bedrading naar achter trekken

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
npfkuipers
Starter
Contacteer:

Hallo,

ik wil graag een subwoofer in het reservewiel van mijn V40 phase 2 inbouwen. Kan iemand mij vertellen waar ik de bekleding moet loshalen en waar ik de kabels in het dashboard en het schutbord kan doorvoeren?
marissen
3rd Gear member

Volgens mij zitten er al kabels tot in de bagageruimte. En de meeste V40's hebben zelfs al een (niet al te beste) subwoofer in de rechterzijkant van de bagageruimte.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
npfkuipers
Starter
Contacteer:

Dat klopt wel, maar de subwoofer die ik ga plaatsen wordt op de versterker uitgang aangesloten en moet gevoed worden direkt vanaf de accu. Vandaar..... Misschien dat er toch iemand is die mij van raad en daad kan voorzien.
JosB
2nd Gear member

npfkuipers schreef:Dat klopt wel, maar de subwoofer die ik ga plaatsen wordt op de versterker uitgang aangesloten en moet gevoed worden direkt vanaf de accu. Vandaar..... Misschien dat er toch iemand is die mij van raad en daad kan voorzien.
Handschoenenkastje demonteren, dorpelbekleding van beide rechter deuren losklikken, het kunststofpaneel onder het dashboard rechts losmaken, de achterbank rechts omhoog.
De kabels kunnen nu van voor naar achter tussen de vloerbedekking en de body, wel even uitkijken bij de B-stijl en de gordel die daar zit.

Links achter in de koffer ligt een constante spanning die gebruikt wordt bij het aansluiten van de trekhaak die zou je kunnen gebruiken als je er tenminste geen gigantische vermogens op wilt zetten.
JosB

Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.

vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.

Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.
npfkuipers
Starter
Contacteer:

Dank je Jos voor je Reaktie. Is 100W een gigantisch vermogen?
JosB
2nd Gear member

npfkuipers schreef:Dank je Jos voor je Reaktie. Is 100W een gigantisch vermogen?
Tja, is 100W een gigantisch vermogen??
Simpele elektronica P=U*I
P=vermogen in Watt
U=spanning in Volt
I=stroom in Ampere

Het vermogen is 100W de spanning is 12V dus P/U=I betekent dat er 8,333 Ampere gaat lopen

Even controleren, waarschijnlijk is de aansluiting met 10A gezekerd en zou het dus geen probleem hoeven zijn MITS er niet meer van afgetakt wordt zoals b.v. de caravan aansluiten.
JosB

Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.

vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.

Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.
JTB
2nd Gear member

De kabel is sowieso niet dik genoeg als je het goed wilt doen moet je echt vanaf de accu een dikke voedingskabel naar achteren trekken, samen met de impuls kabel, die laatste mag een hele dunne zijn, hier gaat alleen een beetje stroom door als de radio en dus de versterker ingeschakeld wordt.

edit: owja vergeet de boel niet te zekeren!
Volvo S40 1.8 16V 1997
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”