Pagina 1 van 2
Aankoop Volvo V70 2.4
Geplaatst: 19.01.2007 - 15:05
door Henk-Jan
Ik vroeg me af of het technische wijsheid is mijn nét onderhouden s40 1.8(1996) met 84k op de teller (draait als een zonnetje) in te ruilen voor een V70 2.4 (2000) met 175k op de teller. Reden; meer ruimte nodig in auto ivm vervoer, maar wil zeer betrouwbaar kunnen rijden (moet kunnen met Volvo).
Waar moet ik op letten (expliciet) bij een dealer Volvo V70 uit 2000 als ik hem aanschaf met die kilometerstand? Ofwel; moet ik daar 'speciale' vragen stellen als Volvo newbie?
Ik heb al wat lopen rondstruinen;
Waar moet je op letten:
- draagarmrubbers voorwielophanging (kun je op de brug checken)
- is de distributieriem vervangen (moet bij 160000 km)
- 180 km beurt?
- rammeltjes in het interieur (dashboard)
- De centrale portiervergrendeling geeft vaak storingen. Alle mogelijke knopjes uitproberen.
- Bij 150.000 á 200.000 km zullen de kleppen een keer gesteld moeten worden
Vragen;
-Mag ik hem laten keuren voor b.v. de ANWB?
-Is hij aantoonbaar dealeronderhouden?
-
Handig;
-Checklist
http://www.miketdi.de/faq/70/850_check.htm
Wie o wie heeft aanvullende adviezen? Of een tip voor mijn omruil idee?
Geplaatst: 19.01.2007 - 15:07
door NOS
Je haalt wat door elkaar:
Die resonantie hoort bij de D5, en niet bij een benzinemotor.
D-riem weet ik niet precies, maar bij 150k moet die bij de D5
175km beurt: lijkt mij een 180k beurt (20k interval)
Geplaatst: 19.01.2007 - 15:11
door Henk-Jan
Dank, aangepast. Echter; waar kan ik inzien wat de 180 km beurt allemaal doet?
Status mogelijke aankoop;
-------------
TransmissieHandgeschakeld
Bouwjaar2000-01
BrandstofBenzine
KleurZilver Metallic
CarrosserievormStationwagon
Aantal deuren5
Kilometerstand176.323 km
-------------
Of is het wijzer voor een duizend á 1,5 meer eentje aan te kopen met 153000 op de teller? (dilemma...)
Geplaatst: 19.01.2007 - 15:33
door Maarten
wat is wijsheid,als je met je s40 ruimte gebrek hebt moet je natuurlijk wel wat,blijft wel zonde natuurlijk om die s40 weg te doen met nog maar zo weinig km's op de teller,maar als je dan weer een mooie v70,wat ook goede betrouwbare auto's zijn terug kan kopen verzacht dat het leed wel weer,toch?
beter zou zijn om een v70 met net zo weinig km's te kunnen kopen(duh!),
maar zit natuurlijk wel een financieel plaatje aan vast :-s
qua specifieke v70 techniek en vragen ben je zelf al verder dan ik gekomen,dus...succes

Geplaatst: 19.01.2007 - 15:36
door V480-S60
Ik heb het gevoel, dat het hier een V70 classic betreft. Gezien de kenteken datum.
Dan zou dit dus in het rijtje horen bij de 850/S70/V70/C70 hoek.
En die 1.500 Euro meer is voor een V70 met welke kenteken datum?
Als dat een "New" V70 is, is dat in ieder geval de betere keus. Of je moet specifiek van de Classic houden.
Ja, Ja we stellen vragen die moeilijk te beantwoorden zijn.

Geplaatst: 19.01.2007 - 17:48
door Henk-Jan
Dank voor de reacties.
V70 is een dream come true. Simpel.
Beide voorstellen zijn de 01-2000 modellen (classic fase 2 ??? denk ik), dit is de grijze;

Geplaatst: 19.01.2007 - 17:49
door Henk-Jan
Geplaatst: 19.01.2007 - 18:01
door Ben
Ga je voor aankooptips voor de classic maar even inlezen in het betreffende topic op
www.volvo850forum.nl
Begin hier maar:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0
Geplaatst: 19.01.2007 - 18:05
door Jan W
Da's dus een V70 Series I van de laatste fase.
Niets verkeerds mee, maar wellicht anno 2007 ietwat ouderwets aan het worden? Een V70 Series II (het huidige model dus) is wat moderner, heeft meer electrische grappen & grollen -maar is dus ook duurder.
Technisch volgens mij goed -met 176.000 eigenlijk pas nèt ingereden....toch?
Een (aankoop-)keuring kan natuurlijk nooit kwaad.
Greetz,
Jan W
Geplaatst: 19.01.2007 - 18:06
door Henk-Jan
speur ik eens heen, thx.
Geplaatst: 19.01.2007 - 19:10
door Henk-Jan
die series 2 zitten te ver boven mijn budget, helaas... of de km stand zit rond de 220/250 wat ik te hoog vind. Daarnaast wordt het toch wel een beetje een werkpaardje en zal ik met 2 jaar wellicht een diesel moeten (doe nu 20k/25k per jaar). Dus veel kans op krasjes, gebruiksperikelen e.d. wat ik zo zonde vind van nieuwe auto's (als ik iets heel moois heb word ik al gauw bloednerveus als ik naar a'dam moet... altijd kans op pitten enzo).
Geplaatst: 19.01.2007 - 19:56
door NOS
Je kan een mail naar volvo sturen voor de onderhoudsbeurten en kosten
Geplaatst: 19.01.2007 - 21:52
door volvorider
Jan W schreef:Da's dus een V70 Series I van de laatste fase.
Niets verkeerds mee, maar wellicht anno 2007 ietwat ouderwets aan het worden?
ABSOLUUT niets verkeerds mee! Classic uitstraling, blijft prachtig!!
Geplaatst: 19.01.2007 - 23:06
door Henk-Jan
Geplaatst: 20.01.2007 - 17:45
door Henk-Jan
dan maar gekocht. ik hou iedereen wel op de hoogte, is wel geinig.
Geplaatst: 21.01.2007 - 12:09
door Hans
Hey....gefeliciteerd. Ik vindt het een pracht van een auto! Veel geluk ermee!
Geplaatst: 21.01.2007 - 16:07
door Gertjan R
Henk-Jan,
Gefeliciteerd met je aankoop. Een Exclusive uitvoering als ik me niet vergis. Ik vind zo'n classic minstens zo mooi als de serieII.
En dat kleppen stellen hoef je niet over in te zitten. Volgens mij hebben we hetzelfde type motor, 2.4 140/170pk . Bij 180000 km had die van mij nog dezelfde klepspeling als een nieuwe! Bij LPG zou je wel een punt hebben.
Geplaatst: 21.01.2007 - 20:19
door volvorider
Henk-Jan schreef:dan maar gekocht. ik hou iedereen wel op de hoogte, is wel geinig.
Proficiat HJ! Een zeer mooi wagen. En om hem helemaal af te maken kijk even op mijn web-log voor een prachtige spoiler voor de V70 classic!
Geplaatst: 21.01.2007 - 20:20
door volvorider
Het blijft een mooi gezicht.....
Geplaatst: 21.01.2007 - 21:55
door Robert_T
gefeliciteerd, zowel de classic als de nieuwe stralen dwingen gewoon respect af op een of andere manier...
valt me wel op dat bijna iedereen nooit meer wat anders wil.... voor m'n gevoel is dat een stuk minder met de opeltjes/vwtjes/peuggies...