Linker uitlaat geeft rook rechter niet?
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3943
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Maximale vermogen wordt toch echt pas >5000 toeren/m gehaald.J33Bee schreef: ↑17.02.2022 - 13:17Geloof ik ook niet eigenlijk. Het is maar een 2.0L 4 cylinder toch?raspaardje schreef: ↑17.02.2022 - 13:07 Nodig heeft in de zin van zijn maximale vermogen/prestaties kunnen leveren.
Sterker nog als ik zelf terugdenk; boven de 4000 toeren is het wel klaar voor mijn gevoel... Dan gaat juist de klep open = weg tegendruk?
Nog nooit geweest geloof ik...

2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
tegendruk heb je toch alleen maar nodig bij een 2takt? althans dat dacht ikJ33Bee schreef: ↑17.02.2022 - 13:17Geloof ik ook niet eigenlijk. Het is maar een 2.0L 4 cylinder toch?raspaardje schreef: ↑17.02.2022 - 13:07 Nodig heeft in de zin van zijn maximale vermogen/prestaties kunnen leveren.
Sterker nog als ik zelf terugdenk; boven de 4000 toeren is het wel klaar voor mijn gevoel... Dan gaat juist de klep open = weg tegendruk?
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Hier een paar keer maar het doet niet veel meer zodra je boven de 4000 toeren komt. Koppel zit lager qua gevoel. Ik speel zo met de voet op gaspedaal dat de bak rond de 4000 toeren schakelt omdat het dan beter doortrekt voor mijn gevoel.raspaardje schreef: ↑17.02.2022 - 15:45Maximale vermogen wordt toch echt pas >5000 toeren/m gehaald.J33Bee schreef: ↑17.02.2022 - 13:17Geloof ik ook niet eigenlijk. Het is maar een 2.0L 4 cylinder toch?raspaardje schreef: ↑17.02.2022 - 13:07 Nodig heeft in de zin van zijn maximale vermogen/prestaties kunnen leveren.
Sterker nog als ik zelf terugdenk; boven de 4000 toeren is het wel klaar voor mijn gevoel... Dan gaat juist de klep open = weg tegendruk?
Nog nooit geweest geloof ik...![]()
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Normaliter met lage toeren geeft tegendruk meer koppel IMHO.Mickyman schreef: ↑17.02.2022 - 16:31tegendruk heb je toch alleen maar nodig bij een 2takt? althans dat dacht ikJ33Bee schreef: ↑17.02.2022 - 13:17Geloof ik ook niet eigenlijk. Het is maar een 2.0L 4 cylinder toch?raspaardje schreef: ↑17.02.2022 - 13:07 Nodig heeft in de zin van zijn maximale vermogen/prestaties kunnen leveren.
Sterker nog als ik zelf terugdenk; boven de 4000 toeren is het wel klaar voor mijn gevoel... Dan gaat juist de klep open = weg tegendruk?
- Rolandk
- 3rd Gear member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08
Hoe is dit veranderd - of niet - na de “klepmodificatie”?
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 876
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Ff topic wakker maken.
Heb vanavond gekeken en jn de power of polestar stand is klepje open. Zodra je in AWD zet gaat klepje dicht.
Rijden jullie nog steeds met stekker los? En geen bijwerkingen?
Heb vanavond gekeken en jn de power of polestar stand is klepje open. Zodra je in AWD zet gaat klepje dicht.
Rijden jullie nog steeds met stekker los? En geen bijwerkingen?
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Ik rijd al 2,5 jaar met de stekker los, geen enkel probleem.
Ik heb ducktape op over de contacten geplakt en de stekker teruggestopt
Ik heb ducktape op over de contacten geplakt en de stekker teruggestopt
-V60 B4 7dct R design wit
- Cocoon
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 04.08.2021 - 14:01
Ik had de stekker los, tot bij de eerste beurt de dealer zag dat de stekker los zat.
Deze was helemaal gecorrodeerd waardoor ze er een nieuwe stekker op gezet hebben en deze weer ingeplugd.
Alles onder garantie want dat die stekker los zat was waarschijnlijk een fabrieksfout
Dus als je hem losgooit zou ik hem ook voorzien van tape en weer terugstoppen.
Dan valt het niet op en blijft de stekker goed.
Ik had overigens geen problemen na het losgooien, merkte ook geen verandering in motorgedrag.
Deze was helemaal gecorrodeerd waardoor ze er een nieuwe stekker op gezet hebben en deze weer ingeplugd.
Alles onder garantie want dat die stekker los zat was waarschijnlijk een fabrieksfout

Dus als je hem losgooit zou ik hem ook voorzien van tape en weer terugstoppen.
Dan valt het niet op en blijft de stekker goed.
Ik had overigens geen problemen na het losgooien, merkte ook geen verandering in motorgedrag.
S60 Core 2022 in Pine Grey
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Ik heb het idee dat ie marginaal sneller op gas reageert onder de 2000 a 1500 toeren.
De motor verder vlakt vanaf 4000rpm behoorlijk af, de mijn schakeld ook bij 5600 toeren en ik krijg hem nooit hoger dan dat.
Is ook niet echt nodig omdat ie dan heel mooi in de volgende versnelling valt en de trekkracht duidelijk afvlakt.
De motor verder vlakt vanaf 4000rpm behoorlijk af, de mijn schakeld ook bij 5600 toeren en ik krijg hem nooit hoger dan dat.
Is ook niet echt nodig omdat ie dan heel mooi in de volgende versnelling valt en de trekkracht duidelijk afvlakt.
-V60 B4 7dct R design wit
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 18.04.2024 - 18:02
Ik laat deze zitten bij de mijn t8. Want zeker voor een hybride snap ik het wel idee wel (niet teveel geluid te maken bij overgang elektrisch <=> verbranding.)
En indien nodig zet ik power stand op als ik zie dat ie aan het roken is in stilstand. (enkel bij combi koud weer + lege batterij).
En indien nodig zet ik power stand op als ik zie dat ie aan het roken is in stilstand. (enkel bij combi koud weer + lege batterij).
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 18.04.2024 - 18:02
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Bij een B4 gaat de klep niet open als ik naar dynamic ga.
Het geluid is marginaal meer. Ik denk dat ik het niet eens hoor als de wind anders staat.
Gaat me meer omdat het zo raar staat rook uit 1 uitlaat.
Bij de T6 en 8 modellen komt er inderdaad heel veel uit de speaker, kan dat uit? Het stoort mij niet.
Maar juist voor deze auto vind ik het vrij kansloos.
Het geluid is marginaal meer. Ik denk dat ik het niet eens hoor als de wind anders staat.
Gaat me meer omdat het zo raar staat rook uit 1 uitlaat.
Bij de T6 en 8 modellen komt er inderdaad heel veel uit de speaker, kan dat uit? Het stoort mij niet.
Maar juist voor deze auto vind ik het vrij kansloos.
-V60 B4 7dct R design wit
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19
Persoonlijk zou ik me er meer zorgen om maken dàt er (zichtbare) rook uit komt. Heb je dan ook niet een te hoog olieverbruik?
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86