Hallo,
De o-ringen van de oliepomp van mijn V70 T (lowpressure 2001) heb ik
laten vervangen i.v.m. drukverlies bij lage toeren. Dat was een dure grap...Heeft iemand ervaring met een dergelijke reparatie ?
Is dit een handeling die door alle dealers voor eenheidsprijs
verricht wordt of kan/mag het per dealer verschillen ?
Alvast bedankt.
O ringen vervangen van oliepomp
-
- 1st Gear member
Is bij mij recent ook gebeurd (betreft een D5 uit 2003) ivm melding 'geen oliedruk' in display. Is een 'vervelende' reparatie, want om een o-ring van € 2,85 ex te vervangen moet hetzelfde werk worden gedaan als bij het vervangen van de distributieriem. Bij mij koste het € 169 ex aan arbeid en € 12,50 aan pakking, o-ring en 'afdichting'.
En het 'mooiste' van de reparatie is: de melding is niet verdwenen! (eerder is al (onnodig) olie bijgevuld en een sensor vervangen). Inmidels ben ik ca € 335 (inc) verder en is het probleem nog zoals ik hem aanvankelijk naar de dealer bracht. De dealer weet het nu ook niet meer.....
En het 'mooiste' van de reparatie is: de melding is niet verdwenen! (eerder is al (onnodig) olie bijgevuld en een sensor vervangen). Inmidels ben ik ca € 335 (inc) verder en is het probleem nog zoals ik hem aanvankelijk naar de dealer bracht. De dealer weet het nu ook niet meer.....
-
- 2nd Gear member
Hallo Skip,Skip schreef:Is bij mij recent ook gebeurd (betreft een D5 uit 2003) ivm melding 'geen oliedruk' in display. Is een 'vervelende' reparatie, want om een o-ring van € 2,85 ex te vervangen moet hetzelfde werk worden gedaan als bij het vervangen van de distributieriem. Bij mij koste het € 169 ex aan arbeid en € 12,50 aan pakking, o-ring en 'afdichting'.
Mag ik concluderen dat de gehele reparatie bij jou 169,= + 12,50 + btw heeft gekost of zijn er ook nog kosten gemaakt voor het de- en monteren van de carterpan ? (zoals bij mij op de rekening staat...)
Weer "thuis" in de V70 !
-
- 1st Gear member
Inderdaad, voor de o-ring vervangen heb ik heb € 181,50+btw betaald. Er is geen melding gemaakt van (de)monteren van de carterpan. Nogmaals, het gaat bij mij om een D5, wellicht verklaart dat het verschil ?
-
- 2nd Gear member
Mmmm, aanzienlijk minder dus dan mijn rekening.. Naar mijn idee is de carterpan de- en montage van een D net zo arbeidsintensief als bij een T of zie ik iets over het hoofd ? Iemand anders een idee hoe dit zit ?
Weer "thuis" in de V70 !
-
- 2nd Gear member
EEN HEEL GOED 2007 VOOR ALLE VOLVO LIEFHEBBERS !V70GT schreef:Mmmm, aanzienlijk minder dus dan mijn rekening.. Naar mijn idee is de carterpan de- en montage van een D net zo arbeidsintensief als bij een T of zie ik iets over het hoofd ? Iemand anders een idee hoe dit zit ?
Is er echt helemaal niemand die me kan bijlichten over dit onderwerp
of is het te precair ?
Weer "thuis" in de V70 !
-
- 2nd Gear member
Is er nog iemand die iets zinnigs weet op te merken over dit onderwerp ?V70GT schreef:EEN HEEL GOED 2007 VOOR ALLE VOLVO LIEFHEBBERS !V70GT schreef:Mmmm, aanzienlijk minder dus dan mijn rekening.. Naar mijn idee is de carterpan de- en montage van een D net zo arbeidsintensief als bij een T of zie ik iets over het hoofd ? Iemand anders een idee hoe dit zit ?
Is er echt helemaal niemand die me kan bijlichten over dit onderwerp
of is het te precair ?
Weer "thuis" in de V70 !
-
- Starter
Skip,Skip schreef:Is bij mij recent ook gebeurd (betreft een D5 uit 2003) ivm melding 'geen oliedruk' in display. Is een 'vervelende' reparatie, want om een o-ring van € 2,85 ex te vervangen moet hetzelfde werk worden gedaan als bij het vervangen van de distributieriem. Bij mij koste het € 169 ex aan arbeid en € 12,50 aan pakking, o-ring en 'afdichting'.
Meld het probleem bij Volvo Nederland. Heb ik ook gedaan en zij moeten met een oplossing komen. Wil niet zeggen dat zij het probleem daadwerkelijk oplossen. De melding is een vaker voorkomend probleem bij de D5. Het vervangen van de O-ring kan het probleem oplossen. Bij mij is de O-ring ook vervangen, maar de melding bleef met regelmaat terugkomen.
Vervolgens is de oliedruksensor vervangen en nu is de melding (vooralsnog) weg.
Donald.