helloo
ik kan geen keuze maken, wie kan me helpen aan een verstandige keuze
een s40, rood, 1996, 1,8 G3,,nu met kapote injector van g3, 300 000 gelopen en goede onderhouds historie,ook na te zien
een 850 2,5 10v op g3 automaat, 1994, 320 000km, recent keringen vervangen, historie na te zien
twee verschilende autos, HEEELP,,ik wil ze allebei t liefst,,,
dillema...welke moet t worden
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40433
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
850 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40433
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Heb je je al ingelezen op het 850 forum?
Daar is de meeste kennis over 850 te vinden.
Klik maar op het logo in m'n handtekening.
Daar is de meeste kennis over 850 te vinden.
Klik maar op het logo in m'n handtekening.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- cristall
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 06.03.2006 - 10:40
- Locatie: Venlo
Als ik de keus zou hebben zou ik voor een 850 gaan, maar of het een 10v zou worden???? raadpleeg het 850 forum eens.... succes en we horen graag wathet geworden is!
S60 D5 Black Saphire 7-2001
C70 2.4 T Sand Silver Metalic 7-1999
S60 D5 Titanium grey met. 8-2003 (R-velgen - Xenon - Multimedia Hfdst)
S90 3.0i 24v Aut. Exclusive line Dark grey Bj 3-1997
V50 2.0 D Black Saphire 4-2008 (Edition II - R Design - Buisines Pack)
960 2.5i 24v 5 bak Sand Silver 11-1994
C70 2.4 T Sand Silver Metalic 7-1999
S60 D5 Titanium grey met. 8-2003 (R-velgen - Xenon - Multimedia Hfdst)
S90 3.0i 24v Aut. Exclusive line Dark grey Bj 3-1997
V50 2.0 D Black Saphire 4-2008 (Edition II - R Design - Buisines Pack)
960 2.5i 24v 5 bak Sand Silver 11-1994
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Een witte alleen als het een estate is...dat is moooooooi!
Getinte ramen en grote wielen...yes!
Getinte ramen en grote wielen...yes!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Een S40 met een 850 vergelijken is als "appelen met peren".
Als je een poosje met een 850 gereden hebt is een S40 gewoon een klein autootje.
De 850 voelt veel meer solide aan en geeft een ongekend gevoel van veiligheid.
Ik ben niet zo onbeleefd om te vragen wat je budget is, maar houd rekening met je te verwachten kilometrage per jaar. De 850 is over 40DKM toe aan een distributiewissel en een 360DKM grote beurt. Trek er maar een duizendje voor uit.
Tja ga eens een echte proefrit maken (dus niet even een half uurtje) met een S40 en met een 850. Ik zou er niet over twijfelen en de 850 nemen.
Gevoelsmatig zet ik liever m'n geld in op een 2.5 5-cilinder met 320000km dan op een viercilinder met 3 ton. Als je de 850 goed onderhoud, krijg je de motor alleen met een bijl kapot.
Test de automaat van de 850 goed tijdens de rit. Ga vanaf start rijden met 1500 tpm en laat de auto door alle versnellingen gaan zonder gas bij te geven. Alleen van 1 naar 2 mag hij lichtjes schokken. De rest moet vloeiend gaan. Voel goed aan je stuur en let op schokken bij kickdown en terugschakelen. Als er te lang is doorgereden met een kapotte (bovenste) motorsteun heb je kans op schade aan je spruitstuk.
De krukaskeerring is al aan de beurt geweest noemde je, dus dat euvel ben je ook vanaf. Verder moet je de airco uitgebreid controleren. Ook dat is een bekend euvel bij de 850's en X70's.
Een S40 vind ik overigens ook nog steeds een mooie wagen. Mooier dan de nieuwe eigenlijk. Die vind ik een beetje een S60 wannabe.
Succes met je keuze !
Als je een poosje met een 850 gereden hebt is een S40 gewoon een klein autootje.
De 850 voelt veel meer solide aan en geeft een ongekend gevoel van veiligheid.
Ik ben niet zo onbeleefd om te vragen wat je budget is, maar houd rekening met je te verwachten kilometrage per jaar. De 850 is over 40DKM toe aan een distributiewissel en een 360DKM grote beurt. Trek er maar een duizendje voor uit.
Tja ga eens een echte proefrit maken (dus niet even een half uurtje) met een S40 en met een 850. Ik zou er niet over twijfelen en de 850 nemen.
Gevoelsmatig zet ik liever m'n geld in op een 2.5 5-cilinder met 320000km dan op een viercilinder met 3 ton. Als je de 850 goed onderhoud, krijg je de motor alleen met een bijl kapot.
Test de automaat van de 850 goed tijdens de rit. Ga vanaf start rijden met 1500 tpm en laat de auto door alle versnellingen gaan zonder gas bij te geven. Alleen van 1 naar 2 mag hij lichtjes schokken. De rest moet vloeiend gaan. Voel goed aan je stuur en let op schokken bij kickdown en terugschakelen. Als er te lang is doorgereden met een kapotte (bovenste) motorsteun heb je kans op schade aan je spruitstuk.
De krukaskeerring is al aan de beurt geweest noemde je, dus dat euvel ben je ook vanaf. Verder moet je de airco uitgebreid controleren. Ook dat is een bekend euvel bij de 850's en X70's.
Een S40 vind ik overigens ook nog steeds een mooie wagen. Mooier dan de nieuwe eigenlijk. Die vind ik een beetje een S60 wannabe.
Succes met je keuze !
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 18:18
hartelijke dank voor de reacties,
ik ga liever voor de 850, comfort en vermogen in een
het liefst de 2,5 20v g3, en geen estate, das me weer te groot, heb ik niet nodig, ik ga regelmatig naar polen en denk dat t de ultieme keuze is
enige tip's mischien voor de koop?
een witte sedan met dikke vegen lijt mij ook mooi, roode,,na ja, blijft lastig
ik ga liever voor de 850, comfort en vermogen in een
het liefst de 2,5 20v g3, en geen estate, das me weer te groot, heb ik niet nodig, ik ga regelmatig naar polen en denk dat t de ultieme keuze is
enige tip's mischien voor de koop?
een witte sedan met dikke vegen lijt mij ook mooi, roode,,na ja, blijft lastig