Pagina 48 van 58

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 05.08.2025 - 15:12
door Willy.VdW
Inderdaad mooi!
Het doet vermoeden dat degenen die ervoor aanrekenen ofwel niet op de hoogte zijn ofwel een extraatje menen te kunnen verdienen.
Dat eerste kan ik nog plaatsen, maar dat tweede niet, voor een luttel begrag de reputatie van het merk dat je verdeelt schaden.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 05.08.2025 - 16:15
door teebee
Heb sterk de indruk dat de gebrekkige communicatie richting bestuurders niet veel afwijkt van de interne communicatie naar dealers…

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 05.08.2025 - 21:21
door Willy.VdW
Daar heb ik geen argumenten voor.
Dat sommige dealers op de hoogte zouden zijn gebracht an andere niet lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Echter, dat sommige dealers de communicatie die ze van de importeur ontvangen niet of niet voldoende vaak lezen lijkt me waarschijnlijker.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 07.08.2025 - 17:19
door BobvanAsselt
Aan wie het ligt interesseert me niet zo veel, wat ik wel weet is dat het niet best is gesteld met de communicatie naar de klant.
Na in de eerste maand pretentieuze antwoorden van Volvo NL te hebben ontvangen, totale onbekendheid met het probleem bij de klantenservice van mijn dealer en dus ook nul communicatie (was in de eerste week van de storing met mn auto langs geweest waar vervolgens bleek dat alle vergelijkbare auto's in de garage het probleem vertoonden.... huh??? en een paar weken later van niets weten???). Vervolgens ruim een maand geleden een nietszeggend, behalve dan verontschuldigend, mailtje van Volvo NL ontvangen. Nog steeds een dealer die niets weet (ondertussen van monteurs wel eea gehoord, maar met 'dat heb je niet van ons hoor' erbij) . NU, na de berichtgeving op 27-07 over de 'fix' een formeel bericht (via hun website) naar mijn dealer hier in de Kempen gestuurd, waarop ik tot op heden (ruim een week) geen enkele reactie heb ontvangen. In bericht aangegeven wat ik wist, zelfs het nummer opgegeven waaronder eea te vinden is en het verzoek om mij te laten weten of en wanneer ik mijn auto kon laten updaten.
Tot nu toe een heel slecht visite kaartje van Volvo (of het nu dealer is of Volvo NL). Getuigt m.i. van heel slechte klantenservice op het arrogante af. Een zooitje.
Volledig met teebee eens tot nu toe.
Zojuist weer bericht naar dealer gestuurd met kopie van tekst op 28-07 aan teebee. Ben heel benieuwd wat ze nu gaan doen.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 07.08.2025 - 17:43
door Rogier64
Gisteren gebeld met mijn dealer Arendsen in Hengelo, kon vandaag nog langskomen voor de fix. Bij mij werkt alles weer, geheel zonder kosten, zo kan het ook. Ben al decenia klant daar, geen idee of dat ook voor niet klanten geldt.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 07.08.2025 - 18:09
door BobvanAsselt
Zo hoort t.
Ben sinds 1988 (!...) klant bij de dealer die een aantal jaren geleden werd opgekocht door een grotere, en die vervolgens een paar jaar later door een nog grotere. Te groot, geen binding meer met individuele klanten, ondanks dat je al heel lang klant bent. Maar ja, lease bedrijven nemen wel heel veel wagens per jaar af....

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 07.08.2025 - 19:02
door Cris71
Altijd naar volle tevredenheid bij Harrie Arendsen in Zevenaar klant geweest.
Helaas hadden die op het moment dat ik een auto zocht niet de auto die ik wilde anders had ik hem daar zeker aangeschaft! Nu bij Henk Scholten in Arnhem, tot nu toe geen klagen, ook zij hebben kosteloos de fix gedaan. Maar kan ook zijn vanwege de garantie die er nog op zit.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 07.08.2025 - 22:45
door BobvanAsselt
Dit forum zou verplicht lees- en leervoer voor Volvo dealers moeten zijn 😊

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 08.08.2025 - 11:57
door Cris71
😄👍👍

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 08.08.2025 - 14:26
door wurtel
Rogier64 schreef: 07.08.2025 - 17:43 Gisteren gebeld met mijn dealer Arendsen in Hengelo, kon vandaag nog langskomen voor de fix. Bij mij werkt alles weer, geheel zonder kosten, zo kan het ook. Ben al decenia klant daar, geen idee of dat ook voor niet klanten geldt.
Ik moest de 23 juli wel het TJ nummer doorgeven tot ik daar in Hengelo was voor een jaarbeurt, dat TJ nummer kende ze niet 8) Wel gewoon er op gezet (geen aparte vermelding op de factuur), werkte direct weer.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 08.08.2025 - 17:57
door V52
Vandaag kon ik met de XC40 bij Henk Scholten langs, RTTI is gefixed. Geen kosten (auto heeft wel nog Select Garantie). Alleen is de gps nu de weg kwijt......

Voor de V40 is nog geen oplossing beschikbaar.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 08.08.2025 - 18:24
door FrMo40
V52 schreef: 08.08.2025 - 17:57 Vandaag kon ik met de XC40 bij Henk Scholten langs, RTTI is gefixed. Geen kosten (auto heeft wel nog Select Garantie). Alleen is de gps nu de weg kwijt......

Voor de V40 is nog geen oplossing beschikbaar.
Wisten ze wel dat er voor de V40 aan een oplossing wordt gewerkt?

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 08.08.2025 - 19:10
door V52
FrMo40 schreef: 08.08.2025 - 18:24
V52 schreef: 08.08.2025 - 17:57 Vandaag kon ik met de XC40 bij Henk Scholten langs, RTTI is gefixed. Geen kosten (auto heeft wel nog Select Garantie). Alleen is de gps nu de weg kwijt......

Voor de V40 is nog geen oplossing beschikbaar.
Wisten ze wel dat er voor de V40 aan een oplossing wordt gewerkt?
De V40 moet in oktober voor z'n jaarbeurt, hopelijk kunnen ze het dan (al....) verhelpen.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 09.08.2025 - 12:11
door V52
V52 schreef: 08.08.2025 - 17:57 Alleen is de gps nu de weg kwijt......
Ik had gistermiddag nog contact gehad met de dealer over de GPS. Kon een uur duren voordat die zich weer bij elkaar geraapt heeft. Gelukkig was hij vanmorgen weer bij de les.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 09.08.2025 - 19:23
door mtrc
Aanstaande maandag wordt mijn XC40 gefixed.
Mijn dealer belde eigenstandig dat de fix er is en het opgelost kan worden.
Goed bezig "Van der Wulp uit Spijkernisse"!

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 10.08.2025 - 08:55
door BlackcurrantV70
Het blijft me verbazen dat een dingetje als verkeersinformatie dergelijke frustraties kan teweeg brengen.

Als het nu een probleem was waardoor je op vakantie aan de kant van de weg strandt kan ik het nog begrijpen…

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 10.08.2025 - 09:28
door Fss
Tsja. Volvo’s zijn verre van goedkope auto’s en het merk ziet zichzelf als premium. Ik vind zeker dan dat alles gewoon moet werken zoals het hoort en de dealer z’n best voor je moet doen. Lijken me geen onredelijke eisen.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 10.08.2025 - 09:32
door MisterNick
BlackcurrantV70 schreef: 10.08.2025 - 08:55 Het blijft me verbazen dat een dingetje als verkeersinformatie dergelijke frustraties kan teweeg brengen.

Als het nu een probleem was waardoor je op vakantie aan de kant van de weg strandt kan ik het nog begrijpen…
De frustratie ontstaat met name over hoe Volvo ermee omgegaan is en niet zozeer om het probleem zelf. de communicatie eromheen was gewoon erg slecht.

Daarbij hangt het denk ik ook af van waar je woont, ik heb regelmatig verkeeropstoppingen en wegen die eruit liggen bij mij in de omgeving waar ik toen ik niet door had dat RTTI niet meer werkte regelmatig voor een dichte weg of in een verkeeropstopping terecht kwam.

Leuk feitje, toen mijn vriendin met de auto naar de dealer zou gaan voor de jaarlijkse beurt is ze door de navigatie geleid langs een weg die dicht was. Hierdoor moest ze uiteindelijk flink omrijden omdat ze vanaf daar niet makkelijk terug de snelweg op kon door de wegafsluiting. Resultaat, ze kwam bij de dealer, de dealer pissig dat ze telaat is en de beurt is 2 weken verzet. En dit allemaal omdat een dingetje als verkeersinformatie niet werkt.

En inderdaad hetzelfde wat Fss, het zijn dure en nog vrij nieuwe auto´s waarbij de storing speelde, dan mag je er toch vanuit gaan toch Volvo daar de juiste aanpak voor heeft.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 10.08.2025 - 15:28
door Cris71
BlackcurrantV70 schreef: 10.08.2025 - 08:55 Het blijft me verbazen dat een dingetje als verkeersinformatie dergelijke frustraties kan teweeg brengen.

Als het nu een probleem was waardoor je op vakantie aan de kant van de weg strandt kan ik het nog begrijpen…
Als je het niet belangrijk vindt dat alles werkt kun je beter Renault of Fiat gaan rijden. Scheelt je een hoop geld! (Alleen bij aankoop dan...)

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 10.08.2025 - 17:58
door raspaardje
Cris71 schreef: 10.08.2025 - 15:28
BlackcurrantV70 schreef: 10.08.2025 - 08:55 Het blijft me verbazen dat een dingetje als verkeersinformatie dergelijke frustraties kan teweeg brengen.

Als het nu een probleem was waardoor je op vakantie aan de kant van de weg strandt kan ik het nog begrijpen…
Als je het niet belangrijk vindt dat alles werkt kun je beter Renault of Fiat gaan rijden. Scheelt je een hoop geld! (Alleen bij aankoop dan...)
Als je met dat soort oude, algemene koeien komt heb je Volvo te hoog zitten, denk ik.