Pagina 1 van 1

knak knoep

Geplaatst: 12.01.2007 - 00:08
door Peter1080
Heb het "vermoedelijk" zelfde knak knoep geluid bij mijn V70 AWD. Niet bij stilstand, maar bij scherp ingestuurde bochten. Bij mij zijn de lagers een jaar geleden vervangen, dit zal het niet zijn. Ik vermoed de aandrijfassen voor.

Voorlopig rij ik er even mee door, maar dit zal op termijn vervangen moeten worden. Heeft iemand een inschatting van de kosten voor het vervangen van zo'n as?
Heb het "vermoedelijk" zelfde knak knoep geluid bij mijn V70 AWD. Niet bij stilstand, maar bij scherp ingestuurde bochten. Bij mij zijn de lagers een jaar geleden vervangen, dit zal het niet zijn. Ikvermoed de aandrijfassen voor. Voorlopig rij ik er even mee door, maar dit zal op termijn vervangen moeten worden. Heeft iemand een inschatting van de kosten voor het vervangen van zo'n as?

Geplaatst: 12.01.2007 - 00:19
door Caerbannog
Ik moest hier aan denken:

AfbeeldingAfbeelding

Maar nu serieus (lees ik trouwens 3 keer dezelfde vraag... of zie ik dubbel?)

Ik weet van een 850 Tdi station dat een aandrijfas los al 450 euro kostte (meen ik te herinneren). Hier komt vervangen uiteraard nog overheen.
Is het niet mogelijk dat het om fuseekogels of stuurkogels gaat?

Geplaatst: 25.01.2007 - 12:12
door fransb85
nee, meestal zijn het toch de aandrijsassen, vooral als je het hoort bij achteruit/vooruit wissels en ingestuurd drempels/stoepjes oprijden (je oprit ofzo). homokineten zijn dan vaak naar de knoppen. stuurstangen kunnen ook nog deels schuldig zijn.

Geplaatst: 30.01.2007 - 09:42
door olaf
Heren,

Dit klingt bekend, bij mijn v70R awd constateer ik ook een soort knoep geluid.

bv scherp sturen en dan een drempel op/af gaan.
als ik scherp achteruit rijd en vervolgens scherp voorwaarts ga.
overigens alleen rechtsvoor. Het lijkt het meest op het ërgens overheen schieten van een kogellager??

maar wat het nu is ?????

Geplaatst: 30.01.2007 - 09:47
door Gast
klinks als droge (kapotte) max. aanslag?

Geplaatst: 30.01.2007 - 09:48
door olaf
Heren,

Dit klingt bekend, bij mijn v70R awd constateer ik ook een soort knoep geluid.

bv scherp sturen en dan een drempel op/af gaan.
als ik scherp achteruit rijd en vervolgens scherp voorwaarts ga.
overigens alleen rechtsvoor. Het lijkt het meest op het ërgens overheen schieten van een kogellager??

maar wat het nu is ?????

Geplaatst: 30.01.2007 - 09:50
door olaf
Vergeet nog te vragen, waar het van komt .

Geplaatst: 30.01.2007 - 16:29
door joost
Kapotte stabilisatorstang?

Joost.

Geplaatst: 30.01.2007 - 18:51
door BertjeB
olaf schreef:
bv scherp sturen en dan een drempel op/af gaan.
als ik scherp achteruit rijd en vervolgens scherp voorwaarts ga.
overigens alleen rechtsvoor. Het lijkt het meest op het ërgens overheen schieten van een kogellager??

maar wat het nu is ?????

heb ik exact hetzelfde maar aan de linkerkant zowel voor als achter.
heb eveneens geen idee.
bij mij is van de zomer linksvoor wel onder garantie een stuurkogel vervangen, naar aanleiding van dezelfde symptomen..........
problemen lijken wel na een paar honderd meter en enkele drempels weg te zijn! :roll:

ideeen iemand?
greetzzzzz Bert.

Geplaatst: 13.02.2007 - 19:30
door gaitgroot
Ik heb het probleem ook. Een knakkend geluid bij het rechter voorwiel, alleen als de auto koud is en ik met de auto flink in de veren ga (hobbelige weg). Het betreft één knak.

Groets,

Gerrit

Geplaatst: 14.02.2007 - 19:15
door Rogier64
Bij een krakend geluid rechtsvoor heeft mijn dealer de max-aanslag rollen vervangen, echter zonder succes, geluid was snel weer terug. Uiteindelijk bleek de bovenste rubberkap van de veerpoot kapot. Zit een metalen bus ingeperst die bewoog in het rubber. Vervangen en geen kraak meer.

Geplaatst: 21.02.2007 - 12:04
door Fortuin
Exact hetzelfde euvel gehad; bussen/rubbers/stabilisatorstang en wat er nog meer onder de kap zit zijn vervangen. Geknak is grotendeels maar niet helemaal weg....
"V70's zijn wat rumoerig in de voortrein; is bekend..." is het antwoord van de dealer en daar heb je het mee te doen.

Geplaatst: 21.02.2007 - 12:11
door bart simpson
Fortuin schreef:"V70's zijn wat rumoerig in de voortrein; is bekend..." is het antwoord van de dealer en daar heb je het mee te doen.
Maar als ze iedere grote beurt het hele spul vervangen (preventief) is het ook niet goed, als het niet kapot is en ook geen gevaar opleveren gaat hoef je de kosten toch ook niet te maken?

Geplaatst: 21.02.2007 - 12:16
door Fortuin
Het is bij mij zo erg geweest dat ik de auto tijdens mijn vakantie in Frankrijk (met caravan) heb laten staan aangezien ik er niet verder mee durfde te rijden. De auto is afgesleept etc etc.; hoop kosten voor eigen rekening (men heeft aldaar iets gedaan aan de stabilisatorstang; weet verder ook niet hoe of wat) maar bij terugkomst in NL kon ik nog even een reparatie van zo'n € 600,- er overheen laten doen...

Geplaatst: 21.02.2007 - 12:28
door bart simpson
Fortuin schreef:Het is bij mij zo erg geweest dat ik de auto tijdens mijn vakantie in Frankrijk (met caravan) heb laten staan aangezien ik er niet verder mee durfde te rijden. De auto is afgesleept etc etc.; hoop kosten voor eigen rekening (men heeft aldaar iets gedaan aan de stabilisatorstang; weet verder ook niet hoe of wat) maar bij terugkomst in NL kon ik nog even een reparatie van zo'n € 600,- er overheen laten doen...
Dat is zuur, wat was het commentaar van de garage die je daarmee weg hadden gestuurd?

Geplaatst: 21.02.2007 - 12:35
door Fortuin
Tja, Pech..! Vertellen ze je er natuurlijk niet bij als je de auto koopt...

Gebeurt ook altijd buiten de garantie hè? Zelfde geldt voor het vervangen van gasklephuis o.i.d. Máándenlang lopen klooien met de melding: Ëmissies; service vereist". Maar goed; nadat bijna de hele electronica is vervangen, blijft de melding nu eindelijk weg. Kosten: € 1000,- (Hier zei de dealer over: "het komt door het rijden van kleine stukjes waardoor de gassen niet volledig verbranden en de electronica gaat regelen blablabla" Het was dus gewoon kapot!)

Geplaatst: 02.03.2007 - 11:17
door gaitgroot
Het probleem van de knak-knoep is bij mij opgelost. Ik had een hardkunststof asbak op een hardkunststof plaat liggen (die boven het reservewiel). Bij flinke deiningen klotst 't heen en weer :-)