Pagina 5 van 13
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 14.11.2017 - 20:08
door DB200
Het is net of de turbo niet mee doet.
Geen zorgen jouw monteur gaat het ongetwijfeld vinden. Belangrijkste is geen haast en geen stress.
Eventueel kun je nog even navragen/meedenken:
Alle stekkertjes aangesloten of een los contactje? Even spanning meten, zou niet de eerste keer zijn.
Software reset wellicht?
Eventueel de oude turbo omzetten om te proberen?
Wel mooi dat de inbouw verder is gelukt, ik kan je zeggen dat ik een motor erin en eruit lepelen altijd wel spannend vind (drie keer gedaan, waarvan een keer zelf).
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 15.11.2017 - 07:49
door V70/2.4D/2003
EGR dingetje, roetfilter vol?
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 15.11.2017 - 12:58
door JosW
V70/2.4D/2003 schreef:
EGR dingetje, roetfilter vol?
Beiden uitgesloten vanwege "bepaalde" ingrepen.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 15.11.2017 - 20:37
door DB200
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 16.11.2017 - 07:15
door V70/2.4D/2003
JosW schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:
EGR dingetje, roetfilter vol?
Beiden uitgesloten vanwege "bepaalde" ingrepen.
Heel verstandig om dat allemaal schoon te maken nu de zaak toch open is

Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 16.11.2017 - 09:24
door sbv
misschien eerst alle tjoening / aanpassingen eruit halen en dan een kijken of je met de standaard setup alles goed krijgt
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 26.11.2017 - 11:06
door Blade
Rijdt de auto inmiddels weer tiptop? Ben erg benieuwd wat het nou was!
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 26.11.2017 - 13:20
door JosW
Poika schreef:
Rijdt de auto inmiddels weer tiptop? Ben erg benieuwd wat het nou was!
Zucht, nee. De turbo is goed. Omdat het lijkt of de motor te weinig lucht krijgt vindt morgen een air-intake reiniging plaats. Ik hoop dat dat het is want mijn monteur weet het dan ook niet meer.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 26.11.2017 - 14:43
door Blade
Oei balen man!
Hij staat toch bij mmts? Die man weet toch wel wat hij doet, net als volvo service.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 26.11.2017 - 14:58
door JosW
Poika schreef:
Oei balen man!
Hij staat toch bij mmts? Die man weet toch wel wat hij doet, net als volvo service.
Hij weet zeker wat hij doet. De eerste gedachte dat de turbo niet mee doet is een logische. Vandaar dat dat gecheckt is door ze om te ruilen (wel 4 uur werk

. Nu het dat niet is blijft over een sterk vervuilde motor waardoor ie te weinig lucht krijgt. Die vervuiling zou zomaar kunnen. Een dieselmotor die in bijna 10 jaar slechts 160.000 km heeft gereden, heeft die kilometers waarschijnlijk gegenereerd door het rijden van korte afstanden. Dat betekent o.a. dat het regeneratieproces waarschijnlijk te weinig voltooid is met soms als resultaat een dichtgeslibd blok.
Ik wacht af. Morgen wel een beetje spannend. Nu al 5 weken in een Aygo is ook geen pretje.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 26.11.2017 - 15:05
door Blade
Ja maar je weet natuurlijk niet hoe lang zon blok al op de plank ligt... of is dat ook bekend?
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 26.11.2017 - 15:16
door JosW
Nee, ook niet naar gevraagd. Blok kwam trouwens uit een auto. Lag dus niet op de plank.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 26.11.2017 - 15:20
door Blade
Ik hoop voor jullie dat het morgen opgelost is met de reiniging! Heel veel succes.
Aygo is best leuk, voor de korte ritjes. Thats it.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 26.11.2017 - 19:40
door DB200
Goed dat de turbo is gecheckt. Ik ga er van uit dat alle filters incl. luchtfilter zijn vervangen?
Een vervuild blok kun je "schoon" rijden maar voordat je dat doet nog een paar aandachtspunten:
1. Zijn de verstuivers van het "nieuwe" blok gecontroleerd? Desnoods de verstuivers uit je oude blok testen op een testbank en die inbouwen.
2. Ik neem aan dat jouw "oude" brandstofpomp is omgezet, zo niet dan zou je ook deze kunnen checken.
3. Voeg een conditioner toe aan de brandstof. Zie bijvoorbeeld
https://www.bardahlstore.nl/webshop_pro ... ingen/p-1/
Schoon rijden doe je door hogere toeren te maken dan normaal waardoor het blok heet wordt en de koolresten verbranden. Doe dit wel met beleid, je monteur weet ongetwijfeld wel hoe dit moet.
Succes morgen.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 27.11.2017 - 20:57
door Blade
En? Goed nieuws?
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 27.11.2017 - 21:22
door JosW
Nog niks gehoord. Wordt nu wel een beetje bezwaarlijk.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 01.12.2017 - 19:36
door Blade
En josw? Nu dan wel een multicolor vrijdag?
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 04.12.2017 - 16:51
door Hans oet Twent
JosW schreef:
Nog niks gehoord. Wordt nu wel een beetje bezwaarlijk.
Doet ie het al weer?
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 04.12.2017 - 20:44
door JosW
Helaas heeft deze story nog geen happy end. De motor loop als een zonnetje maar bouwt geen vermogen op. Alles wat maar logisch is, is gecheckt. Turbo, luchtmassameter, verstuivers, noem het maar op. Bovendien geen foutcodes.
De ruilmotor heeft hetzelfde codenummer als de oude. Je zou denken dat dat één op één overzetbaar is. Wat nu wel duidelijk is dat de nokkenas anders is vergeleken met de oude motor. Vraag me niet hoe, is me slechts verteld. Dat zou kunnen betekenen dat de software van het motormanagement anders is dan de software die bij het nieuwe blok hoort. MMTS heeft het knetterdruk zodat mijn probleem zo nu en dan aandacht krijgt. Intussen rij ik voor 35 euro per dag in een huurauto rond en dat al 6 weken. Het grapje wordt per dag duurder.
Wat ik graag zou willen is, desnoods rij ik naar de andere kant van Nederland, dat iemand mij helpt die het probleem herkent en de oplossing heeft. Graag alleen serieuze en deskundige reacties hoewel ik de goedbedoelde reacties van iedereen respecteer.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 04.12.2017 - 22:52
door Blade
Dat blok zat toch gemonteerd in een auto? Ik zou even kijken welke ecm erin zit en die vergelijken met die van jouw auto. Mocht die anders zijn, zou ik gaan kijken of die in jou auto geprogrammeerd kan worden. Maar eerlijk gezegd weet ik niet zeker of dat wel echt kan.