V60

Plaats reactie
Discovery
5th Gear member

Fulaks schreef:Bedoelen ze met "A driver-set speed limitation device " het City Safety-gebeuren ? En wat is daar "driver-set" aan ? Dacht niet dat je dat kon uitschakelen ?
Nee, heeft niets met city safety te maken. Je kan instellen dat je een bepaalde snelheid, bijv. 120 km/h, niet overschrijdt.

Hier nog een uitleg:
Maintains speed
The new Volvo V60 is also fitted with Speed Limiter, a function that helps prevent the driver from exceeding a given speed, for instance the legal speed limit.

High speed is a contributory cause behind a significant part of all fatal road accidents. Swedish Road Administration research shows that between 100 and 150 lives would be able to be saved on Swedish roads every year if drivers kept to the speed limits.
"With the Speed Limiter activated, the driver does not need to watch the speedometer but can instead concentrate on other vehicles and road users. The car itself ensures that the set maximum speed is not exceeded," says Thomas Broberg.
Hans oet Twent
8th Gear member

Zo maar weer even een schopje omhoog.
Ooit had ik ergens geschreven dat ik de S60 en V60 niet echt geweldig vindt. En dat het een auto wordt die vooral door snelle carrière mannetjes en vrouwtjes bereden gaat worden. En dat Volvo daar wellicht een ander imago door zou kunnen krijgen... Onzin natuurlijk dat is wel gebleken. Toch de nieuwe S60 heeft in mijn optiek een minder robuuste en degelijk uitstraling dan het vorig model.

Nou ja de V60 loopt nu alweer een jaartje mee. Je komt hem toch bestwel veel tegen op Neerlands wegen. Dus wellicht toch de carrière mannetjes en vrouwtjes? Of omdat het een auto van deze tijd is?

Enniewee ik denk dat het concept klopt. Modern uiterlijk, kwalitatief goed merk, sportieve maar ook zakelijk uitstraling en kosten technisch oké.
En ik moetzeggen dat ik de auto steeds meer ga waarderen. Zelfs een gore smerige zwarte is in die staat nog mooi te noemen. Kleuren valt over te twisten dus daar zal ik het niet over hebben. Maar een beetje aangeklede geeft toch meer body en uitstraling dan een karige uitvoering. Ik weet niet wat het is maar iets klopt er dan niet...... Maar zoals ik al aangaf over smaak valt niet te twisten.

Mocht straks mijn redelijk neutrale niets zeggende zonder imago hebbende leaseauto aan vervanging toe zijn, dan ga ik serieus toch naar de V60 kijken. Overigens een A4 Avant met S-line pakket........ gents? Geen straf hoor! En de nieuwe 3 serie aus Bayern..... jeetje ik moet nog een jaar.

Ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen van jullie over een heel jaar V60 rijden. Zal wel ergens een topic over zijn neem ik aan. Enniewee ik zoek wel en anders daag ik de V60 rijders uit.....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
arnoud
8th Gear member

Ik rij nu sinds half mei in mijn V60 (hiervoor V40, S60, V50) en ik vermaak me (ondertussen al ruim 40.000km) uitermate goed in de auto.

Ja, inderdaad, de neus is tamelijk saai, maar als complete auto vind ik hem prima geslaagd. Ik denk niet dat je veel rijders zult horen klagen.

Ik ben het volledig met je eens dat de oude S60 een karakteristiekere auto was dan de huidige. Maar in het wit met een R-Design look is het best een appetijtelijk verhaal moet ik zeggen!

Er rijden er inderdaad steeds meer (beduidend meer dan een half jaar geleden), en ik ben dan ook erg benieuwd naar de verkoopcijfers van deze modellen!
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Soepkop
4th Gear member

De V60 is een genot. Op een paar kleine puntjes na klopt het concept helemaal. Over het uiterlijk wordt zeer wisselend gedacht, maar ik kijk bij het verlaten van de auto echt nog een of twee keer om. Ik vind het een buitengewoon sexy auto - zeker in R-design. Had zelf al bijna een handtekening gezet onder de order voor een A4 Avant B&O edition, maar uiteindelijk toch gegaan voor - naar mijn mening - iets meer onderscheidends. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
Ben
Executive Member
Contacteer:

Als ik kijk nnaar de auto's die je vergelijkt kan ik alleen maar zeggen dat het imago van BMW nog steeds niet veranderd is. Geen auto waar jij in gezien wilt worden Han.
De Audi is ontegenzeggelijk een fraai stuk techniek maar daarbij ook zo ontzettend smakeloos en saai.
Dan veel liever een V60 ! (of nog liever een XC60 natuurlijk)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Hans oet Twent
8th Gear member

Ben schreef:Geen auto waar jij in gezien wilt worden Han.
Dat heb ik met de Mondeo ook..... maar zal het er nog een dik jaar mee moeten doen. En ach ik had het veeeeel slechter kunnen treffen. Dus ik klaag echt niet.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
945i
8th Gear member

@ Ben, Daar zijn de meningen over verdeeld.... :lol:

Zoals Han vaak op de autobahn zit naar Bayern, dan zat ik liever in een product dat daar vandaan kwam.
Een beest (van een auto) doet het altijd beter in zijn natuurlijke habitat...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”