Ik vroeg me af of het technische wijsheid is mijn nét onderhouden s40 1.8(1996) met 84k op de teller (draait als een zonnetje) in te ruilen voor een V70 2.4 (2000) met 175k op de teller. Reden; meer ruimte nodig in auto ivm vervoer, maar wil zeer betrouwbaar kunnen rijden (moet kunnen met Volvo).
Waar moet ik op letten (expliciet) bij een dealer Volvo V70 uit 2000 als ik hem aanschaf met die kilometerstand? Ofwel; moet ik daar 'speciale' vragen stellen als Volvo newbie?
Ik heb al wat lopen rondstruinen;
Waar moet je op letten:
- draagarmrubbers voorwielophanging (kun je op de brug checken)
- is de distributieriem vervangen (moet bij 160000 km)
- 180 km beurt?
- rammeltjes in het interieur (dashboard)
- De centrale portiervergrendeling geeft vaak storingen. Alle mogelijke knopjes uitproberen.
- Bij 150.000 á 200.000 km zullen de kleppen een keer gesteld moeten worden
Vragen;
-Mag ik hem laten keuren voor b.v. de ANWB?
-Is hij aantoonbaar dealeronderhouden?
-
Handig;
-Checklist http://www.miketdi.de/faq/70/850_check.htm
Wie o wie heeft aanvullende adviezen? Of een tip voor mijn omruil idee?
Aankoop Volvo V70 2.4
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
Je haalt wat door elkaar:
Die resonantie hoort bij de D5, en niet bij een benzinemotor.
D-riem weet ik niet precies, maar bij 150k moet die bij de D5
175km beurt: lijkt mij een 180k beurt (20k interval)
Die resonantie hoort bij de D5, en niet bij een benzinemotor.
D-riem weet ik niet precies, maar bij 150k moet die bij de D5
175km beurt: lijkt mij een 180k beurt (20k interval)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 14:25
Dank, aangepast. Echter; waar kan ik inzien wat de 180 km beurt allemaal doet?
Status mogelijke aankoop;
-------------
TransmissieHandgeschakeld
Bouwjaar2000-01
BrandstofBenzine
KleurZilver Metallic
CarrosserievormStationwagon
Aantal deuren5
Kilometerstand176.323 km
-------------
Of is het wijzer voor een duizend á 1,5 meer eentje aan te kopen met 153000 op de teller? (dilemma...)
Status mogelijke aankoop;
-------------
TransmissieHandgeschakeld
Bouwjaar2000-01
BrandstofBenzine
KleurZilver Metallic
CarrosserievormStationwagon
Aantal deuren5
Kilometerstand176.323 km
-------------
Of is het wijzer voor een duizend á 1,5 meer eentje aan te kopen met 153000 op de teller? (dilemma...)
- Maarten
- 5th Gear member
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:16
- Locatie: grunn
wat is wijsheid,als je met je s40 ruimte gebrek hebt moet je natuurlijk wel wat,blijft wel zonde natuurlijk om die s40 weg te doen met nog maar zo weinig km's op de teller,maar als je dan weer een mooie v70,wat ook goede betrouwbare auto's zijn terug kan kopen verzacht dat het leed wel weer,toch?
beter zou zijn om een v70 met net zo weinig km's te kunnen kopen(duh!),
maar zit natuurlijk wel een financieel plaatje aan vast :-s
qua specifieke v70 techniek en vragen ben je zelf al verder dan ik gekomen,dus...succes
beter zou zijn om een v70 met net zo weinig km's te kunnen kopen(duh!),
maar zit natuurlijk wel een financieel plaatje aan vast :-s
qua specifieke v70 techniek en vragen ben je zelf al verder dan ik gekomen,dus...succes

volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik heb het gevoel, dat het hier een V70 classic betreft. Gezien de kenteken datum.
Dan zou dit dus in het rijtje horen bij de 850/S70/V70/C70 hoek.
En die 1.500 Euro meer is voor een V70 met welke kenteken datum?
Als dat een "New" V70 is, is dat in ieder geval de betere keus. Of je moet specifiek van de Classic houden.
Ja, Ja we stellen vragen die moeilijk te beantwoorden zijn.
Dan zou dit dus in het rijtje horen bij de 850/S70/V70/C70 hoek.
En die 1.500 Euro meer is voor een V70 met welke kenteken datum?
Als dat een "New" V70 is, is dat in ieder geval de betere keus. Of je moet specifiek van de Classic houden.
Ja, Ja we stellen vragen die moeilijk te beantwoorden zijn.

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 14:25
Dank voor de reacties.
V70 is een dream come true. Simpel.
Beide voorstellen zijn de 01-2000 modellen (classic fase 2 ??? denk ik), dit is de grijze;


V70 is een dream come true. Simpel.

Beide voorstellen zijn de 01-2000 modellen (classic fase 2 ??? denk ik), dit is de grijze;


440 1.8i > S40 1.8i > V70 2.4 Classic > V70 D5 HU-803 > wie weet ...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 14:25
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40984
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ga je voor aankooptips voor de classic maar even inlezen in het betreffende topic op www.volvo850forum.nl
Begin hier maar: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0
Begin hier maar: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Jan W
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 20:41
- Locatie: Oosterhout NB
Da's dus een V70 Series I van de laatste fase.
Niets verkeerds mee, maar wellicht anno 2007 ietwat ouderwets aan het worden? Een V70 Series II (het huidige model dus) is wat moderner, heeft meer electrische grappen & grollen -maar is dus ook duurder.
Technisch volgens mij goed -met 176.000 eigenlijk pas nèt ingereden....toch?
Een (aankoop-)keuring kan natuurlijk nooit kwaad.
Greetz,
Jan W
Niets verkeerds mee, maar wellicht anno 2007 ietwat ouderwets aan het worden? Een V70 Series II (het huidige model dus) is wat moderner, heeft meer electrische grappen & grollen -maar is dus ook duurder.
Technisch volgens mij goed -met 176.000 eigenlijk pas nèt ingereden....toch?
Een (aankoop-)keuring kan natuurlijk nooit kwaad.
Greetz,
Jan W
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 14:25
die series 2 zitten te ver boven mijn budget, helaas... of de km stand zit rond de 220/250 wat ik te hoog vind. Daarnaast wordt het toch wel een beetje een werkpaardje en zal ik met 2 jaar wellicht een diesel moeten (doe nu 20k/25k per jaar). Dus veel kans op krasjes, gebruiksperikelen e.d. wat ik zo zonde vind van nieuwe auto's (als ik iets heel moois heb word ik al gauw bloednerveus als ik naar a'dam moet... altijd kans op pitten enzo).
440 1.8i > S40 1.8i > V70 2.4 Classic > V70 D5 HU-803 > wie weet ...
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
ABSOLUUT niets verkeerds mee! Classic uitstraling, blijft prachtig!!Jan W schreef:Da's dus een V70 Series I van de laatste fase.
Niets verkeerds mee, maar wellicht anno 2007 ietwat ouderwets aan het worden?
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Hey....gefeliciteerd. Ik vindt het een pracht van een auto! Veel geluk ermee!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Gertjan R
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 12.01.2006 - 19:41
- Locatie: Paterswolde
Henk-Jan,
Gefeliciteerd met je aankoop. Een Exclusive uitvoering als ik me niet vergis. Ik vind zo'n classic minstens zo mooi als de serieII.
En dat kleppen stellen hoef je niet over in te zitten. Volgens mij hebben we hetzelfde type motor, 2.4 140/170pk . Bij 180000 km had die van mij nog dezelfde klepspeling als een nieuwe! Bij LPG zou je wel een punt hebben.
Gefeliciteerd met je aankoop. Een Exclusive uitvoering als ik me niet vergis. Ik vind zo'n classic minstens zo mooi als de serieII.
En dat kleppen stellen hoef je niet over in te zitten. Volgens mij hebben we hetzelfde type motor, 2.4 140/170pk . Bij 180000 km had die van mij nog dezelfde klepspeling als een nieuwe! Bij LPG zou je wel een punt hebben.
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Proficiat HJ! Een zeer mooi wagen. En om hem helemaal af te maken kijk even op mijn web-log voor een prachtige spoiler voor de V70 classic!Henk-Jan schreef:dan maar gekocht. ik hou iedereen wel op de hoogte, is wel geinig.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:

Het blijft een mooi gezicht.....
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 23:30
gefeliciteerd, zowel de classic als de nieuwe stralen dwingen gewoon respect af op een of andere manier...
valt me wel op dat bijna iedereen nooit meer wat anders wil.... voor m'n gevoel is dat een stuk minder met de opeltjes/vwtjes/peuggies...
valt me wel op dat bijna iedereen nooit meer wat anders wil.... voor m'n gevoel is dat een stuk minder met de opeltjes/vwtjes/peuggies...