hvt schreef: 3.64 cm verschil in omtrek.
Dat dat zo'n verschil geeft in het rijden.![]()
D4 181 pk motorgeluid en power
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27001
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Lees je bericht nu pas, maar zat vanmiddag grappig genoeg ook nog aan m'n eigen theorie te twijfelen.BlackcurrantV70 schreef: Nee hoor bak is identiek, hierdoor biedt Polestar ook een upgrade aan van D3 AWD 163pk naar D5 AWD 215pk, alleen niet in Belgie of NL.
Motor Versnellingsbak
D3 AWD Automaat, TF-80SC
D5 AWD Automaat, TF-80SC
Motorcode Vermogen (kW bij omw/min) Vermogen (pk bij omw/min) Motorkoppel (Nm bij omw/min)
D3 AWD D5244T17 120/4000 163/4000 420/1500– 2500
D5 AWD D5244T11B 158/4000 215/4000 420/1500– 3250
D5 AWD D5244T15C 158/4000 215/4000 440/1500– 3000
Puur s/w matig geknepen dus
Reden? Standaard zou mijn auto in 9,9 seconde naar de 100 gaan als ik het goed heb en met krap 50 pk extra is dat naar 7,6 seconde gegaan wat ook precies het "gat" is waar we het over hadden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
Dat verklaard ook waarom ik met de winterset die een ET waarde heeft van 45 ipv 55 dat het helemaal een sloom hok is inbreuk op de luchtweerstand..
Tjaa toch maar eens een bezoekje in wateringen doen denk ik..
Want die polar slappehap tuning gaat met 19 inch geen verschil brengen..
Misschien ook een oplossing voor die EGR shit..
Uit deze resultaten blijkt wel dat het een sterk onder bemeten motortje is...
Han hoe rijdt dat ding dan met jouw sleurhut er achter?
Dat houd dan ook niet over..
Tjaa toch maar eens een bezoekje in wateringen doen denk ik..
Want die polar slappehap tuning gaat met 19 inch geen verschil brengen..
Misschien ook een oplossing voor die EGR shit..
Uit deze resultaten blijkt wel dat het een sterk onder bemeten motortje is...
Han hoe rijdt dat ding dan met jouw sleurhut er achter?
Dat houd dan ook niet over..
Laatst gewijzigd door D5R-Design op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Was één V90
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27001
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Op papier zou je het echt niet denken, knap vermogen en koppel...best wel een tegenvaller
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik heb misschien geen goede basis, maar ik vind het een heerlijk sturende auto en heb nog niet bedacht om Polestar erin te doen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Het is ook maar net wat je referentiekader is,
Als je uit een 215pk D5 komt, kan ik me voorstellen dat de D4 tegenvalt.
Een stap terug doen valt meestal tegen.
Als je uit een 215pk D5 komt, kan ik me voorstellen dat de D4 tegenvalt.
Een stap terug doen valt meestal tegen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33103
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik heb er een D6 naast met 300pk...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10507
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik begrijp er helemaal niets van..... met 1700kg erachter gaat hij echt goed. Bergop perfect, genoeg NM om eea naar boven te sleuren. Motor is echt niet sterk onder bemeten. Alles klopt aan deze auto. Gewicht auto/caravan is goed. Niet perfect maar goed. Ik heb meer dan genoeg vermogen en NM over hoor.D5R-Design schreef: Dat verklaard ook waarom ik met de winterset die een ET waarde heeft van 45 ipv 55 dat het helemaal een sloom hok is inbreuk op de luchtweerstand..
Tjaa toch maar eens een bezoekje in wateringen doen denk ik..
Want die polar slappehap tuning gaat met 19 inch geen verschil brengen..
Misschien ook een oplossing voor die EGR shit..
Uit deze resultaten blijkt wel dat het een sterk onder bemeten motortje is...
Han hoe rijdt dat ding dan met jouw sleurhut er achter?
Dat houd dan ook niet over..
Maar goed het is maar waar je je grenzen legt. Ik ben absoluut meer dan tevreden met de V70.
Maarre... rij er nog maar eens mee.
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
We moeten natuurlijk ook niet overdrijven. Alsof je met een 2 liter diesel a 180 pk en ruimschoots koppel geen caravan zou kunnen trekken. Hoe ging dat 10-15 jaar geleden dan wel? Kunst is en blijft natuurlijk wel rond de juiste toeren te blijven (lees: rijden op of boven het toerental waarbij de motor zijn maximale koppel levert. Vergeet dan liever het nieuwe rijden.
Wel een feit is dat de overbrengingen anno nu aanmerkelijk langer zijn dan destijds, waardoor de stappen ook in de lagere versnellingen groter zijn geworden. Als je daardoor niet meer lekker kunt wegkomen uit stilstand, of bij het doorschakelen van onderuit net ff te ver terugzakt, ja, dan helpen er geen paarden aan, want die zijn dan even niet op stal. Bij de GT zelf gewoon waar nodig even de regie nemen, en dan is er denk ik met een D4 heel best ook met een flinke caravan te rijden.
Toch ben ik technisch gezien nog wel benieuwd naar de echte oorzaak. Ik kan (met mijn wellicht te beperkte technische kennis) niet beredeneren waarom dat beetje omtrekverschil 50% in tijd zou kunnen schelen. Als al eerder gezegd, 10% oid lijkt me verklaarbaar, maar 50....
Wel een feit is dat de overbrengingen anno nu aanmerkelijk langer zijn dan destijds, waardoor de stappen ook in de lagere versnellingen groter zijn geworden. Als je daardoor niet meer lekker kunt wegkomen uit stilstand, of bij het doorschakelen van onderuit net ff te ver terugzakt, ja, dan helpen er geen paarden aan, want die zijn dan even niet op stal. Bij de GT zelf gewoon waar nodig even de regie nemen, en dan is er denk ik met een D4 heel best ook met een flinke caravan te rijden.
Toch ben ik technisch gezien nog wel benieuwd naar de echte oorzaak. Ik kan (met mijn wellicht te beperkte technische kennis) niet beredeneren waarom dat beetje omtrekverschil 50% in tijd zou kunnen schelen. Als al eerder gezegd, 10% oid lijkt me verklaarbaar, maar 50....
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
+1sanco schreef:
Toch ben ik technisch gezien nog wel benieuwd naar de echte oorzaak. Ik kan (met mijn wellicht te beperkte technische kennis) niet beredeneren waarom dat beetje omtrekverschil 50% in tijd zou kunnen schelen. Als al eerder gezegd, 10% oid lijkt me verklaarbaar, maar 50....
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nog eens een nieuwe meting gedaan met de 19" velgen, en de tijd is nu aanmerkelijk sneller. Kom op 10,6 sec, dus dat ligt meer in lijn met de winterbanden. Heel vreemd, maar de eerdere meting van 14,5 sec is toch echt wat ik gemeten heb, en dat meerdere malen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik denk dat de beleving vooral te maken heeft met het referentie kader. Ik kom uit een gechipte 2.4D (163 => 205 pk) en dat voelt behoorlijk wat krachtiger aan kan ik zeggen. Misschien ook wel omdat de D4 van bijna nul af aan begint te trekken, daar waar de 2.4 5 cilinder even op stoom moet komen.D5R-Design schreef: Dat verklaard ook waarom ik met de winterset die een ET waarde heeft van 45 ipv 55 dat het helemaal een sloom hok is inbreuk op de luchtweerstand..
Tjaa toch maar eens een bezoekje in wateringen doen denk ik..
Want die polar slappehap tuning gaat met 19 inch geen verschil brengen..
Misschien ook een oplossing voor die EGR shit..
Uit deze resultaten blijkt wel dat het een sterk onder bemeten motortje is...
Han hoe rijdt dat ding dan met jouw sleurhut er achter?
Dat houd dan ook niet over..
Rica gaat de EGR shit helaas niet meer oplossen naar eigen zeggen. De wetgeving gaat veranderen naar wat ik van hun zelf heb begrepen, en daardoor kan de EGR niet meer worden dicht gezet. Ze zijn er in elk geval niet meer mee bezig om die eruit te programmeren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
[/quote]
Misschien ook wel omdat de D4 van bijna nul af aan begint te trekken, daar waar de 2.4 5 cilinder even op stoom moet komen.
[/quote]
Dat heeft Volvo achteraf opgelost door de 2.4 bi-turbo 5 cylinders, die gaan vanaf 0 als de brandweer.
Misschien ook wel omdat de D4 van bijna nul af aan begint te trekken, daar waar de 2.4 5 cilinder even op stoom moet komen.
[/quote]
Dat heeft Volvo achteraf opgelost door de 2.4 bi-turbo 5 cylinders, die gaan vanaf 0 als de brandweer.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Helaas zijn die niet veel verkocht. Je vindt er nagenoeg geen een gebruikt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5253
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
In NL idd nauwelijks dat komt omdat de LE's, Nordics en polars de verkochte modellen zijn en daar zat nimmer zo'n heerlijke twin turbo D5 tussen. De PIH dan weer wel maar die zit in een verkeerde carrosserie (had die aandrijflijn in een V70 gezeten zoals oorspronkelijke bedoelt was het met stip mijn ideale auto). In Dld vind je wel flink wat twin turbo D5's als occassionedraket schreef: Helaas zijn die niet veel verkocht. Je vindt er nagenoeg geen een gebruikt.
Komt ie; zooooo'n fijn blok! (Moest ff na al die complimentjes)
Ik snap het 'ons ben zuunig' wel in NL, alles is ook zo verdomde rete-duur!! Belasting dit heffing dat! Land barst uit z'n voegen. Gelukkig zit het weer wel vaak mee, dat compenseert dan gelukkig. Dakje open...
Ik snap het 'ons ben zuunig' wel in NL, alles is ook zo verdomde rete-duur!! Belasting dit heffing dat! Land barst uit z'n voegen. Gelukkig zit het weer wel vaak mee, dat compenseert dan gelukkig. Dakje open...
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Weer zit vaak mee
. Mwoaj.. De hagelstenen vlogen me vandaag meerdere keren om de oren en het is al sinds oktober te nat om verder te gaan met een grondwerk klusje dusz... Maar goed. 40 plus hebben we hier idd niet 


Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
40 plus in Madrid en Sevilla...de hel!sanco schreef: Weer zit vaak mee. Mwoaj.. De hagelstenen vlogen me vandaag meerdere keren om de oren en het is al sinds oktober te nat om verder te gaan met een grondwerk klusje dusz... Maar goed. 40 plus hebben we hier idd niet
![]()

Hey Sanco...ik kan niet wachten op die D5 van je. Als je hem laat Polestarren ga je me met die D5 met 5PK's voorbij...Laat ik het niet merken he? Denk 'r om!

Ik vind je wel heel cool hoor dat je gewoon in 2016/2017 zegt; "Zoek het maar uit met z'n allen, papa koopt een Volvo, zonder stekker, 1000PK met een enorme uitstoot en nóg veel meer Torque". Wegenbelasting...hahahaha, so what!! Jij bent een echte kerel. Respect, gewoon Andrélon, omdat je het waard bent! Je staat op 1 bij mij ook al zit je daar totáäâaaāl niet op te wachten. Jij bent VOLVO! Pics asap please. En veel.
Volvo Göteborg huilt ook met al die milieu-eisen, wat denk jij dan? Groen, ze kunnen niet anders...doorn in het oog! Dat hele Hybride verhaal is mooi maar ook een beetje HYBocriet...na 50KM sta je weer stil. Loekie de Leeuw zou zeggen; "As je me nou..." "Alleeeeehoep"
Nee, ik ben voor Elektrisch maar als ze het hebben uitgevonden hoor ik het wel. Ik ga niet van stopcontact tot stopcontact rijden hoor. Dat doe ik al met m'n iPhone. Trouwens wel respect voor diegene die HYB rijden, don't get me wrong.

Ik wil ook wel Hybride maar het lijkt me zo'n gedoe... Misschien moet k me d'r eerst eens in verdiepen. Ik heb heel veel "vriendjes" die simpelweg Hybride rijden omdat ze zo minder belasting betalen. Ze laden hem nooit op...hahahaha, rocket-science?? Eigen schuld Nederland. dat krijg je ervan. Is het waar of is het waar...ik zie jullie ja-knikken... Tot zover my Column.
