Volvo 850, start niet op benzine, wel op lpg (lpi).

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Knollywood
Starter

Beste forumleden,

Goedemorgen, bij deze zoek ik hulp/advies bij het volgende probleem. Sinds een paar weken start mijn volvo 850r/ op gas(lpi vialle), niet meer/of soms wel/ op benzine om later over te springen op gas. Relais 103 was eerst de boosdoener, deze vervangen, daarna even ok. Weer niet te starten en de anwb heeft een nieuw benzinefilter geplaats waarna ie weer prima startte op benzine.

Helaas duurde dat maar eventjes en was ie weer niet te starten, anwb erbij en , ja hoor, in 1 keer aan. Anwb begon over de lpe computer of kabelbreuk of.. 2 dagen later weer niet starten en anwb kreeg hem wel gestart op lpg. Vermoeden dat de brandstofpomp stuk was.

Garage kon hem niet uitlezen helaas, situatie nu is: Starten op lpg lukt, daarna springt ie vanzelf op benzine (rood lampje) en als ik overschakel op lpg doet ie dat gewoon. De auto rijdt dus zowel op benzine als lpg zonder problemen.. Alleen het starten op benzine lukt dus niet....

De pomp hoor ik zelf draaien bij contact aan en rijdt ook, zoals eerder gezegd op benzine.. Brandstofpomp ziet er wel oud uit en in de 170dkm die ik ermee gereden heb is hij niet vervangen..

Heeft iemand een idee? Iets van een relais wat niet meer ok is of toch de pomp?,

Dank voor alle reacties..

Groeten Edward
gero
2nd Gear member

Hoi Edward

ik heb 12 jaar een Volvo 850 gehad, dik 2 ton mee gereden, gelijk bij aanschaf een LPI installatie erin laten zetten.
Ik weet nog goed toen ik pech had , net zoals jij wou de volvo niet starten, ANWB erbij , lag niet aan de benzine pomp die hoorde hij lopen.
uiteindelijk kon de ANWB mij niet helpen en werd ik afgesleept naar de Volvo garage , het probleem was toch de benzine pomp + relais 103 ,
De auto start altijd op benzine en na korte tijd schakel het over naar gas, de benzine pomp blijft altijd draaien , dus je moet altijd zorgen dat je tank minimaal voor de helft gevuld is , beter voor de koeling van de benzine pomp .

Ik hoop je hiermee te helpen.

Groet
Audy
Gero & Lara -Volvo V70R 2007
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”