knak knoep

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Peter1080
Starter

Heb het "vermoedelijk" zelfde knak knoep geluid bij mijn V70 AWD. Niet bij stilstand, maar bij scherp ingestuurde bochten. Bij mij zijn de lagers een jaar geleden vervangen, dit zal het niet zijn. Ik vermoed de aandrijfassen voor.

Voorlopig rij ik er even mee door, maar dit zal op termijn vervangen moeten worden. Heeft iemand een inschatting van de kosten voor het vervangen van zo'n as?
Heb het "vermoedelijk" zelfde knak knoep geluid bij mijn V70 AWD. Niet bij stilstand, maar bij scherp ingestuurde bochten. Bij mij zijn de lagers een jaar geleden vervangen, dit zal het niet zijn. Ikvermoed de aandrijfassen voor. Voorlopig rij ik er even mee door, maar dit zal op termijn vervangen moeten worden. Heeft iemand een inschatting van de kosten voor het vervangen van zo'n as?
Caerbannog
5th Gear member
Contacteer:

Ik moest hier aan denken:

AfbeeldingAfbeelding

Maar nu serieus (lees ik trouwens 3 keer dezelfde vraag... of zie ik dubbel?)

Ik weet van een 850 Tdi station dat een aandrijfas los al 450 euro kostte (meen ik te herinneren). Hier komt vervangen uiteraard nog overheen.
Is het niet mogelijk dat het om fuseekogels of stuurkogels gaat?
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
fransb85
3rd Gear member

nee, meestal zijn het toch de aandrijsassen, vooral als je het hoort bij achteruit/vooruit wissels en ingestuurd drempels/stoepjes oprijden (je oprit ofzo). homokineten zijn dan vaak naar de knoppen. stuurstangen kunnen ook nog deels schuldig zijn.
olaf
1st Gear member

Heren,

Dit klingt bekend, bij mijn v70R awd constateer ik ook een soort knoep geluid.

bv scherp sturen en dan een drempel op/af gaan.
als ik scherp achteruit rijd en vervolgens scherp voorwaarts ga.
overigens alleen rechtsvoor. Het lijkt het meest op het ërgens overheen schieten van een kogellager??

maar wat het nu is ?????
Gast

klinks als droge (kapotte) max. aanslag?
olaf
1st Gear member

Heren,

Dit klingt bekend, bij mijn v70R awd constateer ik ook een soort knoep geluid.

overigens alleen rechtsvoor. Het lijkt het meest op het ërgens overheen schieten van een kogellager??

maar wat het nu is ?????
olaf
1st Gear member

Vergeet nog te vragen, waar het van komt .
joost
7th Gear member

Kapotte stabilisatorstang?

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
BertjeB
3rd Gear member

olaf schreef:

maar wat het nu is ?????

heb ik exact hetzelfde maar aan de linkerkant zowel voor als achter.
heb eveneens geen idee.
bij mij is van de zomer linksvoor wel onder garantie een stuurkogel vervangen, naar aanleiding van dezelfde symptomen..........
problemen lijken wel na een paar honderd meter en enkele drempels weg te zijn! :roll:

ideeen iemand?
greetzzzzz Bert.
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.

Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.

Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
gaitgroot
1st Gear member

Ik heb het probleem ook. Een knakkend geluid bij het rechter voorwiel, alleen als de auto koud is en ik met de auto flink in de veren ga (hobbelige weg). Het betreft één knak.

Groets,

Gerrit
Rogier64
5th Gear member

Bij een krakend geluid rechtsvoor heeft mijn dealer de max-aanslag rollen vervangen, echter zonder succes, geluid was snel weer terug. Uiteindelijk bleek de bovenste rubberkap van de veerpoot kapot. Zit een metalen bus ingeperst die bewoog in het rubber. Vervangen en geen kraak meer.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Fortuin
1st Gear member

Exact hetzelfde euvel gehad; bussen/rubbers/stabilisatorstang en wat er nog meer onder de kap zit zijn vervangen. Geknak is grotendeels maar niet helemaal weg....
"V70's zijn wat rumoerig in de voortrein; is bekend..." is het antwoord van de dealer en daar heb je het mee te doen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Fortuin schreef:"V70's zijn wat rumoerig in de voortrein; is bekend..." is het antwoord van de dealer en daar heb je het mee te doen.
Maar als ze iedere grote beurt het hele spul vervangen (preventief) is het ook niet goed, als het niet kapot is en ook geen gevaar opleveren gaat hoef je de kosten toch ook niet te maken?
Fortuin
1st Gear member

Het is bij mij zo erg geweest dat ik de auto tijdens mijn vakantie in Frankrijk (met caravan) heb laten staan aangezien ik er niet verder mee durfde te rijden. De auto is afgesleept etc etc.; hoop kosten voor eigen rekening (men heeft aldaar iets gedaan aan de stabilisatorstang; weet verder ook niet hoe of wat) maar bij terugkomst in NL kon ik nog even een reparatie van zo'n € 600,- er overheen laten doen...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Fortuin schreef:Het is bij mij zo erg geweest dat ik de auto tijdens mijn vakantie in Frankrijk (met caravan) heb laten staan aangezien ik er niet verder mee durfde te rijden. De auto is afgesleept etc etc.; hoop kosten voor eigen rekening (men heeft aldaar iets gedaan aan de stabilisatorstang; weet verder ook niet hoe of wat) maar bij terugkomst in NL kon ik nog even een reparatie van zo'n € 600,- er overheen laten doen...
Dat is zuur, wat was het commentaar van de garage die je daarmee weg hadden gestuurd?
Fortuin
1st Gear member

Tja, Pech..! Vertellen ze je er natuurlijk niet bij als je de auto koopt...

Gebeurt ook altijd buiten de garantie hè? Zelfde geldt voor het vervangen van gasklephuis o.i.d. Máándenlang lopen klooien met de melding: Ëmissies; service vereist". Maar goed; nadat bijna de hele electronica is vervangen, blijft de melding nu eindelijk weg. Kosten: € 1000,- (Hier zei de dealer over: "het komt door het rijden van kleine stukjes waardoor de gassen niet volledig verbranden en de electronica gaat regelen blablabla" Het was dus gewoon kapot!)
gaitgroot
1st Gear member

Het probleem van de knak-knoep is bij mij opgelost. Ik had een hardkunststof asbak op een hardkunststof plaat liggen (die boven het reservewiel). Bij flinke deiningen klotst 't heen en weer :-)
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”