Bandenboer bestelde op geleide van mijn instructieboekje velgen+banden voor onze v70.
Vandaag willen ze die erop leggen - boel past niet : binnenkant velg raakt net de remschoen. Kwamen ze na wat getelefoneer met de invoerder van die velgen met de opossing om daar telkens twee 'rondellen' tusen te steken.
Vind ik maar zozo. Of is dat werkelijk geen enkel probleem?
(Met die dingen erbij komen de wielen niet uit de wielkassen, dus dat is geen probleem. Maar het idee van de extra ijzers. Weet het niet goed.)
spacers omdat velgen de remschoenen raken : OK?
-
- 2nd Gear member
Ik zou op de eerste plaats tegen de bandenboer zeggen, dat hij als hij het instructieboekje goed gelezen had, dat hij dan de verkeerde maat velgen heeft besteld, of geleverd heeft gekregen.
Dus moet hij zorgen voor wel passende velgen ( ET 43 ? ? )
Op de tweede plaats : technisch is het niet zo heel erg bezwaarlijk, het geeft wel een extra belasting op de wiellagers, het is ook een extra moeilijkheidsgraad voor een trillingsvrij stuur, dus eerst proberen, trilt het stuur ondanks een goede uitbalancering van de velgen, dan gaat het op den duur toch irriteren.
Hoe breder de spacers des te groter het risico op een trillend stuur, alles staat of valt met de kwaliteit van de spacers en goede zijn erg duur, zou ook zomaar Euro 200.- kunnen kosten.
Dus moet hij zorgen voor wel passende velgen ( ET 43 ? ? )
Op de tweede plaats : technisch is het niet zo heel erg bezwaarlijk, het geeft wel een extra belasting op de wiellagers, het is ook een extra moeilijkheidsgraad voor een trillingsvrij stuur, dus eerst proberen, trilt het stuur ondanks een goede uitbalancering van de velgen, dan gaat het op den duur toch irriteren.
Hoe breder de spacers des te groter het risico op een trillend stuur, alles staat of valt met de kwaliteit van de spacers en goede zijn erg duur, zou ook zomaar Euro 200.- kunnen kosten.
-
- 3rd Gear member
Ik sluit me bij bovenstaande aan. Het wordt vaak gedaan dat er spacers geplaatst worden bij grotere velgen. Ook omdat anders bij maximale stuuruitslag de wielen nog wel eens kunnen aanlopen en dat op deze manier voorkomen kan worden.
Echter, het vormt wel een belasting op je lagers en kan extra trillingen veroorzaken.
Ik zou in deze het risico bij de bandenboer neerleggen. Probeer het met de spacers. Is het niet wat je wil, mag hij alsnog juist passende velgen bestellen.
Echter, het vormt wel een belasting op je lagers en kan extra trillingen veroorzaken.
Ik zou in deze het risico bij de bandenboer neerleggen. Probeer het met de spacers. Is het niet wat je wil, mag hij alsnog juist passende velgen bestellen.
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...