Proefrit C30 T5

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33128
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Review C30 T5
Ik kan het niet laten om even mijn mening te vertellen over de C30 T5.
WAT EEN AUTO!!
Afbeelding

Dankzij mijn dealer mocht ik zaterdag even gaan rijden met de T5, werkelijk super. Ligt strak op de weg en is heel, heel heel erg snel.
Ik denk persoonlijk zelfs te snel voor mij. Hij heeft alle goede rij eigenschappen van de V50 en als je er in rijdt merk je eigenlijk niet dat je in een kleiner broertje rijdt. Wat natuurlijk erg positief is.

Behalve wanneer je het gaspedaal indrukt, dan komt er een snelheidsmachine in werking waar je U tegen zegt. Nu heb ik in veel auto's gereden S60R, V70R die natuurlijk ook snel zijn. Maar met deze auto trek je werkelijk alle tegels uit de weg als je even vol gas weg rijdt.

Afbeelding

Het sportstuur is fenominaal, lekker dik en dankzij de automaat kan je gewoon je handen continue om 10 voor 2 zetten.
Uit de Dynaudio komt ook een perfect geluid, werkelijk super! Maar of het de meerprijs ook waard is. Ik weet het niet, persoonlijk zou ik genoegen nemen met de Audio-Line (high Performance)

Afbeelding

Om te kijken hoe praktisch deze auto nu is, is het altijd wel handig te weten of sommige dingen erin passen.
Dus bij deze een test of mijn skies er in gaan. Want als deze auto komt moet hij wel naar Oostenrijk kunnen zonder een ding op het dak!

Afbeelding
Afbeelding

En jawel het past 8)

De achterruit is niet alleen cool om te zien, maar ook waanzinnig om er doorheen te kijken. Lekker veel zicht!
Afbeelding

Nu nog even sparen.... :cry:
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
nordicman
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
Locatie: Spijkenisse

Nu nog even sparen....
Jazeker,
Distillateur van Brandstoffen.

Autogek: www.gatebil.nl

Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):

.
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4857
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Leuk om te lezen Paul! Jij bent weer een mazzelkont om even zo fijn te mogen spelen. Misschien moet ik binnenkort ook maar eens een balletje opgooien bij mijn dealer, het klinkt toch als een serieus fijne auto!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Handen op tien voor twee? Vind je dat fijn rijden?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33128
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ohja bedoel misschien meer kwart voor drie :-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Maakt niet uit hoor :) maar ik vind dat dus helemaal niet fijn
Leuke test verder, zal bij mijn dealer ook eens gaan kijken of ze er al 1 hebben staan.
sustain
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12.12.2006 - 18:50

Mooie foto's paul en mooi tekstje!
Vraagje, zat onder deze auto de sportophanging of de gewone ?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33128
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Sportonderstel en de 18inch geven wel een heel sportief gevoel. De 2.0 liter met 17inch en geen sportonderstel rijdt veel rustiger en veel comfortabeler.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33128
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

En ben vergeten te vermelden dat deze auto een Seasonline had, met schuifdak en dubbelglas.
Schuifdak hoor je totaal niet (als hij dicht is) maar ervaring met andere auto's is dat je dan toch nog een tocht hoort. Dit hoor je dan niet meer als je de klep eronder weer dicht doet. Maar in deze auto maakte dat niks uit, bleef gewoon heerlijk stil!

Afbeelding
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Ik heb hem ook in die kleuren gezien, ziet er echt goed uit!
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Paul schreef:Review C30 T5 en is heel, heel heel erg snel.
......

Had een AT mee, heel heel heel erg langzaam..
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

De snelheidssensatie zal wel groot geweest zijn. Misschien juist door de automaat? Met een handgeschakelde ben je meer "bezig" en heb je misschien niet helemaal het gevoel dat het heel hard gaat.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33128
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Johann schreef:
Paul schreef:Review C30 T5 en is heel, heel heel erg snel.
......

Had een AT mee, heel heel heel erg langzaam..
Ja maar jouw eis aan snelheid ligt ook wat hoger. Ik vond het heel heel heel snel. Vooral bij het optrekken vanaf 0
Maar vind voor de snelheids beleving anders, maar goed is mijn mening!

Jouw S60R is natuurlijk gewoon sneller! En ligt beter op de weg dankzij de AWD!

En wat Menjo zegt, door het niet hoeven schakelen lijkt de beleving natuurlijk ook sneller te gaan!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Ik probeer het natuurlijk allemaal wel in het juiste plaatje te zien. Kijk meer naar wat weegt de auto, vermogen plus koppel etc. en daar heb je dan een bepaalde verwachting bij en de AT bleef daar gewoon onder.. Bijvoorbeeld een opgegeven top van 230+. Deed op een lang recht stuk snelweg met zelfs in het begin een stukje bergaf vanaf ~180 km/h plankgas in de 5 (AT) en hij kwam uiteindelijk op 203 km/h op de teller. al met al meer dan een minuut om 20 km/h te versnellen. Ver onder de maat voor een auto met 220 PK. Sterker nog, een veel zwaardere S80N 2.5T GT met "maar" 200 PK was nog sneller. Ik noem dat dan langzaam ja. Vraag mij tevens af of de auto wel zo licht is als in de folder staat. Voelde veel zwaarder aan en gek genoeg ook degelijker dan een C30 2.0 handbak met 17" en sportonderstel welke ik een paar dagen er voor heb mogen sturen. Die auto was ik echt helemaal niet over te spreken. De vering was ronduit irritant te noemen terwijl de C30T5 GT met 18" wielen en sportonderstel veel ronder en smeuiger aanvoelde.
Plaats reactie

Terug naar “C30”