gewoon met dit onderdeelnummer naar de dealer gaan? Of naar een ander garagebedrijf? Is het zelf te doen? Of moet ik mijn halve interieur slopen?

Begrijp ik goed dat het €115,- inclusief montage, en als je het zelf plaatst, 15% korting krijgt?
m4rk
1st Gear member

Ik heb een mail gestuurd naar mijn lokale Volvo dealer, maar ze zeggen dat het niet kan....

Het moet toch mogelijk zijn? Ik heb een Volvo V50 MY2006, en dan moet het toch lukken?

Hun antwoord:

Geachte heer,

We hebben het voor u uitgezocht, maar helaas is het niet mogelijk om een rolluikje te monteren in uw Volvo.

Helaas, is dit niet voor dat model en bouwjaar V50 ontwikkeld.

Met vriendelijke groet,

Werkplaatsreceptie

Volvo Ton van Kuyk
V40 1.9 TDI Europe - 276913km, Sapphire black, 1999
V50 2.0D momentum - 66500km, Titanium grey, 2006
snorremans
5th Gear member

m4rk schreef:Ik heb een mail gestuurd naar mijn lokale Volvo dealer, maar ze zeggen dat het niet kan....

Het moet toch mogelijk zijn? Ik heb een Volvo V50 MY2006, en dan moet het toch lukken?

Hun antwoord:

Geachte heer,

We hebben het voor u uitgezocht, maar helaas is het niet mogelijk om een rolluikje te monteren in uw Volvo.

Helaas, is dit niet voor dat model en bouwjaar V50 ontwikkeld.

Met vriendelijke groet,

Werkplaatsreceptie

Volvo Ton van Kuyk
Ik zou gelijk een andere dealer nemen.

Het luikje van een C 70 past in een V50
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

op basis van het chassisnummer heeft die dealer gewoon gelijk, het vraagt alleen iets meer "zin om het even uit te zoeken"
Volvo for life
motormuis1973
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo

Je kunt hem gewoon plaatsen
ik heb hem zelf ook gekocht en past perfect
m4rk
1st Gear member

Waar koop ik zoiets dan? En is het erg lastig om zelf te doen?
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

m4rk
1st Gear member

Ja, maar die gast heeft z'n hele middenconsole vervangen! Ik begreep uit de andere posts hier dat het alleen om het rolluikje gaat.

Als ik de hele middenconsole laat vervangen gaat dat toch zeker veel meer kosten dan €115,-
Fredhead
Geartronic member

Lees de post van Elvis nog maar eens door ;)

Er staan in dit topic meer dan genoeg voorbeelden dat je met alleen het rolluikje en wat handigheid al klaar bent
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
MJM
1st Gear member

m4rk schreef:Ja, maar die gast heeft z'n hele middenconsole vervangen! Ik begreep uit de andere posts hier dat het alleen om het rolluikje gaat.

Als ik de hele middenconsole laat vervangen gaat dat toch zeker veel meer kosten dan €115,-
He m4rk,

Deze "gast" :wink: heeft dit in totaal €100,- gekost en wat uurtjes sleutelen.
Het is dus wel mogelijk om de tunnelconsole een update te geven.
Je moet het alleen wel durfen... maar ik vind het de moeite waard. :D
Nu even een Franse voiture Duitse wagen...
snorremans
5th Gear member

m4rk schreef:Ja, maar die gast heeft z'n hele middenconsole vervangen! Ik begreep uit de andere posts hier dat het alleen om het rolluikje gaat.

De middenconsole hoeft niet vervangen te worden , gewoon een rolluikje gaan halen bij de dealer, de oude eruit wippen en het nieuwe rolluikje plaatsen klaar is kees.
Nog geen 5 minuten werk.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

een dealer vraagt vaak een chassisnummer om de juiste kleur van een part te kunnen bepalen, zoek dus even een interieurkleurnummer van een corresponderende C70
Volvo for life
m4rk
1st Gear member

MJM schreef:

He m4rk,

Deze "gast" :wink: heeft dit in totaal €100,- gekost en wat uurtjes sleutelen.
Het is dus wel mogelijk om de tunnelconsole een update te geven.
Je moet het alleen wel durfen... maar ik vind het de moeite waard. :D
Het is zeker de moeite waard en als ik het aan zou durven zou ik het zeker doen. Het is erg mooi geworden. Maar ik zie het mezelf niet echt doen.

Ik ga binnenkort toch langs de dealer om die sunblinds te halen. Dan zal ik het daar meteen wel even vragen om dat rolluikje.
jve
Starter

Als iedereen zijn bekerhouders vervangt, waarom kan ik dan geen oude op marktplaats vinden? Ik krijg donderdag mijn V50 met simpele vierkante bak en wil juist bekerhouders. Er staat altijd een flesje water in, dus rolluikje heeft geen zin bij mij.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”