Uiteindelijk zal de Nederlandse politie aan de deur verschijnen om de boete te innen. Betaal je niet dan geeft de Duitse justitie hem uit handen c.q. door naar het CJIB. Ten aanzien van gemeentelijke boete's komt uiteindelijk gewoon de deurwaarder. Kosten-baten? Dat jeukt werkelijk geen enkele overheid, betalen zal je voor je laakbare gedrag.V70D5SummumRijder schreef: Beetje oud topic. Bij een Duitse boete is de goedkoopste oplossing: niets doen. Waarom? Zoals iemand al aangeeft moet de Duitse politie eerst vaststellen wie de bestuurder was. En zolang jij geen formuliertjes invult hebben ze niets. Zullen ze aan je deur moeten komen en die kans is vrij klein.
Suur je wel wat in, eigen keuze.
Voor Belgie geldt overigens hetzelfde.
V70 pakt nog een boete in Duitsland
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Rippie V70
- 5th Gear member
In 2010 een zeugenfragenboden thuis ontvangen met een fotootje wegens "kleven" op de autosnelweg. Gemeten afstand 24 meter bij 101km/h. Kwam mij totaal niet over als kleven als er nog 5 auto's tussen kunnen, maar goed.
Na wat Nederlands - Duits post op en neer sturen in de trend van "Ik spreek geen Duits, wat wllt U van mij?" en retour "Wir verstehen Sie Nicht" heb ik er nooit meer iets van gehoord.
Een boetebedrag is nooit genoemd, maar wat onderzoek op internet had opgeleverd dat het rond de €75,- zou worden.
Ik kom nog regelmatig in Duitsland, maar total geen idee of het geregistreerd is of dat het allemaal nog opeisbaar is door justitie daar.
Ik ga maar uit van niet, en mocht het ooit toch zo zijn, dan zie ik het wel.
Na wat Nederlands - Duits post op en neer sturen in de trend van "Ik spreek geen Duits, wat wllt U van mij?" en retour "Wir verstehen Sie Nicht" heb ik er nooit meer iets van gehoord.
Een boetebedrag is nooit genoemd, maar wat onderzoek op internet had opgeleverd dat het rond de €75,- zou worden.
Ik kom nog regelmatig in Duitsland, maar total geen idee of het geregistreerd is of dat het allemaal nog opeisbaar is door justitie daar.
Ik ga maar uit van niet, en mocht het ooit toch zo zijn, dan zie ik het wel.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =