Ruitenwissers

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Siebert
3rd Gear member
Contacteer:

Mijn linker ruitenwisserblad komt bij wissen tegen de linker A-stijl. Ik heb er Bosch wisserbladen opzitten. Bij aanschaf konden er volgens de verkoper twee verschillende lengtes op. ik heb al gekozen voor de korte versie, maar nog komt het blad tegen de A-stijl. Opzich niet heel erg maar wel irriterend en het hoort gewoon niet zo. Slechte kwaliteit trouwens die Bosch bladen. Heb ze er nu 6 maanden op en ben eigenlijk al weer aan nieuwen toe. Was bij het vorige setje precies hetzelfde...

Iemand een goed alternatief? (mijn vader doet met zijn Skoda Fabia (heb ik ook niet bedacht) al 3 jaar/45.000km. met het originele setje bladen, geen centje pijn...)
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8
• Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
hvl
3rd Gear member

ruitenwisser stang los halen en een tantje om zettenkan ook 2 tantjes
Volvo is het wordt het en blijft het
Siebert
3rd Gear member
Contacteer:

Ja, maar als ze in "rust" staan, staan ze goed...
Automaat • V40 1.8
Zuipschuit
2nd Gear member

Ik heb hetzelfde probleem. In rust staan ze goed.
Toch heb ik de arm een tandje verzet. Veel heeft het niet geholpen. Het is net of door de (lucht)snelheid het blad net iets verder gaat en tegen de A-stijl aantikt. Ook zijn er momenten bij dat alles goed gaat. Ik heb zitten denken om een iets kleiner blad erop te zetten.

Wat me ook opvalt: tijdens het openen van de motorkap raakt de rand bijna de ruitenwisserarm. Daar zit echt geen mm meer tussen. De arm zit goed op de as en de moer is goed aangedraaid. Net of de constructie van de arm niet goed is.
volv40
2nd Gear member

misschien hier de oplossing, heb ik zelf gedaan bij de auto! de ruiten wissers op het contact bij de A stijl doen stoppen zodat ze in de verste stand staan en dan zul je zien dat het bovenste puntje van het blad bijna tegen de stijl aankomt nu heb ik de arm bij het aansluitpunt van het blad zodanig verbogen dat het ruitenwisserblad net zo recht loopt als de stijl ( dus niet de gehele arm verbuigen alleen het aansluit punt). en een tandje verder gezet zodat ook in de rust het blad recht ligt op het raam maar ook dat hij ook niet tegen de kap aan komt.
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
marissen
3rd Gear member

Heb ze er nu 6 maanden op en ben eigenlijk al weer aan nieuwen toe. Was bij het vorige setje precies hetzelfde...
Uiteraard zal er wel ook een belang van de leveranciers achter zitten....... maar: om goede prestaties te blijven leveren én om krassen in het glas te voorkomen moet je de ruitenwissers eigenlijk elk half jaar vervangen. :bad-words: Met name het verhaal over de krassen kan ik uit eigen praktijk ervaring bevestigen :letitallout:

Een merk als Valeo (toch een goed merk?) heeft zelfs indicatie tekens op de ruitenwissers die als een zwarte (onzichtbare) stip beginnen en ongeveer naar een half jaar van kleur veranderen naar een gele stip met daarin een gevaren driehoek en na ongeveer 3/4 jaar komt er ook nog een uitroepteken ! in beeld in de gevarendriehoek om aan te geven dat de wissers vervangen moeten worden.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Siebert
3rd Gear member
Contacteer:

Wat me ook opvalt: tijdens het openen van de motorkap raakt de rand bijna de ruitenwisserarm. Daar zit echt geen mm meer tussen. De arm zit goed op de as en de moer is goed aangedraaid. Net of de constructie van de arm niet goed is.

HEB IK OOK! Euvel dus van eerste types V40. Ga maar eens een beetje buigen...
Automaat • V40 1.8
tjaarts
2nd Gear member

Oh dat is dat gevaren driehoekje!
Handig om te weten als de dealer er niet over begint.... ruitewisservloeistof is daar natuurlijk wel vervangen(!)...
Zal nieuwe bladen kopen, ben wel tevreden over die wissers met dat driehoekje.
Loeber
2nd Gear member

Mijn ruitenwisser heeft juist een ander probleem. In de rust-stand klappert de bestuurders wisser door de rijwind. Ondanks dat dit een wisser met spoiler is. Zo op het oog lijkt het alsof de wisser te ver boven de motorkap uitsteekt in rust.

Moet deze wisser op het zwarte gedeelte van de voorruit rusten? En is het dus een kwestie van de stang loshalen en verstellen? Waar haal ik hem dan los, de bout die naar buiten komt vanuit de auto?

Ben zelf groot fan van de gele stickertjes. Ik rij vaak in andere auto's waar de wissers erg slecht zijn. Dan maar wat extra kosten, maar op veiligheid wil ik niet bezuinigen. Had ik net zo goed Dacia kunnen gaan rijden....
V40 2.0i 16v (1996)
V70 2.4T (2001)
tjaarts
2nd Gear member

Probeer eens zonder spoiler.
Die spoilers wekken (indien niet geheel correct geplaatst) nogal wat turbulentie en dus verstoring/trilling op. De originele veren in de wissers zijn bij mijn 1997 v40 echt sterk genoeg voor goed contact met de ruit. Ik heb nu bosch twintip en ben daar niet geheel tevreden over. Valeo wissers waren overigens wel stukken beter.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”