Pagina 5 van 5

Re: Hoeveel zin heeft het "cententechnisch", een hybride te rijden.

Geplaatst: 10.08.2019 - 19:39
door 360Degreez
Athome schreef: De prijs van de openbare laadpalen kan inderdaad maar verschillend zijn. Hier in het oosten is het dus globaal 35 ct. Als de kWhprijs onder de 35 is, zit er meestal een extra voorwaarde bij aan. Denk aan een starttarief van 60 ct of 2 ct per minuut boven op de kWh prijs. Dit maakt het in geval van de V60 (max 1 fase laden) een relatief dure bezigheid. Het is al gauw 4 uur laden. Dus naast de kWh kosten ook nog eens 2,40 Euro voor de laadsessie zelf. Terwijl je thuis voor de 2,40 Euro de accu weer vol hebt zitten.
Iets minder nog, ik heb bij het laden namelijk nog nooit 11KW in de accu kunnen pompen. Hoogstens 9KW. De rest is buffer :-)

Re: Hoeveel zin heeft het "cententechnisch", een hybride te rijden.

Geplaatst: 10.08.2019 - 20:27
door JoopXC
Even off topic; hoeveel kan je nou precies in je accu proppen?

Is er al eens iemand geweest die dat precies bijgehouden heeft inclusief laadverlies (als dat er is?) vanaf geheel leeg tot helemaal vol?

Re: Hoeveel zin heeft het "cententechnisch", een hybride te rijden.

Geplaatst: 10.08.2019 - 21:34
door 360Degreez
JoopXC schreef: Even off topic; hoeveel kan je nou precies in je accu proppen?

Is er al eens iemand geweest die dat precies bijgehouden heeft inclusief laadverlies (als dat er is?) vanaf geheel leeg tot helemaal vol?
Zie hieronder. Dit was een week waarin ik elke keer op dezelfde plek heb opgeladen.

Afbeelding

Dit was elke keer na volledig leegrijden van de accu in Pure modus.

Re: Hoeveel zin heeft het "cententechnisch", een hybride te rijden.

Geplaatst: 10.08.2019 - 21:42
door evkessel
360Degreez schreef:
JoopXC schreef: Even off topic; hoeveel kan je nou precies in je accu proppen?

Is er al eens iemand geweest die dat precies bijgehouden heeft inclusief laadverlies (als dat er is?) vanaf geheel leeg tot helemaal vol?
Zie hieronder. Dit was een week waarin ik elke keer op dezelfde plek heb opgeladen.

Afbeelding

Dit was elke keer na volledig leegrijden van de accu in Pure modus.
Heb je daarnaast ook de gegevens van het stroomverbruik en regeneratie via de App van die ritjes?

Re: Hoeveel zin heeft het "cententechnisch", een hybride te rijden.

Geplaatst: 10.08.2019 - 23:33
door JoopXC
360Degreez schreef:
JoopXC schreef: Even off topic; hoeveel kan je nou precies in je accu proppen?

Is er al eens iemand geweest die dat precies bijgehouden heeft inclusief laadverlies (als dat er is?) vanaf geheel leeg tot helemaal vol?
Zie hieronder. Dit was een week waarin ik elke keer op dezelfde plek heb opgeladen.

Afbeelding

Dit was elke keer na volledig leegrijden van de accu in Pure modus.
Mooi zo'n overzicht! Via je stroompaalleverancier zeker?

Re: Hoeveel zin heeft het "cententechnisch", een hybride te rijden.

Geplaatst: 10.08.2019 - 23:59
door Giant2000
De V60PIH kan maximaal 3,7 KW laden, dus hang je hem aan een de meest gebruikte 11 KW paal dan zal deze toch maar 3,7 laden, volgens opgave 3 uur van leeg tot vol.
Vol tanken aan zo'n 11 KW paal zal inderdaad een stuk lager zijn dan thuis, immers: hoe langzamer je laadt hoe voller de accu (net als je telefoon, kan je ook beter laden via USB poort van de computer). Thuis op 6A laden is dus aan te raden.
Wat betreft openbaar laden: heeft alleen zin als de prijs echt onder de 30 cent zit, met starttarief dan loont het pas als dit onder of rond de 25 cent zijn wil het echt goedkoper zijn dan diesel. Natuurlijk is het wel zo dat elektrisch rijden in de bebouwde kom en 80 km wegen een stuk voordeliger is dan met een (koude) dieselmotor tuffen. Beetje spelen met de knoppen PURE-HYBRID.
Ervaring zal het leren, volgende week kan ik mijn auto halen en ben erg benieuwd naar mijn ervaringen.

Re: Hoeveel zin heeft het "cententechnisch", een hybride te rijden.

Geplaatst: 11.08.2019 - 12:18
door 360Degreez
JoopXC schreef: Mooi zo'n overzicht! Via je stroompaalleverancier zeker?
Yes, via de site van E-Flux inderdaad. Ze hebben ook een app waarin je dezelfde info kunt terugvinden.
Als sporadisch openbaar lader was E-Flux toen de meest voordelige oplossing.