Speakers voor V50/S40 Highperformance Sound + Uitlijnen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
volvonewb
Starter

Hi all ik heb nu net sinds 3 november 2006 een volvo S40 diesel. Ik rij voor het eerst volvo als ex BMW rijder en vind het toch beetje tegenvallen.

Ik denk dat het een beetje te maken heeft met hoe furness-car amsterdam omgaat met zijn klanten. Het verkoop traject is zonder problemen verlopen maar als je dan om simpele dingen naar de dealer gaat zijn ze je liever kwijt dan rijk op de werkplaats.

Ik ervaar het volgende: een scheve stuur al vanaf de fabriek en dus vanaf de dag van aflevering. De auto is nu al twee keer terug geweest om de auto uit te laten lijnen bij de dealer. Het is nu nog steeds niet recht en behoorlijk irritant voor een nieuwe auto dat dus mijn stuur scheef staat. De service balie van de werkplaats vind dat het milimeter werk is en dat zij het niet zo recht kunnen krijgen als dat vanaf de fabriek. Het is zeker geen mierenneukerij van mijn kant uit omdat ik niet zou klagen als het niet zo overduidelijk irritant was. de auto rijd wel recht als ik de stuur loslaat maar hij staat wel scheef naar links.

Ik zal het maar naar een andere bandenspeciaalzaak brengen om het uit te laten lijnen.

Waar ik eigenlijk voor post is dus: mijn speakers zijn denk ik opgeblazen maar hoort dat dan met high performance sound? Ik bedoel als het echt high performance sound is dan zijn de speakers en de daar achter hangende versterker toch wel op elkaar afgestemd tot het uiterst? Wat ik dus krijg is als ik iets over de helft ga met de volume knop dat de speakers vastlopen en dus heel erg zacht klinken. Het lijkt alsof de conussen eruit springen en zo blijven tot je de volume lager zet waarna het magnetisch veld kleiner word. Zou dit onder garantie vallen? Ik ga vanuit van wel maar heb niet nog eens zin om de auto en achter te laten voor het opnieuw uitlijnen en de speakers.

Heeft iemand van jullie dit wel eens eerder ervaren dat de speakers ermee ophouden?

Kan ik deze speakers dan ook vervangen door echte speakers van kenwood ofzo? pioneer? etc. etc.? Zoja, welke maat moet het zijn of zijn er kant en klare speakers van deze fabrikanten speciaal voor de V50/S40 volvo's?
Paul
Geartronic member

Wat ook mogelijk is is dat je een kapotte speaker hebt gekregen vanaf het moment dat de auto gemaakt is.
Vrienden van ons hadden dan vroeger met een V70 Cross Country (de eerste van het neiuwe model) met de center speaker van de dolby.
Meteen vervangen.

Wat jij zegt over het uitlijnen en dergelijke belachelijk!!
Auto hoort gewoon recht te rijden, heb hier op het forum er eigenlijk ook nooit wat over gehoord.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
depeljo
2nd Gear member

Paul schreef:Wat ook mogelijk is is dat je een kapotte speaker hebt gekregen vanaf het moment dat de auto gemaakt is.
Vrienden van ons hadden dan vroeger met een V70 Cross Country (de eerste van het neiuwe model) met de center speaker van de dolby.
Meteen vervangen.

Wat jij zegt over het uitlijnen en dergelijke belachelijk!!
Auto hoort gewoon recht te rijden, heb hier op het forum er eigenlijk ook nooit wat over gehoord.
Hallo, ben zeer nauw betrokken geweest bij de productie van de binnenpanelen, waar ook de speakers opzitten. Deze kunnen niet stuk geleverd worden: bij de toeleverancier vertrekt elk paneel 100% getest, dus ook elke speaker. Kan wel stukgemaakt zijn bij de assemblage (bv doorprikt). Heb wel nog nooit gehoord van het opblazen van een speaker - alles kan, maar nog nooit van gehoord voor dit model.

Gewoonweg langsgaan bij de dealer. Als je daarover niet tevreden bent, bellen nr Volvo zelf (customer service) en/of nr een andere dealer gaan. Moeten je helpen in de garantieperiode.

Wat vond je beter ad BMW?
BBC2006
2nd Gear member

'Heeft iemand van jullie dit wel eens eerder ervaren dat de speakers ermee ophouden? '

ja, na 2 weken! was mijn linkervoor speaker al stuk.
V50 T5 awd Premium Sound.
Gewoon vervangen onder garantie.

P.S. Had de radio wel even vol open staan voor een minuut of 5 met flink
wat bass erin. Maarja, daar moet ie natuurlijk welk tegen kunnen.

BBC
Daanh78
3rd Gear member

Vol open?? en je trommelvliezen zijn niet gescheurd????

Ik heb hem pas over de helft als ik boven de 150 rij. En nee ik ben nog niet boven de dertig en hou wel van bass in m'n muziek ;)
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
As4t
1st Gear member
Contacteer:

Zelfs de beste systemen zijn op te blazen. Ik begreep altijd dat Volvo gebruik maakt van speakers van Dynaudio. Dit is een topmerk op gebied van de betere (beste) Hi-Fi (ook voor thuis). Ervaring is ook dat je hier erg hard mee kunt spelen. Echter, geen enkele goede HiFi speaker is opgewassen tegen bass volopen en loudness aan en dan de volumeknop op max. Je hoort dan toch ook dat alles gaat vervormen? Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed. Veel mensen verwarren vaak GOED met HARD en HARD met GOED. En trouwens, bij een goed HiFi systeem is het echt niet nodig om aan de bass of treble te draaien en de loudness is zowiezo al helemaal taboe. De sound wordt er alleen maar minder strak en wollig van. Trouwens, Kenwood, Pioneer of een dergelijke speaker kan echt niet tippen aan een Dynaudio... Die Japanse speakers zijn in het begin wel indrukwekkend, maar worden op langere termijn al snel vermoeiend. Maar ok, heeft natuurlijk ook met muziekale voorkeur te maken. Luister anders eens naar een setje Focal speakers. Ook een lekkere strakke sound... Heeft de radio een pre-out? Zo ja, leg er dan een goede sub bij, met aparte eindversterker (2de hands voor een prikkie te koop). Is de kans nml. niet zo groot dat je de speakers opblaast en kun je verantwoord lekker hard spelen. De standaard speakers zijn volgens mij 13 cm rond, je kunt toch ook niet verwachten, dat je hier loeihard mee kan knallen en het diepste laag kan bereiken?
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

de speakers in een v50 zijn 17 cm doorsnede

de pioneers ts-a172c
die passen er in
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
As4t
1st Gear member
Contacteer:

Ja ok, maar dan nog...
Pulseke
2nd Gear member

As4t schreef:Zelfs de beste systemen zijn op te blazen. Ik begreep altijd dat Volvo gebruik maakt van speakers van Dynaudio. Dit is een topmerk op gebied van de betere (beste) Hi-Fi (ook voor thuis). Ervaring is ook dat je hier erg hard mee kunt spelen. Echter, geen enkele goede HiFi speaker is opgewassen tegen bass volopen en loudness aan en dan de volumeknop op max. Je hoort dan toch ook dat alles gaat vervormen? Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed. Veel mensen verwarren vaak GOED met HARD en HARD met GOED. En trouwens, bij een goed HiFi systeem is het echt niet nodig om aan de bass of treble te draaien en de loudness is zowiezo al helemaal taboe. De sound wordt er alleen maar minder strak en wollig van. Trouwens, Kenwood, Pioneer of een dergelijke speaker kan echt niet tippen aan een Dynaudio... Die Japanse speakers zijn in het begin wel indrukwekkend, maar worden op langere termijn al snel vermoeiend. Maar ok, heeft natuurlijk ook met muziekale voorkeur te maken. Luister anders eens naar een setje Focal speakers. Ook een lekkere strakke sound... Heeft de radio een pre-out? Zo ja, leg er dan een goede sub bij, met aparte eindversterker (2de hands voor een prikkie te koop). Is de kans nml. niet zo groot dat je de speakers opblaast en kun je verantwoord lekker hard spelen. De standaard speakers zijn volgens mij 13 cm rond, je kunt toch ook niet verwachten, dat je hier loeihard mee kan knallen en het diepste laag kan bereiken?
Sorry dat ik het moet zeggen maar dit is echt onzin, de standaard speakers zijn echt goedkoop. Zelfs de speakers van de duurdere systemen zijn rommel uit karton. Het enige voordeel dat je wel hebt is dat ze afgestemd zijn op de wagen. Het feit dat je zegt dat er 13cm speakers in de wagen zitten zegt al genoeg over hoeveel je er van weet...
depeljo
2nd Gear member

[quote="Pulseke] Sorry dat ik het moet zeggen maar dit is echt onzin, de standaard speakers zijn echt goedkoop. Zelfs de speakers van de duurdere systemen zijn rommel uit karton. Het enige voordeel dat je wel hebt is dat ze afgestemd zijn op de wagen. Het feit dat je zegt dat er 13cm speakers in de wagen zitten zegt al genoeg over hoeveel je er van weet...[/quote]

Dit is niet correct, tenzij het onlangs zou veranderd zijn. De standaardspeakers zijn idd van een veredeld karton, maar vanaf high performance spreken we van een heel andere kwaliteit. En kan het weten want heb er duizenden zien passeren :)
As4t
1st Gear member
Contacteer:

Sorry, ik heb altijd gedacht dat de Volvo high performance speakers afkomstig waren van Dynaudio. Een vriend van mij rijdt namelijk een C70 en daar liggen de Dynaudio's in met center speaker enzo. Dit klinkt echt heel mooi, maar je kunt er niet loeihard mee knallen. Maar, ben misschien idd niet voldoende geinformeerd, maarja ben ook een beetje nieuw hier :-) Je bent het toch wel met mij eens dat Dynaudio hele mooie speakers bouwt en dat het zonde is om bij goede speakers de bass en loudness vol open te draaien? Maaruh, zijn de high performance speakers nu wel of niet van Dynaudio??? En trouwens, met een 16 cm moet je ook niet volopen spelen met bass en loudness volopen. Dus of het nou 13 of 16 cm's zijn maakt (naar mijn idee) niet zo heel veel uit. Wil je een hele diepe en strakke bas, zul je toch een aparte sub met aparte eindtrap moet gebruiken.
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

[quote="Pulseke] Sorry dat ik het moet zeggen maar dit is echt onzin, de standaard speakers zijn echt goedkoop. Zelfs de speakers van de duurdere systemen zijn rommel uit karton. Het enige voordeel dat je wel hebt is dat ze afgestemd zijn op de wagen. Het feit dat je zegt dat er 13cm speakers in de wagen zitten zegt al genoeg over hoeveel je er van weet...[/quote]

[quote="depeljo"]Dit is niet correct, tenzij het onlangs zou veranderd zijn. De standaardspeakers zijn idd van een veredeld karton, maar vanaf high performance spreken we van een heel andere kwaliteit. En kan het weten want heb er duizenden zien passeren :)[/quote]

idd deze zien er zo kevlar achtig uit (toch bij een xc90)
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
depeljo
2nd Gear member

De eerste jaren waren de drie versies (Standaard, High Performance, Premium) van Haman. Nadien is er een wijziging geweest, waarbij oa Dynaudio betrokken was.

De exacte wijzigingen ontgaan me, maar als het me nog te binnenvalt post ik het nog.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”